van Gast ma nov 03, 2014 2:56 pm
Ik heb hier exact het zelfde voor met mijn Edilkamin Funny. Graag had ik eventuele tips gehad hoe ik de ventilator kan aarden weg van het moederbord op een veilige manier om het zelfde falen te voorkomen. Er ligt een ongebruikte koperen mazoutleiding die naar een ondergrondse lege tank loopt, zou ik daarop kunnen aarden? Huis zit helemaal onder kelder dus kan niet zomaar via de vloer weg en muren doorboren is onmogelijk gezien de structuur en isolerende schil dit belet te doen zonder al te grote gevolgen (lelijkheid nog buiten beschouwing gelaten). Naar zekeringskast lopen met aarding is heel moeilijk want die zit nu 's echt totaal aan andere kant van het huis ...
In mijn geval is het toestel uit garantie en draai ik voor 2 nieuwe motoren op (men heeft eerst getracht enkel met nieuwe motor en deze verbrandde terug meteen), en een moederbord en uren en bezoek van invoerder welke overigens volkomen waardeloos was gezien die niet eens de moeite nam om tot bij de kachel te lopen in mijn woonkamer!
Kan ik edilkamin vragen tussen te komen in de kosten gezien de afzekering faalt dergelijke spanning op te vangen en het niet om een geïsoleerd geval gaat? Ik zoek een oplossing om te voorkomen en deze financiële kater te verteren. Niet voor niet koos ik voor zeer zuinige en rendabele verwarming als alleenstaande met 5 kinderen en op uitkering ... Blijkt af en toe voor te komen maar in meeste gevallen binnen garantie. Dat 't net hier buiten garantie valt is net weer mijn geluk ...
Er hangt sowieso een heel verhaal aan vast van een toestel met makelij-fouten waar men met gefoefel 't zaakje in elkaar flanste en als "ok" bestempelde en achterliet me onder druk zettende om het te accepteren gezien ze in december kwamen plaatsen en ik geen andere verwarming had. Hoe dan ook zoek ik een oplossing want ik wil niet de winter in gaan zonder verwarming, en als het even kan coulance bij importeur/producent bekomen.
Overigens al maanden gemeld problemen, drie weken terug zijn ze hier geweest nadat ze niet langer konden doorschuiven op een ander, zouden binnen de tien dagen komen met moederbord om te plaatsen, moest vanuit Italië komen ... Wacht nog steeds! Nog een geluk dat dit jaar de winter geen haast lijkt te hebben ... !
Voor men mijn vraagt voor te stellen, ik ben al een bekende op het forum, voor één of andere reden kon ik al tijden niet meer op mijn account. Voorheen actief onder SonjaBelgium, alleenstaande moeder van 5, alleenstaande woning met als enige verwarming dus die grapjas van hierboven
Laatst aangepast door pellbox op di nov 04, 2014 9:09 am; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : kort voorstelling (accounts die meer dan 1 jaar inactief zijn worden verwijderd))