Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    parameters flumenfire

    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters flumenfire Empty parameters flumenfire

    Bericht van Gast vr okt 14, 2022 6:03 pm

    Hallo ben dus Jimmy en sinds kort in het bezit van een pelletkachel flumenfire , nu was mijn vraag heeft er iemand de parameters want de vorige eigenaar heeft daar zelf al zitten in regelen en zijn regelingen zijn nu niet goed voor mijn instelling en opstelling van de pelletkachel dus bij deze de vraag of iemand mij de parameters kan bezorgen deze staan ook niet in de handleiding want die heb ik
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    parameters flumenfire Empty Re: parameters flumenfire

    Bericht van erwin vr okt 14, 2022 6:24 pm

    over de flumenfire parameters is niet veel bekend. de vorige eigenaar moet u toch kunnen helpen ?
    wat is het probleem juist ? kun je ook de ganse schouw eens beschrijven van begin tot einde...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters flumenfire Empty Re: parameters flumenfire

    Bericht van Gast vr okt 14, 2022 6:49 pm

    De vorige eigenaar wist er ook niks van hij heeft ook eigenlijk grof gezegd maar zitten klooien .
    Wil eerst is beginnen met de parameters goed te zetten en dan kan ik mss zelf wat aanpassen de schouw is 45 graden bocht dan 50 cm door de muur bocht van 90 daarna 1 meter schuin omhoog 45 graden bocht daarna bijna 2 meter omhoog en het is een schouw van 100 mm. Als ik de parameters heb kan ik het verschil ook al eens zien wat de kachel doet met die parameters
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    parameters flumenfire Empty Re: parameters flumenfire

    Bericht van erwin vr okt 14, 2022 7:49 pm

    en brandt de kachel dan niet goed of wat is het probleem juist ?
    schouw moet alleszins aangepast worden, die bocht van 90° komt vol asse daar moet een T-stuk met dop.
    en liefst dubbelwandig tot boven de goot om in alle omstandigheden veilig te branden.

    voor uitleg parameters kun je proberen bij kemps in heusden, heeft nog flumenfire verkocht.
    die kan wss zo zeggen hoe je de kachel terug op fabrieksinstellingen kunt resetten...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters flumenfire Empty Re: parameters flumenfire

    Bericht van Gast vr okt 14, 2022 9:34 pm

    Ja is dubbelwandig en gaat tot boven de goot en ben er bewust van dat de elleboog een t stuk moet zijn maar ik kan de bocht volledig los klikken om van daaruit zowel richting kachel en richting opwaartse schouw te reinigen en de bocht zal toch wel 1 winter volhouden . . Kachel start wel op brand ook maar de regelingen van de ruimte blaas zowel als de regelingen van de pellet toevoer en warmte afvoer staan niet goed volgens mij want gaat aan brand tijdje en moet dan afkoelen
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    parameters flumenfire Empty Re: parameters flumenfire

    Bericht van erwin zo maa 19, 2023 11:10 am

    kachel te heet blijf er dan maar af voor de brandweer moet komen.
    vraag hier eens voor hem goed af te stellen: https://onderhoudpelletkachel.be/


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    parameters flumenfire Empty Re: parameters flumenfire

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 4:49 am