Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

knoepken


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+67
bartdn
portes
baziel
alainvanackere
cabrioken
Sjaak wenneker
mic
Kamiel
demarc2
dumo
goldwing
Bompa
vinnus1
verhelsttje
jpdp
alvaho
caeyru
Stoofbuis
kawe
Bronco
Auvin
sidddy
Nenabert
Sele
knessel
Nemo100
GeertM
louiza
romain1540
Luc Melis
krijgsheer
Aeroscopic
danny62
wiloo12
karentje
philippe2510
Fleur
ginson
Magicder
PePa4PePa
grot003
JOHAN1570
pellbox
GTS
Toon-Viviana
maestro
colleken
ivanhoed
meribo
Aldo
lieke
kitchenman
redcap
ben-revo
konijn
vagehond
marc1955
remi8
binck
krusty
jc
peter m
Annejanne
pedro
grossard.rob
nick1
erwin
71 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 8:48 am

    Ik ben Willem Van Eijck en ik heb verleden jaar ook mee gedaan met het Groepsaankoop
    Limburg, Ik heb twee Edelkamins een op Radiatoren en een zonder. dat was mij
    uitstekend meegevallen.
    Bedankt. Groetjes Willem
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 8:49 am

    Dag,Ik heb 4 jaar verwarmd met een Edilkamin Marea pelletkachel en ben nu overgeschakeld op een Ecoforest Cies,vooral omdat we met de Marea van 7Kw de keuken niet mee verwarmd kregen in de wintermaanden,hetgeen nu met de Cies van
    10 Kw wel lukt.Ik stook reeds 2 jaar met Bioflam en ben er heel tevreden over.
    Ik heb tussendoor al een paar andere pelletmerken uitgeprobeerd maar Bioflam geeft
    minder asse en meer warmte en zit qua prijs/kwaliteit ook zeer goed.
    Ik ben 5 jaar geleden overgeschakeld van mazout naar pellets om minder afhankelijk te zijn van de ontspoorde olieprijzen.
    MVG
    Willy
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin vr mei 31, 2013 8:52 am

    willem en wilcro,

    alsnog bedankt voor de voorstelling, twee tevreden terugkerende bioflam klanten met edilkamin ervaring erbij..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 9:00 am

    Hallo
    Ik ben ondertussen al sinds 2009 voornamelijk "lezend" lid van het forum. Ik heb me echter nog niet officieel voorgesteld.
    toen we destijds de aankoop van een pellet kachel overwogen heeft dit forum mij heel wat nuttige info gegeven. Keuze is uiteindelijk gevallen op een MZC ego air.
    Heb gedurende de voorbije jaren al heel wat verschillende pallets gehad , olimp, german, groene kachel, bioflam, girretz ... en waarschijnlijk vergeet ik er nog wel enkele. Ik moet zeggen qua prijs/kwaliteitverhouding zijn de bioflam volgens mij toch bij de betere.
    afgelopen winter 4 pallets opgestookt van de vorige groepsaankoop.
    Ik ben in elk geval tevreden met het initiatief.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin vr mei 31, 2013 9:03 am

    stassart,

    welkom op het forum, dan ben je bij deze "officieel" lid..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 11:57 am

    hoihoi,

    ik ben Katleen en woon in Hasselt. Door een beetje te googlen ben ik op dit forum terecht gekomen. Heb sinds vorig jaar een pelletkachel Rika Topo. Kwaliteit en service van Rika was beneden alle peil. Na ongeveer 5 maanden onderhandelen tussen verkooppunt en fabrikant zijn de klachten (hoop ik) uiteindelijk opgelost. Qua voldoende warmte en verbruik wel zeer tevreden. Na bijna 2 jaar de german pellets gebruikt te hebben (binnenwerk en glaasje zwart)
    ben ik in zepperen een 10 tal zakjes Bioflam Pellets gaan kopen om te testen. Resultaat: zeer tevreden!

