Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Flamingo, rloncke


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+57
karentje
Mauritsius
atlasgust
grossard.rob
ponneke
speedy
bart b
evert.clonen
ppeterke
egno
ivanhoed
Min esse
weske32v
lieke
nick1
Luc B
antonio1980
willy1100
cuypersmarc
jan 49
maestro
Dave G.
wakuwaku
PVS
paularis
Peerke
mantas
rotjer
pedro
ben-revo
Daniel00
zoom
krusty
dxnature
MCZ SUITE AIR
Pcorsa
Fleur
korando
shadow10
ss
rika1967
flair
Ikzelf
stefke
knoepken
kempenaar
Jef
Philip
krista
Uthrex
Geert
Block
player
johanvl
Annejanne
steven
niel
61 plaatsers

    Ervaringen Green Energy pellets


    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Aantal berichten : 904
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Uthrex vr sep 16, 2011 4:01 pm

    Dat heeft hij gezegd omdat het harde pellets zijn. Als je wat koekvorming krijgt, kan je de extractie een beetje hoger zetten (verdwijnt dan ook meer warmte door de schouw).
    Eerst proberen is de boodschap. Don't fix what ain't broken.

    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast wo sep 21, 2011 11:33 am

    K'heb zaterdag email gestuurd naar Kristof Vandeput voor bestelling, maandag morgen telefoon om te zeggen dat ze s'middags al kunnen leveren Smile

    Ging allemaal makkelijk en snel, nu nog de pellets testen en hopen dat ze goed gaan, mss samen mixen met de corpellets die ik bij m'n kachel heb meegekregen.
    Er werd idd gezegt dat het harde pellets waren dus zal wel weer spelen zijn met de parameters als het moet, eerst zien.
    Ikzelf
    Ikzelf
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 373
    Leeftijd : 39
    Registration date : 11-09-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Koervorming

    Bericht van Ikzelf vr okt 21, 2011 9:18 am

    Hallo

    Ik heb toch vrij veel koekvorming in het verbrandingskorfje met deze pellets...

    Hebben jullie dat ook?

    Kan het kwaad dat je een kachel opstart met nog koek er in?

    Want als ik de kachel op ROOM zet, gebeurt dit automatisch..
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast vr okt 21, 2011 2:01 pm

    Ikzelf schreef:Hallo

    Ik heb toch vrij veel koekvorming in het verbrandingskorfje met deze pellets...

    Hebben jullie dat ook?

    Kan het kwaad dat je een kachel opstart met nog koek er in?

    Want als ik de kachel op ROOM zet, gebeurt dit automatisch..

    Ik heb met deze pellets geen probleem, heb dit niet voor, de eerste keer dat ik deze pellets heb gekocht (1,5 jaar geleden) heb ik hier wel last van gehad.
    De kwaliteit van de pellets is naar mijn mening sterk verbeterd ten opzichte van 1,5 jaar geleden.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van steven vr okt 21, 2011 2:03 pm

    Ikzelf,

    De ventilator iets verhogen van de verbranding


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast vr okt 21, 2011 5:52 pm

    K'heb hier nu een pallet Corpellets premium+ en een pallet van de Groene kachel (Green Energy), als ik ze nu appart brandt of mix met elkaar maakt niks uit, kachel eet ze op zonder enige koek of wat dan ook.

    Warmte is goed, geen stukken die in m'n korf blijven liggen,... Het enigste verschil is dat de zakken van de Groene Kachel toch nogal wat stof in de zakken hebben.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty iemand problemen met pellets van de groene kachel levering 2011?

    Bericht van Gast ma nov 21, 2011 7:06 pm

    Hallo lezers van dit bericht,

    Dit is het tweede jaar dat we pellets kopen bij de groene kachel te Heusden Zolder en had verleden jaar geen enkele opmerking, dit jaar echter valt onze kachel op geregeld tijdstip uit en volgens de verkoper groothandel van de kachel zou het eventueel aan de pellets liggen? ze zijn te bruin en dit wil zeggen dat er teveel schors in verwerkt is en eventueel ook samengeperst met lijm. Zijn er mensen die ook dit probleem kennen met pellets van onze leverancier levering 2011 en zo ja wat was jullie oplossing?

    Greetz,
    guy.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van erwin ma nov 21, 2011 9:18 pm

    guy buekers schreef:Hallo lezers van dit bericht,

    Dit is het tweede jaar dat we pellets kopen bij de groene kachel te Heusden Zolder en had verleden jaar geen enkele opmerking, dit jaar echter valt onze kachel op geregeld tijdstip uit en volgens de verkoper groothandel van de kachel zou het eventueel aan de pellets liggen? ze zijn te bruin en dit wil zeggen dat er teveel schors in verwerkt is en eventueel ook samengeperst met lijm. Zijn er mensen die ook dit probleem kennen met pellets van onze leverancier levering 2011 en zo ja wat was jullie oplossing?

