Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 19 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
vinnus1
steven
bart b
7 plaatsers

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van Gast do dec 22, 2011 9:24 am

    Hoi iedereen,

    Ik heb zitten zoeken naar een technieker of adres die Flumenfire hersteld / onderhoud in mijn omgeving.
    Helaas vind ik er niet meteen iemand.
    Dus oproep aan de techniekers in de omtrek neem contact met me op.

    Het probleem is nl zo dat mijn kachel nu 2jr oud is en ik bij het afkoelen om te reinigen 2 dagen geleden een soort klop hoorde terwijl deze de rookgassen aan het extrakten was.
    Nu heb ik mijn kachel net gereinigigd en weer aangestoken en na 12u branden werd ik wakker door een rare reuk van verbranding.
    De kachel had geen vlam.
    Ik heb meteen op stop geduwd maar het rare was dat de extraktor ventilator niet naar behoren draaide en er rook in huis was.
    Vermoedelijk zit er daar iets fout.
    De kachel werd regelmatig onderhouden.
    Is er iemand (techneiker)die mij kan helpen of die bereid is langs te komen.
    Het betreft een Flumenfire 12Kw
    Regio Zemst

    alvast bedankt

    Mvg

    Peter


    Laatst aangepast door Mpeter op do dec 22, 2011 2:43 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Ouderdom kachel is 2jr geen 3jr)
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van bart b do dec 22, 2011 1:28 pm

    Hey

    Dat zou kunnen dat u lagers van u rookgas ventilator versleten zijn.

    Kan soms klop geluid maken.

    Nu weet ik niet met welke onderdelen flumfire werkt.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van Gast do dec 22, 2011 2:41 pm

    Zou kunnen maar het rare is dat ze een soort ontploffing gedaan heeft en alle roet echt vastgebrand is aan de ruit nu.
    Dit ondekte ik bij het reinigen nu.
    Kachel is net geen 2jr.
    Ik heb nu de invoerder in Aartrijke gebeld maar die kan niet meteen komen wat normaal is denk ik dan.
    Jammer dat er geen mensen (Techniekers) zijn in brabant die me kunnen helpen.

    Toch bedankt voor de tip maar ik ga er niet zelf aan prutsen.

    Mvg

    Peter
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van steven do dec 22, 2011 4:05 pm

    Mpeter,

    deze kan helpen: https://pellets.forummotion.com/t1203-roksan-sint-amandsberg-9040

    Hij heeft dit merk vroeger nog voor een andere verkoper in onderaanneming geïnstalleerd.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van Gast do dec 22, 2011 10:39 pm

    Hoi Steven,

    Bedankt! Ik weet niet of die man Flumenfire ook doet en of die wel tot bij mij wil komen.
    Ik heb in ieder geval de firma gecontacteerd en wacht op antwoord.
    Ik heb ook de invoerder Ardea te Aartrijke aangesproken maar ik wacht ook nog op antwoord van hen.
    Het rare is dat vele wel willen verkopen maar de nazorg laat zich boekdelen spreken.
    Gelukkig ben ik niet alleen.
    En garantie van 2jr ??? ze vinden wel iets uit om het te kunnen aanrekenen.
    Als je dan kijkt naar de verplaatsingskosten en dagloon daar moet ik 1 week voor werken en dan heb je de wisselstukken nog niet.
    Ze zeggen dat garagisten dieven zijn maar .....
    Gelukkig zijn er wel nog goede mensen tussen alleen moet je ze vinden en gelukkig is mond bij mond reklame sterker dan wat dan ook op lange termijn.
    Als die man waar jij zo tevreden over was bereid is bij mij te komen en de onderhoud regelmatig te doen dan heeft die er een klant bij uiteraard.

    Mvg

    Peter

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van steven vr dec 23, 2011 12:39 am

    hij heeft het onderhoud van mijn kachel gedaan en toen heb ik hem wat uitgevraagd.

    hij kent verschillende merken en is al meerdere jaren aktief in pelletkachels.

    Flumenfire heeft hij vroeger voor Everflam geïnstalleerd. Zijn nederlands is soms wat minder vlot, maar hij doet echt zijn best


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van Gast ma dec 26, 2011 11:25 pm

    Humzzz,

    Geen techniekers in Vlaams Brabant en die roksan reageert totaal niet.
    Intussen weet ik dat de rookgasventilatorschroef en de motor van de rookgasventilator defect zijn.
    De parameters stonden verkeerd en ik wacht op een technieker met nieuwe onderdelen.
    Dus ze brand weer maar met lawaai ... ik hoop dat ik niet te lang moet wachten op onderdelen desnoods plaats ik ze zelf is niet zo moeilijk.
    Jammer dat het nu net gebeurde tijdens de feestdagen.

