Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 62 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 62 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+67
bartdn
portes
baziel
alainvanackere
cabrioken
Sjaak wenneker
mic
Kamiel
demarc2
dumo
goldwing
Bompa
vinnus1
verhelsttje
jpdp
alvaho
caeyru
Stoofbuis
kawe
Bronco
Auvin
sidddy
Nenabert
Sele
knessel
Nemo100
GeertM
louiza
romain1540
Luc Melis
krijgsheer
Aeroscopic
danny62
wiloo12
karentje
philippe2510
Fleur
ginson
Magicder
PePa4PePa
grot003
JOHAN1570
pellbox
GTS
Toon-Viviana
maestro
colleken
ivanhoed
meribo
Aldo
lieke
kitchenman
redcap
ben-revo
konijn
vagehond
marc1955
remi8
binck
krusty
jc
peter m
Annejanne
pedro
grossard.rob
nick1
erwin
71 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast do jan 03, 2013 3:42 pm

    Hoi ik ben pier normaal, Jean-Pierre maar da zegt bij niemand ik ben van heusden-zolder en heb dit forum ontdekt via google.
    waarom een pelletkachel?: ik heb er veel goeds van gehoord en de prijs van de mazout natuurlijk speelt ook mee.
    ik heb van oktober 2012 een bleu fire songo van 12kw. gekocht. ik gebruik de pellets van de groene kachel van heusden-zolder ik ben half tevreden ze warmt zeer goed maar ze blaast alleen van boven dus boven de 1.5 meter zeer warm maar als we in de zetel zitten op 4á 5 meter van de kachel is het veel minder warm weet daar iemand raad mee. dat was het zowat alvast bedankt en profixiat voor dit prachtig forum.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin do jan 03, 2013 3:43 pm

    pier

    welkom op het forum en veel leesplezier..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Nieuw

    Bericht van Gast za jan 05, 2013 10:21 am

    Hallo allemaal,
    wij hebben sinds midden december een bleu fire diamante 10kw die als bijverwarming moet dienen naast onze houtkachel. We gebruiken hem nu 3 weken en zijn nu al overtuigd van het gemak van een pelletkachel. Via google zijn we terechtgekomen op het forum. Ik heb nog wel wat vragen over de werking van de pelletkachel:
    bv.. wat is het voordeligst handmatig of automatisch, ...
    => dus gaan we op zoek of we hierover op het forum iets vinden....

    groetjes
    chikske



    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jan 05, 2013 10:24 am

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jan 05, 2013 4:39 pm

    Hoi allemaal,

    heb een pelletkachel sinds vorig jaar.
    De Jotul PF 1200.
    Bevalt wel goed.
    Op hoge stand wel veel lawaai, maar op de laagste stand is het prima en daar staat de kachel meestal toch op...
    Mijn German Pellets zijn bijna op.
    Welke kan ik nu het beste bestellen?

    Wie heeft er een idee?

    Groeten,
    Henk
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jan 05, 2013 4:44 pm

    Henk,

    welkom op het forum en veen leesplezier. Jotul is hier als pelletkachel niet echt bekend dus misschien kun je je ervaringen daarmee met ons delen.

    M.v.g.,
    Dick
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin za jan 05, 2013 4:50 pm

    Henk,

    wat voor u de beste pellet is, moet je zelf testen.
    Als je tevreden bent van German zou ik niet veranderen..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jan 05, 2013 5:17 pm

    Hoe kom je hier terecht?
    Via een collega pelletkachel verkoper.

    Waarom een pelletkachel?
    -

    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen?
    Verschillende soorten pelletkachels.

