ik heb de mijn nu 3weken ben er content van warmt snel meer geeft toch iets meer poetswerk dan wat ze hebben gezegd, maar vind dat niet erg zolang ze maar goed werkt!
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 30 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 30 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
+9
Philip
Fleur
Geert
Ben Jacobs
krusty
nick1
pedro
steven
erwin
13 plaatsers
hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel
Gast- Gast
- Bericht nummer 1
hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel
wat ik mij afvroeg is hoelang jullie al een pelletkachel hebben staan en vooral hoelang zonder problemen?
ik heb de mijn nu 3weken ben er content van warmt snel meer geeft toch iets meer poetswerk dan wat ze hebben gezegd, maar vind dat niet erg zolang ze maar goed werkt!
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32449
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 2
Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel
gaat nu 4de winter in zonder problemen
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08
- Bericht nummer 3
1x problemen gehad, maar opgelost.
4de jaar nu
4de jaar nu
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08
- Bericht nummer 4
Als ik me niet vergis staat er hier ergens een link met heel wat leden en de datum van in gebruikname. Ikzelf heb de mijne in gebruik van feb 2009,en heb 1x probs gehad met de motor van de worm.
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11
- Bericht nummer 5
Veel poetswerk? 5 minuutjes/dag, even de aszuiger erin, met borsteltje wanden en ruitje afborstelen en that's it.
Bijna 1 jaar uiterst tevreden Piazzetta P955 gebruiker. Dit merk gekocht omdat bevriend koppel al 3 jaar probleemloos met dezelfde kachel stookt.
Bijna 1 jaar uiterst tevreden Piazzetta P955 gebruiker. Dit merk gekocht omdat bevriend koppel al 3 jaar probleemloos met dezelfde kachel stookt.
- Aantal berichten : 4782
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08
- Bericht nummer 6
90% van de verkopers neemt wel eens een loopje met de tijd die je moet besteden aan het kuisen van de kachel
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11
- Bericht nummer 7
Geplaatst op 1/8/2008
Nog geen enkel probleem(defect) gehad
Jaarlijks onderhoud
1x door de verkoper en 2x door mijzelf
Nog geen enkel probleem(defect) gehad
Jaarlijks onderhoud
1x door de verkoper en 2x door mijzelf
Ben Jacobs- Pellet
- Aantal berichten : 78
Leeftijd : 53
Registration date : 01-02-12
- Bericht nummer 8
stook hier al 7 jaar met rika integra II en een memo met de memo de vijzel motor vorig jaar vervangen en vorige week de gloeikaars vervangen voor de rest weekelijks reiniging en twee keer per jaar groot onderhoud (alles uiteen voor de reiniging )ben er tevreden over.
Geert- Pelletkacheltje
- Aantal berichten : 334
Leeftijd : 51
Registration date : 02-12-08
- Bericht nummer 9
de mijne staat er van 11/2008, heel tevreden over, nog geen problemen gehad, weinig kuiswerk aan
ik stook nu 3 jaar met diverse kachels, die enkele malen zijn vervangen wegens fabrieksfouten.
Reeds vervangen geweest zijn 2x gloei-element, 1x rookafvoer- en 1x convectiemotor wegens krakende lagers en dan heb ik het nog niet over de stress en miserie die ermee gepaard gingen...
Reeds vervangen geweest zijn 2x gloei-element, 1x rookafvoer- en 1x convectiemotor wegens krakende lagers en dan heb ik het nog niet over de stress en miserie die ermee gepaard gingen...
Fleur- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 3130
Registration date : 06-12-11
- Bericht nummer 11
3 jaar met 2 kachels zonder noemenswaardige problemen.
35 jaar verwarmt zonder kosten,zonder werk..met elektriciteit en dit mis ik wel, maar is niet meer betaalbaar.
35 jaar verwarmt zonder kosten,zonder werk..met elektriciteit en dit mis ik wel, maar is niet meer betaalbaar.
