van Gast vr aug 27, 2010 10:44 pm
Hallo Block,
Door middel van hendels kan ik de thermokachel koppelen en ontkoppelen van de bestaande CV-installatie op stookolie.
Zoals ik al aangaf heb ik voorlopig geen buffervat. Reden grote woning met 12 radiatoren + een sanitaire boiler.
Wanneer ik de thermokachel koppel is op dit ogenblik de inhoud van het leidingsysteem naar de Cv-installatie en het water wat zich in de CV-ketel bevind de "buffer"
Waarom ik nog geen buffer plaats is omdat wij jaarlijks 3500 a 4000 liter stookolie verbruiken. Woning is geisoleerd, allemaal rolluiken, dubbele beglazing. De inhoud van onze woning die wij gebruiken is +- 750 m3 (alle kamers, gangen, badkamers, woonkamer, keuken.) Hierdoor moet er volgens mij in de winterperiode voldoende circulatie zijn van het water.
Daar mijn CV een vermogen heeft van 45 Kw. en de thermokachel 14 Kw hebben we besloten voorlopig geen buffer te installeren. Onze thermokachel gaan we vanaf september instellen op 70° de CV installatie dan op 60°
Ik weet dat we op deze manier onze Cv installatie op temperatuur houden met onze thermokachel. Omgekeerd ook voor 's nachts wanneer de thermokachel uitstaat. Maar gelijkertijd is het water wat zich bevindt in de CV-installatie en de thermokachel alsook het buizencircuit onze buffer. Centraal in de woning bevind zich 1 radiator van 1,5 Kw. Deze laatste gaat constant openstaan. Kwestie dat de thermokachel zijn vermogen kwijt kan. Deze radiator staat centraal in de woning (hal)
Alle kamers in de woning zijn verbonden met de hal.
Dit forum staat al vol over pelletkachels maar veel info die bruikbaar is over H2O kachels is nog beperkt. Laat reacties van alle pelletketel en thermokachel gebruikers maar komen. We kunnen er samen uit leren.
Gr,
spartherm