Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+67
bartdn
portes
baziel
alainvanackere
cabrioken
Sjaak wenneker
mic
Kamiel
demarc2
dumo
goldwing
Bompa
vinnus1
verhelsttje
jpdp
alvaho
caeyru
Stoofbuis
kawe
Bronco
Auvin
sidddy
Nenabert
Sele
knessel
Nemo100
GeertM
louiza
romain1540
Luc Melis
krijgsheer
Aeroscopic
danny62
wiloo12
karentje
philippe2510
Fleur
ginson
Magicder
PePa4PePa
grot003
JOHAN1570
pellbox
GTS
Toon-Viviana
maestro
colleken
ivanhoed
meribo
Aldo
lieke
kitchenman
redcap
ben-revo
konijn
vagehond
marc1955
remi8
binck
krusty
jc
peter m
Annejanne
pedro
grossard.rob
nick1
erwin
71 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast do jan 10, 2013 8:31 am

    Marc,
    welkom op het forum en veel stookplezier. Fijn dat je de info op het forum kon gebruiken bij je keuze, we zien uit naar je ervaringen.
    M.v.g.,
    Dick
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4753
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van pedro do jan 10, 2013 10:45 am

    Loeki en Marc,welkom hier.

    Dat is een goeie prijs voor uw pellets,als je tevreden bent ervan,kopen die handel Laughing .

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Hallo

    Bericht van Gast do jan 10, 2013 1:49 pm


    Hallo

    Wij hebben vorig jaar een huis gekocht dat volledig elektrisch verwarmd wordt.
    Duur, maakt veel lawaai en geen aangename warmte.
    Mijn vader heeft onlangs een pelletkachel gekocht en is hier zeer tevreden over.
    We hebben een open haard en denken eraan om die om te bouwen zodat we er een pelletkachel kunnen inplaatsen. Voorkeur gaat uit naar een MSZ Boxtherm 70 inbouwpellet.

    Bedoeling is dat we niet alleen onze living en keuken hiermeer verwarmen, maar dat we ook overdag de deuren openzetten en de warmte naar de slaapkamers laten gaan.

    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast do jan 10, 2013 2:35 pm

    Tiesh,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Let even op het volume wat je wilt gaan verwarmen v.w.b. het te kiezen vermogen van de kachel, hierbij wordt geadviseerd een slag zwaarder te gaan dan het berekend vermogen zodat je wat reserve hebt en de kachel wat rustiger kan branden.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty boxtherm 70 van mcz

    Bericht van Gast do jan 10, 2013 7:43 pm

    woonachtig te woesten, forum gevonden via google, nog geen ervaring met pelletkachel

    25/01/2012 plaatsing boxtherm 70 van mcz
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin do jan 10, 2013 7:54 pm

    Danny-L

    welkom op het forum en proficiat met de aankoop,
    veel leesplezier en we horen graag je ervaringen ivm de plaatsing..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast do jan 10, 2013 8:14 pm

    Hoe kom je hier terecht? via internet, door het zoeken naar meer informatie over pelletkachels
    Waarom een pelletkachel? besparen op andere verwarmingskosten, en het gemak tegenover de gewone houtkachel
    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? thermorossi slimquadro 11
    Welke pellets gebruik je? corselets
    Ben je tevreden van je pelletkachel? nog maar pas in gebruik, dus we moeten nog afwachten Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin do jan 10, 2013 8:17 pm

    robby,

    welkom op het forum en veel leesplezier,
    eerste stap is de handleiding grondig bestuderen en de kachel leren kennen..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr jan 11, 2013 7:54 am

    Dank voor de reacties.
    Ik ben trouwens ook nog op zoek naar de beste maar uiteraard meest voordelige pellets die te verkrijgen zijn in de noorderkempen.
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Annejanne vr jan 11, 2013 9:04 am

