mvg Jan
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
5 plaatsers
edilkamin marea 9,3kw wormgeluid
Gast- Gast
- Bericht nummer 1
edilkamin marea 9,3kw wormgeluid
Ik heb sinds een week een marea pelletkachel maar ben er niet zo tevreden over. De worm voor het vullen van de pellets maakt bij mij een vervelend geluid telkens als die begint te draaien,heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor.
mvg Jan
mvg Jan
Gast- Gast
- Bericht nummer 2
Re: edilkamin marea 9,3kw wormgeluid
jan01 schreef:Ik heb sinds een week een marea pelletkachel maar ben er niet zo tevreden over. De worm voor het vullen van de pellets maakt bij mij een vervelend geluid telkens als die begint te draaien,heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor.
mvg Jan
Deze mag je heel stillekes horen maar als het echt kraakt even nazien of de Schroef motor wel juist is vastgedraaid of vergeten onderdelen uit de hopper te verwijderen ???
Gast- Gast
- Bericht nummer 3
Kraken doet de schroef niet, maar eerder een zoemend geluid.
Jan
Jan
Geert- Pelletkacheltje
- Aantal berichten : 334
Leeftijd : 51
Registration date : 02-12-08
- Bericht nummer 4
dat doen verschillende kachels als de worm draait, zo stil zoemend geluid, is niks aan te doen
mvg, Geert
mvg, Geert
Maar bij de verkoper in de toonzaal was er niets te horen.
steven- Moderator
- Aantal berichten : 5472
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08
- Bericht nummer 6
Bij mijn edikamin hoor je de worm niet draaien.
Dat moet kunnen opgelost worden.
Jan01, wie is de verkoper?
Mvg,
Steven
Dat moet kunnen opgelost worden.
Jan01, wie is de verkoper?
Mvg,
Steven
- Bericht nummer 7
je hoort dit ook miniem, is het motertje van de worm, als de kachel gewoon opstaat hoor je al niet meer, of is het bij u wel een hard geluid
mvg, geert
mvg, geert
jan01 schreef:Kraken doet de schroef niet, maar eerder een zoemend geluid.
Jan
Oke Jan dan druk eens tegen de zijpanelen die kunnen fibereren door de schroefmotor indien dit het geval is gewoon de schroeven natrekken en klaar is Jan
Philip- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09
- Bericht nummer 9
ik ga dit weekend ook langs bij mijn instalateur
dat je motortje ff hoort zoemen akkoord
maar hier heb ik dit dat mijn kachel er soms van trilt is abnormaal vind ik
en ze doet dit enkel op eco stand
het is net of heel de kachel hangt los aan de binnenkant
ik durf ze zelfs bijna nie op eco stand plaatsen als er bezoek is of komt :-s
en weet je wat mijn grootste angst is
als de instalateur zal langs komen dat er weer niks te horen zal zijn
op dat vlak helemaal niet tevreden over de kachel
terwijl de rest allemaal een dikke plus is
dat je motortje ff hoort zoemen akkoord
maar hier heb ik dit dat mijn kachel er soms van trilt is abnormaal vind ik
en ze doet dit enkel op eco stand
het is net of heel de kachel hangt los aan de binnenkant
ik durf ze zelfs bijna nie op eco stand plaatsen als er bezoek is of komt :-s
en weet je wat mijn grootste angst is
als de instalateur zal langs komen dat er weer niks te horen zal zijn
op dat vlak helemaal niet tevreden over de kachel
terwijl de rest allemaal een dikke plus is
- Bericht nummer 10
vraag het eens aan ann philip
- Bericht nummer 11
al bericht met geluidsopname gestuurd
probleem is dat er een scherpe toon in het geluid zit die de trilling overheerst
verder als je het geluid opneemt is het net op de worm draait normaal qua geluid
nou kan ik zegge ik ben niet snel nerveus maar vorig weekekend ging het hier zo me strot uit dat ik de kachel de straat dacht op te gooien
en het rare van de zaak is en blijft ze doet dit niet continu het zijn ups en downs
soms 2 dagen niks en dan oeps vollenbak
ik heb me videocamera klaar gelegd mischien kan ik het geluid daar beter mee opnemen inclusief beel maar dat kan ik er misschien uit halen
probleem is dat er een scherpe toon in het geluid zit die de trilling overheerst
verder als je het geluid opneemt is het net op de worm draait normaal qua geluid
nou kan ik zegge ik ben niet snel nerveus maar vorig weekekend ging het hier zo me strot uit dat ik de kachel de straat dacht op te gooien
en het rare van de zaak is en blijft ze doet dit niet continu het zijn ups en downs
ik heb me videocamera klaar gelegd mischien kan ik het geluid daar beter mee opnemen inclusief beel maar dat kan ik er misschien uit halen
De verkoper is Patrick Vandeweyer in Bocholt.
