Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Ons verbruik

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Ons verbruik

    Bericht van Gast za 13 maa 2010 - 12:10

    De meteropnames van elektriciteit zijn opgenomen. Dit is ons eerste jaar dat we onze accumulatie verwarming volledig hebben uit gelaten.
    Resultaat: Onze factuur is met €800 gedaald. Gezien we twee palleten pellets zullen verstookt hebben aan 2x243€ is de winst na één jaar stoken met onze pelletkachel €314. Hierbij moet worden gezegd dat we het veel warmer hebben met onze pelletkachel. Al bij al een aardig uitgespaard bedrag, waarmee we een paar keer lekker kunnen gaan eten, nietwaar?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast za 13 maa 2010 - 12:35

    cantodea schreef:De meteropnames van elektriciteit zijn opgenomen. Dit is ons eerste jaar dat we onze accumulatie verwarming volledig hebben uit gelaten.
    Resultaat: Onze factuur is met €800 gedaald. Gezien we twee palleten pellets zullen verstookt hebben aan 2x243€ is de winst na één jaar stoken met onze pelletkachel €314. Hierbij moet worden gezegd dat we het veel warmer hebben met onze pelletkachel. Al bij al een aardig uitgespaard bedrag, waarmee we een paar keer lekker kunnen gaan eten, nietwaar?


    12 jaar en de kostprijs van je kachel is dan terugbetaald ,nu nog te hopen dat het onderhoud meevalt met de jaren.
    mijn dochter heeft ongeveer hetzelfde bedrag uitgespaard ,stookte ook voordien met accumulatie.
    toch opletten met al dat eten cantodea want de dokter/apotheker rekeningen kunnen vlug oplopen waarbij je winst zo weg is.
    een goeie raad van tante kaat---leef sober en celibatair man. blijven lachen




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast za 13 maa 2010 - 13:43

    Niet vergeten dat we dit jaar een laaannngggee kooouuudddeee winter hebben gehad...
    Natuurlijk zijn er goedkopere manieren om te verwarmen dan elektrische accumulatie maar toch een leuke besparing. Zeker als het nu lekker warm is en vroeger....
    Enne, wanneer mogen we komen om uit te eten.... Razz
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van steven za 13 maa 2010 - 15:03

    Cantodea,

    je vergeet wel nog de electriciteitsverbruik van de pelletkachel


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast za 13 maa 2010 - 18:41

    @ Fleur,


    Pellets allemaal goed en wel, maar celibatair????
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast za 13 maa 2010 - 18:43

    Steven schreef:Cantodea,

    je vergeet wel nog de electriciteitsverbruik van de pelletkachel


    Mvg,


    Steven

    Ik heb de meter er eens een maand opgezet en dit zou me de ganse winter zo'n meerverbruik van 200 kw/h geven. Dus met dag/nachttarief zo'n €30. Niet spectaculair dus, dat meerverbruik . Trouwens m'n accumulatie hadden ook elektriciteit nodig om de 4 ventilatoren aan te sturen, dus uiteindelijk zal dit een 0 operatie zijn.

    Cantodea
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast za 13 maa 2010 - 20:29

    Ik heb hetzelfde 6 jaar geleden gedaan. Rekening elektriciteit met 80€ per maand naar beneden. (Klein huisje Smile )
    Mij moet je niet overtuigen dat het goedkoper is.
    Ik heb wel nog 1 accumulator boven staan en die staat enkel in de winter op een laag pitje.
    Wat nu nog het meest verbruikt is onze elektrische boiler.

    Trouwens is verwarmen op electricitiet het slechtste redenement.
    Als je een nieuwbouw electrisch wil vcerwarmen (wat idioot is) kunt u zich een boete verwachten.
    Ik geloof dat het in Gent wat dat iemand een boete van 25.000€ heeft gekregen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast za 13 maa 2010 - 21:49

    hanstandt schreef:Ik heb hetzelfde 6 jaar geleden gedaan. Rekening elektriciteit met 80€ per maand naar beneden. (Klein huisje Smile )
    Mij moet je niet overtuigen dat het goedkoper is.
    Ik heb wel nog 1 accumulator boven staan en die staat enkel in de winter op een laag pitje.
    Wat nu nog het meest verbruikt is onze elektrische boiler.

