Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

kenzo229


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Anonymous
    Kurt
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Kurt do dec 11, 2008 12:23 am

    Hallo,
    Heeft iemand ervaring met deze kachel ?

    Geluid, instelbaarheid, vervuiling,...

    ...of evt. andere kachels van vergelijkbare prijs/kwaliteit - vermogen 9kW.
    Alvast bedankt
    Kurt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Gast wo dec 24, 2008 10:54 am

    Hebben er nu een paar weken eentje staan, speciaal gekozen voor de zijaansluiting van de rookgasafvoer.
    We hebben een vrij grote open ruimte (zithoek, eetruimte en keuken zijn 1 geheel) en het duurt lang voor die dit allemaal op een aangename temperatuur krijgt. Dus zetten we 's morgens onze CV (5 radiatoren in die ruimte) aan tot het warm genoeg is en dan gaat die voor de rest van de dag af en houdt de kachel alles op temperatuur.
    Ik ben ook nog aan testen welke pellets nu het beste zijn, maar dat is moeilijk om te vergelijken omdat het warmteverschil tussen buiten en binnen nogal schommelt en het dan moeilijk is om te zien welke pellet nu meer warmte geeft.

    Toedels
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Gast ma jan 12, 2009 2:19 pm

    Hebben sinds 09/2008 een 3001 easy staan , voor een ruimte van ca 150m³ , we wonen in een slecht geisoleerd huis met nog enkele beglazing en onze kachel moet veel moeite doen om deze ruimte te verwarmen . Hij draait deze dagen bijna dag en nacht en wordt alleen stil gelegd om te poetsen , mijn verbuik schommelt nu rond de 20 kilo / dag . Naar de toekomst toe willen we de enkele beglazing vervangen en werk maken van degelijke isolatie . Maar indien ik dit geweten had , hadden we zeker voor een 12kw geopteerd , ik zet nl liever een deur bij open dan er 5 te moeten sluiten . Heb enkel ervaring met German Pellets en pellets van De groene kachel , die van de groene kachel zijn beter koop , maar vervuilen meer . Van de kachel op zich zijn we voorlopig tevreden . Je moet leren werken met een pellet kachel , het vraagt een hele andere ingesteldheid dan bv stookolie , maar zou h'm zeker niet meer willen missen .
    Greetz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Gast vr jan 16, 2009 9:09 pm

    Hey Werner,
    Hoe groot is deze open ruimte, bij ons is deze open ruimte 60m². Ik dacht met 9à10kw deze ruimte goed te kunnen verwarmen zonder mijn cv.
    Groetjes
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van steven za jan 17, 2009 8:20 am

    Bart,

    Normaal gezien is 9a10kw genoeg om 60m² te verwarmen, behalve bij Fille van Diest omdat zijn huis nog niet echt geïsoleerd is.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Gast za jan 31, 2009 7:29 pm

    Wij hebben sinds september 2008 dezelfde kachel en hebben tot nu toe veel problemen met de verbranding gehad: verslakkende houtpellets en een flink vervuilde kachel, zie mijn berichtje "verbrandingskoffer". We hebben inderdaad moeten leren hoe we met deze kachel om moeten gaan. In het begin te zuinig willen stoken op te lage temperaturen, maar om de huiskamer op te warmen starten we nu met een temperatuur rond de 26graden en op de allerhoogste stand. We hebben nu een betere verbranding, maar nog steeds last van wat aangekoekte as in het korfje.
    De ventilator maakt erg veel lawaai op de hoogste stand. We gebruiken plospan pellets en met de afgelopen vrieskou doen we met een zak ongeveer 12 uur mee. Dit valt ons wat tegen. We hebben een nieuwbouw huis, twee onder een kap, woonkamer 59 m2. De rest van de woning wordt door centrale verwarming verwarmd, een radiografische thermostaat staat boven in een slaapkamer. Ik krijg de indruk dat we te vaak de kachel moeten schoonmaken, met name het legen van het korfje. Het bijna dagelijks moeten openen van de kachel veroorzaakt erg veel stof en as in de kamer. Verder zijn we wel tevreden met de gezellige warmte en de kachel staat erg mooi in de kamer.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van steven za jan 31, 2009 7:33 pm

