Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Ons verbruik


    Gast
    Gast


    Ons verbruik - Pagina 2 Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast zo maa 21, 2010 9:46 am

    Hobbymachine,
    Je bedoelt waarschijnlijk FSC HOUT.
    Ons bedrijf werkt ook met FSC hout. Maar een bedrijf dat elektriciteit produceert voor electrabel (Dat naast ons bedrijf staat) heeft enkel toelating 100% afval te gebruiken voor hun verbrandingsoven. (Zaagsel, stof, schors, ...)
    Daarboven krijgen ze nog subsidies die worden betaald met het belastinggeld van de burger.
    Maar wat gebeurd er in de werkelijkheid? Men gebruikt voor een groot deel rond hout, die wordt vermalen door een grote breken met twee grote dieselmotoren daarop.(Enorm verlies)
    Wat overblijft wordt met een bulldozer in de verbrandingsoven gedropt.
    De firma produceert ook lang hout zoals latten, balken, ...
    Het gaat momenteel zeer slecht in de houtsector en ze hadden er niets beter op gevonden om afgewerkt product door de breker te draaien.
    Dan vraag ik mij af, waar zijn wij mensen toch mee bezig? Alles onder de titel "groene energie".
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik - Pagina 2 Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast zo maa 21, 2010 10:41 am

    Dit misbruik van groen-certificaten kan dus helaas niet opgevolgd worden en men zou beter een andere regeling opzetten om de certifiëring in goede banen te leiden. Ik ken persoonlijk iemand die zijn energiemeter van de zonnepanelen deels laat draaien via zijn normale verbruik en dus zo ook op de websides bluft met de opbrengst van zijn installatie ... 't zal de enige niet zijn.

    Om echter on-topic te gaan, mijn verbruik aan pellets is in kWh hoger dan mijn vroeger verbruik met de accumulators, waarschijnlijk de verliezen via de schouw (+/- 12%). De prijs die ik ervoor betaal in vergelijking met de vroegere excl. nachttarief is echter teleurstellend want ik doe een winst van net geen 100 Euro (154 zakken = +/- 10 MWh) en zoek altijd de goedkopere pellets.
    Zonder eventuele onderhoudskosten in mindering te brengen zal ik aan de huidige tarieven dus 60 jaar afschrijven, de schouw- en installatiekosten meegerekend.
    Maar ja, het is een aangenamere en regelbare warmte, daar doen we het maar mee, 't zal wel aan die strenge winter liggen ....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik - Pagina 2 Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast zo maa 21, 2010 10:55 am

    Ik heb een groot voordeel gehad bij het buiten gooien van mijn grote accumulator in de leefruimte.
    Het leverde mij een factuur mindering van 80€/maand op.
    En nog veel belangrijker, vroeger hadden we soms koud in de winter.
    Op een moment dat het -20 graden aan het vriezen was ben ik verplicht geweest een gaskachel met fles te gebruiken.
    Dit alles is voorbij.
    Daarom heb ik voor onze nieuwe woning een CV kachel op hout en pellets gekocht.
    Hout branden is momenteel nog altijd het goedkoopste.
    Ik heb wel het geluk om in de Ardennen te wonen en op het werk wat houtafval op de kop kan tikken.
    Ik moet er wel bij zeggen dat zo'n kachel wel een grote investering is.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ons verbruik - Pagina 2 Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gast zo apr 04, 2010 10:23 am

    Hieronder, alle details over ons verbruik, dag per dag opgevolgd.

    Stookseizoen 2009-2010

    Groeten,

    Cantodea

    Gesponsorde inhoud


    Ons verbruik - Pagina 2 Empty Re: Ons verbruik

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 8:50 pm