MCZ Musa A02 - geen oplossing Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 21 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
MCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_lcapMCZ Musa A02 - geen oplossing I_voting_barMCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_rcap 
steven
MCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_lcapMCZ Musa A02 - geen oplossing I_voting_barMCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_rcap 
pedro
MCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_lcapMCZ Musa A02 - geen oplossing I_voting_barMCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_rcap 
krusty
MCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_lcapMCZ Musa A02 - geen oplossing I_voting_barMCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_rcap 
Fleur
MCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_lcapMCZ Musa A02 - geen oplossing I_voting_barMCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_rcap 
ss
MCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_lcapMCZ Musa A02 - geen oplossing I_voting_barMCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_rcap 
jeanhup
MCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_lcapMCZ Musa A02 - geen oplossing I_voting_barMCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_rcap 
Philip
MCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_lcapMCZ Musa A02 - geen oplossing I_voting_barMCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_rcap 
Annejanne
MCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_lcapMCZ Musa A02 - geen oplossing I_voting_barMCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_rcap 
Maryline
MCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_lcapMCZ Musa A02 - geen oplossing I_voting_barMCZ Musa A02 - geen oplossing I_vote_rcap 

 

 MCZ Musa A02 - geen oplossing

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
mindset24
Pellet
Pellet
mindset24


Man Aantal berichten : 135
Leeftijd : 56
Registration date : 24-10-16

MCZ Musa A02 - geen oplossing Empty
BerichtOnderwerp: MCZ Musa A02 - geen oplossing   MCZ Musa A02 - geen oplossing Emptywo maa 10, 2021 4:55 pm

Hallo allen.

De kachel bij mijn ouders is een MCZ Musa, bolt al 5 jaar probleemloos maar de laatste maand valt ze dagelijks uit en loopt het bakje vol. Ik heb de toevoer al meerdere malen geminderd maar niets helpt.
Een technieker van Gijsens is langs geweest, heeft er lange tijd aan gewerkt zonder resultaat. De man was een uur weg en weer prijs.
Iemand een idee wat dat kan zijn?

Ons moeder zei ook dat ze soms "988" of "888" op het schermpje komt. Daarvoor hebben we al naar Gijsens gebeld maar daar kennen ze het niet.

_________________
Pelletkachel MCZ Musa

PV Installatie
34 x Silikin Poly
PowerOne Aurora PVI-5000

EV's
Tesla Model S
Gazelle Cityzen speed
Riese & Muller Supercharger 2 Vario HS
Terug naar boven Ga naar beneden
Maryline
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Maryline


Vrouw Aantal berichten : 1153
Registration date : 08-08-19

MCZ Musa A02 - geen oplossing Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCZ Musa A02 - geen oplossing   MCZ Musa A02 - geen oplossing Emptywo maa 10, 2021 6:54 pm

Vervelend zeg!

in mijn boekje staat er: bij A02: Abnormaal uitdoven van het vuur.
controleer of de vuurpot correct in de zitting is geplaatst, en of er geen onverbrande afzettingen zijn.

Maar dat zal je wel al nagekeken hebben....

Bij mijn branderpotje was er een oneffenheid langs achter, dus die stond er niet volledig goed in. Met e-schroevendraaier was 't er af. Heb je daar al op nagekeken dat het "perfect" is?

En in de handleiding alles al geprobeerd? Daar staan meerdere mogelijke oorzaken in bij het gedeelte "defect/oorzaak/oplossing".
Als je het niet hebt wil ik je er wel een foto van maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
mindset24
Pellet
Pellet
mindset24


Man Aantal berichten : 135
Leeftijd : 56
Registration date : 24-10-16

MCZ Musa A02 - geen oplossing Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCZ Musa A02 - geen oplossing   MCZ Musa A02 - geen oplossing Emptywo maa 10, 2021 7:42 pm

Dank je wel voor je reactie. Ik heb al vanalles nagekeken maar nog niet de achterkant van het branderpotje. Dit ga ik zeker nakijken als ik er kom. De handleiding heb ik liggen. Ik kijk het na.

_________________
Pelletkachel MCZ Musa

PV Installatie
34 x Silikin Poly
PowerOne Aurora PVI-5000

EV's
Tesla Model S
Gazelle Cityzen speed
Riese & Muller Supercharger 2 Vario HS
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31729
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

MCZ Musa A02 - geen oplossing Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCZ Musa A02 - geen oplossing   MCZ Musa A02 - geen oplossing Emptywo maa 10, 2021 8:38 pm

zijn ze soms veranderd van pellets de laatste maand ?
als de brandpot ok is vermoedelijk zelfde probleem als hier: https://pellets.forummotion.com/t10002-code-05-geen-pellets
oplossing is de pellettoevoer iets hoger ipv. lager...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
vyncke002
Pellet
Pellet
vyncke002


Man Aantal berichten : 73
Registration date : 16-10-11

MCZ Musa A02 - geen oplossing Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCZ Musa A02 - geen oplossing   MCZ Musa A02 - geen oplossing Emptyza mei 22, 2021 10:58 am

ik heb zelfde probleem, dook pas op na een onderhoud door Gijsens, maar het doet zich enkel voor als de temperatuur van de thermostaat bereikt is. nooit op P5 mode
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31729
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

MCZ Musa A02 - geen oplossing Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCZ Musa A02 - geen oplossing   MCZ Musa A02 - geen oplossing Emptyza mei 22, 2021 1:10 pm

is er nog vuur als de foutmelding komt ?
zou kunnen dat de rookgas sensor verschoven is bij het onderhoud...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
vyncke002
Pellet
Pellet
vyncke002


Man Aantal berichten : 73
Registration date : 16-10-11

MCZ Musa A02 - geen oplossing Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCZ Musa A02 - geen oplossing   MCZ Musa A02 - geen oplossing Emptyma mei 24, 2021 10:40 am

Hej Erwin,

A002 komt pas als de kachel uitvalt.
Kan idd wel iets met rook gassen te maken hebben want net voor uitval komt er rook uit schouw en denk ik dat onvolledige verbranding heb

jan
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31729
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

MCZ Musa A02 - geen oplossing Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCZ Musa A02 - geen oplossing   MCZ Musa A02 - geen oplossing Emptyma mei 24, 2021 10:47 am


_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





MCZ Musa A02 - geen oplossing Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCZ Musa A02 - geen oplossing   MCZ Musa A02 - geen oplossing Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
MCZ Musa A02 - geen oplossing
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Lawaai RIKA PICO
» Afstellen & onderhoud van alle merken (limburg)
» een vochtige schouw?oplossing?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: MCZ-
Ga naar: