Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B Empty Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B

    Bericht van Gast di maa 02, 2010 9:05 pm

    Geacht forumlid,

    Ik heb een Kalor pelletkachel 85-B(8,5kW), waarbij telkens, na ± 2,5 uur gebrand te hebben, het pelletkorfje overloopt met pellets. De kachel staat dan in stand 1 (kan dus niet lager) Ik vermoed, dat het stappenmotortje van de pelletaanvoer te snel loopt: dit zal wel afhangen (?) hoe snel de pellets opbranden (hoge vs lage kalorische waarde van de pellets (?))

    Is de snelheid van het stappenmotortje op een of andere manier te regelen zodat het probleem van overlopen van het korfje voorkomen kan worden?

    Vriendelijke groet,

    Gerrie.
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B Empty Re: Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B

    Bericht van knoepken di maa 02, 2010 10:19 pm

    Komt volgens mij door de hardheid van de pellets.Kan je de ventilator niet harder doen blazen.Met mijn PYROS heb ik het ook voor gehad.bij het branden met plospan pellets.Probeer eens andere pellets ( heb mijn voorraad plospan pellets gemengd met domo pellets en toen brande hij weer als n' tierelier.
    Probeer dat eens vooraleer aan de instellingen te prutsen.
    Groeten Knoepken
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B Empty Re: Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B

    Bericht van steven di maa 02, 2010 11:24 pm

    De parameter PR06 verminderen.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B Empty Re: Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B

    Bericht van Gast wo maa 03, 2010 10:47 am

    beste , waarschijnlijk staat de pellettoevoer te laag in stand 1 waardoor de vlam uitgaat waarna de worm pellets blijft aanvoeren tot het moment waarop de kachel in alarm gaat. Tegen die tijd ligt je bakje inderdaad vol pellets.
    Mogelijkheid 2 er komt te weinig zuurstof maar dat zou me verwonderen, dan zou je ook koekvorming hebben in je brandpotje.
    Kijk eens naar de kachel wat er precies gebeurt, dan wordt je wel wijzer.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B Empty Re: Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B

    Bericht van Gast do maa 04, 2010 1:27 pm

    Hallo Gerrie,

    De kachel zal op de fabriekswaardes staan, deze staan te hoog qua verbruik van pellets.
    De pellettoevoer kun je instellen met: (kachels vanaf 2009)
    Druk 5x op MENU/SET naar UT-04
    Ga met linker + naar C 9.
    Druk op MENU/SET.
    Er staat nu CPELL.
    Met de linker - kun je deze naar -1 tot -5 zetten, dan stel je pellettoevoer lager in.
    Druk nog eens op MENU/SET,
    Er staat nu CASP.
    Met deze kun je de rookgas-afvoer regelen, + of -.

    Stel je de pellettoevoer te laag in, dan heb je de kans dat wanneer de schoonmaak-cyclus (STOP FIRE) bezig is, de kachel zichzelf uit blaast.
    Dus het is even proberen wanneer je de kachel goed hebt ingesteld.

    Groet Arjan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B Empty Instructie snelheid pellettoevoer Pellethandel.com

    Bericht van Gast vr maa 05, 2010 4:02 pm

    Hallo Arjan,

    Ik heb een pelletkachel van voor 2009 (gekocht in januari 2007): er verschijnt dus bij code UT-04 met de linker + geen C9.
    Wel geprobeert dus, maar helaas niet gelukt.

    Heb je ook een dergelijke instructie voor de Kalor 85 kachel van voor 2009??

    Met vriendelijke groet,

    Gerrie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B Empty Re: Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B

    Bericht van Gast ma maa 08, 2010 12:37 pm

    Gerrie,

    Heb je andere pellets of iets veranderd aan de afvoer?
    Mocht alles nog hetzelfde zijn, dan moet ie een grote beurt hebben.
    Dit kun je vooral zien aan trage walmende vlammen.

    Wanneer dit niet het geval is, dan kun je de parameters downloaden de topic "beschikbare parameters" van Kalor.

    Groet Arjan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B Empty Re: Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B

    Bericht van Gast ma maa 08, 2010 7:27 pm

    De kachel een keer goed schoonmaken wil ook wel helpen dus korfje eruit en de wanden eruit halen door de imbusboutjes los te halen, bij mij zat de ruimte achter de wanden al een keer dichtgekoekt waardoor je rookgassen niet meer goed wegkunnen en als er geen gassen uitgaan kan er geen zuurstof in. Hierdoor liep bij mij de korf iedere keer over. Bij mij gaan de rookgassen gewoon via een pijpje door de muur naar buiten deze maak ik dan ook schoon en via die route zuig ik dan met een stofzuiger het stukje pijpdoorvoer leeg tot aan de kachel.

    Komt er bij jou niet toevallig A9 ipv c9 te staan dat is het programma waar je in moet met stap 6 verander je de toevoer van pellets in de eco stand en van stap1 met stap 7 verander je de toevoer van pellets vaan stand 2 etc tot stand 5. Met stap 18 verander je de toeren van de rookgasafvoerventilator in stap eco en 1 stap 19 de toeren van stap 2 etc tot stap 5. Als het goed is staat er wel een volledige beschrijving op het forum.

    groeten vincent

    Gesponsorde inhoud


    Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B Empty Re: Overlopen pelletkorfje Kalor 85-B

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 5:22 am