Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 17 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+57
karentje
Mauritsius
atlasgust
grossard.rob
ponneke
speedy
bart b
evert.clonen
ppeterke
egno
ivanhoed
Min esse
weske32v
lieke
nick1
Luc B
antonio1980
willy1100
cuypersmarc
jan 49
maestro
Dave G.
wakuwaku
PVS
paularis
Peerke
mantas
rotjer
pedro
ben-revo
Daniel00
zoom
krusty
dxnature
MCZ SUITE AIR
Pcorsa
Fleur
korando
shadow10
ss
rika1967
flair
Ikzelf
stefke
knoepken
kempenaar
Jef
Philip
krista
Uthrex
Geert
Block
player
johanvl
Annejanne
steven
niel
61 plaatsers

    Ervaringen Green Energy pellets


    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty green energy

    Bericht van Gast vr dec 05, 2014 3:43 pm

    onze laatste koop energy pellets vindt ik niet zo best.Heel veel stof en as ;sommige korrels zijn te lang en geven ook minder warmte.
    prettige eindejaars feesten aan alle pelletforum vrienden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast wo dec 10, 2014 10:53 pm

    Sommige korrels zijn inderdaad erg lang en er zit wel wat stof bij , bij mij geven ze geen problemen
    ik gebruik ze nu al het tweede jaar in een Edilkamin Funny en heb er geen koek van.
    Geven erg goed warmte en daar is het om te doen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast vr dec 12, 2014 4:35 pm

    Tot nu toe heel tevreden van 250kg gestookt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 12, 2015 4:10 pm

    green energy pellets in mcz sagar brandt zonder problemen. Lichte koekvorming in branderpotje, maar verdwijnt vlot in aszuiger. Na halve dag op stand 1 "beslaat" het ruitje met een grijze waas, maar dit is wrsch onvermijdelijk. Geeft bij ons meer warmte af dan bv een agricon naaldhout of zo. Wat stof in de zakken, maar ook niet onoverkomelijk. Dus: best tevreden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 12, 2015 5:32 pm

    Al het 3de jaar met Green Energy aan het stoken en tevreden van.  
    Goedkoop en geven meer warmte af dan andere pellets die ik voordien getest heb.
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty green energy

    Bericht van nick1 do jan 29, 2015 7:39 am

    Nu de buitentemperaturen iets lager zijn heb ik de green energy pellets in de ingewanden van de p955 gekapt. Zeer goede warmteafgifte, weinig assen en geen koekvorming (ik was daar wat bang voor gezien de hardhout van bioflam daar wel problemen mee had). Een goede aankoop dus en ik hoop volgend...oeps, dit jaar, weer te kunnen deelnemen aan dergelijk initiatief van Annejanne en Robby! cheers


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van erwin za mei 02, 2015 1:52 am

    momenteel is de kwaliteit van de green energy pellets weer wat minder.
    oa. zakken met te lange pellets, extreem veel stof in de zakken, koekvorming, kachels die slecht of niet opstarten.
    test dus altijd eerst 2 zakken van een lot vooraleer een ganse pallet te kopen om volgende winter zeker geen miserie te hebben...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    eura
    eura
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 115
    Registration date : 07-01-14

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van eura zo mei 03, 2015 9:46 am

    Hoi , ik heb nu op 2 winters 2000kg green energy gestookt , van koek in de branderpot heb ik nog nooit last gehad .
    Ik heb hier een palazzetti eldora 9kw staan .
    grtz eura
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Annejanne zo mei 03, 2015 10:11 am

    Dit vind ik al niet meer kunnen....

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]I


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van krusty zo mei 03, 2015 1:46 pm

    Is die langer dan de mijne van 5 jaar geleden ? lol!    zie topic  van toen !
    Min esse
    Min esse
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 49
    Registration date : 12-02-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Min esse zo mei 03, 2015 2:27 pm

    Ik vind ook dat het afgelopen stookseizoen de kwaliteit minder was. Hier was het vooral heel kleine pellets en stof in de zakken.
    Het waren wel zakken van 25kg. De eerste 1000kg (november 2014) was nog goed, de volgende 4 ton waren minder van kwaliteit.
    Niet dat mijn Harman kachel daar last van heeft en mijn cv ketel ook niet Laughing
    ivanhoed
    ivanhoed
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 40
    Registration date : 10-04-13

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van ivanhoed zo nov 29, 2015 8:50 am

    nu mijn eerste jaar met green energy hardhout ben er niet tevreden van maar stook ze op
    mijn leverancier had contact opgenomen met fabrikant en deze zij dat de pellets aan alle normen voldoen dus niks aan te doen
    warmte is wel goed maar ook veel vuil en koekvorming deze komen er bij niet meer in
    mvg Ivan
    Ikzelf
    Ikzelf
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 374
    Leeftijd : 39
    Registration date : 11-09-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Ikzelf zo nov 29, 2015 1:53 pm

    Ik vroeger ook toen ik Green Energy stookte.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van krusty zo nov 29, 2015 5:59 pm

    Dat is nu eenmaal het nadeel van grote aankopen die gebeuren, meestal in de zomer en dan waarschijnlijk zonder vooraf te testen ,die achteraf  (soms maanden later)  blijken slecht te zijn.
    Zelfs met vooraf testen kan het mislopen want die eene persing kan dagen later bij een nieuwe levering aan je verkoper minder kwalitatief zijn.

    Het zal je maar overkomen....je besteld 4 palletten juli/aug en in nov  bij begin stookseizoen blijken die slecht te branden
    Probeer dan maar je levering te laten terug te nemen, begrijpelijk dat de verkoper dan moeilijk gaat doen !

