Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 10 gasten

martindesplenter, pauwels


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Vreemde foutmelding edilkamin polaris

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vreemde foutmelding edilkamin polaris Empty Vreemde foutmelding edilkamin polaris

    Bericht van Gast wo 17 feb 2010 - 8:09

    Wij hebben in oktober een edilkamin polaris gekocht. Nu krijgen wij regelmatig een vreemde foutmelding. De temperatuur of vermogenstand worden weergegeven met een min ervoor (dus negatief). In deze stand gaat de kachel heel hard blazen (om het kouder te maken??) en worden er geen nieuwe pellets naar de brander gevoerd door de schroef. Gevolg: de kachel dooft stilletjes uit, maar blijft wel blazen, ...

    Klinkt bij iemand deze melding bekent in de oren en is er eventueel een oplossing voor? De leverancier is op de hoogte en weet het zelf ook niet. Hij komt in de loop van de week nogmaals kijken, maar misschien hebben jullie een idee.
    krista
    krista
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 96
    Leeftijd : 54
    Registration date : 09-06-09

    Vreemde foutmelding edilkamin polaris Empty Re: Vreemde foutmelding edilkamin polaris

    Bericht van krista wo 17 feb 2010 - 8:20

    mijn kachel is nu wel geen edelkamin maar die min voor de temp wil zeggen dat hij niet meer de ingestelde temp heeft,de kachel gaat op een groter vermogen branden en de ventilator verhoogt ook,eens hij zij ingesstelde temp bereikt gaat die min voor de temp weer weg.Zou het nie kunnen dat je pellettoevoer te laag staat?

    groeten


    _________________
    extraflame irina,clam pelletketel
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Vreemde foutmelding edilkamin polaris Empty Re: Vreemde foutmelding edilkamin polaris

    Bericht van Philip wo 17 feb 2010 - 9:20

    idem hier
    heb extraflame en wanneer er de - voorkomt wil dit ook zegge dat de ingestelde temp niet meer behaald word, bv door afkoeling,bengels die deuren openlaten staan enz....
    dan krijg ik na lang op eco stand brande ff de mededling pull en blaast die het branderpotje ff schoon waarna die op vol vermogen begint de zaak op te warmen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vreemde foutmelding edilkamin polaris Empty Re: Vreemde foutmelding edilkamin polaris

    Bericht van Gast wo 17 feb 2010 - 9:53

    De kachel blijft blazen (of gaat zelfs harder blazen) en na 10 minuten is er enkel nog wat gloeiende as over. Er worden GEEN pellets meer aangevoerd, ook niet na 2 minuten blazen... Wat in de brander ligt brand op en de ventilatoren blijven branden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vreemde foutmelding edilkamin polaris Empty Re: Vreemde foutmelding edilkamin polaris

    Bericht van Gast wo 17 feb 2010 - 11:03

    Beste,

    Dit probleem dient aangepast te worden in de instellingen van Uw toestel. Dit is al meer voorgekomen met de kachels van de Evolution line, als Uw technieker contact opneemt met de invoerder zal deze vermelden wat dient aangepast te worden.
    Anders moet je hier aan Steven de parameters voor je toestel vragen, hij heeft de laatste nieuwe parameters en dan is dit euvel verholpen.

    Groeten,
    Vandebosch Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vreemde foutmelding edilkamin polaris Empty Re: Vreemde foutmelding edilkamin polaris

    Bericht van Gast wo 29 dec 2010 - 19:49

    beste,

    Heb hier identiek hetzelfde probleem geraakt maar niet opgelost, importeur is zelfs hiergeweest heeft parameters aangepast ging daarna week goed maar verkoper moest schouw plaatsen van 1.5m en daarna de parameters opnieuw goed ingeven na het plaatsen van de schouw. De schouw zou de oorzaak zijn van al de problemen.
    Door veel over en weer gepalaver wie verantwoordelijk is voor dit en voor dat weigert de verkoper terwijl deze hier is de parameters aan te passen naar de nu bestaande situatie (na de plaatsing van de schouw) en zegt deze dat de importeur daar dan maar moet voor opdraaien.
    Met gevolg na plaatsing van de schouw zelfde probleem stoof staat weer uit en ik kan de importeur niet bereiken wegens de feestdagen. Als ik u dan nog vertel dat mijn moederbord ook al kapot is gegaan 3 maanden voordien (juist buiten garantie)stoof heeft daarna niet meer goed gewerkt.
    Heb mij daarna kwaad gemaakt (ingeven van de parameters kost eigenlijk nog geen 5min)de verkoper zou dan vandaag de parameters toch komen aanpassen.
    Ik heb hem niet gezien. Ik begrijp enigsinds de standpunten van de verkoper en de importeur ik ga er niet te ver over uitwijden ik heb de print trouwens ook nog niet betaald eerst moet mijn stoof opnieuw goed werken.
    Als het niet opgelost geraakt volgen hier namen.
    Maar wat ik wil vragen is hebt u met de nieuwe parameters dit probleem met de min voor de temp. opgelost gekregen en werkt u stoof nu wel goed?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31513
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Vreemde foutmelding edilkamin polaris Empty Re: Vreemde foutmelding edilkamin polaris