    Trouwens is verwarmen op electricitiet het slechtste redenement.
    Als je een nieuwbouw electrisch wil vcerwarmen (wat idioot is) kunt u zich een boete verwachten.
    Ik geloof dat het in Gent wat dat iemand een boete van 25.000€ heeft gekregen.



    Waarom beboet men deze mensen? Electriciteit die bij nacht word opgewekt moet kunnen verbruikt worden want anders moet men de centrales 's nachts stil leggen. Nu word deze electriciteit door accumulatoren opgeslagen,welke anders zou verloren gaan,bij dag kan men deze opgeslagen warmte terug afgeven tegen 0 euro. De grote vraag is wie heeft baat bij deze boete ? Nog een kleine bedenking , ik denk dat de schatkist niet genoeg verdient aan electriciteit maar wel aan gas en mazout!



    gr fleur
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31527
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van erwin za 13 maa 2010 - 23:51

    normaal voor een gezinswoning ligt die boete tussen 500 en 2000 euro, waarschijnlijk gaat die 15000 over een apartementsblok.

    De boete is niet enkel toe te schrijven aan de gebruikte verwarming, maar aan het geheel.
    Ze kan gemakkelijk vermeden worden door betere isolatie en door geschikte keuze van het ventilatiesysteem.

    Trouwens bij verwarming met een pelletkachel in combinatie met slechte isolatie kan je ook een boete krijgen, zie volgende link

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Philip zo 14 maa 2010 - 7:47

    wanneer je een niewbouw woning optrekt en je kiest voor electrische verwarming kan je een boete tot 25000 euro krijgen
    reden is dat de de duusrste en meest vervuilende verwarming is ,dus wil vadertje staat de neiuwbouwheren zo ontraden om voor deze verwarming te kiezen
    en ja was de buurt van gent dat de bouwheer een boete gekregen had


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast zo 14 maa 2010 - 8:50

    Philip schreef:wanneer je een niewbouw woning optrekt en je kiest voor electrische verwarming kan je een boete tot 25000 euro krijgen
    reden is dat de de duusrste en meest vervuilende verwarming is ,dus wil vadertje staat de neiuwbouwheren zo ontraden om voor deze verwarming te kiezen
    en ja was de buurt van gent dat de bouwheer een boete gekregen had




    ik zou een boete uitschrijven aan al wie onnodig een auto bezit
    of aan al wie onnodig op het vliegtuig stapt.
    aan al wie nog zijn zwemkom,jacuzzi of bijkomende ruimtes verwarmt die hij niet van doen heeft
    of misschien aan elk van ons die nog een elektrisch luxe-apparaat gebruikt .
    ik zou zelfs boetes uitschrijven voor..........




    gr fleur
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Uthrex zo 14 maa 2010 - 8:59

    fleur schreef:
    ik zou een boete uitschrijven aan al wie onnodig een auto bezit
    of aan al wie onnodig op het vliegtuig stapt.
    aan al wie nog zijn zwemkom,jacuzzi of bijkomende ruimtes verwarmt die hij niet van doen heeft
    of misschien aan elk van ons die nog een elektrisch luxe-apparaat gebruikt .
    ik zou zelfs boetes uitschrijven voor..........
    gr fleur

    Voor onnodig off-topic posten?

    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast zo 14 maa 2010 - 9:55

    sorry uthrex
    ik heb me even laten gaan,was verkeerd uit bed gestapt,ik dacht ook dat dit mocht bij topic chit chat en dan met de nadruk op chit.
    maar t is toch waar,met al hun boetes



    gr fleur
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Uthrex zo 14 maa 2010 - 10:18

    Natuurlijk heb je gelijk. En schrijf dat maar gelijk even op, de kans is groot dat het de laatste keer was dat je dit jaar gelijk kreeg van mij Wink

    @cantodea
    Mooi bedrag dat netjes in de pocket blijft. Nog 2jaar sparen en jullie kunnen naar Peter - mediageil pig - Goossens gaan eten.