    Greetz,
    guy.

    das wel een verkoper die snel de verantwoordelijkheid van zich afschuift...
    de kleur hangt van de houtsoort af en heeft niets te maken met schors of lijm,
    schors geeft gewoon veel koekvorming.
    trouwens de green energy pellets hebben nu een dinplus attest


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma nov 21, 2011 9:34 pm

    lijm zal wel niet de oorzaak zijn. Kan me niet voorstellen dat iemand dit nu nog per opzet doet.

    Maar het kan wel de samenstelling van de pellets zijn. Die zijn namelijk nooit dezelfde in eerder kleiner producerende productie-eenheden.

    Indertijd kocht ik vaak aan Vepa die hun grondstof aankochten bij Bardoel. Echter was dat afval van zagerijen (zoals dat moet om pellets groen te houden) maar nooit dezelfde kwaliteit. Daardoor heb je vaak wisselende kwaliteit. En DAN kan er misschien inderdaad wel wat lijm of verf nog inzitten van bewerkt hout (geschilderd, gelijmd)
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van flair di nov 22, 2011 10:29 am

    guy buekers schreef:Hallo lezers van dit bericht,

    Dit is het tweede jaar dat we pellets kopen bij de groene kachel te Heusden Zolder en had verleden jaar geen enkele opmerking, dit jaar echter valt onze kachel op geregeld tijdstip uit en volgens de verkoper groothandel van de kachel zou het eventueel aan de pellets liggen? ze zijn te bruin en dit wil zeggen dat er teveel schors in verwerkt is en eventueel ook samengeperst met lijm. Zijn er mensen die ook dit probleem kennen met pellets van onze leverancier levering 2011 en zo ja wat was jullie oplossing?

    Greetz,
    guy.

    Je kachel kan ook uitvallen omdat er ergens een verstopping zit, slecht onderhoud,........
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 10:30 am

    kan je niet eens wat zakken van een ander merk proberen
    kijken hoe de kachel dan reageert???
    Ikzelf
    Ikzelf
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 373
    Leeftijd : 39
    Registration date : 11-09-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Ikzelf di nov 22, 2011 10:42 am

    ik stook dit jaar het eerst met een pelletkachel en heb direct een hele voorraad in gedaan van de groene kachel.

    ook ik heb problemen, allez problemen...

    Mijn kachel valt niet uit, maar heb wel ferm koekvorming..

    Elke avond kachel uitzetten en koek verwijderen, anders gaat de kachel wel uitvallen op den duur...

    Ik kan de extractie hoger zetten etc, maar toch...

    Het is dus niet zo dat je de enige bent Guy... Ook ik ben er mee aant sukkelen..

    Volgend jaar toch nog maar eens nadenken voor ik direct een voorraad insla...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 6:50 pm

    Ikzelf schreef:ik stook dit jaar het eerst met een pelletkachel en heb direct een hele voorraad in gedaan van de groene kachel.

    ook ik heb problemen, allez problemen...

    Mijn kachel valt niet uit, maar heb wel ferm koekvorming..

    Elke avond kachel uitzetten en koek verwijderen, anders gaat de kachel wel uitvallen op den duur...

    Ik kan de extractie hoger zetten etc, maar toch...

    Het is dus niet zo dat je de enige bent Guy... Ook ik ben er mee aant sukkelen..

    Volgend jaar toch nog maar eens nadenken voor ik direct een voorraad insla...

    @ikzelf
    En met andere pellets heb je geen koekvorming?
    Ikzelf
    Ikzelf
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 373
    Leeftijd : 39
    Registration date : 11-09-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Ikzelf di nov 22, 2011 7:07 pm

    ga ik binnenkort testen...
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van erwin di nov 22, 2011 9:15 pm

    ikzelf, de extractie iets hoger zetten, die pellets zijn hardhout en hard geperst


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast wo nov 23, 2011 9:05 am

    erwin123 schreef:
    guy buekers schreef:Hallo lezers van dit bericht,

    Dit is het tweede jaar dat we pellets kopen bij de groene kachel te Heusden Zolder en had verleden jaar geen enkele opmerking, dit jaar echter valt onze kachel op geregeld tijdstip uit en volgens de verkoper groothandel van de kachel zou het eventueel aan de pellets liggen? ze zijn te bruin en dit wil zeggen dat er teveel schors in verwerkt is en eventueel ook samengeperst met lijm. Zijn er mensen die ook dit probleem kennen met pellets van onze leverancier levering 2011 en zo ja wat was jullie oplossing?