    Welke pellets gebruik je?
    En+ gekwalificeerd

    Ben je tevreden van je pelletkachel?
    Ja
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jan 05, 2013 6:17 pm

    Pelletkachel,

    welkom op het forum. Wilt u goed kennis nemen van de forumregels en vooral hetgeen onder de banner: Verkopers > Klik hier midden bovenaan deze pagina staat goed lezen.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jan 06, 2013 2:42 pm

    Hi,

    Ik ben Alain en heb nu een mazoutstoof.
    Deze is end-of-life, rookt zowel buiten als binnen, en ik vloek met mijn bidons mazout die ik in de tank moet kappen. (gezien ze met de tankwagen hier niet raken)

    Over de Q&A:
    Hoe kom je hier terecht?
    Internet: google: ik vind gigantisch veel over pelletkachels, maar wat is nu best, en waar koop je best. Ben ik uiteindelijk hier geland.

    Waarom een pelletkachel?
    Ben mijn mazoutstoof beu (rook en geurhinder), ben het sleuren met bidons mazout beu. Houtstoof wil ik niet nemen, aangezien ik niet meer de tijd heb om het hout te hakken en te klieven (in het verleden nog gedaan)

    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen?
    Geen idee, I hope to find out here.

    Welke pellets gebruik je?
    Geen idee, I hope to find out here.

    Ben je tevreden van je pelletkachel?
    Geen idee, I hope to find out here.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin zo jan 06, 2013 2:57 pm

    Lenny,

    welkom op het forum, veel plezier.
    hopelijk heb je binnenkort een antwoord op al je vragen,
    met de zoekknop vind je waarschijnlijk al een heleboel info...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van nick1 zo jan 06, 2013 3:16 pm

    Succes in je zoektocht Alain, naast een goede kachel is vooral ook een goede installateur belangrijk want er zijn blijkbaar meer dozenschuivers dan goede installateurs!


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jan 06, 2013 3:30 pm

    thx beide.
    De zoekknop wordt gebruikt Smile
    Nick1, dat is 1 van de redenen waarom ik me eerst grondig ga informeren op dit forum alvorens iets te ondernemen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty lilian met edilkamin marea

    Bericht van Gast ma jan 07, 2013 9:34 pm

    In mijn zoektocht ben ik hier terecht gekomen. sedert 2006 een Edil Kamin marea pelletkachel in huis. De leverancier liet het gelijk al afweten en ik zoek dus nog steeds iemand in de buurt die de kachel kan onderhouden en na wil kijken. Veel narigheid al mee gehad en nu wederom geen contact via de display.
    Mijn vraag is dus in de buurt een installatie bedrijf die bekend is met deze kachels en de kachel na wil kijken. Ik woon 20 kilometer onder Rotterdam.
    Reacties welkom.

    groetjes Lilian
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin ma jan 07, 2013 10:06 pm

    lilian,

    welkom op het forum,

    je zegt: door de verkoper gelijk in de steek gelaten in 2006,
    heeft de kachel dan sedertdien geen onderhoud meer gehad?

    kontakteer de invoerder voor nederland, waarschijnlijk gaan zij u wel kunnen verderhelpen met je problemen:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]





    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast ma jan 07, 2013 11:43 pm

    Hallo,

    Ik ben Jan. Hebben indertijd een oude woning gekocht en al grotendeels gerenoveerd. Hebben ongeveer een jaar geleden een Piazzetta MP 970 inbouwkachel gekocht en al wat problemen mee gehad vandaar dat ik gisteren toevallig met het "googelen op deze site terechtkwam en vind die zo fascinerend voor een "bleuke" gelijk ik
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin ma jan 07, 2013 11:47 pm

    Jan,

    welkom op het forum,
    veel lezen en aktief deelnemen aan de topics, en je bent snel "bleuke" - af...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast di jan 08, 2013 2:02 pm

    Hallo,

    Ik ben Gertjan, ik woon in Rotterdam. Ik oriënteer me al een tijdje op een pelletkachel, en ik heb dit forum gevonden via google.
    Ik wil graag een pelletkachel vanwege de lekkere warmte ten opzichte van radiators, vanwege de sfeer en last but not least vanwege de besparing.