    Ik heb al diverse merken en van op diverse plaatsen pellets gekocht met soms ook eens een paar zakken van een bepaald merk tussen die die mij een koek opleverden , ik maak daar echter geen probleem van want ik meng die met betere pellets of ik pruts een beetje aan de instellingen en bijna altijd is het probleem opgelost.
    Het gaat hem dan ook maar over een paar zakken aan 2 of 3€ van ontevreden klanten uit mijn regio die hun pellets verkopen op 2de hands of kapazaa.

    Daarom sta ik zeer achterdochtig tegenover groepsaankopen en individueel bestellen van grote hoeveelheden.
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van nick1 zo nov 29, 2015 6:31 pm

    Koekvorming is soms eenvoudig op te lossen door wat met de parameters van rookgasventilator en pellettoevoer te experimenteren. Ik zeg soms want indertijd met de Bioflampellets ben ik er niet in geslaagd de koekvorming volledig op te lossen, wel verminderd!


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van krusty zo nov 29, 2015 8:28 pm

    Nog iemand pellets ?

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van erwin zo nov 29, 2015 9:08 pm

    die oude bedrukking op de zak wordt al een jaar niet meer gebruikt.
    dus die pellets zijn minstens een jaar oud en branden misschien wel goed.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty green energy

    Bericht van Gast do feb 18, 2016 2:17 pm

    toen ik de pelletkachel pas had, heb ik meer dan 10 merken uitvoerig getest: van elk merk minstens 60 kg gekocht en opgebrand
    met "green energy" had ik de zuiverste verbranding: zeer weinig en zeer droge as. bovendien viel de prijs ook mee in de vergelijking.
    eerste bestelling van 3.000 kilo werd geplaatst en alles viel zeer goed mee
    tweede bestelling van 3.000 kilo volgde en deze pellets waren totaal verschillend van de vorige levering: veel meer stof, veel meer as
    zwarte as, die samenklit en soms op de verbrandingsrooster blijft liggen, waardoor nieuwe pellets opzij vallen en in de afvalbak begint te branden

    bij navraag bij de verkoper "de groene kachel" gaven ze toe dat die levering inderdaad slecht was
    op mijn vraag of ze de resterende meer dan 2.000 kilo wilden komen omwisselen tegen andere, wilden ze dat niet
    omdat ze daar niks konden mee doen en omdat ze in proces verwikkeld zijn met hun toenmalige leverancier
    ze weigerden gewoon elke discussie
    handelaars die alleen de winsten maar niet hun verantwoordelijkheid willen opnemen, verdienen niet dat ze nog klanten hebben
    egno
    egno
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Registration date : 30-12-13

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty green energy

    Bericht van egno za feb 20, 2016 10:28 pm

    Stook reeds 3 winters green energie in mijn chinese kachel en nog nooit geen problemen
    ook geen koekvorming in mijn brandkorfje,ben tot heden nog altijd tevreden van de aankoop van de pellka en de green energie pellets
    ppeterke
    ppeterke
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 37
    Registration date : 23-10-15

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van ppeterke ma feb 22, 2016 12:09 pm

    Ik heb onlangs ook een aantal zakken gaan halen bij europellets. en moet zeggen ze branden goed er zit wel redelijk wat stof in de zakken .
    maar geven bij mij meer as en ik vind zelf de oak wood pellets veel beter iets meer warmte minder as en een ruit die iets properder blijft.
    en voor de 20 cent prijs verschil is voor mij rap de keuze gemaakt.


    _________________
    Piazzetta P937
    min. 3,5 kW - max. 11 kW

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    evert.clonen
    evert.clonen
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 78
    Leeftijd : 48
    Registration date : 08-10-14

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty green energy

    Bericht van evert.clonen ma feb 22, 2016 2:40 pm

    Ik kan er niet echt over klagen maar vond wel dat ze meer asse en meer vuiligheid achterlieten in mijn kacheltje dan de Oak wood pellets
    dus blijf ik die maar gebruiken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast zo feb 28, 2016 2:05 pm

    vervolg van bericht 417.
    de producent heeft zijn verantwoordelijkheid genomen en de resterende 1600kg pellets laten omwisselen door een andere verkoper.
    ere wie ere toekomt, ook aan erwin die me hierbij hielp!
    nu is het afwachten wat de nieuwe pellets gaan geven....
    de kachel had na 2500 kilo al een eerste onderhoud gehad, dus daar lag de slechte verbranding niet aan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast zo feb 28, 2016 8:51 pm

    Vond de laatste levering eind vorig jaar ook niet zo goed, pellets waren donkerder veel langer..
    En enorm veel stof...
    Goed kan altijd, dus ik wilde een nieuwe pallet halen..
    Heeft mijn verkoper ze niet meer..

    Hij heeft een alternatief..naamloze transperante zakken van 10 kg..
    Hebben volgens hem dezelfde samenstelling als green energy, alleen mooie lengte en vrijwel geen stof..
    Nu ff enkele zakjes testen..
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van erwin zo feb 28, 2016 8:55 pm

    die doorschijnende zakjes van 10kg zonder opdruk komen van de lange in NL.
    ik heb onlangs 2 zakjes getest, zoek maar eens met de zoekknop op lange.
    ieder zijn goesting, maar geef mij dan toch maar green energy. Wink


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast zo feb 28, 2016 9:01 pm

    Daarom heb ik ook maar 4 zakjes gekocht..
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van erwin zo feb 28, 2016 9:03 pm

    ik 2, en die waren er sneller door als 1 zak green energy van 15kg.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 17 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 13, 2024 11:50 am