Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+34
korando
Guess who
bertus
Chriske
erwin
Maryline
stalle
kempenaar
mic
costerke
Soul
Greenhorn
pedro
Mauritsius
Johnny Derveaux
kvkkvkkvk
stef123
mikelbikel
alainvanackere
Block
albert
willy1100
grossard.rob
makhila
krusty
steven
Keteltje
dxnature
walter
Annejanne
player
nick1
Ikzelf
ss
38 plaatsers

    Paniekzaaierij over stroom !


    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van Fleur vr nov 30, 2012 9:03 pm

    zouden we onze diepvriezer al niet beginnen leegeten voor het zover komt ??
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van Gast vr nov 30, 2012 9:10 pm

    Als de stroom uitvalt omdat het koud weer wordt' dan zal de diepvriezer ook wel koud blijven, zekers :-)
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van nick1 vr nov 30, 2012 9:17 pm

    Makhila, een klassieke goedkope stroomgroep zoals je er genoeg kan vinden is ongeschikt voor de elektronica van je pelletkachel. Je moet dan al op zoek naar een stroomgroep met inverter en deze kosten toch wel een aardig centje, neem nu een Honda stroomgroep type EU10i met inverter mag je al rekenen tussen de 1000 a 1200 euro, kan al tellen hé voor iets wat je misschien niet nodig zult hebben!


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van Gast ma dec 03, 2012 11:05 pm

    Ik vraag mij af, een vorm van "bangmakerij" of realiteit…. en wanneer onverhoopt toch het toch realiteit blijkt te zijn, vind ik het een trieste zaak voor onze beleidsvoerders. Question
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van grossard.rob ma dec 03, 2012 11:34 pm

    fleur,

    Je kan dit onder de juiste omstandigheden verhalen op je inboedelverzekering.
    Ook moet je je netbeheerder in gebreke stellen, want deze gaan in fout.
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Zonnepanelen werken ook niet meer

    Bericht van grossard.rob ma dec 03, 2012 11:35 pm

    Deze heb ik ook al veel gehoord, maar helaas

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van steven di dec 04, 2012 8:22 am

    gisteren stond in de krant dat België vorige maand massaal veel electriciteit heeft ingevoerd uit het buitenland. dat belooft voor als het echt koud wordt


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van Fleur di dec 04, 2012 8:44 am

    deze winter zal geen probleem zijn met de huidige crisis ,industrie draait op een laag pitje.
    tegen dat de crisis wat is opgelost zal er genoeg stroom vanuit zee aan land komen . Twisted Evil


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van erwin di dec 04, 2012 1:16 pm

    de prijs van die ingevoerde elektriciteit:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van Gast di dec 04, 2012 1:22 pm

    als al de stroom uitvalt trek ik naar mijn ouders en ga bij de houtkachel zitten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty omvormer voor pelletkachel

    Bericht van Gast zo dec 22, 2013 2:58 pm

    Ik val hier zeer regelmatig zonder stroom en heb al vaak aan een omvormer als oplossing gedacht.
    Echter, ik lees overal dat de "goedkopere" omvormers een bloksinus hebben ipv een normale sinus.
    Op een bloksinus draait, als mijn info juist is, geen ventilator.
    Tevens is het ook niet zo gezond voor de elektronica.

    Zijn er leden die dat kunnen bevestigen of misschien al eens getest hebben?
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty omvormer voor pelletkachel

    Bericht van ss zo dec 22, 2013 10:34 pm

    bloksinus? Een omvormer heeft normaliter een gecorrigeerde bloksinus, geen probleem voor een ventilator. Indien de sinus teveel afwijkt is het inderdaad soms een probleem voor sommige geschakelde voedingen van o.a. laptops. Koop een deftige omvormer dus, goedkoop kan die in geen geval zijn! Let er ook op, kijk naar het vermogen dat je nodig hebt en koop de omvormer 2x zwaarder, de chinezen zijn nogal optimistisch over het continu vermogen dat hun omvormers geven!

