krusty schreef:Een pellet cv of pelletkachel kopen we niet alleen omdat de andere brandstoffen duur zijn en nog duurder worden en ook binnen x aantal jaren zullen uitgeput zijn, maar ook omdat we proberen zonder confortverlies te leven , een beetje (meer) sparen voor later, of het uitgespaarde besteden aan plezantere dingen, meestal een hobby. Of is het gewoon om mee op de kar te springen van het hype van tegenwoordig ,GLOBALISERING ?????
Sedert men , (en dat is de laatste tijd alle dagen geweest op het tv nieuws)zijn jullie nog met andere dingen bezig om de CO2 uitstoot te beperken.
Enkelen onder ons zullen misschien zeggen " dat is de ver van mijn bed show" maar of je wil of niet we zullen stilaan gedwongen worden om ""anders te gaan leven ""
En was dat nu net niet de naam van een politieke partij uit de jaren '70
Misschien is dit hier een goeie plaats om aan anderen te vertellen met wat jullie nog bezig zijn of welke ideeen je nog hebt om energie te sparen, te isoleren, renoveren , enz,enz.....
Ik ben echt benieuwd wat voor ideeen uit de bus komen ???
Het is vollop zomer nu, met temperaturen tegen de 30°, dus wat kalmer op pelletkachel gebied, maar dit topic zal zeker blijvend interessant zijn.
Zelf ben ik ook wel een beetje groen ingesteld, mede ook door de aanschaf van de rika topo begin dit jaar wat ik me zeker niet beklaagd heb.
Maar de beste energie besparing blijft steeds die energie die niet verknoeit wordt.
Het co2 verschil tussen minirale brandstoffen en bio brandstoffen mag dan al ontelbare keren aangehaald zijn, onze pellets zijn ( op de productie en verpakking na )co2 neutraal.
Het enige wat we zelf in de hand hebben op transport gebied bij de aanschaf van een bvb auto, is het verbruik bekijken en zo defensief mogelijk rijden.
zoals eerder reeds in dit topic beschreven staat zijn niet wij maar de lands leiders die de meeste invloed hebben op globaal vlak hoor.
Maar dat is zeer moeilijk om de balans in evenwicht te houden tussen economie/status/vervuiling. En hun graantjes mee pikken.
Ik lig ( buiten mijn eigen muren) niet erg wakker meer van alle grove dingen die er gebeuren op deze aardbol.
Zelf zal ik zo zuinig mogelijk omspringen met energie en vervuiling om onze volgende generatie ook nog de kans te geven er iets van te maken of gebruiken.
Dus begin bij jezelf en hoop dat er veel volgen, zo zal het nog het langst duren.