    Bericht van erwin wo 29 dec 2010 - 21:19

    BartS schreef:beste,

    Heb hier identiek hetzelfde probleem geraakt maar niet opgelost, importeur is zelfs hiergeweest heeft parameters aangepast ging daarna week goed maar verkoper moest schouw plaatsen van 1.5m en daarna de parameters opnieuw goed ingeven na het plaatsen van de schouw. De schouw zou de oorzaak zijn van al de problemen.
    Door veel over en weer gepalaver wie verantwoordelijk is voor dit en voor dat weigert de verkoper terwijl deze hier is de parameters aan te passen naar de nu bestaande situatie (na de plaatsing van de schouw) en zegt deze dat de importeur daar dan maar moet voor opdraaien.
    Met gevolg na plaatsing van de schouw zelfde probleem stoof staat weer uit en ik kan de importeur niet bereiken wegens de feestdagen. Als ik u dan nog vertel dat mijn moederbord ook al kapot is gegaan 3 maanden voordien (juist buiten garantie)stoof heeft daarna niet meer goed gewerkt.
    Heb mij daarna kwaad gemaakt (ingeven van de parameters kost eigenlijk nog geen 5min)de verkoper zou dan vandaag de parameters toch komen aanpassen.
    Ik heb hem niet gezien. Ik begrijp enigsinds de standpunten van de verkoper en de importeur ik ga er niet te ver over uitwijden ik heb de print trouwens ook nog niet betaald eerst moet mijn stoof opnieuw goed werken.
    Als het niet opgelost geraakt volgen hier namen.
    Maar wat ik wil vragen is hebt u met de nieuwe parameters dit probleem met de min voor de temp. opgelost gekregen en werkt u stoof nu wel goed?

    weer een verkoper waar we zeker niet moeten langsgaan
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Vreemde foutmelding edilkamin polaris Empty Re: Vreemde foutmelding edilkamin polaris

    Bericht van steven do 30 dec 2010 - 2:33

    BartS,

    klinkt weeral als slechte service ...


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Vreemde foutmelding edilkamin polaris Empty Re: Vreemde foutmelding edilkamin polaris

    Bericht van bart b do 30 dec 2010 - 11:08

    Hey

    Vervang de rookgas voeler !!
    Dit is komt nog al eens voor met deze modelle .

    Mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vreemde foutmelding edilkamin polaris Empty Re: Vreemde foutmelding edilkamin polaris

    Bericht van Gast do 30 dec 2010 - 12:29

    hkybmw schreef:Hey

    Vervang de rookgas voeler !!
    Dit is komt nog al eens voor met deze modelle .

    Mvg

    Beste

    Deze is 2 weken geleden al vervangen geweest. Voor het vervangen kwam er op staan "TC broken". Die error is weg maar de min staat er nog altijd.

    mvg

    Bart
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Vreemde foutmelding edilkamin polaris Empty Re: Vreemde foutmelding edilkamin polaris

    Bericht van bart b za 5 maa 2011 - 22:05

    hey
    is het probleem al opgelost ??

    Mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vreemde foutmelding edilkamin polaris Empty Re: Vreemde foutmelding edilkamin polaris

    Bericht van Gast zo 6 maa 2011 - 7:56

    Bij ons de oplossing (op 1,5 jaar geen probleem meer)

    Knop 'Menu' ingedrukt houden
    knop '+' herhaaldelijk drukken tot 'SETUP' verschijnt
    1 maal knop 'Menu' drukken
    Pass is -13, dus 13 maal op knop - drukken zodat -13 verschijnt
    Herhaaldelijk knop Menu drukken zo ga je door de parameters.
    Als je bij parameter ADJ TC komt ,deze veranderen in -15 dmv knop + of knop - toetsen
    Als je bij parameter ADJ TA komt ,deze veranderen in - 5 dmv knop + of knop - toetsen
    Na deze veranderd te hebben enkele malen op de 0/1 knop drukken tot je weer in het hoofdscherm zit.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31513
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Vreemde foutmelding edilkamin polaris Empty Re: Vreemde foutmelding edilkamin polaris

    Bericht van erwin zo 6 maa 2011 - 15:02

    LucG schreef:Bij ons de oplossing (op 1,5 jaar geen probleem meer)

    Knop 'Menu' ingedrukt houden
    knop '+' herhaaldelijk drukken tot 'SETUP' verschijnt
    1 maal knop 'Menu' drukken
    Pass is -13, dus 13 maal op knop - drukken zodat -13 verschijnt
    Herhaaldelijk knop Menu drukken zo ga je door de parameters.
    Als je bij parameter ADJ TC komt ,deze veranderen in -15 dmv knop + of knop - toetsen
    Als je bij parameter ADJ TA komt ,deze veranderen in - 5 dmv knop + of knop - toetsen
    Na deze veranderd te hebben enkele malen op de 0/1 knop drukken tot je weer in het hoofdscherm zit.

    LucG,
    je hebt dus de meetwaarden van de rookgassensor 15graden omlaag gezet, de kachel en sturing denkt nu dus dat de rookgas 15gr kouder is,
    dit betekent ook dat de kachel trager opstart en toch opletten want de ingestelde veiligheidstemperatuur bij oververhitting zal dus ook 15 graden overschreden zijn vooraleer de kachel uitvalt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Vreemde foutmelding edilkamin polaris Empty Re: Vreemde foutmelding edilkamin polaris

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do 2 mei 2024 - 16:40