    Pauline,

    Er is een slecht lot van plospan geweest. Waarschijnlijk heeft het bij u daar ondermeer ook mee te maken.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Gast za jan 31, 2009 8:03 pm

    Geen idee. Daar moeten we dus achter zien te komen. We hebben echter net een nieuwe vracht Plospanpellets binnen. We hadden trouwens in september een onbekend merk pellets bij onze leverancier gekocht en daarmee hadden we ook dezelfde problemen.
    Ik zou graag willen weten welk merk pellets goed zijn en of ze in buurt van Flevoland te verkrijgen zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Gast za jan 31, 2009 8:18 pm

    @Pauline

    Ik kocht het merk german pellets deze zomer en bij het branden ervan dacht ik dat ik er tegen gezet was inorm veel roet op de ruit en in de kachel en veel stof zelfs in huis op de kasten en op de vloer , naar de leveransier van de pellets geweest en als raad gekregen instelling veranderen ( toevoer pellets naar de brandkorf verlagen ) en alle problemen waren opgelost .

    Naar mijn mening als je veranderd van merk van pellets is het aangewezen eerst eens proberen met de instelling van je kachel aan te passen .

    En het zal ook wel afhangen van kachel naar kachel ( merk )
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van steven za jan 31, 2009 8:23 pm

    Pauline,

    Als je googelt, zal je in Amsteredan en Hilversum pellethandelaren vinden.


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Gast ma mei 11, 2009 6:38 pm

    beste,

    ik ben op zoek naar een stille pelletkachel die mooi is .Ik kwam uit op de 3001 thermorossi.Is die ook zo stil??????
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van steven ma mei 11, 2009 10:18 pm

    Peter Van Hove,

    Ik heb daar maar 1 raad over.

    Ga luisteren naar werkende modellen en vraag altijd om de temp wat hoger te zetten, dan zal je horen wat de ventilatoren in de praktijk doen.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Gast di mei 12, 2009 4:28 pm

    Peter,
    Als je wil mag je eens binnenspringen om te komen luisteren.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty thermorossi 3001

    Bericht van Gast wo mei 13, 2009 7:47 am

    Werner schreef:Peter,
    Als je wil mag je eens binnenspringen om te komen luisteren.

    beste,

    vriendelijk bedankt voor de uitnodiging maar ik heb intussen in werking gehoord in Aartrijke.Ik heb er 1 besteld en ik laat iets weten of het toestel aan mijn verwachtingen zal voldoen.

    grt peter uit Veurne
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van steven wo mei 13, 2009 11:03 am

    Peter Van hove,

    Viel het geluid mee?

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty thermorossi 3001

    Bericht van Gast wo mei 13, 2009 11:31 am

    Steven schreef:Peter Van hove,

    Viel het geluid mee?

    Mvg,


    Steven

    beste ,
    het viel mee maar zo altijd ga ik maar pas echt kunnen evalueren ,als die bij mij is geinstalleerd


    grt peter van hove
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Gast vr mei 22, 2009 6:49 pm

    Dag Peter,

    Wij zijn eveneens op zoek naar een ecotherm 3001.
    De handelaar in Aartrijke blijkt het voordeligst.
    Wij hebben een bestaande rechte schouw van 6 meter, dus een dubbelwandige inox buis is nodig, dit is een extrakost van €600.
    Voor wanneer is jullie installatie voorzien?
    Graag je ervaringen!

    Mvg,

    Manuel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Gast vr mei 22, 2009 8:22 pm

    geachte,
    wij hebben een rechte schouw,maar er is reeds een inox buis voorzien (van mijn houtkackel).Ik zou nog niet zo vlug een buis steken .Bij mijn ouders hebben zo ook een pelletkachel geinstalleerd en daar was er geen buis nodig(diegene die de kachel hebben gezet ,zeiden dat het allemaal overbodig kosten waren...)
    Als de kachel geplaatst worden,zal ik iets laten weten

    grt peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Gast za jun 06, 2009 2:02 pm

    Dag iedereen,

    Hierna het vervolg van onze zoektocht...
    Op aanraden van Ann de firma Bruli bezocht voor info ivm. schouwaansluiting en kachel.
    Deze verkoper weet waarover hij spreekt, dit is in de wereld van de pelletkachels eerder een uitzondering dan de regel.