Gast- Gast
- Bericht nummer 13
Philip schreef:al bericht met geluidsopname gestuurd
Dan is je lager droog gelopen of het gaermotor mechanisme is droog gelopen.
Smeren die handel.
steven- Moderator
- Aantal berichten : 5472
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08
- Bericht nummer 14
Philip,
Is de installateur zelf al langs geweest?
Mvg,
Steven
Is de installateur zelf al langs geweest?
Mvg,
Steven
- Bericht nummer 15
nee zoals ikke al zei zaterdag ga ik langs voor ik gek word
ikke dacht eerst aan stof in het wormhuis maar heb nu al tweemaal late leegbrande en dan de worm paar minute late draaie om stof en gruis uit de bak te halen maar der komt niks uit
en daar ikke drukke vent ben overdag en pas thuis ben al de winkel sluit
neem daar een madam bij die zelf in een winkel werkt dan weet je al snel dat ik verlof moe nemen om naar de winkel te kunne gaan :-s
ikke dacht eerst aan stof in het wormhuis maar heb nu al tweemaal late leegbrande en dan de worm paar minute late draaie om stof en gruis uit de bak te halen maar der komt niks uit
neem daar een madam bij die zelf in een winkel werkt dan weet je al snel dat ik verlof moe nemen om naar de winkel te kunne gaan :-s
- Bericht nummer 16
@ caddy
kachel is 6 maand oud smeren die handel ??? lol verbruikt kachel meer olie dan mijn auto ^^
kachel is 6 maand oud smeren die handel ??? lol verbruikt kachel meer olie dan mijn auto ^^
Philip schreef:nee zoals ikke al zei zaterdag ga ik langs voor ik gek word
Philip ,
als je de kachel toch laat leegbranden , waarom dan niet ineens de worm eens uithalen en checken, mss hangt er iets vast aan de schroef ( bv een stukje plastiek ofzo) . Normaal gezien is dat gewoon de fiche loskoppelen, de 4 vleugelmoeren ff losdraaien en de worm eruittrekken.
Philip- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 1426
- Bericht nummer 18
kachel is garantie ikke dus nie aankomen
en als er iets aan de moer hantgt plastiek ofzo zoude we da ruiken da brand in
en dan zou het geluid continue moet zijn
en als er iets aan de moer hantgt plastiek ofzo zoude we da ruiken da brand in
en dan zou het geluid continue moet zijn
Steven ,
Dit kan 2 redenen hebben, ofwel zit er iets in de opvangbak wat er niet hoort te zitten of raakt de vijzel de behuizing ofwel duwt de vijzelmotor tegen de behuizing aan waardoor dit een krakend geluid kan geven. Gewoon even de kachel vooruit trekken, opendraaien aan de achterzijde. In de elektriciteit steken en via de koude test de vijzel continu laten draaien en luisteren waar het zit en uiteraard aanpassen. Of de klant dit zelf aan zal kunnen weet ik niet maar hij kan al eens luisteren waar het juist zit. Anders kan je hem hier ook wel langs sturen en toon ik hem even hoe het moet.