    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast zo 14 maa 2010 - 12:28

    Blijkbaar heb ik hier iets op gang gezet. Wink
    Ik heb even zitten zoeken achter het artikel en ik heb het terug gevonden.
    Lees maar, het was geen 25.000€ maar 16.000€, en het was iemand uit Kuurne die dit cadeau kreeg.
    Artikel heb ik onderaan geplaatst.

    Waarom zeg ik dat elektrisch verwarmen zo'n slecht rendement heeft.
    1. Door warmte wekt men stoom op. (Met verlies)
    2. Met de stoom gaat men een turbine aandrijven. (Met verlies)
    3. Die stoom turbine wordt gekoppeld aan een generator. (Daar ook verlies)

    Dan komt de stroom bij u thuis en zet je die terug om in warmte. (Met veel verlies)
    Daarom is verwarmen op elektriciteit een heel slecht rendement en trouwens HEEL duur.
    Wie tegenwoordig wordt betrapt op grote installatie van elektrisch verwarmen wordt beboet.
    En dit is niet iets dat ik hier ter plaatse uitvind.
    Goede raad van KAAT: Installeer een pellet kachel!
    Voor mij wat het de beste investering ooit!

    Ik begrijp bepaalde reacties, hopelijk zijn ze niet persoonlijk tegen mij bedoeld. Neutral

    Uthrex (Admin), bedoel u mij?



    ARTIKEL:
    Code:

    Boete van 16.000 euro voor elektrische verwarming

    10/12/2008 08:11

    Een jaar nadat het Vlaamse Energieagentschap met controles begon, zijn al 364 bouwers aangepakt
    omdat hun nieuw gebouwde huis niet energiezuinig genoeg bleek.
    De overtreders riskeren boetes tot 1.000 euro.
    In een extreem geval moet een man uit Kuurne 16.000 euro ophoesten.

    Dat melden Het Nieuwsblad en De Standaard woensdag.

    In 2006 nam de Vlaamse regering maatregelen om de energieprestaties van woningen te verbeteren.
    Sinds vorig jaar is het decreet van kracht.
    Wie nu bouwt of verbouwt, mag een controle verwachten van het Vlaams Energieagentschap (VEA),
    dat het 'energieprestatiepeil' (E-peil) van de woning berekent.

    Wie goed wil scoren, moet rekening houden met strenge isolatie- en ventilatienormen
    en kiest ook best voor een zuinige verwarmingsinstallatie, bij voorkeur aardgas of stookolie.
    Verwarmen met elektriciteit wordt afgeraden.

    Uitzonderlijk
    Frans Naessens (63) uit Kuurne koos toch voor verwarming met elektrische accumulatoren.
    Hij kreeg daarvoor een boete van 16.000 euro. "Wij hielden de rekening met een boete van 4.000 euro,
    maar dit lijkt mij overdreven", reageert de man in de kranten.

    "De boete is afhankelijk van de mate waarin de eisen worden overschreden",
    luidt het bij het VEA. Maar de boetes liggen normaal toch veel lager.
    Een boete van 2.000 euro is al heel uitzonderlijk.
    Boetes van 10.000 euro en meer hebben we tot nog toe alleen uitgeschreven voor appartementscomplexen".

    Naessens trekt donderdag naar de hoofdzetel van het VEA in Brussel, die het dossier opnieuw zal bekijken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast zo 14 maa 2010 - 12:46

    Uthrex schreef:Natuurlijk heb je gelijk. En schrijf dat maar gelijk even op, de kans is groot dat het de laatste keer was dat je dit jaar gelijk kreeg van mij Wink

    @cantodea
    Mooi bedrag dat netjes in de pocket blijft. Nog 2jaar sparen en jullie kunnen naar Peter - mediageil pig - Goossens gaan eten.

