Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 3 Geregistreerd, 0 verborgen en 24 gasten

korando, Omerta, pauwels


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    UBUNTU besturingssysteem voor uw pc!!

    Anonymous
    Gast
    Gast


    UBUNTU besturingssysteem  voor uw pc!! Empty UBUNTU besturingssysteem voor uw pc!!

    Bericht van Gast di 28 sep - 11:34

    Volledig gegarandeerd ONGEVOELIG voor virussen!.....en gratis te downloaden!!

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    In het begin is het wel even wennen om ermee te werken , maar eens je het een beetje gewoon bent gaat het als vanzelf !
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    UBUNTU besturingssysteem  voor uw pc!! Empty Re: UBUNTU besturingssysteem voor uw pc!!

    Bericht van Uthrex di 28 sep - 11:51

    Man man, wat een foute en misleidende opinie. Dat het gratis is, klopt. Maar daar is ook alles mee gezegd.

    Uthrex
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    UBUNTU besturingssysteem  voor uw pc!! Empty Re: UBUNTU besturingssysteem voor uw pc!!

    Bericht van player di 28 sep - 12:17

    In het verleden hebben we hier nog eens een topic over gehad hé...
    Ik zou het wel kunnen gebruiken op m'n thuislaptop, maar voor de not-IT minded people (zoals mijn vrouw) lijkt het me minder geschikt omdat ze hun leven lang enkel Windows gewoon gemaakt zijn.




    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    UBUNTU besturingssysteem  voor uw pc!! Empty Re: UBUNTU besturingssysteem voor uw pc!!

    Bericht van Gast di 28 sep - 12:52

    Uthrex schreef:Man man, wat een foute en misleidende opinie. Dat het gratis is, klopt. Maar daar is ook alles mee gezegd.

    Uthrex

    Ik gebruik nog beide systemen op mijn laptop, en files die ik maak in ubuntu (open office, foto's, muziek) kan ik probleemloos openen in windows en visa versa. Voordeel ubuntu in mijn ogen is dat het veel stabieler is, sneller opstart en ook gemakkelijk te bedienen is als windows, windows daarin tegen wil wel eens vaker stotteren of heeft wat moeite met opstarten, voor muziek afspelen=ubuntu, lijsten maken=ubuntu, enkel voor mijn nokia-updates gebruik ik nog windows omdat ik hier geen drivers voor ubuntu kan vinden, anders was windows "history" geweest.

    Ben dik tevreden met ubuntu cheers
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    UBUNTU besturingssysteem  voor uw pc!! Empty Re: UBUNTU besturingssysteem voor uw pc!!

    Bericht van Uthrex di 28 sep - 13:24

    Langer opstarten? Kijk hé, als uw leven er van af hangt zullen die 17 seconden zeker wel van belang zijn. Maar in de meeste gevallen is dat niet zo. Niemand maalt erom of het 40 seconden duurt of 25 seconden duurt eer je pc is opgestart.
    De file compabiliteit is voor zeker erg verbeterd. De jaren stillekes zijn dus ingehaald (gelukkig maar).
    En het idee dat Windows wel is stottert is even passé als puntschoenen. Onze muziek hapert ook niet. Bovendien moet je wellicht ook nog wine draaien om windows progs/games te draaien. Zotter hoeft het dus echt niet.
    Bovendien zijn de interfaces de laatste jaren 'gemakkelijker' geworden doordat ze meer windows-look-a-like geworden zijn Wink
    Als je geen ik-klik-op-alles-en-nog-wat gebruiker bent (minimaal aan gezond verstand dus), zal je met windows ook niet veel miserie hebben.

    Uthrex

    ps: ik ben niet tegen linux adapten, maar kom het niet overhemelen Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    UBUNTU besturingssysteem  voor uw pc!! Empty Re: UBUNTU besturingssysteem voor uw pc!!

