Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 69 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 68 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Nieuw op het forum en ik ben verkoper

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw op het forum en ik ben verkoper Empty Nieuw op het forum en ik ben verkoper

    Bericht van Gast za aug 11, 2018 12:37 am

    Dag allemaal, ik ben Stefan en ik ven nieuw op dit forum.
    Zelf ben ik een verkoper van pelletkachels, uitsluitend van het merk Piazzetta. Enkele klanten van me zeiden dat dit forum interessant zou zijn omdat er nogal veel vragen zijn, dus mochten er vragen zijn of opmerkingen hoor ik het graag.
    Anderzijds is het voor mij interessant om andere verhalen en ervaringen te lezen die wij niet iedere dag tegenkomen en natuurlijk om ook daarvan slimmer te worden.
    Groetjes stefan
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31511
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw op het forum en ik ben verkoper Empty Re: Nieuw op het forum en ik ben verkoper

    Bericht van erwin za aug 11, 2018 3:49 pm

    de meeste vragen komen als de kachels weer branden en er problemen zijn.
    maar ik heb er al enkele als het mag.

    wat was juist het probleem met deze kachel: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    waarom een betalende factuur voor een garantie herstelling ?
    en wat is een service & support pakket, ik dacht dat er bij een piazzetta weinig stuk gaat binnen de 5 jaar...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw op het forum en ik ben verkoper Empty Re: Nieuw op het forum en ik ben verkoper

    Bericht van Gast za aug 11, 2018 6:48 pm

    Het probleem van deze kachel was een deur sluiting die na 9 maanden opeens los liet en daardoor de deursensor niet meer indrukte. De oorzaak was een gipsplaat die er pas was tegen gezet ( het is een inbouw kachel) en deze gipsplaat stond op het slot. Er was geen zelfdragende constructie gemaakt voor de gipsplaten. En de gipsplaten waren door de klant zelf gezet of laten zetten enkele maanden na de installatie. Dit was dus geen garantie geval en de klant vond van wel, de invoerder heeft de kachel eerst bezocht nadat ik de herstelling had gedaan. Dus wat hij heeft gezien weet ik niet.

    Het service en support pakket is een pakket voor mensen die graag een 48 uur service wensen, ook tijdens vakantie of feestdagen wanneer iedereen vrij heeft. Er zijn inderdaad weinig onderdelen die stuk gaan bij een Piazzetta. Maar daarom dat het ook meer over service gaat. Tevens kunnen die klanten ook altijd rekenen op een vervang toestel ingeval van nood. Zoal bv vorig jaar toen er bij een klant water was binnen gekomen. Omdat dan een herstelling moeilijk uit te voeren is in een huis waar alles nat was zetten we dan een vervang toestel. Tevens wordt het pakket ook veel genomen in huurhuizen.

    Maar niemand is verplicht dit te nemen.
    De reden waarom bovenstaande klant dat vermeld is omdat zijn vrouw dit pakket had besteld en hijzelf dit niet wilde betalen, maar wel de service wilde.

    Ik hoop wel dat ik in een volgend bericht mij niet alweer moet verdedigen. Ik wil graag positief zijn.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31511
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw op het forum en ik ben verkoper Empty Re: Nieuw op het forum en ik ben verkoper

    Bericht van erwin za aug 11, 2018 7:04 pm

    ok duidelijk, het was maar om de andere kant van het verhaal te horen.
    voor een domme klink mocht er toch wel een beetje coulance geweest zijn ivm. de garantie, maar dat is mijn mening...

    dus als ik als klant geen service pakket neem zit ik bij een panne op kerstdag minstens in de kou tot 8 januari.
    en mijn buurman met service pakket wordt wel uit de nood geholpen binnen de 48u.
    of begrijp ik het verkeerd ?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw op het forum en ik ben verkoper Empty Re: Nieuw op het forum en ik ben verkoper

    Bericht van Gast za aug 11, 2018 7:39 pm

    Dat ligt eraan, ik kom dan niet op kerstdag ( mijn moeder zou me dat niet vergeven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw op het forum en ik ben verkoper Empty Re: Nieuw op het forum en ik ben verkoper

    Bericht van Gast zo aug 12, 2018 2:13 pm

    Blijkbaar heb ik iets mis gedaan, want mijn bericht was groter.
    Maar het kwam erop neer dat ik altijd zo snel mogelijk probeer te komen, maar mensen die dit pakket nemen zijn afhankelijk van hun kachel en hebben bijvoorbeeld geen centrale verwarming, tevens wordt het ook veel door klanten genomen die hun huizen verhuren.
    Maar als jou buurman en jij zelf een probleem hebben op dezelfde dag, dan herstel ik dit uiteraard op de zelfde dag.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31511
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw op het forum en ik ben verkoper Empty Re: Nieuw op het forum en ik ben verkoper