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
Registration date : 15-03-09
- Bericht nummer 12
2008
enkel last gehad van ventilator die lawaai maakte (lager kapot) werd perfect vervangen onder garantie
verder geen problemen mee gehad
enkel last gehad van ventilator die lawaai maakte (lager kapot) werd perfect vervangen onder garantie
verder geen problemen mee gehad
Registration date : 21-02-09
- Bericht nummer 13
5de winter nu zonder ook maar 1 probleem. Kachel wordt als hoofdverwarming gebruikt.
Buiten jaarlijks onderhoud en 2x week poetsen geen problemen
Buiten jaarlijks onderhoud en 2x week poetsen geen problemen
Gast- Gast
- Bericht nummer 14
Wij gaan de 4de winter in. De Piazzetta is een betrouwbare partner.
Jaarlijks één groot onderhoud.
Schouw 2 x per jaar.
2 à 3 per week kachel kuisen eens het echt aan het winteren is.
Jaarlijks één groot onderhoud.
Schouw 2 x per jaar.
2 à 3 per week kachel kuisen eens het echt aan het winteren is.
Gast- Gast
- Bericht nummer 15
Wij gaan de 5 de winter in met Rika Visio ,verleden jaar gloeikaars vervangen en voor de rest geen problemen gehad .
Gast- Gast
- Bericht nummer 16
Mijn Rika Rio is in de zomer van 2007 geïnstalleerd en heeft iedere winter zijn nut (en degelijkheid) al bewezen. Vuurkorf en ruitje worden meerdere keren per week gereinigd (ong.5 minuten- meestal net voor het opnieuw aansteken). 1x per jaar haal ik hem verder uit mekaar voor een grondigere reiniging. Ook de schouw neem ik 1 x per jaar onder handen.
Tot nu toe nog geen problemen gehad maar nu zijn enkele 'lijntjes' van het display stuk waardoor het even wat moeiljker is om te lezen wat er staat.
Tot nu toe nog geen problemen gehad maar nu zijn enkele 'lijntjes' van het display stuk waardoor het even wat moeiljker is om te lezen wat er staat.
Gast- Gast
- Bericht nummer 17
word de schouw dan erg vuil? zo te horen zijn de meeste toch wel erg tevreden! zal ook een beetje van het merk afhangen denk ik
Gast- Gast
- Bericht nummer 18
Erg vuil is het niet maar ik doe het toch 1x per jaar. Kwestie van het een beetje bij te houden. En ik ben zeker ook een tevreden gebruiker. De aanschaf van de kachel vind ik nog steeds een uitstekende investering. Ik heb wel vaak aan mensen moeten uitleggen wat een pelletkachel was (toen was dat nog niet zo veel voorkomend en om pellets te vinden moest je ook wat verder zoeken en rijden dan nu).
Gast- Gast
- Bericht nummer 19
Na 1 stookseizoen zeer tervreden over Thermorossi 7000 met kanalisatie.
Om de 2/3 dagen een klein onderhoud (max 10min) - elke week een iets uitgebreidere poetsbeurt (+/- 45 min)
Weldra plaatsen we een 2de kachel (Thermorossi Cuba 12) bij.
Vanaf dan stoken we het ganse huis warm met pelletpower.
Guido.
Om de 2/3 dagen een klein onderhoud (max 10min) - elke week een iets uitgebreidere poetsbeurt (+/- 45 min)
Weldra plaatsen we een 2de kachel (Thermorossi Cuba 12) bij.
Vanaf dan stoken we het ganse huis warm met pelletpower.
Guido.
ss- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 71
Registration date : 22-11-10
- Bericht nummer 20
Wij gaan onze vierde winter in met de Saey Neema, deze is identiek met de RIKA RIO.
Ik pas tweemaal per jaar een groot onderhoud toe (Zoals FrancisH schrijft; helemaal uit elkaar halen), tweemaal per week raampje poetsen, stofzuigen van de as en vuurkorfje poetsen (5 a 10 minuten werk). Bij groot onderhoud vervang ik sowieso de dichtingspads van het rookkanaal (2 stuks en volgens mij enkel van toepassing op de Rika-modellen en Saey-varianten "Saey Neema" en "Saey Kali") en check ik alle dichtingen en koorden...
ook de schouw poets ik 1x per jaar, maar daar vind ik amper een theetasje as in het T-stuk, de buizen zijn amper vuil...
