Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 11 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    saey/rika pelletcontroller

    Anonymous
    Gast
    Gast


    saey/rika pelletcontroller Empty saey/rika pelletcontroller

    Bericht van Gast wo 10 maa 2010 - 16:35

    Probleem met de pelletcontroller van de Saey Neema
    Sedert eergisteren werkt de automatische programmering plots niet meer, manueel is er geen probleem.
    Als we hem vanuit de manuele stand-by op automatisch overschakelen (2x op enter drukken en het wijzerplaatje verschijnt op de display) dan begint direct de startprocedure, eender welke temperatuur het in huis is. Als ik, nadat de VOLLEDIGE stratprocedure voorbij is, het uitschakeltijdstip op een paar minuten later zet, dan begint op het aangegeven tijdstip inderdaad de EXIT1 mode, dan Clean en dan EXIT2, maar enkele seconden na het volledig uitschakelen begint de startprocedure opnieuw en komt er op de display TEMP 0.00° .
    Vanmorgen hebben we de kachel met de manuele mode aangestoken en daarna hem op automatisch gezet zodat hij anderhalf uur later zichzelf zou uitschakelen, maar ik heb de stroom moeten uitschakelen omdat de display na de exit en cleanmodus terug op TEMP 0.00° sprong en de startprocedure herbegon.
    Ik krijg de kachel niet meer in de automatische bediening (deed het bijna drie maanden vlekkeloos!?), dus hij bereikt zijn temperatuur gaat in exit, doorloopt heel deze modus zoals het moet, maar gaat hierna dus weer in startmodus, de timertijden hebben geen enkele invloed op het gebeuren, on en off tijden respecteert de besturing niet. Reset kan niet, zeker niet door de stroom uit te schakelen
    Iemand een idee? Ik stuurde een email met de klacht naar Saey (Technische dienst) en naar de installateur, maar kreeg nog geen reactie...
    Grtn
    Stefaan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    saey/rika pelletcontroller Empty Re: saey/rika pelletcontroller

    Bericht van Gast wo 10 maa 2010 - 18:50

    Printkaart kapot ?
    Ik heb in november zonder discussie een andere gekregen.
    Greetz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    saey/rika pelletcontroller Empty Re: saey/rika pelletcontroller

    Bericht van Gast do 11 maa 2010 - 13:03

    Nee, maar ik heb de oplossing op mijn vraag van gisteren uiteindelijk toch gevonden, de "Temp 0.00" is de weergave van de (antivries) Off temperatuur in de automode. Om de een of andere reden was die de laatste dagen ingesteld op 0.00° en niet op OFF zoals voorheen. Waarschijnlijk heeft iemand in huis deze temperatuur per abuis ingesteld bij het instellen van een andere temperatuur tijdens de automatische modus.

    Nu begrijp ik niet waarom deze instelling aanwezig is (en dan nog regelbaar van 0° tot 100° maar liefst) omdat je al een min en max temperatuur kan instellen tijdens de "off" uren. Temeer omdat ik een zeer onduidelijke mini-handleiding (copy van copy) van die pelletcontroller heb.
    Maar soit als je deze instelling op "OFF" plaatst zijn de problemen opgelost. Vanmorgen kreeg ik een vriendelijke email van Dhr Berten (Saey service) met excuses van Saey voor de late reactie en een nieuwe deftige handleiding.
    Tevreden dus, nogeens die nieuwe handleiding uitpluizen, maar ondertussen werkt alles weer perfect. Overingens uiterst tevreden over die Saey Neema!
    Windaddict welke pellets gebruik jij? Ik gebruikte tot nu eerst Wonterspan (omdat ik ze gratis bij de Neema kreeg), nu begin ik aan een verse lading Badger. Wonterspan was niet slecht, maar geen DIN plus (Saey eist voor zijn fabrieksgarantie Din plus pellets)en de laatste zakken van de geleverde pallet zaten vol gebroken pellets en veel te veel stof.
    overingens bedankt voor je reactie.
    Grtn,
    Stefaan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    saey/rika pelletcontroller Empty Re: saey/rika pelletcontroller

