er bestaan toch houtkachels of kolenkachels zonder ruiten
gr fleur
Er zijn in totaal 45 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 45 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
fleur schreef:ik heb mij al afgevraagd waarom er een ruit in onze pelletkachels zit,
gr fleur
pedro schreef:Mss voor tijdens de opstart,de grote vlammen....En voor de veiligheid!!!!???
fleur schreef:ik heb mij al afgevraagd waarom er een ruit in onze pelletkachels zit,
gr fleur
ann schreef:Als cv-kachel bestaat dit eigenlijk wel Fleur want je hebt veel cv-kachels die als compacte ketel uitgebracht worden ook. In Italië worden die soms ook in leefruimtes geplaatst vandaar ook dat een aantal merken afstapt van de typische oranje ketelkleur...
Steven schreef:er zijn cv-pelletkachels zonder ruit. als je die als mini-ketel in de bergplaats hebt staan, heeft een ruit weinig zin.
Een kachel staat meestal in een centrale plaats en dan wil het oog oo wat zeker?
Mvg,
Steven
hobbymachine schreef:Fleur, jij kan dat probleem op de inbouw toch snel oplossen !
1. Je haalt de ruit er af en zet er een stalen plaat op.
2. Je plaatst inox potjes in de twee as-opvangers en 1 x per week open je de poort en kieper je de inhoud van de bakjes in de tuin of in een lege pelletzak.
Van de maandelijkse "grote schoonmaak" geraak je niet verlost maar dat is nu eenmaal eigen aan alle pelletkachels.
Ik vraag me trouwens off-topic af of zo'n cv ketel ook regelmatig moet gestofzuigd worden. Dat zou pas een serieus minpunt zijn als je die regelmatig moet laten afkoelen !
Block schreef:@hobbymachine
Een ketel 'stofzuigt' zichzelf. Hier standaard om de 6 uur.
fleur schreef:gata negro
een lambdasonde is toch een sonde die in de uitlaat zit ,ik weet niet wat het verband zou zijn met een ruit al dan niet.
waarom staan er zoveel houtkachels te branden zonder venster.ik zou denken voor het onderhoud.
het zou toch niet ondenkelijk zijn een kachel te maken met een mooi uitzicht zonder ruit? onderhoud aan die ruit heb je niet,als ze dan nog zorgen dat er maar om de 14 dagen eens een asbak moet geledigd worden ,kan de kachel steeds blijven doorbranden.ik vindt het zelfs een ongezonde bedoening met die stofzuiger in huis en die fijne stofdeeltjes ,daar moet ik ook nog iets op vinden.
nu zal ik nog meer kritiek op men dak krijgen zeker???????
maar k ga me terug in men mand leggen
gr fleur