    Uthrex

    Dank u, Ik zal wel zelf m'n potje koken. Ik heb het niet zo voor die omhoog gevallen koks.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast zo 14 maa 2010 - 12:53

    hanstandt

    wat is jou opinie over groene stroom -zonnepanelen--windenergie--waterstofmotoren enz....
    moest ik terug 20 jaar zijn zet ikzelf onmiddelijk een passief huis met warmtepomp en elektrische verwarming ,( helemaal niet duurder of een hedendaagse doorsnee woning met alle luxe )

    een pelletkachel is ook duur (zie maar jou installatie)en we weten nog niet wat onkosten ons nog te wachten staat.
    pellets maken vergt ook energie en uitstoot ,vervoer en arbeid.............de zon schijnt echter gratis en voor iedereen.



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast zo 14 maa 2010 - 13:11

    Fleur,
    Energie maken zonder te vervuilen bestaat (nog) niet.
    Dit is de droom van elke wetenschapper: cold fusion.

    Je moet het eindresultaat bekijken.
    Hoeveel energie stopt u erin en wat krijgt u eruit. Rendement.
    En daarbij moet u kijken wat voor vervuiling dit teweeg brengt.

    Uw vraag is niet gemakkelijk om snel even uit te leggen. En ik ben ook de paus niet.
    Ik geef een voorbeeld. Artikel van Greenpease.
    Hier spreekt men ook van Electrabel en 80% biomassa.
    Wat velen niet weten dat dit normaal voor het grootste deel gerecycleerd materiaal moet zijn.
    Het bedrijf waar ik werk levert schuurstof voor hun verbrandingsoven.
    Onze buur (bedrijf) maakt 8mm pellets uitsluitend voor electrabel.
    Wel moet je weten dat men afvalhout tekort komt en dan draait men er volledige boomstammen in.
    Voor de mensen die het niet geloven, ik kan dit aantonen met een klein bezoekje in Vielsalm.
    Er worden ook onnodig veel bossen gekapt in Duitsland voor electrabel.

    Daarom, groene energie is relatief.
    Maar ik ben er 200% van overtuigd dat men in de laatste jaren veel positieve inspanningen heeft geleverd.
    En dit moeten we doorzetten als we onze enige thuis en onszelf willen redden.

    Code:

    Je hebt groene energieleveranciers en groene energieleveranciers

    Dus jij wil een groene energieleverancier.
    Maar hoe groen is nu groen?
    En wat bedoelen al die energieleveranciers als ze zeggen dat ze groen zijn?

    Om jou te helpen heeft Greenpeace een klassement opgesteld waardoor
    jij duidelijk weet wie de groenste is en waarom.
    Zo heb jij de garantie dat je je bij de groenste energieleverancier aansluit –
    als je tenminste de groenste uit ons klassement kiest.
    Dan weet je meteen ook dat je een waardevolle bijdrage
    levert aan de strijd tegen de klimaatverandering.

    Dé duurzaamste energiebeslissing
    De duurzaamste energiebeslissing die je kunt nemen bovenop het kiezen
    van een energieleverancier is je eigen gebruik beperken.
    Rationeel omspringen met je energieverbruik is een absolute must.

    Hoe "groen" is "groen"?
    Zowat alle energieleveranciers noemen zichzelf "groen".
    En ze willen erg graag dat je hen gelooft.
    Maar het "groene" bij de ene is niet het "groene" van de ander.
    Electrabel, de grootste energieleverancier in België haalt bijna
    uitsluitend energie uit kern- en steenkoolcentrales.
    Bovendien investeert het bedrijf vooral in niet-hernieuwbare energie
    en staan er projecten in de steigers om nieuwe kerncentrales te bouwen.

    "Groene elektriciteit" met een reukje aan
    Groene elektriciteit is ook een vaag begrip.
    Luminus wint bijvoorbeeld energie uit palmolie (één van de vele soorten biomassa-brandstof)
    en heeft een contract getekend voor de levering ervan.
    Maar de aanleg en exploitatie van palmplantages heeft een
    verwoestende impact op het regenwoud, met allerlei andere milieuproblemen,
    klimaatproblemen en sociale problemen tot gevolg. Niet zo duurzaam dus...