    @Mschevel, als je de zoekknop gebruikt vind je ook al heel veel Laughing


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr jan 11, 2013 9:20 am

    Hallo,
    Ik ben Christophe en heb een rika topo sinds 3 jaar waar ik niet zo tevreden mee ben maar dat zal in de gepaste topics wel besproken worden!
    Ik ben al pelletstoker sinds 2006 en dat met een ecotherm 9kw
    Met de problemen met de huidige kachel hier terecht gekomen en zo kan ik mijn ervaringen delen met anderen.
    Groetjes Christophe
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr jan 11, 2013 9:25 am

    Stoffeltje,
    welkom op het forum en veel leesplezier. We lezen je ervaringen graag in de betreffende topics.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr jan 11, 2013 7:57 pm

    dankjewel voor de goede tips Rob. Toen ik vandaag dat onderwerp aansneed kreeg ik -zoals je zegt- veel te veel info en ligt de oplossing in het midden. Nu komt mijn vraag erbij: gas binnen nemen... en zo blijven we maar gaan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jan 12, 2013 9:47 am

    Hallo

    Ik ben Ronny,ons huis werd verwarmd met el.accumullatiekachels + inbouwkassette op hout.
    Was nogal duur aan el.en 's avonds waren de kachels bijna volledig leeg.
    Ik heb de laatste paar jaar hout moeten aankopen wat ook nogal duur uitvalt.
    We hebben een paar jaar geleden een veranda aangebouwd (26m²)dak en 2 wanden in glas en die word verwarmd met een Extraflame Irina 11kw ,Het is er goed warm in te krijgen zodat we er ook in de winter in kunnen vertoeven.Ik was zo tevreden over deze pelletkachel dat we vanaf vorig jaar nu ook de woonkamer verwarmen met een pelletkacheleen Extraflame ecologica 11kW in plaats van de houtkachel.
    Ik stook met pellets uit de Makro,met 2 kachels ongeveer 250 zakjes van 15kg.


    Groeten


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jan 12, 2013 9:53 am

    Roony,
    welkom op het forum en een verstandig besluit om over te stappen op pellets. We lezen je ervaringen graag in de betreffende topics.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jan 12, 2013 1:55 pm

    Om de dure energieprijs van gas te drukken zijn we sinds juli 2012 ook eigenaar van een pelletkachel "Ravelli RV100 wit".
    Zeer tevreden over deze pelletkachel!
    Kunnen hem niet meer wegdenken.
    We zijn zeer tevreden over de diensten van Avantis Roeselare !! Vriendelijke mensen, goede service, uitstekende plaatsingsdienst !!
    Ik gebruik hem als hoofdverwarming in onze woonruimte en keuken. In de badkamer boven gaat dagelijks de cv op gas nog een kwartiertje draaien.
    Ben hier terechtgekomen om ervaringen op te doen met mensen die ook verwarmen met pellets/pelletkachels.
    Je weet immers nooit teveel Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jan 12, 2013 1:58 pm

    PelletDude,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Ik hoop dat je niet alleen ervaring wilt opdoen maar ook jouw ervaringen wilt delen.
    M.v.g.,
    Dick
    peter m
    peter m
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 104
    Registration date : 03-01-13

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van peter m za jan 12, 2013 7:30 pm

    halo pelletkachel liefhebbers,ben nog wat aan oriënteren welk merk en systeem voor onze huiskamer het beste past,ben al wezen kijken naar Edilkamin,Rika
    mcz Piazetta ze hebben alle plussen en minnen ben zelf wel gecharmeerd van Piazetti ,heb hem ook zien branden net zoals alle andere kachels lees ook wel berichten op het forum soms wel nuttige tips ,en sorry ,maar ook veel nieuws wat geen hout snijd !!wat me opvalt dat er met afstellingen nog veel te berijken is,maar wat ik nooit lees of er wel een rookgas meting wordt gedaan daar is heel veel uit te halen en dan kun je ook oa.het echte rendement meten.
    ik ben zelf onderhoud monteur aan cv ketels en meten is weten!! ik ga m,n toekomstige pelletkachel zelf aansluiten met een meetpunt in de rookgas afvoer.
    wordt vervolgt
    met vriendelijke groet Peter m
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin za jan 12, 2013 7:57 pm

    peter m,

    welkom op het forum,
    je toekomstige ervaringen horen we graag in de betreffende topics.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Voorstellen

    Bericht van Gast zo jan 13, 2013 9:27 am

    Beste forumleden,

    Na het lezen van vele berichten de afgeholpen weken, nu toch ook maar een account aangemaakt.