    Aan iedereen een gezellige warmte toegewenst tijdens deze frisse herfstlente.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin vr mei 31, 2013 12:00 pm

    Katleen,

    welkom op het forum en veel leesplezier, jammer van de problemen maar uiteindelijk blijkbaar toch goed opgelost...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty pellets

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 5:25 pm

    hoi ik ben Abdon en woon in zepperen.ik ben hier terecht gekomen door frank van ecoloitions.wij hebben daar 3ecoforest gekocht .nu ik belde naar frank heeft hij ons aangeraden de forem te gebruiken.mvg Abdon
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 7:24 pm

    Hallo, ik ben Lieven. Begin 2013 kochten wij een pelletkachel Edilkamin. Tot nu toe zeer tevreden. Door te googelen kwam ik op dit forum terecht. Heb vandaag een mail gekregen over de groepsaankoop en mijn interesse is gewekt...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 7:28 pm

    Hallo, ik heet Berto, heb een Edilkamin Flexa sinds 2 jaar waar ik heel tevreden van ben. Heb vorig jaar ook aan de groepsaankoop deelgenomen.

    Berto
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 8:48 pm

    Dag beste forumleden

    Graag stel ik mij even voor. Mijn echte naam is pieter en woon in gent (mariakerke).
    Een jaar geleden hebben we hier een huis gekocht waar een cv-kachel aanwezig was.
    Het is een extraflame comfort idro.
    Deze winter dit forum gevonden op zoek naar pelletleveranciers, en dat heeft zeker geholpen.

    Nu zie ik een post op de pagina van de extraflame kachels met iemand men een gelijkaardig probleem als wij hadden. en nu grotendeels hebben kunnen oplossen. dus tijd om daar eens mijn advies te posten wie weet helpt het...


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 8:54 pm

    Abdon, Lieven, Berto en Pieter,
    welkom op het forum en veel leesplezier gewenst.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 10:15 pm

    Steven ik had pellets bij de kachel gekregen weet niet meer welk merk maar ze kwamen van Frankrijk met het Din label van Frankrijk,ik heber heel veel problemen met gehad zwarte rook ontwikkeling en slechte verbranding het waren er van 100 perc naaldbomen.
    Heb er dan gekocht bij Hubo dat zijn wel heel goede maar toch wel duur, en de prijs is weer gestegen en ik heb ze begin dit jaar al 4 euro de zak betaald per palet en zijn zakjes van 14 kg.
    Daarom doe ik nu mee aan de samen aankoop.
    gelukkig heb ik het forum gevonden.
    Mijn kachel is van het merk Ecovlam , ik heb goede tips gevonden op het forum gelukkig want het lukte niet zo goed in het begin en van de verkoper kreeg ik niet veel informatie maar nu gaat het wel.
    Groetjes, Roborstje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr mei 31, 2013 11:00 pm

    Hallo,

    Wij hebben onze pelletkachel, een Ecoforest insert mini 7KW, nu bijna één jaar en we zijn tot nu toe erg tevreden.
    We gebruiken enkel hardhouten pellets. Gezien het leuke weer hier wordt onze pelletkachel bijna dagelijks gebruikt.
    We hadden beslist een pelletkachel aan te schaffen om onze stookkosten (CV-mazout) een beetje te drukken.
    Ik denk dat dit gaat lukken!
    Dit forum verschaft ons nuttige tips en links, waarvoor dank.

    Met vriendelijke groeten,

    Guy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Even mezelf voorstellen

    Bericht van Gast za jun 01, 2013 2:12 am

    Dag allemaal,

    Ik ben Michael,kom uit Melsele en al 2 jaar in bezit van een pelletkachel flumenfire 12 KW
    Ik kom hier terecht via persoon die ook pelletkachel heeft.
    Verwarmde voordien elektrisch , maar werd te duur.
    De pellets die ik gebruik zijn de german pellets van Aveve
    Hoge kwaliteit, geen stof, weinig afval, maar redelijk duur.