    Mvg

    Peter
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van vinnus1 di dec 27, 2011 10:45 am

    Mpeter,

    Alle onderdelen zijn te verkrijgen bij pellet-heathing te Zoersel die heeft normaal alles in voorraad.

    Grts Vinnus1,


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van Gast di jan 03, 2012 7:27 pm

    Tot nu toe geen enkele technieker die zich aanmelde in Vlaams Brabant.

    Toch even zeggen dat Roksan wel telefonisch gereageerd heeft tussen Kerst en Nieuwjaar maar die was in volle verhuis en zou mij later terug kontakteren.

    Na mijn oproep op het pelletsforum gezet te hebben heeft de Luc van Den Tegelkraker op 24 dec mij zelf opgebeld en gevraagd wat er juist gebeurd was.
    Op Kerstavond heeft die man zo goed willen zijn om mij telefonisch te helpen zodat ik mijn pelletskachel terug kon opstarten op een veilige manier.
    Nadien had ik doorgeven dat de rookgasventilator defekt was samen met de motor en deze heb ik dan zelf gratis mogen gaan afhalen.
    Doordat er kerst en nieuwjaar tussen zat heb ik pas vandaag de onderdelen kunnen vervangen.
    Mijn kacheltje brand weer superfijn en ik SUPERBLIJ !!!

    BEDANKT DEN TEGELKRAKER !

    Groeten

    Peter



    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van steven di jan 03, 2012 8:51 pm

    als het goed is mag het ook gezegd worden.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    COCONUT
    COCONUT
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 37
    Registration date : 01-09-16

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van COCONUT vr aug 25, 2017 10:12 am

    vorig bericht is ondertussen een paar jaartjes geleden. Heb je ondertussen een technieker in Vlaams Brabant gevonden ?

    Ben zelf nog altijd op zoek en na mijn perikelen met flumenfire wil ik die mensen niet meer contacteren.

    Heb nog een tweede kachel in dit huis en die kwam van den Tegelkraker nu Elite Fire uit Sint Pauwels.

    Was heel tevreden van hun technieker maar bij het laatste onderhoud heb ik de technieker zelf moeten tonen hoe bepaalde onderdelen los te maken etc...het was dus een nieuwe technieker.

    Had nochthans aangedrongen om de oude technieker te sturen......maar deze had geen tijd .

    Heb gezien dat je in Zemst woont en dat er in Humbeek Hestiafire is die zichzelf hier aangeboden heeft voor onderhoud alle kachels, zoals hierboven vermeld zijn verschillende onderdelen te krijgen in Zoersel. Ik zal op dit forum bij de rubriek onderhoud dus eens navraag doen ivm Hestiafire.

    Zal via dit forum laten weten hoe het afgelopen is, er zijn namelijk 3 verschillende kachels te onderhouden en een vierde is een Edilkamin Montreal, die zou de centrale verwarming moeten vervangen. Kan het fysiek niet meer om met pelletzakken te sleuren, vandaar.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van erwin vr aug 25, 2017 12:36 pm

    topic starter kan niet meer antwoorden.
    is geen lid meer...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    COCONUT
    COCONUT
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 37
    Registration date : 01-09-16

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van COCONUT vr aug 25, 2017 1:20 pm

    bedankt voor je antwoord Erwin. Zijn er hier mensen die techniekers uit de omgeving Meise , Humbeek, Kapelle op den Bos of tussen Brussel en Antwerpen kunnen aanbevelen voor onderhoud 3 kachels verschillende merken en eventueel edilkamin Montreal kunnen plaatsen, is kachel 24 kw aansluiting centrale verwarming. Vooral voor dit laatste is ervaring met dergelijke kachels belangrijk denk ik.
    Was toonzaalmodel dat ik vorig jaar in Nederland kocht .

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van erwin vr aug 25, 2017 3:00 pm

    www.rdservice.be

    is op 43 km maar die hebben zeker ervaring met cv.
    en misschien maken ze een speciale prijs voor meerdere kachels...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van erwin vr aug 25, 2017 6:15 pm

    zijn de 3 andere kachels nog wel nodig met de cv-kachel geplaatst.
    dan heb je waarschijnlijk rond de 50kw vermogen in huis.
    daar stook je een sporthal mee warm...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    COCONUT
    COCONUT
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 37
    Registration date : 01-09-16

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van COCONUT vr aug 25, 2017 10:36 pm