    Aansluiting op bestaande schouw met kachelpotten:
    Dit kan volgens hem zonder extra buizen, dit is dus een redelijke besparing.

    Merken:
    Hij is voorstander van Extraflame (meer mogelijkheden met parameters)
    Is tevens ook verdeler van Thermorossi (niet in voorraad)

    Voorlopige besluit:
    Dit is een ervaren technieker, maar de modellen van Extraflame zijn naar onze mening minder mooi dan deze van thermorossi.

    Terwijl we toch in de buurt waren zijn we nogmaals gaan kijken bij Desender in Aartrijke. (vele merken en modellen te bezichtigen)

    Vorige maal wist men ons te vertellen dat er een inox buis nodig was, dit was bijne duizend euro meerprijs!
    Deze maal kregen we een andere verkoper, deze zei dat rechtstreekse aansluiting zeker mogelijk was.
    Dit is om achterover te vallen, op deze manier zullen we er nooit uit raken.
    (telkens hadden wij bouwplannen en foto's bij van ons huis)

    In deze winkel stond tevens de nieuwe thermorossi slim.
    Mits een kleine verbouwing van ons interieur is deze kachel ook een mogelijke optie.
    Gezien dit een recent model is, kunnen we nog niet op zoek gaan naar ervaringen met deze kachel.

    Wij dachten dat de keuze van een model en de aansluiting ervan vlot zou gaan, maar blijkbaar is het allemaal niet zo simpel.

    mvg.
    Manuel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Gast ma nov 02, 2009 12:12 am

    hallo,
    ik heb zins vrijdag mijn ecotherm 3001 geplaatst mijn ervaring is dat deze kachel alleen vlammen weer geeft in de opstart en als de kachel één maal brand dat de vlammen van +/- 1.5cm niet boven de brander pot uit komen bij welke instelling dan ook.ik hoop dat dit een fabrieks fout is.
    groeten marc
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van steven ma nov 02, 2009 7:12 am

    Blauwgeers,

    Dat wil zeggen dat uw kachel goed staat afgesteld. Constant vlammen wil zeggen te veel verbruik.


    MVg,


    STeven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Gast ma nov 02, 2009 6:06 pm

    mijn ervaring is dat thermorossi een van de stilste kachels is(kan natuurlijk enkel merken vergelijken die ik ken)
    moet er wel rekening mee houden dat er problemen geweest zijn met de rookgasventilator,dit valt wel altijd onder garantie.en jammer van beperkte instelmogelijkheden
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Gast ma nov 02, 2009 6:29 pm

    In plaats van Thermorossi is het voor ons Rika geworden.
    Het recente model Como is zeer stil en het design past beter bij ons interieur.
    Dit model is wel duurder, maar dat zie je dan ook aan de afwerking.
    Volgende donderdag komen ze hem installeren.

    Manuel
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Geert ma nov 02, 2009 7:15 pm

    blaauwgeers schreef:hallo,
    ik heb zins vrijdag mijn ecotherm 3001 geplaatst mijn ervaring is dat deze kachel alleen vlammen weer geeft in de opstart en als de kachel één maal brand dat de vlammen van +/- 1.5cm niet boven de brander pot uit komen bij welke instelling dan ook.ik hoop dat dit een fabrieks fout is.
    groeten marc

    bedoel je dat de vlam ook niet boven de pot komt als je 'm harder zet


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Gast di nov 03, 2009 7:10 pm

    hallo,
    ja hij wil op geen één stand hoger branden.
    heb al contact gehad met temu warmtetechniek en die komen langs om het probleem op te lossen.

    en dan komt het vast wel weer in orde

    marc

    Gesponsorde inhoud


    Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001? Empty Re: Ervaring met Thermorossi Ecotherm 3001?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 2:15 pm