    Michael
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jun 01, 2013 2:19 am

    Guy en Michael,
    welkom op het forum en veel leesplezier al zijn jullie reeds ervaren en tevreden pelletstokers.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jun 01, 2013 5:34 am

    Hallo,

    Zit al sinds 2010 op dit forum, vooral als lezend.Via google dit forum gevonden
    We hebben een MCZ Muza9.5KW kachel. Nooit echte problemen mee gehad.
    Een beetje vanalles gestookt Bioflam, xypallets, badger eigenlijk alleen problemen gehad met Colruyt pallets.
    Ik vind dit forum leuk omv de informatie die je kan terug vinden.
    Groeten
    Danleenje
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty roborstje

    Bericht van pedro za jun 01, 2013 9:52 am

    Roborstje,

    het forum is er om elkaar te helpen hé...

    4Euro voor een zakje van 14kilo dan nog is idd duur.

    verdere vragen,problemen,tips,...horen we graag.

    Mvg,
    pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za jun 01, 2013 10:54 am

    Ik ben Kris Buvens, woonachtig in Kortenaken.
    Forum ontdekt via vrienden.
    Ik heb de voordelen van een pelletkachel ontdekt via mijn schoonbroer die zo'n
    pelletkachel staan had.
    Ik heb een inbouwtoestel type extraflam P80, al in gebruik van 2009.
    Vorig jaar ook meegedaan aan de groepsaankoop en zeer tevreden van de pellets!

    Leuke site om alles omtrent pellets terug te vinden. Doe zo verder!!!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin za jun 01, 2013 11:11 am

    Danleenje en Kris,

    Welkom hier op het forum, beiden al jaren tevreden pelletstokers zo te horen, veel leesplezier..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty voorstelling

    Bericht van Gast za jun 01, 2013 9:31 pm


    Hoe kom je hier terecht? ben klant bij ecolutions
    Waarom een pelletkachel? omdat het beterkoop is dan mazout
    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? heb een EdilKamin Cherie
    Welke pellets gebruik je? BioFlam
    Ben je tevreden van je pelletkachel? Meer dan !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za jun 01, 2013 9:34 pm

    Rudi,
    welkom op het forum en goed om te lezen dat je tevreden bent met de Cherie, veel leesplezier gewenst.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty voorstelling

    Bericht van Gast zo jun 02, 2013 4:44 am

    Ik ben Yvan Cools uit Oostende. Ik heb reeds drie winters een pelletkachel en gebruik deze als hoofdverwarming. Mijn kachel is een edil kamin marea. Ik ben steeds gaan zoeken via het forum over allerhande info over zowel mijn kachel als over merken van pellets.
    Ik kon steeds antwoorden vinden over mijn vragen ( instellingenkachel, pellets, onderhoud enz...) Ik ben nu via het forum op de melding van de groepsaankoop gekomen. Ik wil graag gebruik maken van deze mooie aanbieding. Bij deze heb ik een bestelling geplaatst.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Nieuw op dit forum, dus even voorstellen!

    Bericht van Gast zo jun 02, 2013 4:53 am

    Hallo allemaal,

    mijn naam is Mario van Berne en ik woon in Aarle-Rixtel.(Noord-Brabant Nederland)

    Ik ben sinds november 2012 in het bezit van een Haas & Sohn Pelletto 417.08C.
    De kachel bevalt mij erg goed en heeft mij op een comfortabele manier de laatste winter doorgeholpen.
    Wat mij vooral bevalt is de "ouderwetse" warmte die zo'n kachel afgeeft.

    Ik heb tot nu toe enkel tot volle tevredenheid German Pellets gebruikt.

    Ik ben na wat Googelen op deze site terecht gekomen en ik moet zeggen: Hulde voor de initiatiefnemer(s)!

    Groeten,
    Mario van Berne
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jun 02, 2013 5:05 am

    Goedendag ben reeds een jaar ingelogd op pelletforum en heb al zeer veel informatie bekomen.
    Zelf heb ik een palazzetti pelletkachel en brand met pellets van colruyt en elite waar ik trouwens zeer tevreden over ben.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jun 02, 2013 5:10 am

    Yvo, Mario en Marcje,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Actieve deelname wordt gewaardeerd en delen van aanwezige kennis in het bijzonder.
    M.v.g.,
    Dick

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 10:05 am