Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    THERMOROSSI INSERT 49

    Anonymous
    Gast
    Gast


    THERMOROSSI INSERT 49 Empty THERMOROSSI INSERT 49

    Bericht van Gast ma okt 05, 2009 11:31 pm

    Hello allen

    First timer hier, een potentiële koper van een pelletkachel.
    Voor de duidelijkheid : wij opteren voor vloerverwarming en kijken naar hout of mogelijk pellets als bijverwarming. Vandaar mijn post over een kleiner type pelletinbouw : wij zijn zeer geïnteresseerd in de "THERMOROSSI INSERT 49" wegens volgende kenmerken :
    - inbouw vinden wij mooier
    - kanalisatie om aangelegen ruimtes ook beter te verwarmen
    - uiteraard het interessante verbruik en rendement bij pellets

    Nu is het aan jullie om mij terecht te wijzen : iemand met ervaringen met dit type toestel? Positieve maar ook negatieve aspecten aan dit type OF aan om het even type van INBOUW? Andere ervaringen met dit merk (buiten de ontbrekende handleidingen in eigen taal, zoals ik meermaals lees, haha ...)?

    Je merkt misschien, ben nog niet helemaal thuis in jullie 'pellet'-wereld, maar wil graag van jullie horen welke argumenten PRO PELLET en voorral PRO dit toestel of alternatieve inbouwtoestellen (met kanalisatie) ...

    Thx!
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    THERMOROSSI INSERT 49 Empty Re: THERMOROSSI INSERT 49

    Bericht van steven di okt 06, 2009 9:17 am

    Possible_pellet,

    Je zit hier aan het juiste adres.

    Als je ondertussen al enkele functies van het forum onder de knie hebt zoals privé-berichten versturen, stuur dan een PM naar het lid Ann.

    Zij is invoerder in Vlaanderen van Thermorossi en kan op al uw vragen antwoorden.

    Ze is is heel eerlijk in haar antwoorden.

    Zelf heb ik een pellbox SCF van Edilkamin. Dat is ook een insert pelletkachel met kanalisatie. Ik gebruik die zelfs als hoofdverwarming en ben er heel tevreden van. (9,5kw, de insert 49 heeft 9kw)

    Hier staat de info over de Thermorossi insert 49: https://pellets.forummotion.com/thermorossi-f50/kenmerken-thermorossi-inbouw-pelletkachel-t238.htm

    Thermorossi is een degelijk merk dus dat zou moeten in orde zijn.

    Een goede dienst na-verkoop is iets moeilijker. Niet elke verkoper kent zijn toestellen door en door.

    In welke streek zoek je?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    THERMOROSSI INSERT 49 Empty Re: THERMOROSSI INSERT 49

    Bericht van Gast di okt 06, 2009 9:21 am

    Steven schreef:Possible_pellet,

    Je zit hier aan het juiste adres.

    Als je ondertussen al enkele functies van het forum onder de knie hebt zoals privé-berichten versturen, stuur dan een PM naar het lid Ann.

    Zij is invoerder in Vlaanderen van Thermorossi en kan op al uw vragen antwoorden.

    Ze is is heel eerlijk in haar antwoorden.

    Zelf heb ik een pellbox SCF van Edilkamin. Dat is ook een insert pelletkachel met kanalisatie. Ik gebruik die zelfs als hoofdverwarming en ben er heel tevreden van. (9,5kw, de insert 49 heeft 9kw)

    Hier staat de info over de Thermorossi insert 49: https://pellets.forummotion.com/thermorossi-f50/kenmerken-thermorossi-inbouw-pelletkachel-t238.htm

    Thermorossi is een degelijk merk dus dat zou moeten in orde zijn.

    Een goede dienst na-verkoop is iets moeilijker. Niet elke verkoper kent zijn toestellen door en door.

    In welke streek zoek je?


    Mvg,


    Steven

    Ik ben afkomstig van Geel, werfadres gelegen te Balen. Regio Kempen, Limburg is voor mij het makkelijkst. Thanks voor het voorstel, zal de PB versturen ...
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    THERMOROSSI INSERT 49 Empty Re: THERMOROSSI INSERT 49

    Bericht van Uthrex di okt 06, 2009 9:40 am

    Stel je mogelijke vragen hier. Als Ann hier wil antwoorden, worden we er misschien allemaal beter van Wink
    De schone vliet in Balen verkoopt Thermorossi (schouwvegers.com, maar ik heb geen ervaring met die jongens.

