Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 33 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 32 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Enkel of dubbelwandige afvoer?


    Gast
    Gast


    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 1:26 pm

    sacima schreef:oke dan ben ik dus niets met de luchtgeisoleerde van 40euro de meter Crying or Very sad , het was te proberen ik dacht een lichtpuntje gezien te hebben om het iets goedkoper te doen.




    samica

    bij vriesweer krijg je gegarandeerd problemen en denk eraan (de gierigheid bedriegd de wijsheid)
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van ss do dec 09, 2010 1:30 pm

    fleur schreef:
    sacima schreef:oke dan ben ik dus niets met de luchtgeisoleerde van 40euro de meter Crying or Very sad , het was te proberen ik dacht een lichtpuntje gezien te hebben om het iets goedkoper te doen.




    samica

    bij vriesweer krijg je gegarandeerd problemen en denk eraan (de gierigheid bedriegd de wijsheid)

    Fleur heeft (soms) gelijk hoor! Nu in ieder geval wel Laughing
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 1:42 pm

    ik heb al doorgekregen dat fleur wijze woorden heeft lol!

    ik ben in iedergeval al zeer dankbaar voor alle tips en raad die ik hier op het forum gekregen heb
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 1:43 pm

    Beste,

    Daar ben ik het toch niet mee eens. Geïsoleerde buizen met Thermische isolatie is inderdaad het beste, maar een dubbelwandige met een luchtisolatie spouw is zeker ook goed. Daar hoef je je zeker geen zorgen voor te maken. lucht isoleerd namelijk ook en is dus zeker geschikt voor toestellen met een lage verbrandingstemperatuur.

    groeten,

    Vandebosch
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van ss do dec 09, 2010 1:52 pm

    Ik leg me neer bij de mening van de expert, maar zelf heb ik toch voor de thermisch isolatiebuizen gekozen met de optie "het beste is net goed genoeg".
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 1:55 pm

    vandebosch schreef:Beste,

    Daar ben ik het toch niet mee eens. Geïsoleerde buizen met Thermische isolatie is inderdaad het beste, maar een dubbelwandige met een luchtisolatie spouw is zeker ook goed. Daar hoef je je zeker geen zorgen voor te maken. lucht isoleerd namelijk ook en is dus zeker geschikt voor toestellen met een lage verbrandingstemperatuur.

    groeten,

    Vandebosch



    komen er dan geen problemen bij extreme koude nicky (lange uitlaatpijp)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 2:32 pm

    vandebosch schreef:Beste,

    Daar ben ik het toch niet mee eens. Geïsoleerde buizen met Thermische isolatie is inderdaad het beste, maar een dubbelwandige met een luchtisolatie spouw is zeker ook goed. Daar hoef je je zeker geen zorgen voor te maken. lucht isoleerd namelijk ook en is dus zeker geschikt voor toestellen met een lage verbrandingstemperatuur.

    groeten,

    Vandebosch

    oke even terzijde wat ik dan later nog ga beslissen ( na grondig overleg met mijn mannelijke wederhelft) waar kan ik deze buizen dan vinden?

    mvg
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van Philip do dec 09, 2010 2:39 pm

    bij nicky ? hahaha ne ff googlen er zuller er wel in je buurt bevinden

    als nicky jou de merknamen heeft van beide systemen kan je al heel wat opzoek werk verrichten


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 2:41 pm

    sacima schreef:
    vandebosch schreef:Beste,

    Dit is sterk afhankelijk van de eisen van de fabrikant van de kachel die je wenst te instaleren. Er is maar 1 importeur die toestaat een schouw van 3 meter te instaleren en toch garantie blijft verlenen en dat is het merk Edilkamin. Dat wil niet zeggen dat het de best mogelijke opstelling is, ik persoonlijk zou steeds werken met een schoorsteen die steeds de evenwijdige lijn van de dakhelling met 1 meter overschrijdt, zo ga je tegen dat er valwind in je buis kan komen wat de kans op terugslag en het uitschakelen van je toestel als gevolg heeft. Mogen en goed zijn is namelijk een groot verschil. Een meter buis dubbelwandig kost ongeveer een 40.00€ het zijn de hulpstukken die geld kosten zoals bochten, T elementen,... Voor die paar extra meter zou ik het zeker niet laten.

