Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 47 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 2 verborgen en 43 gasten

Flamingo, gertdc


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    bediening via smartphone met de WiNET connector en app

    trabbart
    trabbart
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Registration date : 17-09-12

    bediening via smartphone met de WiNET connector en app Empty bediening via smartphone met de WiNET connector en app

    Bericht van trabbart wo dec 25, 2019 9:19 pm

    kheb me zo een wifimodulle aangeschaft op ebay voor slechts 99 euro en ik kan al onmiddellijk zeggen dat ik er heel tevreden van ben,
    Allereerst vervangt deze eindelijk mijn vervloekte afstandsbediening van mijn piazetta die in een donkere omgeving onleesbaar is omdat het display niet verlicht is. deze afstandsbediening is ook nog veel duurder dan de wifimodule, en het ellendige gepiep , 4 keer piepen om de kachel uit te zetten , elke graad een piep , de afstandsbediening reageert soms traag ,
    Op de smartphone heb je een deftig verlicht display uiteraard , en geen gepiep ,
    Smartphone app laat toe om temperatuur , power, klok, in te stellen , ook aan en uit zetten . ingestelde temp is zichtbaar alsook de gemeten temp van de kachel. je kan ook een weekklok instellen ,
    ik heb nog niet kunnen testen of ik de kachel kan bereiken van op een ander wifi netwerk over internet maar aan de instellingen ziet het er goed uit.
    aansluiten was gewoon inpluggen, de app op je smartphine plaatsen, op het kastje staat een qr code die mijn smartphone via de app heeft ingescaned en klaar! echt kinderspel.
    een echte aanrader, deze kan op heel veel kachels , er zijn meerdere kabels mogelijk mee geleverd.
    volgens de helaas italiaanse handleiding zou het ook mogelijk zijn mits een upgrade om de lucht kanalen te regelen , maar deze mogelijkheid heb ik nog niet gevonden, nu blaast deze bij mij toch altijd hetzelfde.
    Ik had deze module vorig jaar al opgemerkt en wou ze een tijd geleden ergens kort na de zomer kopen maar vond ze niet meer terug op ebay, blijkt dat de verkoper ze enkel in de winterperiodes aanbied.
    je kan ze vinden op ebay.it zoek eventueel "Modulo WIFI per controllo stufa"

    het enigste verschil met de afstandsbediening is het volgende,
    als je de kachel uitschakelt of hij schakelt zichzelf uit dan kan je hem niet meteen weer geforceerd opstarten zoals met de afstandsbediening, je moet effectief wachten tot de gehele stopfunctie is doorlopen, dus pas als hij helemaal uit is en gestopt met blazen dan kan je weer opstarten .

    al bij al een geweldige aanschaf, de originele piazetta module was veel te duur , ik had ze voor een 300 euro kunnen bekomen en het bleek nog eens een puzzel om ze op je netwerk te krijgen.


    _________________
    Piazzetta p962
    Edilkamin funny
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31530
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    bediening via smartphone met de WiNET connector en app Empty Re: bediening via smartphone met de WiNET connector en app

    Bericht van erwin do dec 26, 2019 1:52 am

    geforceerd opstarten is ook niet aan te raden, zeker niet vanop afstand.
    je wilt het niet meemaken dat de brandpot niet leeg is en de ruit eruit knalt als je niet thuis bent...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    trabbart
    trabbart
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Registration date : 17-09-12

    bediening via smartphone met de WiNET connector en app Empty Re: bediening via smartphone met de WiNET connector en app

    Bericht van trabbart do dec 26, 2019 2:11 am

    klopt erwin, geforceerd opstarten doe  ik enkel wanneer ik net iets te laat pellets heb bijgevuld, , dan is dit handig , ze is bijna uit en je kan ze dan snel weer opstarten terwijl ze in feite nog aan het afsluiten is ,
    maar, inderdaad, wanneer een koude opstart is mislukt is er meer aan de hand en is het inderdaad best dat je erbij bent.

    nu heb ik al meermaals meegemaakt dat ze met een flinke "doef" aanslaat, ik verbrand drie zakken per dag in die kachel wanneer het echt koud is en dan ben je al eens wat sneller in een vervuilde kachel aan het opstarten, de ruit eruitknallen zou wel kunnen al is de kacheldeur goed beveiligd tegen overdruk, ze laat bij een knal wel een dikke pluim rook ontsnappen .  maar meestal is een foutieve start een no lit error, zonder knallen.
    de kachel start nu al zeker 6 jaar op  via de ingebouwde timer en nog nooit een probleem met gebroken ruit  gehad, wel al eens dat ze dus niet is opgestart door een vervuilde pot.
    de piazetta p962 zelf is een supper toestel, nog nooit een defect gehad, alles nog origineel, enkel de branderpot was gebarsten door eens een jaar hele hete pellets te stoken, het huis was toen nog niet geisoleert op zolder. ik verbrande toen 6 paletten pellets per winter, nu slechts 3 en een halve per winter.
    ik ben nu van de extra controle over wifi wel heel tevreden, zeker voor die prijs , en het installatiegemak.  tegenwoordig zit het waarschijnlijk er standaard op bij de meeste mensen,  ik kan nu eens wat meer controleren en bijsturen,
    als het bvb een hele koude dag is en ze slaat op om 16uur dan kan ik de power verhogen zodat het sneller is opgewarmd tegen dat ik thuis kom, of ze vroeger laten opslaan , of ne pot gaan drinken tot het  thuis lekker warm is Smile

    intussen , na registratie online werkt ze ook vanop afstand zonder wifi via een cloud, qua installatie heel simpel, dit kan iedereen !
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31530
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    bediening via smartphone met de WiNET connector en app Empty Re: bediening via smartphone met de WiNET connector en app

    Bericht van erwin do dec 26, 2019 2:40 am

    niet teveel reclame maken, of piazzetta verkoopt geen enkele wifi-module meer. lol!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    bediening via smartphone met de WiNET connector en app Empty Re: bediening via smartphone met de WiNET connector en app

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 7:01 am