    Bericht van Gast di 28 sep - 14:09

    @Uthrex

    Blijkbaar heb je enige ervaring met linux en/of ubuntu.
    Het is inderdaad zo dat ubuntu sneller opstart, en je kunt je afvragen of dat zin heeft. Voor de thuisgebruiker maakt dat niet zoveel uit. Voor professioneel gebruik des te meer. Uit ervaring weet ik dat veel bedrijven nog windows xp en vista gebruiken. De gemiddelde opstarttijden voor deze systemen gaan al gauw van 1 tot soms 3 minuten. Neem een bedrijf zoals het onze waar een 600-tal pc's staan en je komt tot een dagelijkse gezamelijke opstarttijd van meer dan 1000 minuten of te wel 16 werkuren per dag. Vermenigvuldig dit maal 220 werkdagen en je komt al aan een aanzienelijk aantal verloren werktijd. Wij zijn daarom op het bedrijf onder andere ook overgeschakeld naar ubuntu op onze pc's en servers. De pc's starten nu zo'n 3x sneller op. Doordat we op ubuntu zijn overgeschakeld liggen ze ook minder off-line voor onderhoud, want defragmenteren - schijfopruimen en scannen op virussen behoren tot het verleden. Hoewel ik positieve reacties hoor over Windows 7, was omschakelen naar windows 7 te duur.
    Verder zijn er weinig problemen geweest met gewenning op de werkvloer. Zo zie je maar dat je het ene niet mag afkraken voor het andere.
    Iedere besturing heeft zijn bestaansrecht. Windows is zeer goed voor de gamer en professionele gebruiker en biedt tal van mooie software, maar moet wel omzichtig gebruikt worden door veiligheidsproblemen. Zowel Mac OSX als Linux-Ubuntu hebben hier geen last van, maar zijn weinig interessant als gaming platform. Echter voor de modale gebruiker die enkel surft-chat-skyped en office nodig heeft of die veel muziek, foto's en video's bewerkt is hij volgens mij beter af met ubuntu of een ander linux versie zoals Suse. Het installeren moet je wel zelf doen of door een vriend of kennis laten doen, maar is tegenwoordig een fluitje van een cent geworden.

    Graag nog reacties op dit topic.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    UBUNTU besturingssysteem  voor uw pc!! Empty Re: UBUNTU besturingssysteem voor uw pc!!

    Bericht van Gast di 28 sep - 23:03

    GNU/Linux is een vrij systeem (niet noodzakelijk gratis). Dit is voor mij het belangrijkste aspect.
    Alle code wordt onder de GPL licentie uitgegeven. In een notendop betekent dit dat de softwarecode bekend en beschikbaar is voor iedereen om te gebruiken, ontwikkelen en aan te passen. Al deze code moet GPL blijven en indien GPL code gebruikt wordt in een nieuw, ander programma dient dit ook onder de GPL licentie te vallen.
    De aangepaste code van een programma kan teruggestuurd worden naar de ontwikkelaar zodat een volgende versie beter en stabieler is, met meer features.
    GNU/Linux is geen eigendom van een bedrijf, maar een systeem dat ontwikkeld wordt door individuele personen, gebruikers en organisaties (IBM, Sony, Philips, Samsung, Nokia, Intel, AMD, Red Hat, Canonical enz..).

    Vrijheid van keuze is belangrijk voor iedereen.

    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    UBUNTU besturingssysteem  voor uw pc!! Empty Re: UBUNTU besturingssysteem voor uw pc!!

    Bericht van Philip di 28 sep - 23:18

    ik heb een ubuntu pc staan
    enige probleem is dat die heel moeilijk draadloos conecteert terwijl ik met draad zonder problemen kan werken
    pc loopt zelfs regelmatig vast als ik draadloos wil inloggen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    UBUNTU besturingssysteem  voor uw pc!! Empty Re: UBUNTU besturingssysteem voor uw pc!!

    Bericht van Gast di 28 sep - 23:34

    Philip schreef:ik heb een ubuntu pc staan
    enige probleem is dat die heel moeilijk draadloos conecteert terwijl ik met draad zonder problemen kan werken
    pc loopt zelfs regelmatig vast als ik draadloos wil inloggen

    ik denk dat je draadloos probleem dan elders zit, de laptop die ik gebruik heeft WIFI en totaal geen probleem met connectie tot het net, ik zou eens voorstellen om alle windows gebruikers eens een weekje ubuntu te laten gebruiken, dan zouden er (denk ik) veel zijn die overschakelde.
    En op bovenstaande bericht als ik overal opklik met of zonder gezond verstand, dan blijft ubuntu rustig en lekker verder werken, en die dagelijkse update voor ditjes en datjes maken het er ook allemaal niet gemakkelijker op bij de win versies.
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    UBUNTU besturingssysteem  voor uw pc!! Empty Re: UBUNTU besturingssysteem voor uw pc!!