    Greetz,
    guy.

    das wel een verkoper die snel de verantwoordelijkheid van zich afschuift...
    de kleur hangt van de houtsoort af en heeft niets te maken met schors of lijm,
    schors geeft gewoon veel koekvorming.
    trouwens de green energy pellets hebben nu een dinplus attest



    Ik belde hem en idd er zijn geen problemen met zijn pellets....daar sta je dan!
    Is het waar of niet dat het aan de pellets ligt, ik weet het niet. in elk geval heb ik mijn wintervoorraad hier liggen en kan hem toch niet gaan gebruiken als bodembedekker...
    guy.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast wo nov 23, 2011 9:07 am

    flair schreef:
    guy buekers schreef:Hallo lezers van dit bericht,

    Dit is het tweede jaar dat we pellets kopen bij de groene kachel te Heusden Zolder en had verleden jaar geen enkele opmerking, dit jaar echter valt onze kachel op geregeld tijdstip uit en volgens de verkoper groothandel van de kachel zou het eventueel aan de pellets liggen? ze zijn te bruin en dit wil zeggen dat er teveel schors in verwerkt is en eventueel ook samengeperst met lijm. Zijn er mensen die ook dit probleem kennen met pellets van onze leverancier levering 2011 en zo ja wat was jullie oplossing?

    Greetz,
    guy.

    Je kachel kan ook uitvallen omdat er ergens een verstopping zit, slecht onderhoud,........
    wel als dat het geval was dan is elke persoon die er mee bezig is geweest slecht bezig... de technieker van saey bv is een technieker om u tegen te zeggen, en de mensen van het schoorsteenveegbedrijf deden ook hun uiterste best.
    guy.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast wo nov 23, 2011 9:08 am

    Ikzelf schreef:ga ik binnenkort testen...

    Hoop dat je meer geluk hebt dan wij.
    guy.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Philip wo nov 23, 2011 9:09 am

    als ze uitvalt is dan het brandkorfje vol of leeg ?
    is het leeg aanvoer pellets vermeerderen
    is het vol aanvoer pellets verlagen of extractie verhogen
    bruine of donkere pellets hebben meer hardhout of zijn van hardhout geperst welke anders branden dan de bleke pellets

    je instalateur maakt er zich mijn inziens iets te makkelijk vanaf


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast wo nov 23, 2011 9:09 am

    erwin123 schreef:ikzelf, de extractie iets hoger zetten, die pellets zijn hardhout en hard geperst

    alles is al uitgetest, en met hetzelfde resultaat.
    guy.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Philip wo nov 23, 2011 9:12 am

    of anders hier ook al gemeld
    koop ff paar zakken van andere merken en koop dan din+ dat houd je installateur tevreden
    als je kachel dit euvel dan nog heeft ben ik eens benieuwd wat hij dan gaan zeggen

    let op ik zeg niet dat de pellets de oorzaak niet zouden kunnen zijn he


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast wo nov 23, 2011 9:16 am

    Philip schreef:of anders hier ook al gemeld
    koop ff paar zakken van andere merken en koop dan din+ dat houd je installateur tevreden
    als je kachel dit euvel dan nog heeft ben ik eens benieuwd wat hij dan gaan zeggen

    let op ik zeg niet dat de pellets de oorzaak niet zouden kunnen zijn he

    ga ik eens doen,
    thanks,
    guy.
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van player wo nov 23, 2011 10:43 am

    Mijn schoonvader heeft ook de green energy pellets (zakken van 25kg) en geen problemen bij hem (Edilkamin Marea)


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast wo nov 23, 2011 11:06 am

    Ik heb in augustus een pallet van green energy gehaald hier geen problemen mee.
    Mijn schoonvader heeft pas een pelletkachel gekocht en heeft hier een aantal zakken van green energy gekregen hier met opdruk din+, hij heeft met deze pellets ook koekvorming.
    Ik heb hiervan ook 1 zak getest en heb bij deze pellets ook koekvorming, dus ik denk dat er toch iets veranderd is aan de samenstelling ten opzichte van een paar maand geleden.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast wo nov 23, 2011 12:17 pm

    Zelf heb ik in september (dit jaar) een pallet laten leveren maar deze branden goed in m'n pelletkachel.
    Mix ze zelfs met Corpellets maar afzonderlijk branden ze even goed.

    Grtz
    David
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do nov 24, 2011 11:42 am

    Ikzelf schreef:ik stook dit jaar het eerst met een pelletkachel en heb direct een hele voorraad in gedaan van de groene kachel.

    ook ik heb problemen, allez problemen...

    Mijn kachel valt niet uit, maar heb wel ferm koekvorming..

    Elke avond kachel uitzetten en koek verwijderen, anders gaat de kachel wel uitvallen op den duur...

    Ik kan de extractie hoger zetten etc, maar toch...

    Het is dus niet zo dat je de enige bent Guy... Ook ik ben er mee aant sukkelen..

    Volgend jaar toch nog maar eens nadenken voor ik direct een voorraad insla...

    Ik ga ook volgend seizoen of tenminste volgende bestelling ergens anders plaatsen.

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 9:42 am