Wil toch even mededelen welke ervaring ik achter de rug heb:
Ik heb onlangs, aan maand ongeveer geleden een pelletkachel overgekocht van een particulier. (10 maand oud)
Een edilkamin Marea met speksteen, voor mij één van de beste keuzes qua grootte,capaciteit enzoverder
Ik was dan ook zeer tevreden over deze kachel.
De geplande stroomonderbreking (door energieleverancier) een tweetal weken geleden kwam echter twee uur voor de aangekondigd tijd,waarschijnlijk direct opgemerkt door de electriciteitsmaatschappij want de stroomonderbreking werd onmiddelijk rechtgezet.
Doordat de afwezigheid van electriciteit slecht seconden heeft geduurd kreeg de kachelcomputer waarschijnlijk een stroomopstoot. Gevolg : De kachel is in alarm gegaan BLACK OUT, na het verlopen van het alarm kon ik de kachel langs geen kanten meer opstarten, steeds een foutmelding START FAIL ...
Ik belde daarop de verkoper(die de kachel aan de particulier voor mij verkocht) VANHAEREN bvba uit Rummen op en kreeg een afspraak voor het bezoek van een technische ploeg 1 week later op woensdagnamiddag. Na een weekje bibberen vol verwachting binnen gezeten ... tot halfvier, toch maar even gebeld maar kreeg de boodschap, de techniekers zijn onderweg ... nog gewacht om uiteindelijk niemand te zien en ook niks meer te horen. Ik kan aannemen dat hij zou gezegd hebben u had maar een nieuwe moeten kopen om van de service te genieten MAAR beloven en dan niks meer laten horen .... ben zelf zelfstandige dus mijn tijd is ook kostbaar en bovendien besef ik dat er altijd iets kan tussenkomen maar een seintje is dan het minste zou ik zo denken
Heb het vertikt om hem de volgende dag terug te bellen geef ik toe.
Heb wel gebeld met Ecolutions te Zeppperen de dag erna en alhoewel deze man niets te maken had met mijn aankoop of deze kachel ... wat een service, zeer vriendlijk en heeft de eerste dag een half uur aan de lijn gehangen om samen met mij te overlopen, ook een paar dagen erna nog teruggebeld en nog steeds een belangeloze goed raad ...
Het probleem is intussen verholpen dankzij de raadgevingen zelf kunnen oplossen maar wil toch benadrukken, de service bij Ecolutions lijkt me top.
Heb al spijt dat ik geen kachel van hun gekocht heb maar de volgende ,daar bestaat geen twijfel over die komt uit zepperen ;-) Ook kan ik iedereen aanraden voor hun aankoop doe de moeite hier even langs te gaan of te bellen met hun ... ben er zeker van dat u me dan gelijk geeft ...