    En de groene elektriciteit van Electrabel bestaat bijvoorbeeld
    voor meer dan 80 % uit biomassa die verbrand wordt met steenkool
    in centrales die een laag rendement hebben. Verre van optimaal.

    Toch zijn er leveranciers die groene energie aanbieden die wel degelijk duurzaam is.
    Raadpleeg ons klassement voor meer informatie.
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Uthrex zo 14 maa 2010 - 13:18

    hanstandt schreef:Blijkbaar heb ik hier iets op gang gezet. Wink
    Ik begrijp bepaalde reacties, hopelijk zijn ze niet persoonlijk tegen mij bedoeld. Neutral
    Uthrex, bedoel u mij?

    Hanstandt, nee hoor helemaal niet tegen u. Was eerder een rather sarcastische opmerking naar Fleur toe. Je kent hem wel, de koning off topic poster van het laatste jaar Wink 😁

    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast zo 14 maa 2010 - 13:29

    Uthrex,
    OK Thanx
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast vr 19 maa 2010 - 17:59

    en wat doet men met warmte pompen die krijgen toch geen boete is toch ook op elecktrisetijd
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast za 20 maa 2010 - 7:22

    Ja, maar dat is wel een heel ander rendement, steek er 1 € energie in en er komt 4 € energie uit...

    Bram
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast za 20 maa 2010 - 8:21

    neenee Bram, ge krijgt alleen maar meer waar voor uw geld als ge er zuinig mee omspringt (goeie toepassing, goeie isolatie) maar geld komt er ook ni uit en de aanschaf- en installatiekosten zijn ook om U tegen te zeggen !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast za 20 maa 2010 - 8:39

    Hanstandt, 't is waar dat voor pelletproductie volledige bomen worden versnippert zoals ze doen bij de papierproductie MAAR die bossen worden daar speciaal voor gezet en alles samen is het een industrie op zich. Net zoals bij de varkens want die worden ook alleen maar gekweekt om de mens te behagen en voor een lage prijs te voeden (alleen eten we het nu niet op maar verwarmen we er ons aan).
    Boetes voor groot electriciteitsverbruik zijn er niet gekomen om de natuur maar om "Europese Normen" te dienen. Een heel groot percentage van onze elco-productie moet alternatief gebeuren en dat wordt héél moeilijk dus proberen ze eerst het verbruik te verlagen. Absurd hoge certificaten op groene stroom moeten hier mee voor zorgen samen met boetes voor grootverbruik.
    De media worden dan ingeschakeld en de kudde begint onrustig te worden.
    Wees maar gerust, de verkoop van electrische verwarming is nog niet gezakt (behalve bij nieuwbouw in een eerste fase misschien) en een bijkomende kerncentrale zal niet op zich laten wachten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast zo 21 maa 2010 - 9:46

    Hobbymachine,
    Je bedoelt waarschijnlijk FSC HOUT.
    Ons bedrijf werkt ook met FSC hout. Maar een bedrijf dat elektriciteit produceert voor electrabel (Dat naast ons bedrijf staat) heeft enkel toelating 100% afval te gebruiken voor hun verbrandingsoven. (Zaagsel, stof, schors, ...)
    Daarboven krijgen ze nog subsidies die worden betaald met het belastinggeld van de burger.
    Maar wat gebeurd er in de werkelijkheid? Men gebruikt voor een groot deel rond hout, die wordt vermalen door een grote breken met twee grote dieselmotoren daarop.(Enorm verlies)
    Wat overblijft wordt met een bulldozer in de verbrandingsoven gedropt.
    De firma produceert ook lang hout zoals latten, balken, ...
    Het gaat momenteel zeer slecht in de houtsector en ze hadden er niets beter op gevonden om afgewerkt product door de breker te draaien.
    Dan vraag ik mij af, waar zijn wij mensen toch mee bezig? Alles onder de titel "groene energie".

    Gesponsorde inhoud


    Ons verbruik Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di 7 mei 2024 - 10:52