Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast di aug 24, 2010 5:54 pm

    Hoi thermokachelgebruikers,

    Ik heb een aantal weken geleden gekozen voor een kachel van de Evolutions Line van Edilkamin.
    Vermogen 16 Kw waarvan 2 Kw stralingswarmte voor de woonkamer.
    Ondertussen sinds 2 weken geinstalleerd.  Gecombineerd met mijn bestaande CV-stookolie installatie.
    Voorlopig nog geen buffervat aangesloten.  Ik neem dit in overweging om te zien hoe samenwerking tussen de thermokachel en CV-stookolieketel verloopt.
    Testen kan nog niet echt met dit weer.
    Ik zet namelijk de temperatuur van de CV stookolieketel iets lager als de thermokachel.  Hierdoor slaat de ketel niet aan.
    Tip en informatie zijn gaarne welkom.
    Mijn vroegere pelletkachel heb ik van de hand gedaan.
    gr
    spartherm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast wo aug 25, 2010 11:52 pm

    blijkbaar weinig gebruikers van H2O of thermokachels.
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Block do aug 26, 2010 10:44 am

    Hey spartherm,

    Succes in ieder geval! Hou er wel rekening ermee dat je zonder buffervat het opstartuur van je kachel wel wat vroeger moet zetten dan je gasketel. Het duurt een tijdje vooraleer de kachel gestart is en je radiatornet warm is.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast vr aug 27, 2010 10:44 pm

    Hallo Block,

    Door middel van hendels kan ik de thermokachel koppelen en ontkoppelen van de bestaande CV-installatie op stookolie.

    Zoals ik al aangaf heb ik voorlopig geen buffervat. Reden grote woning met 12 radiatoren + een sanitaire boiler.

    Wanneer ik de thermokachel koppel is op dit ogenblik de inhoud van het leidingsysteem naar de Cv-installatie en het water wat zich in de CV-ketel bevind de "buffer"

    Waarom ik nog geen buffer plaats is omdat wij jaarlijks 3500 a 4000 liter stookolie verbruiken. Woning is geisoleerd, allemaal rolluiken, dubbele beglazing. De inhoud van onze woning die wij gebruiken is +- 750 m3 (alle kamers, gangen, badkamers, woonkamer, keuken.) Hierdoor moet er volgens mij in de winterperiode voldoende circulatie zijn van het water.
    Daar mijn CV een vermogen heeft van 45 Kw. en de thermokachel 14 Kw hebben we besloten voorlopig geen buffer te installeren. Onze thermokachel gaan we vanaf september instellen op 70° de CV installatie dan op 60°

    Ik weet dat we op deze manier onze Cv installatie op temperatuur houden met onze thermokachel. Omgekeerd ook voor 's nachts wanneer de thermokachel uitstaat. Maar gelijkertijd is het water wat zich bevindt in de CV-installatie en de thermokachel alsook het buizencircuit onze buffer. Centraal in de woning bevind zich 1 radiator van 1,5 Kw. Deze laatste gaat constant openstaan. Kwestie dat de thermokachel zijn vermogen kwijt kan. Deze radiator staat centraal in de woning (hal)
    Alle kamers in de woning zijn verbonden met de hal.


    Dit forum staat al vol over pelletkachels maar veel info die bruikbaar is over H2O kachels is nog beperkt. Laat reacties van alle pelletketel en thermokachel gebruikers maar komen. We kunnen er samen uit leren.

    Gr,

    spartherm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast ma aug 30, 2010 9:51 pm

    Oproep,

    zijn er nog forum gebruikers die een thermokachel, hebben van Edilkamin. Graag wilde ik meer informatie te weten komen over hun installatie, hoe de installatie is gebeurd, hoeveel radiatoren gebruiken ze, hebben ze een buffervat.

    gr
    spartherm

    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast wo sep 08, 2010 9:59 pm

    Oproep,

    het wereldje van de H2O gebruikers is blijkbaar super klein. Vertel me uw ervaring.
    Op dit ogenblik kan ik helaas nog niet starten daar de temperaturen nog even te hoog zijn.