    Bericht van Gast vr 12 maa 2010 - 20:43

    ss, din-plus is niet altijd een garantie, hoor. Ik heb vb 2 jaar geleden een prachtlading granilux (german pellets) gehad en de tweede pallet was dikke miserie. Idem dito gehad met RZ, oostenrijks en ook din-plus. Jij vind wonterspan redelijk , ik helemaal niet. Het kan zijn dat jij een iets betere lading hebt dan ik vorig jaar.
    Ik heb al quasi alle soorten pellets gestookt die ik in België langs de baan tegenkwam (ik ben vertegenwoordiger en koop zo een beetje overal).
    Mijn besluit is dat de kwaliteit van bijna alle pellets niet continue gegarandeerd is en dat je best kleine hoeveelheden koopt.
    Als je niet ver wil lopen (in Ronse) is er in de zonnestraat iemand waar je Domo, Olimp en Bruleco kan kopen. Allemaal uitstekende pellets ! Ik heb vorige week voor de eerste keer Bruleco gebrand en ben er enorm tevreden over ! Wel 4 euro per zak maar als je er 15 koopt krijg je een zak gratis. Geven enorm veel warmte en grijze as. Weinig verbruik, ook.
    Als je verder wil rijden dan kan je in staden bij Flament Normandy pellets kopen, daar brandt de Neema ook goed op (3.15 per zak !).
    Verder was ik dit jaar ook erg tevreden over de pellets van de Makro (3.18 per zak !). Heiz Profi is ook ok (colruyt), lekker warm.
    Verder heb ik bij Hogramix dit jaar uitstekende pellets gekocht en ook een lading brol gekregen. Bij Molecule idem dito (green energy).
    Ik kan het niet laten om nieuwe merken te proberen, soms met veel gevloek ook maar dan meng ik de slecht gewoon weer met goeie in een cocktail !
    Greetz
    ps : Badger is een goeie pellet, ook al ettelijke keren geprobeerd maar is prijs kwaliteit naar mijn mening véél te duur. Er is beter op de markt maar dat zullen er een paar hier niet graag horen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    saey/rika pelletcontroller Empty Re: saey/rika pelletcontroller

    Bericht van Gast vr 12 maa 2010 - 20:56

    windaddict

    wat is jou ideale prijs/kwaliteit dan ,ik lees dat je pellets koopt aan 3.15 maar ook aan 4 euro
    vind jij dan badger aan 3.75 te duur ?
    hou je dan ook rekening met koekvorming en overvloedige vervuiling in uitlaatbuizen ,want als je hier zo wat alles leest over pellets laten sommige toch meer vuil achter of andere.




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    saey/rika pelletcontroller Empty Re: saey/rika pelletcontroller

    Bericht van Gast za 13 maa 2010 - 10:06

    Hey Fleur,
    Ik weet dat je absoluut voorstander bent van Badger en respect daarvoor !
    Als je al min of meer mijn verhalen hier gelezen hebt weet je dat ik met alles rekening hou.
    3.75 voor Badger is helemaal niet duur maar ik heb 3 keer badger geprobeerd en ik had in vegelijking met sommige andere pellets :
    -Goede warmte, maar niet zo veel als vb een Heizz Profi of nu bruleco, of Hogramix, of Woodenergy (op voorwaarde dat het een goede levering is).
    -Meer zwarte aanslag op mijn ruitje
    -Dikkere assen dan de pellets hierboven beschreven.
    -Ook slakvorming ! Niet overdreven, maar toch.
    Het kan dat het bij jou totaal andere resultaten oplevert, des te beter.
    Nu moet je weten dat ik mijn drie kachels steeds anders instel als ik een andere pellet probeer (en zoek naar de ideale afstelling) en dat ze alle drie op een andere manier aangesloten zijn :
    -eentje op een hoge schouw
    -eentje op een lage schouw
    -eentje rechtstreeks door de muur
    Je kan je niet voorstellen hoe iedere pellet een andere afstelling vraagt ! Om de test juist te doen kuis ik mijn kachels ook steeds volledig. Iedereen spreekt hier over groot onderhoud 1x per jaar, ik doe dit om de 14 dagen en stofzuig 2x per week.
    Ik denk dus dat ik mooi kan vegelijken.
    Ik ben blij voor jou dat je je ideale pellet hebt maar dat wil niet zeggen dat dat de ideale pellet is voor iedereen. Badger is op de meeste plaatsen in België trouwens véél duurder.
    Ik krijg ook de kriebels als ik hoor of lees dat sommige verkopers bij hoog en laag beweren dat ze "de beste pellet op de markt" verkopen. Die bestaat niet.
    Iedere kachel is anders. En iedere pellet is anders. Binnen de merken zijn er ook continue schommelingen. Ik denk wel dat iedere kachel een bepaald soort pellet vraagt. De ene puur epicea, de andere hardhout en nog een andere een mengeling van soorten.
    De beste resultaten bereik ik nog altijd door soorten te mengen maar daar kruipt tijd en energie in. Daar heb ik ook niet altijd goesting voor. Voor mijn kachels zou de ideale mengeling een mix van houtsoorten zijn.
    Als je spreekt over de ideale prijs kwaliteit, dan zeg ik rond de 3.40 met een mooie warmte, weinig aanslag en fijne assen. Dat kan je halen door goedkopere soorten te mengen met duurdere (vb Normandy gemengd met Makro en dan vb Bruleco of Heizz Profi of iets anders).
    Ik blijf zoeken naar een pellet die rond de 3.15-3.20 draait of minder die die eigenschappen heeft. Als ik rond die prijs kan blijven hangen ben ik dik tevreden.(Je moet rekening houden dat vb Normandy al beschikbaar is voor 2.89 als je een volledige pallet haalt !)
    Ik verwarm mijn huis enkel en alleen op pellets en met die prijs geraken mijn kachels op de duur ook afbetaald. Als je iedere dag 60-70 cent in je zakken steekt en je vermenigvuldigt dit met x-aantal stookdagen over x-aantal jaren dan weet ik het wel ! Toen ik begon met pelletkachels stond de mazout op een piek, nu is dat niet meer zo. Het is ook een investering die moet renderen.
    Nu, ik ben blij voor jou dat je gelukkig bent met badger ! Succes !
    Greetz cheers
    Anonymous
    Gast
    Gast