    Mvg,
    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    THERMOROSSI INSERT 49 Empty Opendeurdagen

    Bericht van Gast di okt 06, 2009 9:54 am

    @Uthrex : OK, idd, laat Ann haar bevindingen aan de wereld kenbaar maken (dus geen PB verzonden).

    Ik had al 'anoniem' op dit forum te weten gekomen dat "De Schone Vliet" de lokale verdeler was in mijn regio en zal in november ook naar hun opendeurdagen gaan (ook dat weer via dit forum gevonden, waarvoor dank!) ... Naast de 'professionele' info zoek ik ook naar ervaringen, alternatieven, etc. van particuliere gebruikers.

    Zoals eerder al gezegd zoeken we vooral naar iets dat als bijverwarming zal fungeren. De (hout-of pellet)kachel zou de voornaamste koude moeten opvangen in de winterperiode, daar zowel elke verwarmingsinstallateur een bijkomende verwarming nodig achtte. Aangezien de voornaamste leefruimtes met een kleine gang zijn afgescheiden opteren we voorlopig voor de extra optie van kanalisatie ...
    Ik herhaal dat we er nog niet uit zijn wat hout of pellets betreft : zowel qua prijs als functionaliteit zien wij verschillen in deze twee vormen van bijverwarmen en dus pols ik graag eerst naar ervaringen alvorens de verkopers af te schuimen.
    En daarom : alle info betreffende het type en zijn alternatieven OF eventuele opmerkingen om beter aan onze specifieke noden te voldoen zijn welkom!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    THERMOROSSI INSERT 49 Empty Re: THERMOROSSI INSERT 49

    Bericht van Gast di okt 06, 2009 12:22 pm

    Als je vloerverwarming hebt , dan zou dat toch moeten volstaan ? Ben je aan het bouwen ?
    Of heb heb je enkel vloerverwarming zonder radiatoren ?
    Hoe groot is de oppervlakte die je wil bijverwarmen ?
    Als ik moet kiezen tussen hout en pellet zou ik toch voor de pelletkachel kiezen, deze zijn toch veel gemakkelijker naar gebruikscomfort toe.Ook het rendement ligt hoger bij pellets .prijs van de pelletkachel ligt natuurlijk wel hoger.Veel hangt af van wat voor type mensen jullie zijn nietwaar,.........
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    THERMOROSSI INSERT 49 Empty Re: THERMOROSSI INSERT 49

    Bericht van steven di okt 06, 2009 12:54 pm

    Hier staan de verkopers van Thermorossi in de provincie Antwerpen: https://pellets.forummotion.com/thermorossi-f50/verkooppunten-thermorossi-pelletkachel-t416.htm


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    THERMOROSSI INSERT 49 Empty VVW zonder radiatoren, mét Pellets ...

    Bericht van Gast di okt 06, 2009 4:59 pm

    Drieske schreef:Als je vloerverwarming hebt , dan zou dat toch moeten volstaan ? Ben je aan het bouwen ?
    Of heb heb je enkel vloerverwarming zonder radiatoren ?
    Hoe groot is de oppervlakte die je wil bijverwarmen ?
    Als ik moet kiezen tussen hout en pellet zou ik toch voor de pelletkachel kiezen, deze zijn toch veel gemakkelijker naar gebruikscomfort toe.Ook het rendement ligt hoger bij pellets .prijs van de pelletkachel ligt natuurlijk wel hoger.Veel hangt af van wat voor type mensen jullie zijn nietwaar,.........

    Ik wil u heel graag geloven hoor en ik opteer ook liever enkel voor de vloerverwarming (mijn persoonlijke keuze), maar bij verschillende aangesproken sani-vakmensen alsook de architect kwam toch naar voor dat bijverwarming in winterperiode nodig is. En idd, ik wil beneden enkel vloerverwarming gebruiken zonder radiatoren.
    Aangezien het een nieuwbouw-project in opstart is heb ik alleszins de mogelijkheid om alle opties te bekijken. De woning is op benedenverdieping één grote leefruimte (afgezien van de bergruimten én één gang die de keuken/eetkamer van de zithoek scheidt). Wij willen zowel de zithoek van 8m op 5m (installatielocatie pellet of hout) als de eetkamer van 3,5m bij 4,5m kunnen bijverwarmen. Mogelijk belangrijk : wegens open trap zal er warmteverlies zijn naar bovenverdieping (dus minpunt qua efficiëntie in verwarmen).