Groetjes
Dit kan 2 redenen hebben, ofwel zit er iets in de opvangbak wat er niet hoort te zitten of raakt de vijzel de behuizing ofwel duwt de vijzelmotor tegen de behuizing aan waardoor dit een krakend geluid kan geven. Gewoon even de kachel vooruit trekken, opendraaien aan de achterzijde. In de elektriciteit steken en via de koude test de vijzel continu laten draaien en luisteren waar het zit en uiteraard aanpassen. Of de klant dit zelf aan zal kunnen weet ik niet maar hij kan al eens luisteren waar het juist zit. Anders kan je hem hier ook wel langs sturen en toon ik hem even hoe het moet.
Groetjes
Gast- Gast
- Bericht nummer 20
Kijk Nicky,
Philip moet zijn installateur raadplegen. Dat is de normale weg
ann
Philip moet zijn installateur raadplegen. Dat is de normale weg
ann
Jef- Pelletkachel
- Aantal berichten : 618
Leeftijd : 67
Registration date : 31-10-08
- Bericht nummer 21
Gewoon afblijven en je Dealer laten langskomen zolang ze in garantie is
Gast- Gast
- Bericht nummer 22
Vandebosch,
Heb je ook een idee wat dat bij zou kunnen zijn zoals ik hierboven heb beschreven, met de edilkamin marea.
mvg Jan
Heb je ook een idee wat dat bij zou kunnen zijn zoals ik hierboven heb beschreven, met de edilkamin marea.
mvg Jan
Gast- Gast
- Bericht nummer 23
Beste Jan,
Dat zal ongeveer hetzelfde probleem zijn, juist kijken of je er zelf aan durft beginnen, de achterwand open draaien kan echt geen kwaad en dan kan je goed horen waar hij schuurt. Dat kan een kleinigheidje zijn hoor, waarschijlijk zit de vijzel niet 100% recht of zo, meer zal het niet zijn.
Groetjes
Dat zal ongeveer hetzelfde probleem zijn, juist kijken of je er zelf aan durft beginnen, de achterwand open draaien kan echt geen kwaad en dan kan je goed horen waar hij schuurt. Dat kan een kleinigheidje zijn hoor, waarschijlijk zit de vijzel niet 100% recht of zo, meer zal het niet zijn.
Groetjes
Spike318- Pelletje
- Aantal berichten : 34
Registration date : 07-01-10
- Bericht nummer 24
Ook last van dat probleem
Hey Ik bezit sinds eind november ook deze pellet kachel, maar het wormwiel is vaak zeer iriterend en ook het meeste last van dit probleem in de laagste stand, 3 collega's van mij hebben ook zo een marea en die horen niets van dat geluid, een ook als er om de zoveel tijd washing op komt krijg ik af en toe schrik bij wijze van spreken, ik heb mee leverancier op de hoogte gebracht maar er is nog niemand komen kijken, zelf ben ik wel een zeer handige harry maar ja onder garantie gaa ik daar niet aankomen he.
Gast- Gast
- Bericht nummer 25
Spike318 schreef:Hey Ik bezit sinds eind november ook deze pellet kachel, maar het wormwiel is vaak zeer iriterend en ook het meeste last van dit probleem in de laagste stand, 3 collega's van mij hebben ook zo een marea en die horen niets van dat geluid, een ook als er om de zoveel tijd washing op komt krijg ik af en toe schrik bij wijze van spreken, ik heb mee leverancier op de hoogte gebracht maar er is nog niemand komen kijken, zelf ben ik wel een zeer handige harry maar ja onder garantie gaa ik daar niet aankomen he.
Je kan dat nochtans perfect achterhalen waar het aan ligt via de koude test. Daar kan je ieder onderdeel apart laten functioneren en dan kan je zien waar het probleem zit.
Valt hij ook in storing?
Het zijn meestal maar kleine prulletjes die wat lawaai met zich meebrengen maar dat is een beetje eigen aan de pelletkachels. Soms kan een onvlakke ondergrond al de dader zijn.
Groetjes
Vandebosch