    En bij het eerste bericht toch maar eerst eens even voorstellen Smile Mijn naam is Willem-Jan en ik ben woonachtig in Veendam, Groningen.

    Wij hebben nog geen pelletkachel, maar zijn wel op zoek! De kachel moet in onze woonkamer komen en deze verwarmen en het liefst ook nog de hal met trapopgang. De kamer is ongeveer 135 m3, jaren 30 woning met HR+ glas. De hal met trapopgang is ook zo'n 120/130 m3. De CV wordt niet vervangen, maar het is wel de bedoeling om deze naar beneden te draaien Wink

    We zitten nu te twijfelen tussen een 11 kw kachel die de kamer kan verwarmen en een groot gedeelte van de gang (echter, de kamerdeur zou dan open moeten blijven) of een 8 kw kachel die de kamer verwarmt met de deur dicht. Of is een 11 kw ook geen probleem in onze woonkamer ( niet te groot/sterk)

    Tja, dus bij het voorstellen ook maar gelijk ons dilemma... Wink

    Mvg, Willem-Jan


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jan 13, 2013 9:35 am

    Willem-Jan,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Kijk eens bij de tips voor beginners, daar staat hoe je het gewenste vermogen kunt bepalen en als je dan 1 slag zwaarder kiest heb je wat reserve. Is een kachel met kanalisatie een optie?
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty nieuw op het pelletforum

    Bericht van Gast zo jan 13, 2013 11:22 am

    Hallo, mijn naam is Bertus Esveld.
    Ik kom uit Nederland en ben hier lid geworden omdat er in nederland geen goed forum voor kachels is.
    Ik heb een installatie bedrijf en we zijn voornamelijk werkzaam in de agrarische sector.
    Hierdoor hebben we al 15 jaar ervaring met biomassa kachels, die we leveren en onderhouden.
    Sind een paar jaar verkopen we ook pelletkachels voor de particuliere markt en hebben hiervoor een showroom geopend.
    Hier hebben wij diverse kachels brandend opgesteld maar u kan ook bij ons terecht voor zonne energie, voor elektra en verwarming.
    Door dit forum te bezoeken kunnen wij leren van de positieve en negatieve berichten en dit gebruiken om onze diensten te verbeteren

    gr, Bertus
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jan 13, 2013 11:26 am

    Bertus,
    welkom op het forum. We zullen je toevoegen als verkoper en wijzen je nadrukkelijk op de spelregels die voor die groep gelden.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jan 13, 2013 12:39 pm

    hallo,
    we hebben sinds kort een pelletkachel van Eva Calor geplaatst door Gold Fire van Genk.
    Via vrienden die pelletkachels hebben  wilden we er ook één.
    We hebben corpellets.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jan 13, 2013 12:41 pm

    Els,
    welkom op het forum en veel leesplezier.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Even voorstellen....

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 10:23 am

    Hoe kom je hier terecht? ik ben hier via google terechtgekomen.
    Waarom een pelletkachel? Heb overal vloerverwarming maar miste toch stralingswarmte en ik bespaar er een hoop geld mee.
    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? ik heb een Kalor model 85
    Welke pellets gebruik je? Ik gebruik K-STOVE pellets uit Mijdrecht en ben hier tevreden over.
    Ben je tevreden van je pelletkachel? Zeer tevreden maar toch met enkele vragen anders was ik hier waarschijnlijk niet terechtgekomen.

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 3:49 am