Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    ventilator snelheid edilkamin regelen

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator snelheid edilkamin regelen Empty ventilator snelheid edilkamin regelen

    Bericht van Gast vr dec 11, 2009 8:00 pm

    beste,

    ik heb dus een edilkamin tania basisversie staan en zou graag de ventilatie snelheid willen veranderen naar een lager toerental. heeft hier al iemand ervaring mee? ik gebruik de power standen amper en verwarm puur thermostatisch. om de zoveel tijd gaat het toestel ook n tijdje hard blazen. kan dit afgezet worden of is dit 1 of andere beveiliging?

    vg

    jim
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator snelheid edilkamin regelen Empty Re: ventilator snelheid edilkamin regelen

    Bericht van Gast do dec 17, 2009 6:39 pm

    blijkbaar heeft hier niemand ervaring mee. kheb dan maar zelf een aantal instellingen veranderd (parameters)en opgevolgd. werkt allemaal maar nog niet optimaal.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ventilator snelheid edilkamin regelen Empty Re: ventilator snelheid edilkamin regelen

    Bericht van steven do dec 17, 2009 7:22 pm

    Shampoo,

    Je kan via de parameters de ventilatorsnelheden aanpassen van de power-instellingen.

    Het zijn ook die instellingen die worden gebruikt als je met de thermostaat werkt.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    ventilator snelheid edilkamin regelen Empty Re: ventilator snelheid edilkamin regelen

    Bericht van Philip do dec 17, 2009 7:29 pm

    en als die soms hard gaat blazen kan dit 2 oorzaken hebben
    1 de thermostaat vraagt warmte
    2 de cleaningsfunctie van je kachel


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ventilator snelheid edilkamin regelen Empty Re: ventilator snelheid edilkamin regelen

    Bericht van steven do dec 17, 2009 8:43 pm

    of het is te koud?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator snelheid edilkamin regelen Empty Re: ventilator snelheid edilkamin regelen

    Bericht van Gast do dec 17, 2009 8:56 pm

    ja kweet dat ik de rpm kan veranderen met de Power standen maar via de parameterinstellingen kan het aantal rpm per powerstand veranderd worden om een optimale toestand te verkrijgen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator snelheid edilkamin regelen Empty Re: ventilator snelheid edilkamin regelen

    Bericht van Gast do dec 17, 2009 8:58 pm

    kga vant weekend nog eens met de instellingen spelen en alles eens goed kuisen want kheb enorm veel stof van mijn pellets.

    cheers
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ventilator snelheid edilkamin regelen Empty Re: ventilator snelheid edilkamin regelen

    Bericht van steven do dec 17, 2009 9:06 pm

    Shampoo,

    De parameters Roomair moet je aanpassen als je de convenctieventilator stiller wil hebben.

    Om de zoveel tijd blaast uw kachel het branderpotje proper, dat is normaal. Mocht uw kachel dat niet doen, dan krijg je problemen.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator snelheid edilkamin regelen Empty Re: ventilator snelheid edilkamin regelen

    Bericht van Gast do dec 17, 2009 9:12 pm

    die cleaning functie marcheert niet goed bij mij omwille van mijn slechte pellets. slak erin en dit moet ik elke dag reinigen samen met het venster. ik vraag mij af hoe dat dit merk (garman uit jupille)een DIN+ label kan behalen... we gaan morgen eens wat aanpassingen uitvoeren.

    thx


    jim
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator snelheid edilkamin regelen Empty Re: ventilator snelheid edilkamin regelen

    Bericht van Gast do dec 17, 2009 11:42 pm

    Er kan ook nog een derde oorzaak zijn voor het plotse hard blazen, vraag is wat blaast er hard ? de ventilator van de warmtewisselaar of de extractiemotor.
    Kan altijd zijn dat je schouwtemperatuur te hoog wordt , dan gaat de kachel ( de mijne toch) de ventilator van de warmtwisselaar maximaal laten blazen om zo snel mogelijk zijn warmte kwijt te krijgen.
    Maar ik veronderstel ook wel dat je het over de cleaning functie hebt.
    Slakvorming kan ook komen door te weinig zuurtof of slechte pellets.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ventilator snelheid edilkamin regelen Empty Re: ventilator snelheid edilkamin regelen

    Bericht van steven do dec 17, 2009 11:47 pm

    convectieventilator iets hoger zetten


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator snelheid edilkamin regelen Empty Re: ventilator snelheid edilkamin regelen

    Bericht van Gast vr dec 18, 2009 10:07 am

    Als je het toestel gebruikt op automatische stand is het normaal dat hij om de zoveel tijd harder gaat blazen aangezien hij moduleert om de gevraagde temperatuur te halen, hij beslist zelf welk vermogen nodig is om aan de gevraagde temperatuur te geraken.
    Om de 20 min voert hij een zelfreiniging uit om het bakje zo zuiver mogelijk te houden, als Nickyje die termijn verlaagt zal hij ook sneller reinigen en zal je minder slakvorming hebben.

    Groeten,

    Nicky

    Gesponsorde inhoud


    ventilator snelheid edilkamin regelen Empty Re: ventilator snelheid edilkamin regelen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 1:09 pm