    saey/rika pelletcontroller Empty Re: saey/rika pelletcontroller

    Bericht van Gast za 13 maa 2010 - 10:24

    windaddict schreef:Hey Fleur,
    Ik weet dat je absoluut voorstander bent van Badger en respect daarvoor !
    Als je al min of meer mijn verhalen hier gelezen hebt weet je dat ik met alles rekening hou.
    3.75 voor Badger is helemaal niet duur maar ik heb 3 keer badger geprobeerd en ik had in vegelijking met sommige andere pellets :
    -Goede warmte, maar niet zo veel als vb een Heizz Profi of nu bruleco, of Hogramix, of Woodenergy (op voorwaarde dat het een goede levering is).
    -Meer zwarte aanslag op mijn ruitje
    -Dikkere assen dan de pellets hierboven beschreven.
    -Ook slakvorming ! Niet overdreven, maar toch.
    Het kan dat het bij jou totaal andere resultaten oplevert, des te beter.
    Nu moet je weten dat ik mijn drie kachels steeds anders instel als ik een andere pellet probeer (en zoek naar de ideale afstelling) en dat ze alle drie op een andere manier aangesloten zijn :
    -eentje op een hoge schouw
    -eentje op een lage schouw
    -eentje rechtstreeks door de muur
    Je kan je niet voorstellen hoe iedere pellet een andere afstelling vraagt ! Om de test juist te doen kuis ik mijn kachels ook steeds volledig. Iedereen spreekt hier over groot onderhoud 1x per jaar, ik doe dit om de 14 dagen en stofzuig 2x per week.
    Ik denk dus dat ik mooi kan vegelijken.
    Ik ben blij voor jou dat je je ideale pellet hebt maar dat wil niet zeggen dat dat de ideale pellet is voor iedereen. Badger is op de meeste plaatsen in België trouwens véél duurder.
    Ik krijg ook de kriebels als ik hoor of lees dat sommige verkopers bij hoog en laag beweren dat ze "de beste pellet op de markt" verkopen. Die bestaat niet.
    Iedere kachel is anders. En iedere pellet is anders. Binnen de merken zijn er ook continue schommelingen. Ik denk wel dat iedere kachel een bepaald soort pellet vraagt. De ene puur epicea, de andere hardhout en nog een andere een mengeling van soorten.
    De beste resultaten bereik ik nog altijd door soorten te mengen maar daar kruipt tijd en energie in. Daar heb ik ook niet altijd goesting voor. Voor mijn kachels zou de ideale mengeling een mix van houtsoorten zijn.
    Als je spreekt over de ideale prijs kwaliteit, dan zeg ik rond de 3.40 met een mooie warmte, weinig aanslag en fijne assen. Dat kan je halen door goedkopere soorten te mengen met duurdere (vb Normandy gemengd met Makro en dan vb Bruleco of Heizz Profi of iets anders).
    Ik blijf zoeken naar een pellet die rond de 3.15-3.20 draait of minder die die eigenschappen heeft. Als ik rond die prijs kan blijven hangen ben ik dik tevreden.(Je moet rekening houden dat vb Normandy al beschikbaar is voor 2.89 als je een volledige pallet haalt !)
    Ik verwarm mijn huis enkel en alleen op pellets en met die prijs geraken mijn kachels op de duur ook afbetaald. Als je iedere dag 60-70 cent in je zakken steekt en je vermenigvuldigt dit met x-aantal stookdagen over x-aantal jaren dan weet ik het wel ! Toen ik begon met pelletkachels stond de mazout op een piek, nu is dat niet meer zo. Het is ook een investering die moet renderen.
    Nu, ik ben blij voor jou dat je gelukkig bent met badger ! Succes !
    Greetz cheers