    Ik kijk uit naar uw meningen, ervaringen en wijze van installeren.

    spartherm,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast do sep 09, 2010 8:04 am

    Vraag eens via je verdeler aan de invoerder hoeveel stuks er al staan in België.
    Het kan inderdaad zijn dat er nog zo goed als geen staan in België
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast do sep 09, 2010 5:47 pm

    Hoi,

    Het is niet specifiek voor dezelfde kachel als die ik installeerde maar om algemene informatie.

    gr

    spartherm.
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van bart b do sep 09, 2010 7:15 pm

    hey

    wij hebben een Ecoidro 11,3kw

    we gaan er 8 radiatoren op aan sturen .

    zonder buffer vat .

    ben tot nu toe zeer te vreden .
    en vooral van de plaatsing en af werking .

    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Block do sep 09, 2010 8:38 pm

    Hier staat die als Master voor de verwarming, heeft een aparte circulatiepomp. De gasverwarming springt enkel desnoods op hand bij als het echt extreem koud is. Als je bijv. na een week end terug thuiskomt in de winter, kan het te lang duren eer de pellet is opgestart en alles op temperatuur heeft gebracht.

    Intern boilervat van de pelletketel staat op 60 graden en dan pompt die dat water in het radiatornet, rechtstreeks in de stijglijn.

    Pellet springt op om 6uur en stopt om 22u.

    De temperatuur regelt hij via een afstandbediening met ingebouwde thermostaat.



    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast do sep 09, 2010 11:29 pm

    hkybmw schreef:hey

    wij hebben een Ecoidro 11,3kw

    we gaan er 8 radiatoren op aan sturen .

    zonder buffer vat .

    ben tot nu toe zeer te vreden .
    en vooral van de plaatsing en af werking .


    Hallo hkybmw,

    jouw kachel geeft 10 Kw op het net. De rest is stralingswarmte.
    Kan hij die 8 radiatoren gelijktijdig bedienen bij U,
    Zijn ze uitgerust de radiatoren met themostatische kranen ?
    Aangezien je geen buffervat hebt zoals je aangeeft ga ik er ook vanuit dat er steeds
    een radiator moet openstaan. Daar hij anders zijn warmte niet kan afgeven en de kachel in veiligheid valt.

    Gr,
    spartherm,
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van bart b vr sep 10, 2010 7:40 pm

    hey

    ja heb digitale thermo kranen .

    de radiator die altijd open blijft dat is die in mijn veranda

    de rest staat op 16 graden s'nachts
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast vr sep 10, 2010 10:32 pm

    Hoi

    hoe werkt jou ECOIDRA in de winter. Of heb je hem pas geinstalleerd

    gr
    spartherm
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van bart b za sep 11, 2010 9:32 pm

    deze staat er pas

    deze winter weten we meer hoe en wat .

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast do sep 30, 2010 9:16 pm

    Hoi Hkybmw,

    hem je hem ondertussen reeds kunnen gebruiken jouw thermokachel.

    Ik heb alvast de mijn in gebruik. Doordat mijn 8 radiatoren ook voorzien zijn van thermostatische kranen en de andere 4 van electro thermo kranen is het vermogen wathij op dit ogenblik geeft nog steeds te veel.

    Hij valt dagelijk meedere keren in de ECO stand. Dat betekent dat hij na 20 minuten terug start.

    Nu september is een overgangsmaand. Vanaf oktober zullen de temperaturen wel beginnen dalen.

    Spartherm,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 3:01 pm

    Hoi,

    hier wat meer info over mijn thermokachel

    sinds augustus geplaatst - tot vandaag heb ik verbruikt 1300 kg pellets.
    Wanneer we temperaturen hebben van rond het vriespunt gelijk we er al enkele gekend hebben is mijn verbruik +- 20 à 25 kg per dag.(7h00-23h00)
    Ik heb al eens een piek gehad van 30 kg op één dag.
    Opgelet sanitair warm water wordt ook op temperatuur gebracht.

    gr
    spartherm,
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Block zo nov 21, 2010 4:52 pm

    Voor 16 uur stookuren per dag is dat niet slecht. Overweeg je nog altijd om een buffervat te laten plaatsen?


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 5:20 pm

    Hoi block,

    ik overweeg nog altijd een buffervat te plaatsen.

    waar merk ik en waarom wil ik het plaatsen;

    Thermo staat op 70 graden. Wanneer de 2 radiatoren van de woonkamer aanspringen duikt het water naar een temperatuur van 58 graden op dit ogenblik en soms nog lager. Hierdoor start de CV stookolieketel altijd kort.
    Ik meet juist dat ik tussen 7 oktober en 21 november 300 liter stookolie verbruikt heb. Daar schrok ik wel even van !

    spartherm,

    Maar wat ik nog niet weet is, hoe groot ik mijn buffer ga nemen.

