Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!!

    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!! Empty De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!!

    Bericht van ZaurusUser ma apr 19, 2010 9:37 pm

    Degenen die alles serieus nemen, zouden best stoppen met lezen.

    Ons verhaaltje :

    In augustus beslisten we ervoor te gaan, we wilden een echte pelletkachel. Met alles erop en eraan : voeler, grote pelletvoorraad, programmeerbaar, en nog opties opm later aan te sluiten.

    In september werd onze keuze bij ons thuis geleverd en geplaatst. Wij fier als een gieter, iedereen uitgenodigd en een leuk feestje gebouwd. Veel foto's genomen, filmkes gemaakt, een echte stoof-warming party !! En zat dat we waren.
    's Anderendaags hoofdpijn, een rasechte kater. But who cares, we hadden toch een nieuwe stoof !!

    Een paar weken later doken een paar probleemkes op. De wamte was toch niet echt dat. Dan maar de installatie-mannen laten komen die in een handomdraai het probleem verhielpen. De wamte was al beter, maar dat kon misschien nog wel beter (dachten wij toch als verwende nesten die al 15 jaar een houtkachel als hoofdverwarming gebruiken).
    Nog eens die installatie-mannen erbij, maar nee, alles stond juist ingesteld.

    Dan volgde een nieuwe levering met voedsel voor de kachel. En dat at hij veel liever. Meer wamte en dat op het juiste moment, de winter begon juist goed.

    Een paar weken later dook echter weer een probleem op, onze kachel begon er bleker en bleker uit te zien. Hij was ziek, echt ziek.

    De installatie-dokters kwamen nog eens langs, maar er kon geen hulp meer baten. Onze kachel was ten dode opgeschreven.

    Gelukkig waren de installatie-mannen heel correct en zorgden zij ervoor dat we een andere kachel kregen.

    Die kwam, nieuwe party, nieuwe foto's en filmpjes, nieuwe kater na de stoof warming party.

    Na een weekje zagen we echter dat we op termijn ook afscheid zouden moeten nemen van onze nieuwe warmtevriend. We hebben dan maar voor de korte pijn gekozen en euthanasie toegepast.

    De installatie-mannen waren opnieuw zeer correct en zorgden voor een nieuwe warmte-vriend voor ons. Deze kwam uit een ander land zodat hij zeker niet dezelfde ziekte zou hebben.

    Nu hebben we onze nieuwe vriend sedert vorige week in huis, dit weekend weeral een stoof-warming-party (man, dat begint geld te kosten, al die party's), weeral een kater, ...

    Nu is onze nieuwe vriend toch wel ziek zeker ...

    De installatiedokters moeten nog komen kijken. Hopelijk is hij snel beter.

    Ben ik vervloekt ? Wat heeft de pelletindustrie toch tegen mij ?????

    (gelukkig zijn de installatiemannen en installatiedokters veel liever en helpen ze ons steeds weer opnieuw)

    W.


    _________________
    Rika Topo
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!! Empty Re: De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!!

    Bericht van steven di apr 20, 2010 12:05 am

    duidelijk nog niet veel geluk gehad


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!! Empty Re: De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!!

    Bericht van ZaurusUser di apr 20, 2010 7:59 am

    Steven schreef:duidelijk nog niet veel geluk gehad

    Ik heb het geluk met de juiste installatie-mannen en kachel-dokters te zitten die er alles aan doen om me te helpen.
    Hopelijk heeft het feit of je een goede kachel hebt niet veel met geluk maar meer met kwaliteit en vakmanschap te maken.
    Ik denk nog steeds dat ik gewoon een paar keer pech heb gehad.

    Wordt vervolgd ...


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!! Empty Re: De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!!

    Bericht van Gast di apr 20, 2010 2:33 pm

    En, welke kinderziekte heeft jouw kachel?
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!! Empty Re: De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!!

    Bericht van jeanhup di apr 20, 2010 2:47 pm

    Ik ben ook wel benieuwd aan wat er nu echt aan de hand was met je pelletkachels. Zoveel pech lijkt me toch wel erg onwaarschijnlijk.
    Zou je misschien de feitelijke problemen en diagnose met ons willen delen? Zo leren wij er ook nog wat van.

    groet,

    Jean
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!! Empty Re: De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!!

    Bericht van ZaurusUser di apr 20, 2010 6:04 pm

    @Jean :
    De eerste had een losse lasnaad in de brandhaard, niet zichtbaar in het begin maar met na een tijdje vervorming van de brandhaard tot gevolg.
    De tweede had een niet volledig sluitende deur waardoor er valse trek was met het risico op herhaling van het probleem van de eerste.
    De andere kachels van hetzelfde model geplaatst door dezelfde installateur hebben deze problemen niet. Ik had dus wel degelijk 2 keer gewoon brute pech om een "maandagmodel" te hebben.

    @luteketje :
    Het scherm zegt "grid-defect" (= het draaiend deel van de brandpot). Volgens dat ik verstaan heb, is het een slecht afgeregelde sensor die moet kijken of de "grid" wel op de juiste plaats zit alvorens onze warmtevriend start. Morgen zouden ze moeten langskomen om onze vriend te genezen zodat hij ons weer lekker kan opwarmen.

    W.


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!! Empty Re: De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!!