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van Gast zo dec 22, 2013 11:00 pm

    Ik zou toch voor de zekerheid kiezen voor een omvormer met een zuivere sinus als uitgang.
    Hoopte eigenlijk op leden met ervaring met omvormers op hun kachel.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van Fleur zo dec 22, 2013 11:08 pm

    janus
    ga je daarmee de gloeikaars kunnen bedienen of ga je hem in gang lopen met een aanmaakblokje?
    het wormwiel moet ook nog draaien?

    en die diepvries,frigo enz..........


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van Gast zo dec 22, 2013 11:31 pm

    Ik zit nog maar in het stadium van nadenken Fleur.

    Om korte stroom onderbrekingen op te vangen moet je eigenlijk met een UPS werken. (daar heb ik het meest last van)

    Voor langere onderbrekingen een omvormer of aggregaat.
    (Dit voorjaar na een storm 2 dagen zonder stroom gezeten, maar kon toen met verlengkabel bij de buren komen die nog wel stroom hadden)

    De vraag is natuurlijk altijd, is het de investering waard, maar dat weet je achteraf pas
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van ss di dec 24, 2013 11:00 am

    Je hebt een omvormer nodig PI300SB van Velleman. Het toestel is recent niet meer te verkrijgen, maar sommige winkels kunnen je dat nog leveren. Pas op, je kachel kan je er niet mee starten want het toestel is maar 300W, maar wel met een goeie sinusgolf. Wil je zeker werken en starten, dan koop je beter een UPS, Velleman heeft er eentje van 1000VA, of je koopt een oude afgedankte van iemand die hem gebruikte voor computer en stopt er een nieuwe accu in (de reden waarom men ze afdankt is 9 op 10 een slechte of versleten accu)...
    Groeten,
    ss
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van Fleur zo maa 02, 2014 8:55 pm

    voor de liefhebbers: link



    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van krusty vr aug 15, 2014 3:35 pm

    De paniek is toegeslagen over het zonder electriciteit vallen bij koude winter.
    Volgens het VTM nieuws is de gekte kompleet losgebarsten.Heel wat panikeurs (ik noem het gekken) hebben reeds een paar duizenden generators gekocht op amper enkele dagen tijd .
    Rekening houdende dat een goeie  generator  voor particulier gebruik minstens 5000€ tot 12000€ kost dan denk ik dat we echt al de waanzin voorbij zijn.
    En maar zagen dat alles duurder wordt.
    Maar ja , goedgelovige zielen moeten er zijn  want anders kunnen ze hunne brol ook niet meer verkopen,
    en het is goed voor de werkgelegenheid als het geen "made in china" is.

    Al gedacht aan de geluid en reukoverlast als daar een stinkend dieselken staat te draaien 24/24 u ?
    Het gaat GASboetes regenen...haha.. lol! 

    Mocht het dan toch zover komen misschien eerst eens beginnen met de ,gewone straatverlichting;autostrades,  gemeentehuizen en pleinen,kerkgedrochten waar geen kat meer komt buiten een paar pilarenbijters,overvloedige winkelreklames die dag en nacht verlicht zijn te doven , is dit allemaal nodig? Er is keuze genoeg !

    Een stroomgenerator kopen om je pelletkachel of pelletcv aan de babbel te houden, is ook zinloos ,want wat je uitspaart door pellets te gebruiken wat uiteindelijk de bedoeling was van zulke aankoop , zul je terug uitgeven aan dure stinkende diesel.

    Voor wie wil meelopen in de hype , er zijn nog honderden generators te koop op tweedehands en kapaza  lol!
    willy1100
    willy1100
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 66
    Registration date : 14-12-12

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van willy1100 vr aug 15, 2014 8:17 pm

    dat probleem is heel simpel op te lossen, bij al diegene die tegen kernenergie zijn gewoon de stroom afkoppelen tot alles terug in orde is
    we zullen is zien hoeveel er dan nog gaan zeggen dat ze tegen kernenergie zijn.
    ik ben wel benieuwd hoe ze gaan bepalen welke gemeente zonder stroom komen te zitten,want ik woon op de buiten en wil geen 4 uur zonder verwarming en etc.etc.. zitten...

