Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 34 gebruikers online :: 3 Geregistreerd, 0 verborgen en 31 gasten

Ikzelf, korando, Relax


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    branderpot vervangen van RIKA topo

    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    branderpot vervangen van RIKA topo Empty branderpot vervangen van RIKA topo

    Bericht van cuypersmarc vr maa 27, 2020 11:21 pm

    Geachte leden,
    Kan er iemand mij vertellen hoe ik deze er kan uithalen ?
    Het probleem begon een 11 weken geleden, had bij de leverancier in Duffel een interventie gevraagd.
    Omdat ik na 4 weken nog niets gehoord had, heb ik contact opgenomen en deze moest nog geleverd worden.
    Omdat stroomop een zeer goede service bied, heb ik eens gebeld om te vragen of er problemen waren met de levering van deze branderpot.
    Neen dus deze liggen gewoon in stock.
    Heb dan een andere hersteldienst gecontacteerd in Diest, deze vertelde mij dat deze binnen een week zou binnen komen en dat ze daarna gingen bellen voor een afspraak.
    Na 3 weken nog steeds niets.
    Heb verleden week terug contact met stroomop op genomen en het probleem uitgelegd, ze vroegen of ik dit zelf kon vervangen en ik dacht ja natuurlijk ( 4 schroeven aan de grid en 4 schroeven van de branderpot ) levering 1 dag echter de pot past zeer nauw en als ik deze er wil uithalen zit deze vast onder de pellet glijbaan.
    Aangezien er nu geen interventies mogen gebeuren vraag ik mij af of iemand weet hoe ik deze er kan uithalen.

    branderpot vervangen van RIKA topo Brande11
    stefke
    stefke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 121
    Leeftijd : 60
    Registration date : 18-02-11

    branderpot vervangen van RIKA topo Empty Re: branderpot vervangen van RIKA topo

    Bericht van stefke vr maa 27, 2020 11:30 pm

    Kun je de glijbaan niet los schroeven ? Wat is de rede voor een nieuwe te plaatsen


    _________________
    Rika Domo
    Edilkamin Iris Plus
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    branderpot vervangen van RIKA topo Empty Re: branderpot vervangen van RIKA topo

    Bericht van erwin za maa 28, 2020 2:07 am

    stroomop moet dat toch kunnen uitleggen aan de telefoon ?

    is die nieuwe brandpot dringend ? anders misschien wachten tot ze kunnen komen na de crisis...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    branderpot vervangen van RIKA topo Empty Re: branderpot vervangen van RIKA topo

    Bericht van cuypersmarc zo maa 29, 2020 2:04 am

    Stroomop heeft al verschillende oplossingen gegeven en goed proberen te helpen.
    Echter van op afstand iets na kijken is niet eenvoudig.
    - Glijbaan is niet los te maken deze is gelast aan de kachel zelf. ( zie foto )
    - Branderpot is nu voor de 2 de keer stuk gegaan aan de verdikking van de gloeikaars, deze is afgebroken en daarom vallen de pellets soms gewoon in de aslade.
    Omdat de pot los zit en ik deze maar een centimetertje omhoog krijg, denken ze dat de gloeikaars misschien nog in de weg zit.
    Stroomop wilde zelfs gaan kijken bij hen zelf, maar ze hebben deze kachel niet meer staan.
    dank zij ludwig van stroomop kan ik deze voorlopig terug gebruiken.
    En anders, zoals gezegd hoop ik dat ze eens naar de kempen komen als de crisis voorbij is.

    groet
    marc
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    branderpot vervangen van RIKA topo Empty Re: branderpot vervangen van RIKA topo

    Bericht van cuypersmarc za jun 27, 2020 12:21 am

    Bij deze kan ik melden dat, dank zij Karel van stroomop de oplossing gevonden is .
    oplossing : gloeikaars losmaken.

    thx

    fijne groet
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    branderpot vervangen van RIKA topo Empty Re: branderpot vervangen van RIKA topo

    Bericht van erwin za jun 27, 2020 10:17 am

    heb je gevraagd of het veel voorkomt dat de brandpot stuk gaat aan de verdikking van de gloeikaars.
    ik hoop alleszins dat je hem nooit meer hoeft te vervangen, 3 keer zou teveel van het goede zijn...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    branderpot vervangen van RIKA topo Empty Re: branderpot vervangen van RIKA topo

    Bericht van cuypersmarc zo jun 28, 2020 12:02 am

    neen, niet gevraagd als ik om de 3 jaar een pot moet steken dan is deze kachel nog steeds zeer voordelig.
    En anders koop ik daar wel een nieuwe. Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    branderpot vervangen van RIKA topo Empty Re: branderpot vervangen van RIKA topo

    Bericht van erwin zo jun 28, 2020 12:13 am

    ik weet niet hoeveel de brandpot kostte bij stroomop, hier 89€

    www.meilleurpoele.com/les-pieces-les-plus-recherchees-du-topo/2085-pot-de-combustion-rika-topo.html


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    branderpot vervangen van RIKA topo Empty Re: branderpot vervangen van RIKA topo

    Bericht van cuypersmarc zo jun 28, 2020 12:21 am

    weet het niet meer juist, maar in die periode was het niet mogelijk om deze te gaan halen.
    maar verzenden was wel mogelijk, dus er kwam nog verzendkosten bij.

    + 12 euro verzending zie ik
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    branderpot vervangen van RIKA topo Empty Re: branderpot vervangen van RIKA topo

    Bericht van erwin zo jun 28, 2020 1:34 am

    zoals vaak met onderdelen zijn er grote prijsverschillen ...

    91€ verzonden:
    www.poeles-granules-kalorice.com/shop/pieces-detachees-poeles-a-granules-bois-rika-topo/142-foyer-de-combustion-poele-granules-bois-rika-topo.html

    146€ verzonden:
    www.kachelsenhaardenwinkel.nl/winkel/onderdelen/pelletkachel-onderdelen/branderbak/rika-topo-branderkorf-z33921/


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    branderpot vervangen van RIKA topo Empty Re: branderpot vervangen van RIKA topo

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu di mei 07, 2024 6:54 am