    Bericht van Uthrex wo 29 sep - 0:18

    Was niet de bedoeling om iemand tegen de schenen te stampen hoor. Toch wil ik nog even terugkomen op het pc-park bij Cantodea. Als iemand al die pc's één voor één moet gaan opstarten en blijven wachten tot hij geladen is, kan ik je gelijk geven. Maar iemand die 's morgens op bureau komt, zijn/haar pc opzet en dan een tas koffie gaat halen, verliest niks en gaat die vergelijking ook niet op. Smile
    Een windows netwerk hoeft eigenlijk ook niet off-line meer voor zijn updates. En virusscans worden op hoger niveau gedaan, zodat de gebruiker daar geen last van heeft. Er bestaan black box's genoeg om die toestanden te regelen.
    Waar ik me wel enorm aan stoor zijn al die ontzettend dure licenties die een bedrijf moet aanschaffen.
    Spijtig dat *nix adapten nog altijd als een alternatief gezien worden en niet als gelijke aan 'dat andere OS'.
    Hmmm, doet me gelijk er weeral aan denken dat tijden veranderen. Toen ik afstudeerde hadden wij geen muis om mee rond klikken en windows moest nog uitgevonden worden Smile

    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    UBUNTU besturingssysteem  voor uw pc!! Empty Re: UBUNTU besturingssysteem voor uw pc!!

    Bericht van Gast wo 29 sep - 6:29

    Uthrex schreef: Als iemand al die pc's één voor één moet gaan opstarten en blijven wachten tot hij geladen is, kan ik je gelijk geven. Maar iemand die 's morgens op bureau komt, zijn/haar pc opzet en dan een tas koffie gaat halen, verliest niks en gaat die vergelijking ook niet op. Smile
    Uthrex

    Ik bedoel niet dat er één persoon al die pc's moet opstarten, maar als iedere gebruiker zijn eigen pc opstart..

    Nu in ieder geval is het een interessante topic en zoals ik al eerder zei heeft iedere besturing zijn voor-en nadeel.
    Ik heb thuis zowel Windows als Linux en gebruik beiden in volle tevredenheid
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    UBUNTU besturingssysteem  voor uw pc!! Empty Re: UBUNTU besturingssysteem voor uw pc!!

    Bericht van Philip wo 29 sep - 8:04

    mare ikke vind kubuntu mooier hoor ^^
    wat niks afdoet aan hun goede werking

    als er hier iemand komt met een oude pc met de vraag of die nog redelijk soepel kan draaien enkel om te surfen of te emailen wat te skype, msne enz....
    stel ik hen steeds ubuntu voor omdat dit niet zo een belastend oss is voor oudere pc's(lees geen antivirus enz...)



    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    UBUNTU besturingssysteem  voor uw pc!! Empty Re: UBUNTU besturingssysteem voor uw pc!!

    Bericht van Gast wo 29 sep - 8:36


    En nog bij te vermelden dat voor bijna 95% van de (dure) windows randprogramma's er gratis ubuntu programma's zijn. Misschien ligt het probleem bij de winkels daar ze steeds pc's en laptops met windows voorgeinstalleerd verkopen, zouden ze de pc's leeg verkopen en dan een cd met ubuntu meegeven of er eentje van windows kopen, denk ik dat het monopoly van windows stilaan een "titanic" verhaal gaat worden. (En tegen men schenen stampen doen ze niet, want heb geen pijn gevoeld haha).
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    UBUNTU besturingssysteem  voor uw pc!! Empty Re: UBUNTU besturingssysteem voor uw pc!!

    Bericht van Philip wo 29 sep - 8:39

    onbekend is onbemind

    zeg tegen iemand ik gebruik linux dan zegge ze bagger veel te moeilijk
    zeg tegen hen dan ubuntu bekijken ze je van ,welk beest is dat man ^^
    als je hen dan uitlegt dat ze kunne testen zonder instaleren op hun pc en het slechts een dvd'tje kost
    zijn ze achteraf wel allen van mening dat het veel gebruiksvriendelijker is dan dat ze ooit konden vermoeden


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  

    Gesponsorde inhoud


    UBUNTU besturingssysteem  voor uw pc!! Empty Re: UBUNTU besturingssysteem voor uw pc!!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di 7 mei - 19:30