    Mijn persoonlijke smaak : ik wil een inbouw-toestel om esthetische redenen. En initieel gaan we ervan uit dat we naast de zithoek ook de eetkamer willen kunnen 'bijverwarmen' (daarom : kanalisatie). Verder geen specifieke wensen.

    Een hele boterham. Kort en bondig : ik wil absoluut vermijden dat we naast VVW nog eens enkele radiatoren moeten voorzien op de benedenverdieping. Pellets of hout moeten hier dus oplossing kunnen bieden op voorwaarde dat het een mooi geheel is (inbouw) en naast de zithoek ook de eetkamer kan bijverwarmen ... De gezelligheid van de vlam is dan een mooie bonus, ook al ben ik me er van bewust dat het meer gaat kosten dan wat extra radiatoren ...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    THERMOROSSI INSERT 49 Empty Re: THERMOROSSI INSERT 49

    Bericht van Gast di okt 06, 2009 5:13 pm

    ah ok , ik ben mee ;-) . Mijn vraag voor de nieuwbouw was om te kijken waarom je geen pellet cv ketel zou plaatsen maar goed , aangezien je geen radiatoren wenst valt deze dus ook al af.
    Je hebt dus verschillende mogelijkheden, inbouw gas , inbouw pellets , open haard of houtkachel mss wel speksteenkachel ?
    Gas is proper maar een gigantisch pak duurder in verbruik.ik denk dat je best af bent met een pelletkachel en wel om het volgende , je spreekt van pelletkachel als bijverwarming, als ik die thermorossi die je aanhaalt bekijk en de ruimte die je wil verwarmen lijkt me dat een prima keuze. Ik denk dat een pelletkachel het voordeel heeft dat je het verbruik van zowel je vloerverwarming als pellets zuiniger kan houden.Met een houtkachel heb je minder controle over de temperatuur.Bovendien is en houtkachel ook veel intensiever, maar dat hangt er natuurlijk van af hoeveel werk je zelf wenst te spenderen aan hout kappen, versleuren , stockeren enz,...
    het enige wat ik denk is dat als je de pelletkachel gaat aanleggen deze het gaat overnemen van de vloerverwarming, tenzij je liefhebber bent van temperaturen boven de 22/23 graden in huis.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    THERMOROSSI INSERT 49 Empty Subtropisch

    Bericht van Gast di okt 06, 2009 5:22 pm

    Drieske schreef:ah ok , ik ben mee ;-) . Mijn vraag voor de nieuwbouw was om te kijken waarom je geen pellet cv ketel zou plaatsen maar goed , aangezien je geen radiatoren wenst valt deze dus ook al af.
    Je hebt dus verschillende mogelijkheden, inbouw gas , inbouw pellets , open haard of houtkachel mss wel speksteenkachel ?
    Gas is proper maar een gigantisch pak duurder in verbruik.ik denk dat je best af bent met een pelletkachel en wel om het volgende , je spreekt van pelletkachel als bijverwarming, als ik die thermorossi die je aanhaalt bekijk en de ruimte die je wil verwarmen lijkt me dat een prima keuze. Ik denk dat een pelletkachel het voordeel heeft dat je het verbruik van zowel je vloerverwarming als pellets zuiniger kan houden.Met een houtkachel heb je minder controle over de temperatuur.Bovendien is en houtkachel ook veel intensiever, maar dat hangt er natuurlijk van af hoeveel werk je zelf wenst te spenderen aan hout kappen, versleuren , stockeren enz,...
    het enige wat ik denk is dat als je de pelletkachel gaat aanleggen deze het gaat overnemen van de vloerverwarming, tenzij je liefhebber bent van temperaturen boven de 22/23 graden in huis.

    Thanks voor uw inschatting. Ik ben niet voor die subtropische toestanden, mijn vriendin echter ... Ik heb idd ook naar afmetingen/rendement gekeken in de keuze van het type. Maar ik hoor graag alternatieven in methode/toestellen/... wat dan ook.