Vriendelijke groeten,
ss
Ik pas tweemaal per jaar een groot onderhoud toe (Zoals FrancisH schrijft; helemaal uit elkaar halen), tweemaal per week raampje poetsen, stofzuigen van de as en vuurkorfje poetsen (5 a 10 minuten werk). Bij groot onderhoud vervang ik sowieso de dichtingspads van het rookkanaal (2 stuks en volgens mij enkel van toepassing op de Rika-modellen en Saey-varianten "Saey Neema" en "Saey Kali") en check ik alle dichtingen en koorden...
ook de schouw poets ik 1x per jaar, maar daar vind ik amper een theetasje as in het T-stuk, de buizen zijn amper vuil...
Vriendelijke groeten,
ss
niepoort- Pelletje
- Aantal berichten : 22
Registration date : 06-09-11
- Bericht nummer 21
edilkamin funny 3jaar zomers groot onderhoud de gewone dingen (als hij dag en nacht brandt)alle 2dagen
schouw jaarlijks schoonmaken
mvg
schouw jaarlijks schoonmaken
mvg
trabbart- Pellet
- Aantal berichten : 102
Registration date : 17-09-12
- Bericht nummer 22
Al 5 dagen !
Minstens 3 jaar te laat. Na de aankoop van een grotere woning helaas veel geld geinvesteerd in een inox schouw en houtkachel "voor de gezelligheid". Maar nu tot het besef gekomen dat je met pellets niet moet klieven, zagen, niet meer door de regen om hout moet, geen vuil en insekten in huis, geen broeiende hitte voor de kachel en de rest koel, geen geur van roet en teer, geen walm rook in huis als je de kachel moest vullen, volledige controle over de temperatuur,zuinig omgaan met de natuur, amper rook door de schouw en geen vuil in huis, etc etc ,,,niets dan voordelen en toch lekker gezellig stoken met echt vuur . zaaaaalig!
Minstens 3 jaar te laat. Na de aankoop van een grotere woning helaas veel geld geinvesteerd in een inox schouw en houtkachel "voor de gezelligheid". Maar nu tot het besef gekomen dat je met pellets niet moet klieven, zagen, niet meer door de regen om hout moet, geen vuil en insekten in huis, geen broeiende hitte voor de kachel en de rest koel, geen geur van roet en teer, geen walm rook in huis als je de kachel moest vullen, volledige controle over de temperatuur,zuinig omgaan met de natuur, amper rook door de schouw en geen vuil in huis, etc etc ,,,niets dan voordelen en toch lekker gezellig stoken met echt vuur . zaaaaalig!
- Aantal berichten : 3130
Registration date : 06-12-11
- Bericht nummer 23
niet TE euforisch worden trabbart.....het zou eens kunnen verkeren
die befaamde schouw van jou heeft voordien voor veel problemen gezorgd !!
die befaamde schouw van jou heeft voordien voor veel problemen gezorgd !!
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
- Bericht nummer 24
ja,,er zat ook een rol isolatie in de binnenwand ipv tussen binnen en buitenwand. neneen, schouwke trekt nu goed genoeg voor de pelletkachel.ik had nooit die houtkachel mogen kopen, dat was een vergissing.
- Bericht nummer 25
Trabbart,
oneens, dat was een (duur) leertraject en door dat zo open hier te bespreken heb je anderen de kans geboden van jouw lessen te profiteren.
In ieder geval heb je jouw zaken nu op de rit en kun je lekker van je kachel genieten.....
M.v.g.,
Dick
schouwke trekt nu goed genoeg voor de pelletkachel.ik had nooit die houtkachel mogen kopen, dat was een vergissing.
oneens, dat was een (duur) leertraject en door dat zo open hier te bespreken heb je anderen de kans geboden van jouw lessen te profiteren.
In ieder geval heb je jouw zaken nu op de rit en kun je lekker van je kachel genieten.....
M.v.g.,
Dick