    Bericht van erwin zo aug 12, 2018 3:44 pm

    zorgen dat alle klanten tevreden blijven is het belangrijkste.
    meer kun je eigenlijk niet doen.
    en niet iedere klant en panne is natuurlijk hetzelfde...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Nieuw op het forum en ik ben verkoper Empty Re: Nieuw op het forum en ik ben verkoper

    Bericht van harrielok zo aug 12, 2018 9:32 pm

    Stef bedankt voor het verhaal van jou kant.
    Blijft een probleem als de klant zelf dingen gaat doen waardoor de kachel defect raakt


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31511
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw op het forum en ik ben verkoper Empty Re: Nieuw op het forum en ik ben verkoper

    Bericht van erwin zo aug 12, 2018 9:33 pm

    @ Stef700: nog even iets over piazzetta...
    ervaar je veel problemen met de ruimteventilator ?
    omdat er verschillende leden zijn met al versleten lagers na 5 jaar of minder.
    als je dan niet zelf de lagers kunt vervangen zit je snel aan 250€ kosten en meer voor een nieuwe ventilator.

    dat moet toch beter kunnen voor een merk uit de hogere prijsklasse.
    is piazzetta wel op de hoogte dat de fabrikant van de ventilatoren goedkope oosterse lagertjes gebruikt.
    waarom steken ze daar geen degelijke SKF lager in voor die paar euro meer ?

    meer info in dit topic: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw op het forum en ik ben verkoper Empty Re: Nieuw op het forum en ik ben verkoper

    Bericht van Gast do aug 16, 2018 10:41 am

    De ruimte ventilator is een onderdeel wat weinig of geen problemen geeft, maar dat is wel heel afhankelijk van het onderhoud. Wij komen het regelmatig tegen dat de kachels wel worden onderhouden, maar de motoren niet. dan worden deze extreem vuil en raken deze uit balans wat dan weer niet goed is voor de lagers.
    De lagers die worden gebruikt zijn heel goede lagers, de meeste van onze kachels die ouder zijn dan 5 jaar hebben de originele lagers nog, maar dat zijn wel de kachels waar wij het onderhoud op doen.
    De kachels die door de eigenaar zelf worden onderhouden komen wij natuurlijk niet veel mee in aanraking.
    Tevens is een groot probleem het zuiver maken zelf, de eigenaars die dan wel de motors zuiver maken gaan soms te onvoorzichtig te werk door te veel druk te zetten op de rotor met borstels en dergelijke, hierdoor raakt ook weer de motor uit balans.
    Het beste voor deze motors zuiver te maken is zeer voorzichtig met een penseel, en ja zo doen wij dat ook.
    Zelf vervang ik 1 of 2 keer per jaar lagers in een MultiFuoco motor.
    Mauritsius
    Mauritsius
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 308
    Registration date : 09-10-17

    Nieuw op het forum en ik ben verkoper Empty Re: Nieuw op het forum en ik ben verkoper

    Bericht van Mauritsius do aug 16, 2018 11:52 am

    Heel mooi dat iemand zoals Stef uit Bree hier ook lid wordt, maar ook heel mooi dat Erwin de gepaste vragen stelt .
    Dat vind je alleen op dit forum ; hoedje af daarvoor ! tof
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31511
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw op het forum en ik ben verkoper Empty Re: Nieuw op het forum en ik ben verkoper

    Bericht van erwin do aug 16, 2018 1:55 pm

    porteman doet zelf onderhoud omdat zijn verkoper vroeger dreigde met een tweeloop bij een discussie over de garantie.
    en als het bij nick1 door slecht onderhoud komt heeft zijn verkoper de afgelopen jaren zijn werk niet goed gedaan...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw op het forum en ik ben verkoper Empty Re: Nieuw op het forum en ik ben verkoper

    Bericht van Gast do aug 16, 2018 5:13 pm

    Ik heb niet gezegd dat het enkel slecht onderhoud is, het komt gewoon niet vaak voor als de kachels goed worden onderhouden. Daarmee wil ik zeggen dat het stuk kan gaan maar niet dat het regelmatig stuk gaat. Het zijn zeer degelijke toestellen en onderdelen die zelden stuk gaan mits goed onderhoud, maar er kan altijd iets stuk gaan. Dat is met ieder product zo.
    Daarom dat ik ook in mijn vorige bericht schreef dat ook bij mijn klanten dit gebeurd, en dat heeft niets met slecht onderhoud te maken.

    20/07/2019
    account Stef700 verwijdert conform de forumregels over langdurige inactiviteit.

    topic gesloten.

    Gesponsorde inhoud


    Nieuw op het forum en ik ben verkoper Empty Re: Nieuw op het forum en ik ben verkoper

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 12:01 am