    Bij een thermo spreekt men van 40 liter per Kw. Iemand ervaring mee of advies !!!


    Laatst aangepast door spartherm op zo nov 21, 2010 5:25 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : onvolledige zin.)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 5:39 pm

    Hoi Spartherm,

    we hebben hier nu enkele jaren de Edilkamin Karma staan. 16 Kw en ook een stalingswarmte van 2 KW.
    De kachel staat direct aangesloten op de cv-leidingen zonder extra pomp. Iets wat wel aangedraden word.
    Onze huiskamer 60 m4 verwarmt hij natuurlijk goed, zo ook de wat kleinere andere kamers en badkamer (indien nodig).
    Ons woongedeelte bevind zich op de eerst etage maar op de begane grond zit m'n kantoor(tje), en 2 halletjes.
    Als het echt koud word moet de kachel er erg hard aan trekken om de boel goed warm te krijgen en ik denk dat een hoger aantal KW's ook geen overbodige luxe zou zijn voor mij. Dit terwijl de 16 KW genoeg zou moeten zijn. Radiatoren in het woongedeelte laat ik altijd open staan of knijp ze met de termostaat. Er staat dus NOOIT alles dicht. Waarom ook eigenlijk. In de morgen gaat hij aan en moet toch al het water weer verwarmen omdat hij in de nacht gewoon uit gaat.De warmte blijft wel redelijk in het huis hangen.
    Verbuik bij mij is rond de 25 kilo pellets per dag met een buitentemperatuur van rond de 2 graden C.
    Ben tevreden over het merk en het werken.
    Wens je/jullie warme avonden toe en veel plezier met de Edilkamin.
    Groet, Aad.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 5:53 pm

    Hoi Aad,

    op welke temperatuur heb je hem ingesteld.

    In het midden van de winter kan je de aanvoer van de pellets toch ook nog verhogen. Hierdoor kan je nog wat spelen met het vermogen.
    gr
    spartherm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 7:46 pm

    Hoi Spatherm,

    zag nu het bericht pas. Mijn kachel stel ik in op gemiddeld 55 graden. Vind ik het te koud in huis verhoog ik naar 60 graden enz.
    Als het erg koud word zoals laatste winter draait hij op 65 - max vermogen en dat gaat goed.
    Groet, Aad.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 10:34 pm

    Aad,

    ik heb de Edilkamin vertegenwoordiger eens aan de lijn gehad. Hij zei me dat het standaard op 70° mag staan.

    Indien U de module gebruikt voor sanitair warm water mag deze op 80 graden staan.

    Je sprak in één van je boodschappen dat je thermo redelijk hard moet werken.
    Probeer het eens ook op 70 ° misschien gaat het dan beter.

    Ik gebruik niet de sanitair module van de kachel - bij bij is mijn sanitaire boiler aangesloten via en electrische module met termostaat.

    spartherm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast di nov 23, 2010 10:32 pm

    HOi forumleden,
    vandaag de thermokachel enorm gebruikt. Zit aan een verbruik van 30kg vandaag.

    Als ik mijn verbruik bekijk van midden september, oktober en nu november denk ik dat wanneer we weeral zo en winter krijgen ik een dagverbruik ga hebben van een 45 kg op één dag.

    dit ter info

    spartherm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast za nov 27, 2010 11:17 pm

    Een zuinig systeem kan je het niet noemen.
    Men moet dus andere motieven hebben om een CV pellet te installeren?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gast za nov 27, 2010 11:32 pm

    spartherm schreef:HOi forumleden,
    vandaag de thermokachel enorm gebruikt. Zit aan een verbruik van 30kg vandaag.

    Als ik mijn verbruik bekijk van midden september, oktober en nu november denk ik dat wanneer we weeral zo en winter krijgen ik een dagverbruik ga hebben van een 45 kg op één dag.

    dit ter info

    spartherm



    vindt ik ook prijzig sparthem en dan nog zonder je sanitair water te verwarmen ,over hoeveel m3 verwarm je daar dan mee?

    Gesponsorde inhoud


    thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line Empty Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 9:28 am