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van erwin za aug 16, 2014 10:00 pm

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van grossard.rob za aug 16, 2014 10:30 pm

    Ik vind het gewoon spijtig na geinvesteerd te hebben in zonnepanelen (zonder subsidies, belastingsaftrek of groenestroomcertificaten!)
    dat bij een blackout ik ook niets meer produceer, noch eigen stroom kan gebruiken.

    Met vriendelijke groeten,
    Grossard Rob
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van krusty zo aug 17, 2014 12:08 am

    Rob, heeft men dat niet gezegd tijdens het gesprek voor de prijsofferte, tegen mij wel !

    Wel produceer maar ge kunt hem niet gebruiken omdat hij te zwak is, tenzij ge uw zolder vol batterijen zet !

    30 jaar geleden heb ik een kelder ter grote van een tennisveld gezien vol batterijen ALLEEN voor de noodverlichting van een building van 9 verdiepingen indien nodig en dat werd elke maand getest de eerste donderdag van de maand om 10 u s'morgens . Dat was de telefoon/telegraaf building aan de keizerinlaan 9 tegen het centraal station in Brussel waar ik 20 jaar van mijn leven heb gesleten, mooie tijd !!!
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van ponneke zo aug 17, 2014 2:59 am

    Hopelijk is er ook een lijst met gemeenten/steden die weigerden om windturbines te laten plaatsen.
    Het lijkt me maar logisch dat die dan eerst worden afgekoppeld  Basketball 
    Laat ze maar genieten van hun ongerepte streken, en de pure natuur.
    Of horen zij liever het lawaai van de generatoren dan het gezoem van die turbines? hehe 
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van Gast zo aug 17, 2014 6:19 pm

    het is allemaal 1 grote soep Surprised
    de ene dag lees ik dat er gascentrales moeten sluiten omdat ze niet rendabel zijn ( vorig jaar) en toen bij de sluiting werd er al voor een stroom tekort gevreesd juist omdat die centrales perfect geregeld kunnen worden en makkelijk aan en uit gezet kunnen worden (kern centrale heeft een lange afkoel fase vandoen gascentrale minder)

    de andere dag hoor ik weer dat er een zoveelste actie comité is tegen een windmolen dat ze zoeken te plaatsen in de buurt spreek je van een windmolen doe je precies een moord tegenwoordig

    en gisteren in het nieuws hoorde ik een item dat de partijen aan het ruzie maken zijn over een nieuwe kerncentrale bij te zetten

    ik vraag me af als de gascentrales sluiten , je geen windmolens mag plaatsen want dan komt er de buurt tegenop en geen nieuwe kerncentrales mag bouwen ter vervanging van de oude centrales in doel. hoe we dan aan ons energie moeten komen?
    iedereen een generator in de hof laten draaien? je krijgt nu al een gas boete voor de onnozelste zaken Surprised en een generator is een enorme grote kostenpost allee voor mij toch 400volt en 25A(3 fasen) krijgen we hier binnen dat is effe een vermogen van 10kw en zo een generatoren kosten mij makkelijk 6000€ Surprised en ow als er geen stroom is werkt het tankstation ook niet :p je zal dan maar met een lege tank zitten van je generator :p

    het is allemaal een hoop paniekzaaien we zullen wel zien wat het word voor het zelfde geld hebben we terug een zachte winter
    albert
    albert
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 50
    Leeftijd : 76
    Registration date : 17-05-10

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van albert zo aug 17, 2014 7:11 pm

    En het meeste paniek wordt gezaaid op radio en TV door de journalisten zij blazen alles op om nieuws te hebben.
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van Block ma aug 18, 2014 10:24 am

    Is inderdaad paniekzaaierij, electriciteit is makkelijk te importeren. Vanuit Frankrijk, maar zeker ook vanuit het Noorden.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt

    Gesponsorde inhoud


    Paniekzaaierij over stroom ! - Pagina 4 Empty Re: Paniekzaaierij over stroom !

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 3:38 pm