    Bericht van Gast di apr 20, 2010 9:56 pm

    Beste Zaurususer,

    Mijn complimenten voor de verdraagzaamheid die je hebt tov je installateur, fijn als die met zulke klanten kan werken en dan zal hij je ook steeds blijven met raad en daad bijstaan. Negativiteit is nooit een plezante werksfeer. En na de moeite die je installateur reeds voor je heeft gedaan kan ik er ook wel van uitgaan dat hij alle moeite doet om alle problemen op te lossen. Als iedereen er zo rustig over deed waren er nooit problemen.....

    Groeten,

    Nicky
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!! Empty Re: De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!!

    Bericht van ZaurusUser di apr 20, 2010 10:09 pm

    vandebosch schreef:Beste Zaurususer,

    Mijn complimenten voor de verdraagzaamheid die je hebt tov je installateur, fijn als die met zulke klanten kan werken en dan zal hij je ook steeds blijven met raad en daad bijstaan. Negativiteit is nooit een plezante werksfeer. En na de moeite die je installateur reeds voor je heeft gedaan kan ik er ook wel van uitgaan dat hij alle moeite doet om alle problemen op te lossen. Als iedereen er zo rustig over deed waren er nooit problemen.....

    Groeten,

    Nicky

    Ik denk dat dat zowel van de installateur als van de klant af hangt ... Wat ik vooral tof vind, is dat hij geen uitvluchten of excuses zoekt om er onderuit te komen.
    Wel moet ik zeggen dat voor mij de emmer bijna vol is, voorlopig kan ik nog lachen met de miserie (omdat we altijd geholpen worden), maar ik weet niet hoe lang dat nog gaat duren. Op een bepaald moment moet het toch eens stoppen.

    3 maal is scheepsrecht, zeggen ze, dus de derde vervanging/herstelling zal de goede zijn zeker ...


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!! Empty Re: De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!!

    Bericht van Gast wo apr 21, 2010 3:29 pm

    ZaurusUser schreef:
    vandebosch schreef:Beste Zaurususer,

    Mijn complimenten voor de verdraagzaamheid die je hebt tov je installateur, fijn als die met zulke klanten kan werken en dan zal hij je ook steeds blijven met raad en daad bijstaan. Negativiteit is nooit een plezante werksfeer. En na de moeite die je installateur reeds voor je heeft gedaan kan ik er ook wel van uitgaan dat hij alle moeite doet om alle problemen op te lossen. Als iedereen er zo rustig over deed waren er nooit problemen.....

    Groeten,

    Nicky

    Ik denk dat dat zowel van de installateur als van de klant af hangt ... Wat ik vooral tof vind, is dat hij geen uitvluchten of excuses zoekt om er onderuit te komen.
    Wel moet ik zeggen dat voor mij de emmer bijna vol is, voorlopig kan ik nog lachen met de miserie (omdat we altijd geholpen worden), maar ik weet niet hoe lang dat nog gaat duren. Op een bepaald moment moet het toch eens stoppen.

    3 maal is scheepsrecht, zeggen ze, dus de derde vervanging/herstelling zal de goede zijn zeker ...

    Zulke dingen kunnen nu eenmaal eens gebeuren en geen enkele installateur/verkoper verkoopt om problemen met zijn klanten te krijgen. Dus begrip is een goede deugd, als techniekers jagen we ons ook niet graag op aan zulke dingen en zijn we ook maar afhankelijk van de fabrikant/importeur Qua toestellen, lessen,..... Ik ga er altijd van uit dat niemand zulks zou doen om iemand miserie en een degout te bezorgen voor een product, het is toch namelijk je broodwinning.

    Groetjes,

    Nicky
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!! Empty Re: De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!!

    Bericht van ZaurusUser wo apr 21, 2010 3:32 pm

    Halleluja !
    De vloek is verbroken !

    De kacheldokters hebben de duivel uitgedreven zodat onze warmtevriend niet meer in de ban is en ons terug kan geven wat hij ons moet geven : warmte in ons hart (en huis). Opnieuw gezond en rein van geest dus.

    (voor de minder poëtische zielen : ze zijn langs geweest, hebben de schakelaar van de grid bijgeregeld en de kachel werkt weer !)

    W.


    _________________
    Rika Topo
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!! Empty Re: De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!!

    Bericht van jeanhup wo apr 21, 2010 3:40 pm

    ZaurusUser schreef:Halleluja !
    De vloek is verbroken !

    De kacheldokters hebben de duivel uitgedreven zodat onze warmtevriend niet meer in de ban is en ons terug kan geven wat hij ons moet geven : warmte in ons hart (en huis). Opnieuw gezond en rein van geest dus.

    (voor de minder poëtische zielen : ze zijn langs geweest, hebben de schakelaar van de grid bijgeregeld en de kachel werkt weer !)

    W.

    Voor al uw kachelproblemen: ik doe ook aan exorcisme Wink

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!! Empty Re: De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!!

    Bericht van Gast do apr 22, 2010 5:27 pm

    Een klein tipje.
    Geef enkel een feestje op de eerste verjaardag.
    Wens je véél gasten? een uitnodigingske hier op het forum en alles komt in orde.
    De kater is voor later.
    Santé hehe
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!! Empty Re: De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!!

    Bericht van ZaurusUser do apr 22, 2010 5:48 pm

    En ge verteld me dat nu pas ... Sad

    Ik dacht house-warming als ge in het huis trekt en dus stoof-warming als de stoof er is.

    Ik zal het onthouden voor de volgende. wat?


    _________________
    Rika Topo

    Gesponsorde inhoud


    De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!! Empty Re: De pelletindustrie heeft iets tegen mij !!!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 2:53 am