Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 20 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    problemen met de lilia plus

    Anonymous
    Gast
    Gast


     problemen met de lilia plus Empty problemen met de lilia plus

    Bericht van Gast di 8 jan 2013 - 8:49

    Problemen met mijn kachel, er kwam af op het scherm en een piepend geluid, nam de gebruiksaanwijzing waarin stond 10min te wachten en dan op 0 ztten, er gebeurde echter niks na een paar keer te drukken. Heb dan maar het stopcontact uitgetrokken,ook al mocht dit niet volgens gebr.aanw.
    Wat moet ik nu doen, ik moest dringend weg en kon de kachel toch niet zo laten staan.; Ben inmiddels terug thuis, zou ik de stekker opnieyiw insteken? de overblijfselen opzuigen en terug aanzetten?
    Anonymous
    Gast
    Gast


     problemen met de lilia plus Empty Re: problemen met de lilia plus

    Bericht van Gast di 8 jan 2013 - 8:54

    Ik heb stopcontact opnieuw ingestoken en nu piept hij en geeft H5 aan (black out), hoe opnieuw opstarten?
    Anonymous
    Gast
    Gast


     problemen met de lilia plus Empty Re: problemen met de lilia plus

    Bericht van Gast di 8 jan 2013 - 8:56

    Wat ik je andere topic reeds zei, handleiding goed lezen en doen wat daar staat en anders leverancier waarschuwen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


     problemen met de lilia plus Empty Re: problemen met de lilia plus

    Bericht van Gast di 8 jan 2013 - 9:12

    15 minuten wachten, 1 keer op de aan/uit toets drukken en dan is de kachel gereset. Hierna kan U hem terug aan maken na hem degelijk gereinigd te hebben. Dat is het. AF wil zeggen dat de start mislukt is, dat kan door te weinig pellets zijn, te veel pellets, sterke verontreiniging van het branderpotje,... en H5 Black out is een fout die er is gekomen door hem uit de stroom te trekken zonder zijn uitdoofcyclus te laten doorlopen. Dus U moet die 15 min wachten anders herstart hij iedere keer opnieuw.
    Anonymous
    Gast
    Gast


     problemen met de lilia plus Empty Re: problemen met de lilia plus

    Bericht van Gast di 8 jan 2013 - 9:21

    Heb hem opnieuw kunnen starten, gebeurt dat veel die AF storing. Ik had er pellets begevuld op het moment dat hij aan het opstarten was, kan het aan dat liggen? Enkel bijvullen bij niet branden of na opstart? Wat de volgende keer doen bij AF, gewoon laten branden, hoelang kan dat duren dat piep geluid?
    Bedankt voor e nuttige info.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

     problemen met de lilia plus Empty Re: problemen met de lilia plus

    Bericht van erwin di 8 jan 2013 - 10:24

    zoals vandebosch zegt: als er alarm komt, gewoon wachten tot de kachel stilvalt na de afkoelfaze, dan kort op de aan/uit knop drukken.

    pellets mag je bijvullen wanneer je wil, wel zien dat de bak niet leeg is als je hem opstart..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


     problemen met de lilia plus Empty Re: problemen met de lilia plus

    Bericht van Gast zo 13 jan 2013 - 12:23

    Wij hebbenn deze week na dat probleem ook rook in onze living gehad. Heb contact opgenomen met installateur dit was zijn antwoord:de schouw stond waarschijnlijk in onderdruk bij opstarten waardoor rook langs luchtinlaat is ontsnapt. Klopt dit, mijn man zegt dat er een kleine opning is langs het plafond, de installateur betwijfelt dit en vroeg om foto's.
    Ook vind ik dat ik mijn kachel niet goed kan afstellen, de verkoper/installateur zei dat ik enkel op menu knop moet drukken en dan wat ik wens in te stellen bv air 2 en p 2. Maar ik vind dat als je het lichter of zwaarder instelt dit geen veranderingen geeft. Moet ik na instellen in menu op nog een ander knop drukken voor op te slaan? volgens hem niet.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

     problemen met de lilia plus Empty Re: problemen met de lilia plus

    Bericht van erwin zo 13 jan 2013 - 14:33

    menu knop kort drukken dan kies je automatisch (op graden) of manueel (in vermogen)
    linkse knop vermogen kiezen, rechtse snelheid ventilator...
    meer is het niet.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


     problemen met de lilia plus Empty Re: problemen met de lilia plus

    Bericht van Gast za 19 jan 2013 - 21:17

    Ruiken jullie dat er pellets worden verbrand? Hoeveel as mag je in jouw kachel vinden na 10 u te hebben gebrand?
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

     problemen met de lilia plus Empty Re: problemen met de lilia plus

    Bericht van Fleur za 19 jan 2013 - 21:50

    patricia
    heeft jou installateur intussen al langsgeweest want ik lees dezelfde problemen in jou post als een week geleden ?


