ik ben dus benieuwd naar de manier waarop jullie dit doen !!!!
grt bart !
Er zijn in totaal 38 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 38 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
vannesbart( schreef:hallo, ik vraag me af hoe jullie de ruitjes van jullie kachel proper maken, mijn installateur vertelde me dat ik dat best met fijn staalwol zou doen, maar dat vind toch een beetje gevaarlijk in verband met krassen !!
ik ben dus benieuwd naar de manier waarop jullie dit doen !!!!
grt bart !
erwin123 schreef:ik doe het met vochtig keukenpapier en om de 14dagen zoals annejanne even in de asse duwen, de asse schuurt uw ruit kraakproper zonder krassen
pallette schreef:Je moet ook niet met een aambeeld het keukenpapiertje in uw aslade donderen he
Voorzichtigheid kom je een heel eind mee, en uw ramen sluiten misschien
Ikzelf heb de "schoonmaakmiddelen" die ervoor gemaakt zijn als slecht beschouwd, vaak zitten ze in triggersprayers, en dan komt die rommel overal! Kost ook een vermogen aan "speciale" doekjes steeds. Ik heb zowieso een hekel aan schoonmaakmiddelen in triggersprayers, je spuit het op t oppervlak wat schoonmoet en ondertsussen komt die nevel echt overal waar je het niet hebben wilt...ook in de electronica met een beetje pech. en goed voor de longen is het ook niet. Een uurtje of twee met bv Muscle sprayen in de keuken is goed voor een dikke keel ontsteking heb ik ooit aan den lijve mogen ondervinden.
Toch ieder zijn ding natuurlijk, maar deel graag wat ik ermee ervaren heb. Ik zou ook zeker geen Muscle op je kachel spuiten....kan geen enkele lak goed tegen, Dasti is ook een dikke no-no. Ooit eens velgen van een motor mee afgedaan en ze waren meteen dof!
En die velgen van een cbr 900 van jaren 90 ??? de verf was niet zoals ...
Een dot staalwol 0.00 of 0.01 mag geen probleem vormen. Werkt zeer efficient,snel en proper! Het geharde glas ve ruitje is zovele malen harder dan die staalwol. Heb dit jarenlang toegepast bij mijn houtkachel. Nooit een krasje.
heb deze morgen het ruitje gekuist met as.... werkt perfect !!!
pallette schreef:heb deze morgen het ruitje gekuist met as.... werkt perfect !!!
grootmoeders truucjes werken altijd