    uitleg volkomen aanvaard windaddict.
    ik hoop dat iedereen deze uitleg 3 x herleest want tussen de regels staan vele begrippen.wat ik hier zeker uit onthou is iemand die niet met parameters overweg kan het beste zich aan 1 soort pellets hou.



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    saey/rika pelletcontroller Empty Re: saey/rika pelletcontroller

    Bericht van Gast za 13 maa 2010 - 10:42

    Windaddict, ik kan niet anders dan je 100% gelijk geven. En wat betreft mijn ervarinegen, ik had een hele pallet Wonterspan, 3/4 van de pellets waren uitstekend, 1/4 waren veel te klein en teveel stof, dus je zal wel gelijk hebben en dat zal dus gelden voor ALLE merken, je kan niet van een merk zomaar beweren dat het "het beste" is...
    Je moet daarentegen wel HEEL veel energie in je zoektocht naar de ideale pellets stoppen en niet iedereen heeft daar de tijd en de "goesting" voor vrees ik, maar je tips zijn meegenomen,een uitleg om "U" tegen te zeggen, ze moesten je proza bij de handleiding van de pelletkachel voegen vind ik!!! Er is veel teveel gelul over de pellets en de merken vrees ik, zowel bij de verdelers als bij sommige gebruikers...
    Je zei dat er iemand in de zonnestraat te Ronse is die verscheidene merken pellets verkoopt, ik zie daar geen pelletverkopers, tenzij je die grote winkel "Verschelden" bedoelt die behoudens keukenpotten ook kachels verkoopt? Hm, ik maar heel Oost-Vlaanderen en Henegouwen afbellen voor pellets.... Nooit aan die winkel gedacht, nooit aan gedacht dat ze ook brandstoffen verkochten, dacht enkel kachels....Stom! Bedankt voor de tip(s)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    saey/rika pelletcontroller Empty Re: saey/rika pelletcontroller

    Bericht van Gast za 13 maa 2010 - 10:46

    Hey ss,
    Ik weet het adres niet juist maar het is een beetje verder richting Russeignies bij die handelaar van kolen, gas en mazout (iets voorbij de Hubo).
    Ik zal het exacte adres posten als ik daar deze week passeer.

    Greetz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    saey/rika pelletcontroller Empty Re: saey/rika pelletcontroller

    Bericht van Gast za 13 maa 2010 - 10:55

    Hai Windaddict,
    thx bij voorbaat, wel een beetje erg dat jij voor mij naar het adres moet zoeken, hm... Bedankt hoor.
    Stefaan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    saey/rika pelletcontroller Empty Re: saey/rika pelletcontroller

    Bericht van Gast wo 17 maa 2010 - 14:47

    Voor de omgeving Ronse, net buiten de stad in de zonnestraat, als je van 't stad komt ongeveer 200m voorbij HUBO is op je linkerhand een vroeger BP-station (in staat van verval, station buiten werking)), daar verkopen ze o.a. brandhout en pellets van olimp, Domo , e.a. (Afhankelijk wat en waar hij inkoopt denk ik). Met dank aan Windaddict.
    In de bekende winkel van Verschelden Paul in de zonnestraat (300m voorbij Delhaize als je van het center komt)is Badger nu te koop aan 4€/zak 15kg.
    Groeten,
    ss

    Gesponsorde inhoud


    saey/rika pelletcontroller Empty Re: saey/rika pelletcontroller

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za 27 apr 2024 - 16:45