Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+20
erwin
mindset24
krusty
vinnus1
biker
Luc B
egno
antonio1980
Fleur
mantas
piet
hktz
pedro
Jef
steven
Annejanne
Philip
pellbox
Relax
player
24 plaatsers

    iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van Gast di apr 28, 2009 7:40 am

    Hoi,
    Al enkele keren zag ik naast de pelletkachel een grote glazen cilinder (vaas) staan met daarin een voorraad pellets. Lijkt me properder dan enkele zakken pellets naast uw kachel te plaatsen. Weet iemand waar ik zo'n glazen kokers kan vinden?



    klop
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van player di apr 28, 2009 8:04 am

    Ik heb ze in de casa gezien bijvoorbeeld


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van Gast di apr 28, 2009 10:21 am

    Als ik mij niet vergis heb ik glazen kokers zien staan in den blokker affraid
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 657
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van Relax di mei 05, 2009 7:43 pm

    Pixies?

    Lijkt me wel goed als je onderaan een zeefje kan plaatsen, waardoor je, na 'ns flink schudden, het stof scheidt van de pellets. Gat in de markt.


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van Philip di mei 05, 2009 7:59 pm

    ik heb er eentje uit aldi
    gepikt van mijn vrouwtje
    helaas kan er maar 8 kilo in die vaas ^^


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van Gast wo mei 06, 2009 10:32 am

    Ik weet niet, maar een "glazen" vaas ... is dat niet een beetje te breekbaar? Je moet die vaas regelmatig vastnemen om je kachel te vullen, zullen daar geen brokken van komen? Een plastieken variant lijkt me meer aangewezen. Zelf gebruik ik een oude kolenkit waar er ongeveer 3/4 van een zak in kan.
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van pellbox wo mei 06, 2009 12:01 pm

    Ik heb ook een kolenkit, maar gebruik die zelden omdat ik het eigenlijk dubbel werk vind.

    Eerst een deel van de zak in de kolenkit gieten waarbij je al moet opletten dat de helft er niet naast gaat ... ja, ik ben zo'n handig mens wat dat betreft Rolling Eyes , om dan diezelfde kolenkit meteen helemaal leeg te gieten in de kachel.

    Ik wacht meestal gewoon met de kachel op te vullen tot er een volledige zak in kan.

    Als je natuurlijk de kachel in meerdere keren bijvult en je dus het restje van de zak die niet in de kachel kan op die manier naast de kachel stockeert oogt het natuurlijk een stuk schoner dan een gewone zak. :dmadam:
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van Gast wo mei 06, 2009 1:27 pm

    Mijn vaas heb ik ook uit de Aldi maar ik heb er inderdaad ook reeds in CASA en Blokker zien staan. het voordeel van onze vaas is dat ze een 5 tal mm. dik is en ze wel tegen een stootje kan.
    Ik zou ook liever een soort kolenkit hebben maar een mooie moderne kolenkit lijkt mij zoiets als een antieke computer... nergens te vinden.
    Over een gat in de markt gesproken. dansend vuur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van Gast za aug 22, 2009 12:35 pm

    wij hebben er nu ook eentje staan , van Casa , geen glas maar zware plastiek
    weet nog niet of het handig is om zoiets uit te kappen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty opslaan pellets naast kachel

    Bericht van Gast wo dec 09, 2009 10:36 pm

    Hallo,

    Ik vraag me af hoe jullie de "buffervoorraad" bewaren naast de kachel : gewoon, zoals wij doen, in de zak naast de kachel, of hebben jullie daar andere oplossingen voor?
    Onze oplossing is niet de meest elegantste, wel de meest praktische.
    We gebruiken de 25 kg "green energy" van de groene kachel hier in zolder, lelijke zakken...

