Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 13 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    pellets maken

    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets maken Empty pellets maken

    Bericht van Gast do 18 feb 2010 - 18:32

    Ik heb zelf een schrijnwerkerij, met complete azuigtoestellen, het stof wordt gescheiden van de krullen. Ik vraag mij af of het mogelijk is om hiervan pellets te maken, weliswaar voor eigen gebruik aangezien ik twee pelletkachels staan heb. Heeft er iemand hierover een idee of is er iemand die dit reeds doet? Groeten, Luc.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Gast do 18 feb 2010 - 19:05

    Zie [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Suc7,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Gast do 18 feb 2010 - 20:17

    luc w schreef:Ik heb zelf een schrijnwerkerij, met complete azuigtoestellen, het stof wordt gescheiden van de krullen. Ik vraag mij af of het mogelijk is om hiervan pellets te maken, weliswaar voor eigen gebruik aangezien ik twee pelletkachels staan heb. Heeft er iemand hierover een idee of is er iemand die dit reeds doet? Groeten, Luc.


    Je hebt de plaats en het product bij de hand spijtig dat de persmachiene zo duur is, maar in principe zou dat moeten lukken zij het dan alleen voor eigen gebruik en je het alleen bekijkt als HOBBY.........moet kunnen!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Gast do 18 feb 2010 - 20:58

    moest ik die mogelijkheid hebben zou ik het professioneel aanpakken,degelijke persmachine,droogoven,degelijke stapelsilo en alles aftrekken van mijn belastingen (kassa,kassa)
    ik zou zorgen voor mijn eigen goede pellet
    het beste en hou ons op de hoogte



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Gast do 18 feb 2010 - 22:38

    Ik heb Steven deze week hier nog niet veel gezien , waarschijnlijk gepakt van een virus

    alostos carnavalitis jocolor jocolor jocolor
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van steven vr 19 feb 2010 - 1:27

    Krusty,

    zoiets opgelopen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van steven vr 19 feb 2010 - 1:28

    Luc w,

    de machines staan hier: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Gast vr 19 feb 2010 - 18:33

    bedankt allemaal, tja, het is zo dat ik de houtkrullen heb, alsook veel plaats, ik heb rond de 24 kubieke meter krullen per jaar, ik moet nu betalen om die te laten verwijderen, ongeveer 400€. Heeft er iemand een idee hoe die verhouding zit van losse krul tot pellets?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Gast vr 19 feb 2010 - 19:03

    Luc er is hier nog een ander topic van verleden jaar ongeveer, met vele linken in vermeld heb je deze al gezien en doorgelezen !!!!

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Gast za 20 feb 2010 - 9:42

    Van 7 kubiek zaagmeel wordt 1 kubiek pellets geperst.
    (Werd verteld op de info-avond in Kuurne)
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Philip za 20 feb 2010 - 11:19

    hmm dan zou die dus iets meer dan 3 kubiek kunne maken

    1 ton pellets komt ongeveer overeen met 1,5 kubieke meter , dus ongeveer een 2 ton per jaar

    pakweg 600 euro aan pellets
    tel hier de kostprijs van je werkuren enz... bij zie ik niet zo gauw in hoe je je kostprijs van je pelletpers gaatterug verdienen
    tenzij je ook bij collega's hout krullen enz. gaat ophalen en pellets gaat verkopen
    natuurlijk als je ze perst en je verwarmt er je atelier mee
    heb je
    gratis gs om te branden en kan je nog de aankoop van de pers in je facturen inbrengen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Gast za 20 feb 2010 - 13:03

    let wel; ik heb deze winter 4 paletten pellets verbruikt in mijn woning, pakweg 800euro.Voor het weghalen van de krullen betaal ik ong 400€ per jaar. Totaal 1200€. Er zijn natuurlijk de werkuren om die pellets te persen, daar heb ik geen idee van...en dan de prijs van de pelletpers natuurlijk. Al ons hout is ongeveer gedroogd op 10%, dus de krullen ook, dat blijkt alvast goed uit te komen. Ik denk dat ik best eens met een zak krullen naar iemand ga die pellts maakt om uit te proberen.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Philip za 20 feb 2010 - 13:42

    als je de pellets gebruikt om je zaak helpen op te warmen
    kan je de aankoop van de pers toc in je belastingen brengen?
    trouwens het meeste werk zal je hebbe met de machine opvulle en de pellets stokeren
    doch als je bv wekelijks gauw je krullen perst is dit sneller gedaan
    en de plaats waar anders het stof en de krullen op een masa mlagen kan je dan gebruiken om pellets te stockeren


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Gast za 20 feb 2010 - 13:55

    Inderdaad, lijkt logisch , maar dan moet ik nog een pelletkachel aankopen om 2000kubieke meter te verwarmen.Momenteel verwarmt atelier met mazoutketel en blazers. Ik zal daarvoor niet genoeg pellets kunnen produceren. Ik vrees dat mijn zaak net te klein is voor dergelijke investering.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Philip za 20 feb 2010 - 14:17

    hmm tja

    je zal is moete navragen hoeveel werk erin kruipt om pellets te maken, wees er van overtuigd dat het op uur en tijd deftig onderhoud zal nodige hebben dingen die onder zulke hoge druk dingen bij elkaar persen zijn erg onderheveig aan slijtage
    dusse.......


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Gast za 20 feb 2010 - 19:22

    Kennen jullie iemand die pellets maakt? Ik bedoel op kleinere schaal dan die grote fabrikanten.Het is niet mijn bedoeling om pellets te maken om door te verkopen, maar wel om mijn ,,afvalkrullen,, te hergebruiken als brandstof. We gebruiken alleen goede houtsoorten zoals beuk, eik , tulipe , enz. Ik heb die persen bekeken en de prijs viel nogal mee, ttz 2000€. Ik heb geen benul of die dingen werken of niet. Wat de eventuele installatie betreft heb ik wel alles ; dus transporter v krullen , scilo , droger hoeft waarschijnlijk ni aangezien ons hout rond de 8 a 10% ligt.///// Luc. PS : forum is zeer goed.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Philip za 20 feb 2010 - 19:28

    ik persoonlijk ken niemand nie

    doch op youtube circuleren wel filmpjes van pelletpersen (niet prof)


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Gast za 20 feb 2010 - 19:33

    luc w
    zou het niet interressant zijn even aan te kloppen bij een proffesionele verkoper/zaak waar je meteen alle modellen/uitleg en wel een demonstratie bovenop zal krijgen.


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Gast zo 21 feb 2010 - 13:07

    Luc,

    Volgens mij moet je ook nog een maalmolen hebben, die krullen krijg je zomaar niet door een pers.
    Die moeten eerst gemalen worden.Dat persen op zich kan geen probleem zijn , je hebt juist een redler nodig tot aan je pers en een redler tot aan je eindsilo.Bij een goed systeem kan je volgens mij 20 ton per uur persen dus , in principe heb je daar geen manuren voor nodig, eens je pers goed afgeregeld moet je daar niet meer naar omkijken. (lees de juiste druk gevonden hebt).
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Gast zo 21 feb 2010 - 20:55

    bedanktvoor deze info. Onze krullen worden reeds gemalen door de machines zelf en even later nog eens door de afzuiginstallatie, de krullen zijn dus hooguit 2mm breed en 6mm lang, zeker niet groter.

    Gesponsorde inhoud


    pellets maken Empty Re: pellets maken

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 10 mei 2024 - 12:47