Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 27 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????


    steven
    Moderator


    Aantal berichten : 5473
    Registration date : 29-10-08

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van steven do dec 10, 2009 12:07 am

    Philip schreef:nja als ik openbaar vervoer moet nemen ben ik van bus strijtem naar brussel - trein brussel naar asse - terug bus asse zellick

    dus 3 uren onder de baan
    terwijl ik vlot met mijn fiets op 35 a40 minuten thuis ben
    en ik er door al het drukke verkeer ook met de auto 25 a 30 minuten op rijd

    Philip,

    Werk jij in Zellik?

    Ik werk daar ook.

    Waar juist?


    Mvg,


    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Gast do dec 10, 2009 3:28 am

    Ik doe erook aanmee ga zondags te voet naar de kerk lol!
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Philip do dec 10, 2009 7:35 am

    wel steven ik werk in depot delhaize ^^
    dus da zal je wel weten te vinden he ^^


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Gast do dec 10, 2009 8:35 am

    oei....twee moderators die on-topic aan t gaan zijn
    en dan nog reclame maken voor delhaize mmmmmmmmmmm Shocked
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Annejanne do dec 10, 2009 8:48 am

    Fleur,
    Niet aan muggenzifterij doen hé lacher


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Gast do dec 10, 2009 8:53 am

    ja t is anders altijd op mijn kap

    maar k zit al terug in mijn mand !!!! klop
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Uthrex do dec 10, 2009 12:26 pm

    @Fleur:
    Dat komt omdat ik, met mijn slecht karakter, nog niet had gereageerd. <veg>

    En voor de rest:
    Ik rij alle dagen een 180km met het openbaar vervoer, hebben ook groene handjes zodat we onze groentjes uit den hof plukken en verorberen. Oh ja, ook alle jaren een paar kalkoenen en parelhoenen groot brengen om in de oven te gooien.

    Mvg,
    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Gast wo jun 30, 2010 10:24 am

    krusty schreef:Een pellet cv of pelletkachel kopen we niet alleen omdat de andere brandstoffen duur zijn en nog duurder worden en ook binnen x aantal jaren zullen uitgeput zijn, maar ook omdat we proberen zonder confortverlies te leven , een beetje (meer) sparen voor later, of het uitgespaarde besteden aan plezantere dingen, meestal een hobby. Of is het gewoon om mee op de kar te springen van het hype van tegenwoordig ,GLOBALISERING ?????
    Sedert men , (en dat is de laatste tijd alle dagen geweest op het tv nieuws)zijn jullie nog met andere dingen bezig om de CO2 uitstoot te beperken.
    Enkelen onder ons zullen misschien zeggen " dat is de ver van mijn bed show" maar of je wil of niet we zullen stilaan gedwongen worden om ""anders te gaan leven ""
    En was dat nu net niet de naam van een politieke partij uit de jaren '70

    Misschien is dit hier een goeie plaats om aan anderen te vertellen met wat jullie nog bezig zijn of welke ideeen je nog hebt om energie te sparen, te isoleren, renoveren , enz,enz.....

    Ik ben echt benieuwd wat voor ideeen uit de bus komen ???

    Het is vollop zomer nu, met temperaturen tegen de 30°, dus wat kalmer op pelletkachel gebied, maar dit topic zal zeker blijvend interessant zijn.
    Zelf ben ik ook wel een beetje groen ingesteld, mede ook door de aanschaf van de rika topo begin dit jaar wat ik me zeker niet beklaagd heb.
    Maar de beste energie besparing blijft steeds die energie die niet verknoeit wordt.
    Het co2 verschil tussen minirale brandstoffen en bio brandstoffen mag dan al ontelbare keren aangehaald zijn, onze pellets zijn ( op de productie en verpakking na )co2 neutraal.
    Het enige wat we zelf in de hand hebben op transport gebied bij de aanschaf van een bvb auto, is het verbruik bekijken en zo defensief mogelijk rijden.
    zoals eerder reeds in dit topic beschreven staat zijn niet wij maar de lands leiders die de meeste invloed hebben op globaal vlak hoor.
    Maar dat is zeer moeilijk om de balans in evenwicht te houden tussen economie/status/vervuiling. En hun graantjes mee pikken.
    Ik lig ( buiten mijn eigen muren) niet erg wakker meer van alle grove dingen die er gebeuren op deze aardbol.
    Zelf zal ik zo zuinig mogelijk omspringen met energie en vervuiling om onze volgende generatie ook nog de kans te geven er iets van te maken of gebruiken.
    Dus begin bij jezelf en hoop dat er veel volgen, zo zal het nog het langst duren. sunny
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Philip do jul 01, 2010 10:51 pm

    Wel beste Puk
    ik ga nu al 5 jaar dag in dag uit met de fiets werken, dus ik ben al een heel klein beetje goed bezig he ^^
    het is maar 18km enkel maar tis iets he


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Gast vr jul 02, 2010 3:03 pm

    Een bende ambetanterikken zijn jullie!!!! Zien jullie nu niet dat Philip zit te smeken om bevestiging dat hij een milieubewuste groene jongen is? Laughing Smile
    Ja Philip, ge zijt goe bezig! Al de anderen die kritiek hebben moeten ook maar beginnen met hun fietsje te pendelen en niet beginnen rekenen maar er echt voor gaan... Allez als het mogelijk is natuurlijk, niet iedereen heeft bijvoorbeeld de faciliteiten op zijn/haar werk om zich om te kleden, te douchen, enz... Laughing
    En over het openbaar vervoer moet je maar niet teveel reklame maken Evil or Very Mad , probeer maar eens heen en terug van Ronse naar Oostakker te pendelen... Rolling Eyes Dat is namelijk mijn dagelijkse verplaatsing. (104km/dag)
    Met de fiets niet echt doenbaar tenzij je een echte getrainde wielrenner bent vrees ik. No
    Zomerse groeten aan allen, ook aan de minder groenen... Rolling Eyes
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Philip vr jul 02, 2010 8:44 pm

    tja SS met de auto ben ik er op 30 minute als ikke geluk heb met de rode lichte
    met de fiets doe ik er 40 minute
    over

    enne inplaats van 0,3 cent de km krijg ikke 12centmet de fiets en de arbeiders 15 cent de km om te fietse



    dus ikke getrainde jongen die een toffe maar kleine fietsclub heeft



    klik hier voor mijn clubje


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  

    Gesponsorde inhoud


    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 10:35 am