Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Lees dit artikel eens

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Lees dit artikel eens Empty Lees dit artikel eens

    Bericht van Gast ma sep 06, 2010 8:11 pm

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    We hebben dit weekend een pelletkachel gekocht en toevallig lees ik nu dit artikel en twijfel ik of pellets wel de beste brandstof zijn.
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Lees dit artikel eens Empty Re: Lees dit artikel eens

    Bericht van Uthrex ma sep 06, 2010 9:04 pm

    Er bestaat geen 'beste' brandstof. Voor elke pro studie wordt er ergens wel een contra studie in de ether gesmeten. Je kiest voor een brandstof waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Een keuze die je maakt uit economisch of ecologisch standpunt. Pellets zijn geen wondermiddel, zullen dat ook nooit zijn. Hopelijk kunnen we ooit velden bamboe aanleggen om aldaar pellets van te maken. Maar dan zullen er weer zijn die komen vertellen dat er evengoed bomen geplant hadden kunnen worden omdat die aanzienlijk meer bijdrage tot de natuur.

    Uthrex
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Lees dit artikel eens Empty Re: Lees dit artikel eens

    Bericht van steven ma sep 06, 2010 9:06 pm

    zolang niet iedereen op pellets springt en er effectief enkel maar het afval van de industrie wordt gebruikt om pellets te maken denk ik niet dat we ons veel zorgen moeten maken. (en voldoen aan din+norm)



    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Lees dit artikel eens Empty Re: Lees dit artikel eens

    Bericht van Gast ma sep 06, 2010 11:02 pm

    er is inderdaad een mentaliteitsverschuiving :

    Het was de oorspronkelijke bedoeling om het AFVAL (resten van zaagsel en zagerij-afval)te generenen tot brandstof (pellets).
    Maar helaas gaat men nu bomen kappen om deze te laten verhakselen en fineren tot pellets.

    OP dezer dagen zijn pellets geen afvalproduct meer, maar een cosumptieproduct waarvoor er een aparte industie bestaat.

    Het was geprezen dat dit product werd gemaakt met het afval van zagerijen, maar als men er speciaal bomen gaat voor omdoen, is het (ecologisch) doel voorbijgestreefd.

    jammer, maar dit is te wijten aan het aanbod dat de vraag niet kan volgen.

    Niettemin blijven pellets een goedkopere oplossing voor mazout.

    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Lees dit artikel eens Empty Re: Lees dit artikel eens

    Bericht van player di sep 07, 2010 8:40 am

    Kleinschaligheid is in de vorm van diegene die een kachelke staan hebben. Als ge dan ziet dat die bloedzuigers van Electrabel even enkele honderdduizenden ton laten vervoeren. Dat is niet meer kleinschalig Sad


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Lees dit artikel eens Empty Re: Lees dit artikel eens

    Bericht van Block di sep 07, 2010 9:38 am

    Die studie van het vito stelde dat het interessant en ecologisch was, tot 6% van belgie te verwarmen. Pellets zijn zeker geen mirakeloplossing dat het volledige olie-gas vraagstuk kan oplossen. Maar welke energievorm kan dat wel? Wind, zon, nucleair, kolen... ze hebben zeker allemaal hun nadelen.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Lees dit artikel eens Empty Re: Lees dit artikel eens

    Bericht van Gast di sep 07, 2010 4:08 pm

    Volgens mij begint het artikel hierboven alsof het geschreven is door een dwaas, hij stelt steenkool en hout voor als eenzelfde brandstof wat klink klare nonsens is.
    Steenkool hoort bij de fossiele brandstoffen en verhogen het co2 gehalte in de lucht, hout verbranden doet dat niet ( op voorwaarde dat de gekapte bomen vervangen worden).
    Iemand doe op zo'n manier zijn artikel start is ofwel niet op de hoogte of wil het negatief doen klinken.
    Verder lezen boeit me dan ook niet omdat deze schrijver start met foute info.
    Dus laat niet je hoofd hangen of schuldgevoelens krijgen omdat je pas een pelletkachel aangeschaft hebt.
    Verwarm je er lekker aazn en geniet van de lagere stookkosten. sunny
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Lees dit artikel eens Empty Re: Lees dit artikel eens

    Bericht van Gast di sep 07, 2010 9:22 pm

    Merci voor al jullie reacties, ik vind het wel fijn dat het leeft bij julie. Ik vond het toch de moeite om het eens te laten lezen, omdat het het brandstof probleem ook vanuit een andere hoek wordt bekeken en dat aan positieve zaken ook vaak nadelen zitten. Uiteraard bestaat de ideale brandstof niet, mijn mening is dat hoe meer variatie er is hoe kleiner de kans dat een bepaalde soort brandstof ooit op geraakt (alhoewel aardolie volgens mij toch ooit eindig is, zeker aan de snelheid waarmee deze nu verbruikt wordt). Het grootste gevaar voor het milieu is nog altijd de mega-overbevolking en de daarmee samengaande overconsumptie cq kaalslag van het milieu. Uiteraard springen de grote electriciteitsproducenten direct op een kar van goedkope brandstoffen als die zich aandient, daarmee verhogen ze enkel hun zowiezo al gigantische winsten, maar dat terzijde. Hoe dan ook ga ik zeker en vast genieten van m'n pelletkachel, half oktober komen ze hem plaatsen, 't is een thermorossie 1000, een klein exemplaar maar ruim voldoende voor ons klein huisje, hopelijk wordt het een koude winter . Smile
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Lees dit artikel eens Empty Re: Lees dit artikel eens

    Bericht van Jef do sep 09, 2010 11:10 pm

    1 Dit artikel komt uit America het land van de olie.
    2 Houtkachels zijn ook een grotere vervuiler dan olieverbranders de reden hiervoor is dat hout nooit een mooie verbranding heeft maar ligt te smeulen in de kachel wat een enorme vervuiling en stank geeft.(En ik kan het weten ik zit tussen zo'n 5tal gebarriceerd)
    3 Bij een pelletkachel heb je dit probleem niet omdat het altijd een gejaagde snelle verbranding is denk maar aan een smisvuur.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20

    Gesponsorde inhoud


    Lees dit artikel eens Empty Re: Lees dit artikel eens

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 7:10 pm