Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Geurhinder in woonkamer na onderhoud?

    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Geurhinder in woonkamer na onderhoud? Empty Geurhinder in woonkamer na onderhoud?

    Bericht van player ma okt 11, 2010 8:04 am

    Deze morgen de kachel voor de 2e keer opgestart na het onderhoud afgelopen week en voor de 2e keer had ik geurhinder tijdens de opstart?
    Vlak na het onderhoud had ik samen met de technieker de kachel opgestart en toen namen we de geur ook waar. Volgens hebben zijn dat assen en stof die met het reinigen vrij gekomen zijn?
    Mag ik dit geloven of zou er meer aan de hand zijn?
    Het gekke is dat dit enkel tijdens de opstart is.


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Geurhinder in woonkamer na onderhoud? Empty Re: Geurhinder in woonkamer na onderhoud?

    Bericht van erwin ma okt 11, 2010 11:14 am

    hebben ze alles terug goed vastgezet, lijkt erop dat 1 of andere dichting pas goed sluit na opstart als alles wat opgewarmd en uitgezet is
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geurhinder in woonkamer na onderhoud? Empty Re: Geurhinder in woonkamer na onderhoud?

    Bericht van Gast ma okt 11, 2010 11:21 am

    Deurdichting nagezien?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geurhinder in woonkamer na onderhoud? Empty Re: Geurhinder in woonkamer na onderhoud?

    Bericht van Gast ma okt 11, 2010 11:32 am

    Ik doe het zo, mijn onderhoudsbeurt is volgende maand

    Ik heb ook een beetje reukhinder bij opstart, het eerste half uur.
    Die deurdichtingen zijn na een tijdje wel platgedrukt , ofwel vervangen , of tussen duim en wijsvinger ne keer op knijpen ( gans de omtrek)dat ze er weer een beetje dikker uitzien dat helpt ....tijdelijk.....maar uiteindelijk toch vervangen bij de eerstvolgende grote onderhoudsbeurt.

    Als mijnheer den installateur daarvoor speciaal moet komen, wordt dat een dure deurdichting.

    Wie een beetje handige Harry is , kan dit ook , het is trouwens niks speciaals !!!!

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geurhinder in woonkamer na onderhoud? Empty Re: Geurhinder in woonkamer na onderhoud?

    Bericht van Gast ma okt 11, 2010 11:34 am

    ik heb ook geurhinder bij het opstarten maar is na 10 min weg had dit ook als ik hem nieuw gekocht had en volgen technieker is hier niets aan te doen nu na paar dagen branden is dit wel weg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geurhinder in woonkamer na onderhoud? Empty Re: Geurhinder in woonkamer na onderhoud?

    Bericht van Gast ma okt 11, 2010 12:00 pm

    Nieuw gekocht ....dan is het de lakverf die uitdroogt , dat mag maar een paar dagen duren ....want het pikt in de ogen !!

    Bij mij is de kachel 3 jaar bijna , denk ik en het zijn nog steeds de eerste dichtingen , dus die zijn aan vervanging toe !! In dit geval is het wel een verbrande lichte houtgeur voor max een half uurken !!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Geurhinder in woonkamer na onderhoud? Empty Re: Geurhinder in woonkamer na onderhoud?

    Bericht van erwin ma okt 11, 2010 12:12 pm

    hoe vervang je een deurdichting
    is dit universeel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geurhinder in woonkamer na onderhoud? Empty Re: Geurhinder in woonkamer na onderhoud?

    Bericht van Gast ma okt 11, 2010 12:39 pm

    Er zullen waarschijnlijk verschillende diktes bestaan , dus doe je best de oude eruit en daarmee achter nieuwe gaan , bij mij zit begin en einde onderaan de deur vast met een clip en 1 vijs dus moeilijk is het niet!!
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Geurhinder in woonkamer na onderhoud? Empty Re: Geurhinder in woonkamer na onderhoud?

    Bericht van player ma okt 11, 2010 2:20 pm

    Ik zal dat ook eens bekijken hoe die dichtingen in mekaar zitten...


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Geurhinder in woonkamer na onderhoud? Empty Re: Geurhinder in woonkamer na onderhoud?

    Bericht van Gast ma okt 11, 2010 3:53 pm

    player schreef:Ik zal dat ook eens bekijken hoe die dichtingen in mekaar zitten...

    Dat is simpel, als je de gietijzeren stookwand open draait zit er dadelijk één in het zicht voor de dichting van de verbrandingskamer, verder heb je er ook nog één voor de afdichting van de rookgasventilatiekamer. Deze kan je bestellen bij je verdeler.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Geurhinder in woonkamer na onderhoud? Empty Re: Geurhinder in woonkamer na onderhoud?

    Bericht van pedro ma okt 11, 2010 8:20 pm

    Hier na het onderhoud geen last gehad van geurhinder of zo,wat ik wel had is dat de binnenkant van de kachel(die in beige kleur is) mooi zwart uitsloeg!Da zal wss een gevolg zijn van het onderhoud.....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena

    Gesponsorde inhoud


    Geurhinder in woonkamer na onderhoud? Empty Re: Geurhinder in woonkamer na onderhoud?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 7:43 am