Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Verplaatsbare pelletkachel - info graag

    GeertM
    GeertM
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 60
    Registration date : 19-12-09

    Verplaatsbare pelletkachel - info graag Empty Verplaatsbare pelletkachel - info graag

    Bericht van GeertM za dec 19, 2009 5:30 pm

    Momenteel verwarm ik m'n beneden met pelletkachels, maar mijn bovenverdieping moet ik nog elektrisch doen. Het probleem is dat daar diverse kamers zijn en ik momenteel al deze kamers met een 3000 W kan verwarmen (zéér goed geïsoleerd, balansventilatie, etc). Ik zou hier ook graag met pellets verwarmen. Ik overweeg eventueel met enkele radiatoren en een centrale unit voor boven, maar wat is dan het minste vermogen van die toestellen + mijn leverancier van de huidige kachels is geen voorstander van dergelijke kachels (circulatiepompproblemen op termijn oa, zijn woorden niet de mijne Smile).

    Recentelijk hoorde ik van iemand die een verplaatsbare en kleine pelletkachel heeft, iemand die hier iets meer over weet ? (googlen leverde niet echt veel info op) en ik dacht eerder die richting uit. Gezien de balansventilatie zal er vermoedelijk wel externe aanzuiging van lucht nodig zijn of valt het debiet nog mee ?

    Graag jullie feedback in deze.

    Cheers,

    Geert
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Verplaatsbare pelletkachel - info graag Empty Re: Verplaatsbare pelletkachel - info graag

    Bericht van Philip za dec 19, 2009 5:41 pm

    verplaatsbare pelletkachel ???
    nog nergens tegengekomen
    is het niet een kleine kachel die hij met een karretje van plaats verwisselt???
    en wat met de rookgassen ???

    misschien een optie is kanalisatie met een kachel op de verdieping?
    de andere optie kachel met cv funtie
    en wat die verkoper zegt van de circulatiepomp vind ik vergeef me mambojambo praat
    dan zouden onze gewone cv instalaties daar ook te lijden van hebben
    voor de kw van zulke kachel vind je hier wel genoeg info dacht ik op dit forum


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    GeertM
    GeertM
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 60
    Registration date : 19-12-09

    Verplaatsbare pelletkachel - info graag Empty Re: Verplaatsbare pelletkachel - info graag

    Bericht van GeertM za dec 19, 2009 5:55 pm

    Hoi Philip,

    Ik weet het, was ook mijn eerste reactie, maar daarna even aan googlen geweest en je ziet bijna altijd dezelfde tekst :

    "Pellets, de nieuwe energie van vandaag. Milieubewust en goedkoop. Waarom u voor een pelletkachel zou kiezen? Heel simpel. Het is eenvoudig te bedienen en vlug en gemakkelijk te reinigen. Sommige modellen zijn zelfs verplaatsbaar." dit is een citaat van pelletkachels.be, maar op andere sites zie je ongeveer hetzelfde.

    Ik heb er ook geen idee van of je een duveltje of dergelijke bij de hand moet houden of niet, maar dan zijn alle pelletkachels verplaatsbaar dunkt me toch Smile

    Eerlijk gezegd, ik weet er ook niet meer van (is via via tot mij gekomen dat dit zou bestaan), vandaar mijn vraag op dit forum ...

    De CV optie zal ik zeker verder onderzoeken op het forum.

    Cheers,

    Geert
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verplaatsbare pelletkachel - info graag Empty Re: Verplaatsbare pelletkachel - info graag

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 6:14 pm

    Aan onze zoektocht naar een geschikte pelletkachel hebben we een grote map met documentatie overgehouden.
    Hierin vond ik de Ecowood Trolley, deze heeft achteraan wieltjes en is dus zeker verplaatsbaar.
    Zie ook link op deze site:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Verdere info staat er niet in de dokumentatie, een rookafvoer zal zeker nodig zijn.

    Mvg
    GeertM
    GeertM
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 60
    Registration date : 19-12-09

    Verplaatsbare pelletkachel - info graag Empty Re: Verplaatsbare pelletkachel - info graag

    Bericht van GeertM za dec 19, 2009 6:43 pm

    Hoi acexbe,

    Dat begint er inderdaad goed op te lijken !

    Is wel niet moeders mooiste, maar dit is wel de richting die ik zocht.

    Thanks !

    Geert
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verplaatsbare pelletkachel - info graag Empty Re: Verplaatsbare pelletkachel - info graag

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 6:48 pm

    kan je meenemen naar je buitenverblijf met de feestdagen tof
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verplaatsbare pelletkachel - info graag Empty Re: Verplaatsbare pelletkachel - info graag

    Bericht van Gast za dec 19, 2009 8:14 pm

    als je je kachel mee of zonde wieltjes continu naar boven en terug naar beneden gaat sleuren zal je niet eens meer moeten stoken om warm te hebben amai
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verplaatsbare pelletkachel - info graag Empty Re: Verplaatsbare pelletkachel - info graag

    Bericht van Gast ma aug 08, 2011 11:58 am

    Heeft er al iemand ervaring met deze kachel(tjes) van Ecowood?
    Een idee van de kostprijs?

    Ik ben eigenlijk op zoek naar een kachel van 4-5kW voor in een bijgebouw/atelier die van tijd tot tijd verwarmd zal worden (niet continu). Ruimte wordt 48m² of 140m³ en zal qua isolatie overeenkomen met een LEW.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Verplaatsbare pelletkachel - info graag Empty Re: Verplaatsbare pelletkachel - info graag

    Bericht van erwin ma aug 08, 2011 8:07 pm

    firstblastoff schreef:Heeft er al iemand ervaring met deze kachel(tjes) van Ecowood?
    Een idee van de kostprijs?

    Ik ben eigenlijk op zoek naar een kachel van 4-5kW voor in een bijgebouw/atelier die van tijd tot tijd verwarmd zal worden (niet continu). Ruimte wordt 48m² of 140m³ en zal qua isolatie overeenkomen met een LEW.

    nadeel aan de ecowood trolley is de kleine pelletbak +-8kg, de rookgasdiameter is 60mm, dus in afstand ook beperkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Verplaatsbare pelletkachel - info graag Empty Re: Verplaatsbare pelletkachel - info graag

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 7:20 am