    Erwin
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van Philip wo dec 09, 2009 10:45 pm

    na ik heb gene buffer naast me kachel staan
    andi is ook nie echt ellegante zak
    de mooiste vind ik die van badger maar zelf die zou ik nie naast me kachel plaatsen
    ik brand net geen zak op ene hele dag stoken dus 1x per dag zakje halen openen en inkieperen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van Annejanne wo dec 09, 2009 11:00 pm

    Ik heb er een ouderwetse kolenbak langs staan, daar gaat een halve zak pellets in (is iets eleganter dan zo'n lelijke zak pellets van welk merk dan ook) heel happy


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van steven do dec 10, 2009 12:16 am

    Bij mij, pelletkachel bijna leeg: nieuwe zak van voorraad halen. (in garage, dus is niet ver)


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van Jef do dec 10, 2009 12:33 am

    Annejanne schreef:Ik heb er een ouderwetse kolenbak langs staan, daar gaat een halve zak pellets in (is iets eleganter dan zo'n lelijke zak pellets van welk merk dan ook) heel happy


    Idem Smile pelletforum


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van Gast do dec 10, 2009 8:13 am

    een oude melkkit van vroeger zou ook interressant zijn ,er zit een deksel op en er kan meer of 1 zak in
    moet ook in het interieur passen.





    gr fleur
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van pedro do dec 10, 2009 10:17 am

    Jef schreef:
    Annejanne schreef:Ik heb er een ouderwetse kolenbak langs staan, daar gaat een halve zak pellets in (is iets eleganter dan zo'n lelijke zak pellets van welk merk dan ook) heel happy


    Idem Smile pelletforum

    Idem hier!!!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    hktz
    hktz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 53
    Registration date : 28-12-12

    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty "kolenkit" of "pelletkit"

    Bericht van hktz zo dec 30, 2012 8:42 pm

    vroeger had je een kolenkit voor de voorraad kolen naast de kachel.
    Bestaat er ook een variant hierop voor pellets?
    piet
    piet
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 250
    Registration date : 23-11-11

    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van piet zo dec 30, 2012 8:46 pm

    Waarom kun je geen kolenkit gebruiken scratch
    Groetjes
    Piet


    _________________
    Nordic Fire ILVAR 7
    houtpellets AVEVE -
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van Annejanne zo dec 30, 2012 9:04 pm

    Ik gebruik een kolenkit, waarom zou dat niet kunnen?


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    mantas
    mantas
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 106
    Leeftijd : 57
    Registration date : 19-11-11

    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van mantas zo dec 30, 2012 9:53 pm

    ik gebruik een kolenkit, gekocht bij gamma.


    _________________
    Edilkamin Funny-okt 2011
    -Green energy
    -Comfort pellets
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van Fleur ma dec 31, 2012 12:53 am

    hktz

    varianten zijn er in overvloed ,een pedaalemmer,een lege doos van waspoeder,z on oude hoge pispot,een grote mayonese emmer,een klein biertonnetje enz....je laat die schilderen door je kleinkinderen en beplakken met de woorden p e l l e t s.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van Annejanne ma dec 31, 2012 8:33 am

    € 7.50 voor een kolenkit bij Gamma (er gaat ongeveer een halve zak pellets in)


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van Gast ma dec 31, 2012 8:51 am

    Ik kieper er meteen een volledige zak in de kachel. Nu heb ik wel het voordeel dat er zo'n 35 kg pellets in kan. Ik heb in de voorraadkamer van de pelletkachel een markering aangebracht. Als de markering te zien is kan er dan terug een zakje pellets bij.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Pellet 'vulkan'

    Bericht van Gast ma okt 14, 2013 9:06 pm

    Onze  Skia Keops is nogal vrij hoog (1m42), geen erg op zich.
    Maar toch de schrik dat bij het vullen de plastic van de zakken tegen het metaal/glas zou kunnen komen en aankleven.
    Vandaar zoek ik een vulkan - (en neen, niet zo'n ouderwets ding) - om bij te vullen.
    Op een reclamespot zag ik bijvullen met een 'glazen' exemplaar. Iemand een idee? en waar te koop?

    Thx, Rietje.
    antonio1980
    antonio1980
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 144
    Registration date : 03-11-13

    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty pelletmand of iets

    Bericht van antonio1980 wo aug 20, 2014 1:34 pm

    Beste forumleden,

    ik ben op zoek naar een mand of iets waar ik een zak of 2 pellets in kan doen om die dan naast de kachel te zetten.

    Heeft iemand een idee wat ik het best daarvoor kan gebruiken en eventueel sites waar die te koop zijn?

    Gesponsorde inhoud


    iets om pellets in te bewaren naast de kachel Empty Re: iets om pellets in te bewaren naast de kachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 12, 2024 2:43 pm