    Groeten,

    Vandebosch

    ik zie dat dit al een oudere topic is maar kan je mij zeggen waar je dubbelwandige buis kan vinden voor 40 euro/m Shocked ik ken alleen maar prijzen van 100en euro's de meter?

    grtjs

    Dubbelwandige buis aan 40 euro zal voor eenpelletkachel zijn.
    Die van 100 euro zal voor een veel grotere diameter zijn en gebruikt worden voor houtkachels,

    spartherm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 2:51 pm

    spartherm schreef:
    sacima schreef:

    ik zie dat dit al een oudere topic is maar kan je mij zeggen waar je dubbelwandige buis kan vinden voor 40 euro/m Shocked ik ken alleen maar prijzen van 100en euro's de meter?

    grtjs

    Dubbelwandige buis aan 40 euro zal voor eenpelletkachel zijn.
    Die van 100 euro zal voor een veel grotere diameter zijn en gebruikt worden voor houtkachels,

    spartherm

    nee hoor gewone dubbelwandige thermisch geisoleerde buis 80diameter binnen en 130 buitenmaat voor pelletkachels draaien ronde de 100 euro/meter

    als jij ze goedkoper vind mag je mij altijd laten weten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 2:58 pm

    Ik heb ze rond de 80€ betaald aan men installateur maar als je die zelf ergens gaat halen is dat wel goedkoper denk ik.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 3:03 pm

    Hier zijn ze ook verkrijgbaar onder de 100€
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 4:53 pm

    kristel schreef:Hier zijn ze ook verkrijgbaar onder de 100€
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    ja die had ik inderdaad ook gevonden maar dat is nog altijd geen 40 eurokes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 5:09 pm

    Ik heb nog wat verder gezocht maar nergens staan er prijzen bij.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 5:46 pm

    sacima schreef:
    vandebosch schreef:Beste,

    Daar ben ik het toch niet mee eens. Geïsoleerde buizen met Thermische isolatie is inderdaad het beste, maar een dubbelwandige met een luchtisolatie spouw is zeker ook goed. Daar hoef je je zeker geen zorgen voor te maken. lucht isoleerd namelijk ook en is dus zeker geschikt voor toestellen met een lage verbrandingstemperatuur.

    groeten,

    Vandebosch

    oke even terzijde wat ik dan later nog ga beslissen ( na grondig overleg met mijn mannelijke wederhelft) waar kan ik deze buizen dan vinden?

    mvg

    Beste,

    En om Philip gelukkig te maken kan je inderdaad de buizen bij mij vinden maar kan je ze korterbij ook wel vinden. Diest is voor jou al een stuk dichter bij en daar zit een leverancier van mij.

    Voor een dubbelwandige met luchtisolatie spouw zit je per meter aan 43.35€/element.
    Voor een dubbelwandig thermisch geïsoleerde zit je aan 92.70€/element. Wel even bellen of ze op stock zijn. Dat wil dan natuurlijk zeggen alle onderdelen die nodig zijn.

    De firma is Schootec te Diest.
    Buizen van het merk Metaloterm 10 jaar garantie.

    Groeten,

    Nicky
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van Philip do dec 09, 2010 5:52 pm

    mij moet je daarmee niet blij maken
    ik kende het merk noch de levrancier echter sacima zal er blij mee zijn hoor ^^


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 10:02 pm

    je kunt ook eens zoeken op de merknaam Holotherm
    Zij leveren/produceren ook dubbelwandig geisoleerd en is (zo het schijnt) in Nederland iets goedkoper dan Metaloterm.
    Succes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 11:52 pm

    dank je iedereen voor de info

    grtjs

    Gesponsorde inhoud


    Enkel of dubbelwandige afvoer? - Pagina 2 Empty Re: Enkel of dubbelwandige afvoer?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 12:04 am