    Merci in ieder geval
    Anonymous
    Gast
    Gast


    THERMOROSSI INSERT 49 Empty Re: THERMOROSSI INSERT 49

    Bericht van Gast di okt 06, 2009 5:33 pm

    Volgens mij kan je beter de pelletkachel als hoofdverwarming gebruiken en de vloervrwarming ( veronderstel dat deze op gas zal zijn ? ) als bijverwarming, 't zal je goedkoper uitkomen Laughing
    Anonymous
    Gast
    Gast


    THERMOROSSI INSERT 49 Empty Re: THERMOROSSI INSERT 49

    Bericht van Gast di okt 06, 2009 8:23 pm

    De inserts van Thermorissi hebben een vaste verbinding met de schouw (soort van flexible) die het mogelijk maakt om de kachel bij te vullen terwijl ze brand, maar tegelijkertijd het nadeel van verborgen slijtage (scheurtjes) en dat noodzaakt echt een regelmatige controle en zelfs 2-jaarlijkse vervanging volgens de fabrikant.
    Bij Extraflame MOET de kachel gedoofd zijn voor vulling maar de onderdelen schuiven in elkaar en worden extra verzegeld via een soepele pakking.
    Nazicht is uiteraard ook noodzakelijk maar een lekkage aan een pakking is niet zo gevaarlijk.
    Deze zaken deden bij ons de balans overhellen naar Extraflame MAAR de afstandsbediening van Thermorossi is een BEAUTY !
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    THERMOROSSI INSERT 49 Empty Re: THERMOROSSI INSERT 49

    Bericht van steven di okt 06, 2009 8:54 pm

    Hobbymachine en bij mijn kachel moet er niets uitgeschoven worden en kan er bijgevuld worden tijdens het branden.

    De pellets worden via een schuif in de kachel gedaan.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    THERMOROSSI INSERT 49 Empty Re: THERMOROSSI INSERT 49

    Bericht van Gast di okt 06, 2009 8:55 pm

    Ik ben inderdaad de invoerder van zowel Thermorossi als Extraflame.

    Als jullie opteren voor een inbouwtoestel met kanalisatie hebben jullie in elk van deze merken een type.
    Bij Extraflame is dit de Comfort plus met een totaal vermogen van 12 kW. Extraflame raadt aan de afstand van de kanalisatie te beperken tot een 3-tal meter. Bij de Extraflame toestellen zal je inderdaad de schouw ontkoppelen om het uit te trekken voor het vullen. Hierbij dooft het toestel (eigenlijk gaat het in veiligheid) tenzij je heel snel bent.. Er is ook echter een optie voor bovenvulling met lade.
    Bij Thermorossi is dit inderdaad de Insert 49 met een totaal vermogen van 9 kW. Met 1 kanalisatiemond kan je 8 meter ver gaan. Let echter wel op elke bocht telt voor 1 meter. Bij 2 luchtuitlaten kan je 4 meter ver gaan (met dezelfde opmerking). De schouwverbinding is inderdaad vast met een flexibel die in en uitschuift. Bij mijn ouders is deze na 6 jaar vervangen. Inderdaad is een controle bij het onderhoud hier nodig.
    Wat dealers betreft : ik wens en mag hier publiekelijk geen uitspraken te doen over bepaalde handelaars. Een dealerlijst van onze dealers kan je steeds opvragen.
    Als je de insert 49 in het echt wilt zien, deze staat momenteel (weliswaar niet brandend) opgesteld op de Bis-Beurs in Gent. Ik kan je daar alle gewenste info geven.
    Met vriendelijke groeten,
    Ann
    Anonymous
    Gast
    Gast


    THERMOROSSI INSERT 49 Empty Bedankt

    Bericht van Gast di okt 06, 2009 9:08 pm

    @Steven : ik zal van de verdelerslijst gebruik maken om een lokale verdeler te contacteren, bedankt!

    @Ann : bedankt voor de info. Ik heb kaarten voor de BIS-beurs, weet alleen niet óf ik er nog ga geraken. Bedankt voor het technische luik, ik zal verder bekijken welk merk/type pelletkachel het best beantwoord aan onze vereisten ...

    Iedereen, bedankt voor de snelle reacties. Ik zal in komende weken verder info inwinnen en houdt jullie op de hoogte.

    Gesponsorde inhoud


    THERMOROSSI INSERT 49 Empty Re: THERMOROSSI INSERT 49

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 6:19 am