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


     problemen met de lilia plus Empty proper blijven

    Bericht van Gast zo 20 jan 2013 - 8:25

    veel problemen eerst zien dat uw branderpotje wel zuiver is tijdens de opstart elke dag ik heb gisteren iemand gesproken die ze dag en nacht laat branden zonder ze regelmatig is te reinigen tja da kan toch niet als ze uw keel dichtknijpen kan je toch ook niet goed meer ademen
    en de rookkanalen van de kachel naar de hoofdschouw buiten ook om de 3 maanden is zuiver maken ook mindere werking van de kachel als je dit niet doet Shocked
    Anonymous
    Gast
    Gast


     problemen met de lilia plus Empty Re: problemen met de lilia plus

    Bericht van Gast zo 20 jan 2013 - 13:57

    Wij stofzuigen de kachel dagelijks en hebben toch een klein potje as (koffietas groot). Mijn man heeft achteraan aan die zwarte buis (t-stuk) eens afgedraaid en daar zat ook al veel vuil in. Ik vind dat je het kan ruiken dat hier pellets worden gestookt. De installateur wil niet komen want wij beelden ons dingen in volgens hem. Zoals zovelen, daarom dat ik hier de vraag stel. Hoe komt het dat je riik krijgt in jouw living, wij durven nu ons dampkap niet samen aan te leggen met de opstart van de kachel. Volgens de verkoper kan dit nooit met jouw dampkap te maken hebbn, maar volgens hetgeen ik hierboven al heb gezegd in bericht 7.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

     problemen met de lilia plus Empty Re: problemen met de lilia plus

    Bericht van erwin zo 20 jan 2013 - 16:27

    is de opening waar de buis de schouw ingaat wel dichtgekit?
    als je dampkap gebruikt open dan een ruitje in de keuken.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


     problemen met de lilia plus Empty Re: problemen met de lilia plus

    Bericht van Gast zo 20 jan 2013 - 18:08

    Volgens mijn man is er een kleine opening waar te nemen, maar de installateur zei dat dit niet kon. Dus daarom deze vraag aan jullie, hoe krijg je dan rook in je living?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

     problemen met de lilia plus Empty Re: problemen met de lilia plus

    Bericht van erwin zo 20 jan 2013 - 19:24

    kun je een foto plaatsen van die opening,
    uploaden bij tinypic.com en dan de link hier plaatsen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


     problemen met de lilia plus Empty Re: problemen met de lilia plus

    Bericht van Gast ma 21 jan 2013 - 10:52

    Je kan er moielijk een foto van nemen, tis tss plafond en zwart ijzeren gedeelte. Een heel kleine opening aan het plafond eigenlijk, maar volgens ons wel een plaats waar rook tss kan komen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


     problemen met de lilia plus Empty lilia plus

    Bericht van Gast zo 3 maa 2013 - 15:50

    Ik vind dat mijn lilia plus (edilkamin) te veel warmte geeft, wij kunnen dit niet veranderen. De verkoper lachte met ons toen wij zeiden dat wij ons vuur wat minder wilden zetten; heb jij al een vuur gekent waarvan je de temperatuur kan regelen? Dat was zijn antwoord. Wij krijgen veel zwarte afzet achteraan in dat T-stukje. Normaal moesten we dat maar 1 maal per jaar losdraaien en uitkuisen. Wij doen dit maandelijks en moesten wij dit niet doen, denk ik dat alles achteraan verstopt. Wij kunnen ook onze air niet regelen. Als ik hem op air 1 zet of air 9 dan merk ik geen verschil. Ik vind dit zo vervelend, vooral omdat de verkoper alles weglacht!
    Als het te warm wordt zet ik het vuur uit, en als de temperatuur weer daalt zetten we dit weer aan. Nu met de koudere dagen laat ik warmte naar boven gaan, heb dan nog 19 a 20° boven.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

     problemen met de lilia plus Empty Re: problemen met de lilia plus

    Bericht van erwin zo 3 maa 2013 - 15:59

    T-stuk kuis ik ook minimaal maandelijks..

    menu knop kort drukken dan kies je automatisch (op graden) of manueel (in vermogen)
    op graden gaat de kachel op laagste vermogen blijven branden als de graden bereikt zijn.

    wat uw verkoper ook beweert, je kan de pellettoevoer beperkt wijzigen in de gebruikersmenu en in de parameters. dat laatste zou ik niet doen owv garantie die uw verkoper dan mogelijk gaat weglachen als er problemen zijn achteraf.

    pellettoevoer regelen via de CP in gebruikersmenu:
    zie bericht2 in deze topic: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    Laatst aangepast door erwin op zo 3 maa 2013 - 16:11; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


     problemen met de lilia plus Empty Re: problemen met de lilia plus

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za 27 apr 2024 - 23:48