Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 37 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 36 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van Gast zo aug 22, 2010 11:15 am

    hoi
    geeft er soms iemand ervaring met deze pelletkachels ?
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    hier nog eentje
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    zal zijn van aan stukken te komen als er eens iets aan is e
    mvg jl
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty Re: iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van steven zo aug 22, 2010 5:56 pm

    jl,

    dat merk MBS ken ik niet. weet niet of er wel een invoerder is in België of Nederland.

    in geval van problemen heb je waarschijnlijk geen aanspreekpunt.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty Re: iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van Gast zo aug 22, 2010 7:22 pm

    hoi steven
    nee tis da kwa wisselstukken en eventuele problemen wat dan,
    zijn al gaan kijken naar rika en mcz twijfel nu welk een ,rika geeft geen ventilater en aangezien we deze als hoofdverwarming gaan gebruiken denk ik dat we beter af zijn met een mcz maar aan de andere kant heb ik dan al gehoord van een verkoper die geen mcz niet meer verkoopt omdat er teveel foutmeldingen en problemen zijn ,deze kan dit ook zeggen om zijn produkt proberen te verkopen
    en zo blijven we bezig Razz
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty Re: iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van bart b zo aug 22, 2010 9:29 pm

    hey

    zou eggen koop u iet betrouwbaar .

    Edelkamin

    of Harmann

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty Re: iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van Gast zo aug 22, 2010 9:44 pm

    hoi
    a mcz toch niet betrouwbaar ??
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty Re: iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van Gast ma aug 23, 2010 9:49 am

    Ik verdeel zowel edilkamin als mcz en heb over geen van die merken klachten. Aan ieder merk kan er wel eens iets stuk gaan maar beide importeurs hebben een eigen technische dienst in Belgïe. Verschil tussen edilkamin en Mcz is dat een edilkamin gietijzer is en een mcz van plaatmateriaal. Verder zijn ze zowat gelijk. Mcz met zijn active systeem(automatische regeling schoorsteen) en edilkamin met het nieuwe leonardo systeem.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty Re: iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van Gast ma aug 23, 2010 5:02 pm

    waar ik men kachel aankocht hadden ze ook mcz en edilkamin. ze raden me ook de mcz af.


    mijn alba is ondertussen geplaats, hun technieker heeft een mcz en zegt nooit van zen leven nog een mcz te kopen. Wink
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty Re: iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van Gast ma aug 23, 2010 6:31 pm

    en wat was de reden dan wel om nooit nog een mcz te kopen?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty Re: iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van Gast ma aug 23, 2010 9:29 pm

    Mijn zoektocht is geëindigd bij de Rika Como met ventilator.
    Ben veel merken gaan beluisteren om een goed idee te krijgen van een toestel in gebruik in een woning.
    Toestel in gebruik in een toonzaal geeft een vals beeld.
    Grote ruimtes en het lawaai gaat verloren in het volume. In een woonkamer met alle omringende toestellen (TV, radio,..)uitgeschakeld krijg je pas een idee van het lawaai (lees hels kabaal) dat sommige pelletkachels maken. Enkel de Rika Como geeft een goed resultaat. Ik kocht mijn toestel in Roeselare bij Eddy.Vlotte installatie, prima service en een toestel dat in elk interieur past. Grote pelletvoorraad van 34 kg is zeer practisch en hoef je niet elke dag aan te vullen.
    gabriël
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty Re: iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van Gast ma aug 23, 2010 9:37 pm

    zal een keuze worden tussen
    mcz edillkamin en rika
    mcz en edillkamin vind ik wel handig met hun automatische regeling ingebouwd
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty Re: iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van steven ma aug 23, 2010 11:08 pm

    Jl,

    Die "automatische" regeling heeft ook zijn beperkingen, vergeet dat niet.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty Re: iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van Gast di aug 24, 2010 7:16 am

    hoi
    die mcz en edillkamin regelen toch zelf hun verbranding zodat je toch altijd een optimale verbranding hebt ??
    ik zou graag eens een rika met ventilater zien en voelen branden
    geeft iemand zo ene in midden west vlaanderen ??
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty Re: iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van steven di aug 24, 2010 9:46 pm

    die kachels kunnen zelf bijregelen, maar dat heeft zijn beperkingen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty Re: iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van Gast di aug 24, 2010 11:17 pm

    Rika como met ventilator : contacteer Eddy Leenknegt
    op nummer 0476/07.38.90 met de groeten van Gabriel
    gabriel
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty Re: iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van steven di aug 24, 2010 11:38 pm

    Gabriel,

    Waar is Eddy gevestigd?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty Re: iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van Gast wo aug 25, 2010 7:46 am

    steven

    dit is eddy van avantis in roeselare

    ben gaan kijken naar een rika como met ventilater en vind de uitstoot van warme lucht maar zeer pover tegen over een mcz en edillkamin
    voor iets die veel duurder is zou dit veel beter kunnen als ik mij niet vergis is dit al eens beschreven geweest in dit forum, de rika met ventilater dat dit een teleurstelling is ?
    ik denk zelf dat ik met deze kachel mijn woonplaats van 50 vierkante meter
    moeilijk ga me kunnen verwarmen

    dus mcz of edillkaminn
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty Re: iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van Gast wo aug 25, 2010 10:30 am

    Naar mijn mening een zeer goede keuze, momenteel zit je met de nieuwe lijn van edilkamin ook aan een heel voordelige prijs voor een 11KW toestel met leonardo systeem en thermostatische afstandsbdieining kom je op een prijs van 2890.00€, bij een Musa multi air wordt dit 3150.00€
    en de Funny heeft de mogelijkheid om 2 kanalisaties apart te regelen.

    Gesponsorde inhoud


    iemand ervaring met deze pelletkachels ?? Empty Re: iemand ervaring met deze pelletkachels ??

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 11:14 pm