    Die besparing gaat in mijn geval denk tegen vallen aangezien ik aardgas heb en rond de 1000m3 verbruik. Waarom geen houtkachel of gaskachel? Gas ga ik niet meer in investeren, dat wordt op termijn steeds duurder, hout is niet mogelijk omdat ik geen schoorsteen meer heb en een nieuwe schoorsteen is niet mogelijk.

    Ik heb nog geen idee welke pelletkachel ik zou willen hebben, ik kijk nu vooral naar Artel, Nordicfire/Ecoteck en Edilkamin, daar zitten een paar kachels tussen die me wel bevallen.

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen met nuttige tips!

    Mvg,
    Gertjan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast di jan 08, 2013 2:06 pm

    Gertjan,

    bij deze welkom op het forum en ik zal beginnen met een antwoord op je elders gestelde vraag.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast di jan 08, 2013 8:42 pm

    Al zo'n 2 jaar surf ik regelmatig rond op jullie forum. Sedert sept. '11 hebben we onze pelletkachel Superior Monia (Saey) en zijn er heel tevreden over. De kachel verwarmt de hele benedenruimte, zo'n 70 m². Tot nu toe gebruikte we de pellets van de Colruyt (Agricon?) maar die zijn wel heel duur geworden, nl 4,95€ per zak. Bij de Total bij ons in de straat zijn de pellets nu in promotie, nl 5 + 1 zakken voor 20€. Dat is 3,33€ per zak en we zijn er heel content van, geen gruis, minder verbruik, weinig as... Ik wilde jullie dit laten weten. Het leven is al duur genoeg Wink
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin di jan 08, 2013 8:50 pm

    Loeki

    welkom op het forum en veel leesplezier,
    bedankt voor de tip.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty newbie

    Bericht van Gast wo jan 09, 2013 10:54 pm

    Beste, helaas ben ik nog niet helemaal thuis op dit forum.
    Na wat surfen rond pelletkachels kwam ik op dit enorm goed medium terecht! Om onze elektrische accumulatie, waar wij overingens zeer tevreden van zijn, aan te vullen zijn wij aan het twijfelen tussen pellet of aardgas in huis halen.
    NB. Elektriciteit accus's toevoegen lukt niet meer tenzij onze elektriciteitskast en kabel straat-woning aan te passen (vergroten) wat ook een enorme kost zou zijn. Bestaande installatie, in samenwerking met zonnepanelen, is ok en laten we zoals het is. Nu de gepaste 'aanvulling' vinden.
    Ik hoop hier meer te weten te komen, hopelijk niet alleen pro's aangaande pellet...
    Nu al, dank voor jullie deskundige uitleg en ervaringen.


    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van grossard.rob wo jan 09, 2013 11:06 pm

    Hoi,

    Welkom op het forum,

    Gebruik zeker de zoekfunctie ivm post over mensen die de stap wagen.
    Je zal zeker niet alleen pro's gaan vinden, maar ook geen absolute contra's.

    Vaak ligt de waarheid in het midden en is er veel (somt te veel) informatie.
    Echter, volgende topics kunnen je al een heel eind vooruit helpen:

    Wat is jullie pellets-jaarverbruik?
    Transport Pellets, hoe doen jullie het?
    Termijn van winkelbezoek tot plaatsing kachel?
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Met vriendelijke groeten
    Grossard rob
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Marc

    Bericht van Gast do jan 10, 2013 8:21 am

    Ik ben Marc en wij hebben een MSZ comfort air gekocht. Kan niet wachten tot ze de kachel komen plaatsen.
    Ik heb mijn keuze mee laten bepalen door dit forum. Ben benieuwd naar de resultaten van de kachel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast do jan 10, 2013 8:31 am

    Marc,
    welkom op het forum en veel stookplezier. Fijn dat je de info op het forum kon gebruiken bij je keuze, we zien uit naar je ervaringen.
    M.v.g.,
    Dick

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 9:04 am