Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 2 verborgen en 18 gasten

Relax


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    verbrandingslucht thermorossi 3001

    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbrandingslucht thermorossi 3001 Empty verbrandingslucht thermorossi 3001

    Bericht van Gast ma 4 jan 2010 - 16:45

    hallo,

    is het mogelijk om bij de thermorossi 3001 de verbrandigslucht bij te stellen aan de kachel zelf? (parameters)Ik zou graag iets meer lucht willen in de vuurkorf zonder meer pellets bij te geven.

    mvg,

    gato negro
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbrandingslucht thermorossi 3001 Empty Re: verbrandingslucht thermorossi 3001

    Bericht van Gast ma 4 jan 2010 - 18:24

    Als ik u was zou ik contact opnemen met je installateur, die kan je hiermee zeker verder helpen. Die mensen zijn opgeleid om met deze parameters om te gaan, en weten ook perfect wat kan met je kachel en wat niet.

    MVG, Benny67
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbrandingslucht thermorossi 3001 Empty Re: verbrandingslucht thermorossi 3001

    Bericht van Gast ma 4 jan 2010 - 20:21

    Probeer eens op level 2 te zetten. Die parameter kan je niet afzonderlijk regelen.

    Mvg,
    Ann
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbrandingslucht thermorossi 3001 Empty Re: verbrandingslucht thermorossi 3001

    Bericht van Gast ma 4 jan 2010 - 20:37

    ann schreef:Probeer eens op level 2 te zetten. Die parameter kan je niet afzonderlijk regelen.

    Mvg,
    Ann

    Ann,

    dat wou ik net weten of die parameter afzondelijk te regelen valt, ik heb nml problemen bij het branden van plospan pellets.
    deze pellets zijn harder en verbranden trager,door de afstandsbediening op level 2 of 3 te zetten helpt dit niet want dan komen de pellets ook vlugger waardoor de vuurkorf volloopt.Jammer het zijn nochthans goede pellets die veel warmte geven. dus niet voor mijn kachel.

    Dank voor de info,

    gato negro
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    verbrandingslucht thermorossi 3001 Empty Re: verbrandingslucht thermorossi 3001

    Bericht van Geert ma 4 jan 2010 - 20:39

    ik heb ook een thermorossi gato, je kan met dit merk geen parameters veranderen enkel de levels, volgens de verkopers toch

    mvg, Geert


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbrandingslucht thermorossi 3001 Empty Re: verbrandingslucht thermorossi 3001

    Bericht van Gast ma 4 jan 2010 - 20:53

    Geert schreef:ik heb ook een thermorossi gato, je kan met dit merk geen parameters veranderen enkel de levels, volgens de verkopers toch

    mvg, Geert


    Ja da's wel jammer voor thermorossi en zijn eigenaars, welk type heb jij en heb jij al de plospan uitgetest?zo ja welke zijn uw bevindingen?


    mvg,

    gato
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    verbrandingslucht thermorossi 3001 Empty Re: verbrandingslucht thermorossi 3001

    Bericht van Geert ma 4 jan 2010 - 21:19

    heb een 7000, en gebruik german pellets, heb ook die van de colruyt getest en domo-pellets, brand hier allemaal goed zie geen verschil

    mvg, Geert


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    verbrandingslucht thermorossi 3001 Empty Re: verbrandingslucht thermorossi 3001

    Bericht van knoepken ma 4 jan 2010 - 21:41

    Heb ook moeilijkheden met plospan;oplossing :mengen met ander(meer zachte)pellets.bv domo
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    verbrandingslucht thermorossi 3001 Empty Re: verbrandingslucht thermorossi 3001

    Bericht van Geert ma 4 jan 2010 - 21:43

    yep, heb dat nog gehoord dat er mensen zijn met problemen met de plospans, ander kopen en mengen is het beste idee

    mvg, GEERT


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbrandingslucht thermorossi 3001 Empty Re: verbrandingslucht thermorossi 3001

    Bericht van Gast di 5 jan 2010 - 10:30

    zal dit ook eens uittesten,2 zakken domo en 1 zak plospan

    mvg,

    gato negro
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    verbrandingslucht thermorossi 3001 Empty Re: verbrandingslucht thermorossi 3001

    Bericht van knoepken di 5 jan 2010 - 10:56

    Succes verzekert.Ik meng ze 50% PLOSPAN 5O%DOMO.Ben zinnens me geen pl
    ospan pellets meer aan te schaffen(gelukkig maar 40 zakken gekocht).
    groeten
    Knoepken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbrandingslucht thermorossi 3001 Empty Re: verbrandingslucht thermorossi 3001

    Bericht van Gast di 5 jan 2010 - 12:40

    knoepken schreef:Succes verzekert.Ik meng ze 50% PLOSPAN 5O%DOMO.Ben zinnens me geen pl
    ospan pellets meer aan te schaffen(gelukkig maar 40 zakken gekocht).
    groeten
    Knoepken

    ja maar ik zou de plospans terug aanschaffen om te mengen met mijn domo's, heb eens 3 zakken plospan getest op elk level met als resultaat dat de vuurkorf steeds volliep na zo'n uur of 10 branden.en toch blijf ik erbij dat dit een goede pellet is die veel warmte geeft en weinig stof.aanslag aan de ruit heb ik wel maar dat heeft te maken met de verhouding lucht&pellets.

    grts

    gato
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    verbrandingslucht thermorossi 3001 Empty Re: verbrandingslucht thermorossi 3001

    Bericht van knoepken di 5 jan 2010 - 13:07

    DE plospan pelletes zijn zo hard dat als mijn pyros op eco gaat dat dan ook de ventilator dit doet ,met als gevolg dat er opn' bepaalde tijd te veel pellets in het kortje vallen en door de hardheid van plospan (waarschijnlijk loofhout)deze moeilijker ontbranden ;waardoor wegens te weinig verbrandingslucht van de ventilator (op min) het vuur verstikt in de kachel.Met als uitdoving als gevolg.Eer het wormwiel de comando krijgt om te stoppen,is het brand bakje al vol gelopen .Natuurlijk kan je nog steeds pospan gebruiken maar dan best gemengd om de kachel niet in veiligheid te laten komem.Althans dat is mijn visie.
    GROETEN Knoepken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verbrandingslucht thermorossi 3001 Empty Re: verbrandingslucht thermorossi 3001

    Bericht van Gast di 5 jan 2010 - 16:26

    ja dat is het he!!! te weinig lucht volgens de aanvoer pellets. Ik heb er nu net nog 3 zakken gehaald om te mengen met domo,afwachten wat het resultaat zal zijn???

    grts,

    gato

    Gesponsorde inhoud


    verbrandingslucht thermorossi 3001 Empty Re: verbrandingslucht thermorossi 3001

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di 7 mei 2024 - 13:19