    2 kachels staan op benedenverdieping , derde kachel bij mijn dochter. Sporthal warm stoken, ik denk het niet. Huis van jaren 50, o comma o isolatie, in het putteke van de winter zijn bijvoorbeeld keuken en badkamers niet te verwarmen, bovenverdieping totaal geen verwarming. Er is centrale verwarming maar die verbruikte 5000 liter mazout per jaar. Niet meer te betalen met een pensioen dus. Kleiner gaan wonen is natuurlijk de oplossing maar mijn vader van 88 wil niet meer verhuizen. Ik wil dan weer niet gaan isoleren want ook dat kost fortuin. Ondertussen roeien met de riemen die we hebben dus.
    Kachels voor tussenseizoen, pelletketel in winter . En eerlijk. ik kan niet meer zonder kachel denk ik. Vind het zo gezellig dicht bij de kachel zitten en naar de vlammetjes staren. Vond het zelfs fijn te koken op de kachel vroeger. Zo n oude aga met veel ovens en pruttelende stoofpotjes.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van erwin vr aug 25, 2017 11:32 pm

    ok de situatie is nu al veel duidelijker.
    en dat je fysiek geen zakken meer kan dragen komt er natuurlijk ook nog bij.
    overschakelen naar gas voor het gemak is ook geen oplossing want dan wordt het helemaal onbetaalbaar...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van erwin vr aug 25, 2017 11:59 pm

    ivm. het probleem van zakken dragen.
    zo een badger box van 500 kg komt redelijk duur heb ik hier vroeger ergens gelezen.
    maar de leverancier van de groepsaankoop levert badger ook in big bag van 900kg, aan omgerekend 4€ voor 15kg.
    misschien kun je van daaruit een emmer vullen en in de kachel gieten.
    tenminste als je een droge plaats hebt waar ze de pallet met de big bag kunnen zetten...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van grossard.rob zo aug 27, 2017 8:52 am

    Ik val in herhaling ....

    Maar is het dan niet beter eerst qua isolatie door te drijven?
    Spouwmuren en dak leveren elk ongeveer 25% winst op,
    Daar zijn vaak redelijk wat premies op bij provincie, gemeente en netbeheerder waardoor de investeer zwaar zakt en snel terugbetaald is.


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    COCONUT
    COCONUT
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 37
    Registration date : 01-09-16

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van COCONUT zo aug 27, 2017 1:47 pm

    Indien ik hier zou blijven wonen zou ik dat doen. Heb dat natuurlijk allemaal bekeken en berekend, moet veel te veel investeren. Zoals ik reeds zei is de enige oplossing kleiner gaan wonen en nog idealer weg uit deze streek die ten eerste veel te duur is qua woningprijzen en ten tweede veel te druk, waar ik ook naartoe wil gaan, ik sta altijd gegarandeerd in de file. Alleen, ik kan dat mijn vader van 88 niet aandoen om nu zijn huis te verkopen. Het is net hetzelfde met de zonnepannelen, ja je zal ze waarschijnlijk terug verdienen maar......hoeveel zonnepannelen liggen er op kleine of oude woningen of op arbeiderswoningen, juist  GEEN .
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van grossard.rob zo aug 27, 2017 7:48 pm

    Kan je best wel begrijpen, maar verloren geld is het niet,
    Als je langer blijft wonen meer genot van comfort en besparing en als je verkoopt is er ook een meerwaarde in EPC attest en voor je woning. Isolatie wordt hard naar gekeken.


    Je kan ook eens polsen voor een frge-lening aan 0% voor energiebesparende werken. Je kan als je gemeente een dubo afdeling heeft daar ook veel info van krijgen. (Duurzaam bouwen)

    Ben er zeker van dat de herverkoopwaarde van je kachels bij verhuis veel meer verlies opleverd


    Laatst aangepast door grossard.rob op ma aug 28, 2017 8:31 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van erwin zo aug 27, 2017 9:37 pm

    klopt allemaal als een bus, hoe minder warmte verloren gaat hoe minder hard te stoken.
    maar het feit blijft dat 3 kachels een onderhoud nodig hebben voor de winter.
    en een cv-kachel die op installatie wacht...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van Gast wo okt 11, 2017 10:29 pm

    is er ondertussen al een goede technieker gevonden?
    zo ja graag gegevens aub
    Mauritsius
    Mauritsius
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 308
    Registration date : 09-10-17

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty technieker flumenfire

    Bericht van Mauritsius wo okt 11, 2017 10:42 pm

    Na wat googlen vond ik een Flumenfire verdeler in Heusden Zolder( Limburg ) Gebrs Kemps .
    Misschien ben je hiermee wat geholpen ?

    Mvg
    Mrts
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty technieker flumenfire

    Bericht van erwin wo okt 11, 2017 10:45 pm

    je kunt proberen maar niet teveel hulp verwachten daar.
    heeft het nog te druk met telefoons niet opnemen.
    van vroegere edilkamin klanten die hij liet stikken voor en na zijn faling...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant  Empty Re: Gezocht: Technieker Flumenfire in vlaams brabant

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 2:11 pm