Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

Omerta


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    thermostaat

    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermostaat Empty thermostaat

    Bericht van Gast di nov 03, 2009 4:06 pm

    Hoi, wij hebben een edel kamin ALBA 8kw,
    ik zou graag weten als zo thermostaat kan aangesloten worden en werkt eventueel welke thermostaat merk type? kachel blijft continu branden niet te houden hier amai ,en eventueel handleiding heb schouw moeten verbouwen en ben handleiding kwijt natuurlijk,,,,
    bedankt!!!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermostaat Empty Re: thermostaat

    Bericht van Gast di nov 03, 2009 4:32 pm

    Normaal kan men bij de meeste kachels een externe kamerthermostaat aansluiten, maar ik denk niet dat dit de kachel zal uitschakelen eens de temperatuur bereikt. Normaal gaat de kachel dan over naar een ecostand. Wij schakelen de kachel zelf uit als het te warm wordt in huis. Vandaag bvb. heeft de kachel van 8 tot 13 uur zijn ding gedaan. Het was dan zo'n 23°. Binnen een halfuurtje zo rond 17 uur start ik de kachel terug op, tegen dan is de temperatuur in huis gezakt tot 20 à 21°. Op die manier, en zeker tijdens het tussenseizoen, vind ik het veel economischer dan op ecostand te branden. Op die manier heb ik zo'n 3kg. pellets uitgespaard. Ik weet dat sommigen zeggen dat terug opstarten meer pellets kost, maar dat zal zeker geen 3 kg. zijn, hooguit een halve kilo extra, wat ik zelfs nog betwijfel.

    Er bestaan wel kachels die zichzelf uitschakelen eens de temperatuur bereikt, maar ze zijn eerder zeldzaam denk ik.

    Cantodea
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermostaat Empty Re: thermostaat

    Bericht van Gast di nov 03, 2009 4:40 pm

    miguelnicky schreef:Hoi, wij hebben een edel kamin ALBA 8kw,
    ik zou graag weten als zo thermostaat kan aangesloten worden en werkt eventueel welke thermostaat merk type? kachel blijft continu branden niet te houden hier amai ,en eventueel handleiding heb schouw moeten verbouwen en ben handleiding kwijt natuurlijk,,,,
    bedankt!!!!

    Volgens, de website van Edilkamin, kan uw kachel wel degelijk automatisch starten en stoppen eens de gewenste temperatuur bereikt. Ze raden wel aan om dit enkel te doen wanneer de ruimte zeer goed geïsoleerd is en niet al te groot.
    Dit zou je toch moeten kunnen instellen via de afstandsbediening?

    Cantodea
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermostaat Empty Re: thermostaat

    Bericht van Gast di nov 03, 2009 5:07 pm

    Ok bedankt, er zit klein bakje bij afstandbediening dient enkel op afstand aan en uit en ventilator te regelen ,een eco stand vind ik niet terug hoor,
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    thermostaat Empty Re: thermostaat

    Bericht van steven di nov 03, 2009 10:31 pm

    Mickelnicky,

    Je kan met die kleine afstandsbediening zeker meer doen.

    Je moet eens gedurende enkele seconden op de knop 'menu' drukken (rechts onderaan)

    Zo kom je in de setup terecht. paswoord is -13

    Je kan met 1 van de parameters de aanvoer van de pellets verminderen.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermostaat Empty Re: thermostaat

    Bericht van Gast wo nov 04, 2009 8:05 pm

    OK bedank zal dit even proberen moet terug naar de winkel want batterij is plat ...
    de instalateur heeft gezegt ik daar zeker niet mocht aankomen of veranderen ,maar op op stand 1 is het hier 27 graden moet ik,dan volledig uitdoen en na 3 uur weer opstarten
    staat nu geprogrameerd voor smorgens en savonds
    enkel vind ik hier de parameters niet terug van edel kamin ALBA?
    nogmaals bedankt voor de reactie !

    Gesponsorde inhoud


    thermostaat Empty Re: thermostaat

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 3:26 pm