Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 14 gasten

polle90


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    probleempje na installatie mcz nova hydro

    avatar
    pascal.smeets
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 75
    Registration date : 28-02-09

    probleempje na installatie mcz nova hydro Empty probleempje na installatie mcz nova hydro

    Bericht van pascal.smeets za okt 23, 2010 10:02 am

    Allemaal, ik heb onlangs weer mijn mcz nova hydro geplaatst doch nu op een ander punt binnen de bestaande cv-installatie. Tevens heb ik concentrische buizen gebruikt waar ik zeer tevreden over ben. Nu is het volgend eprobleem, als de kachel alleen draait ( dus de cv uitgetrokken zonder stroom) dan krijgt hij het hele huis warm ( 1200 m3 inhoud dus vrij veel radiatoren). Als ik de cv erbij aanzet, (zonder warmte vraag!!!) dan krijg ik maximaal 4 radiatoren warm en gaat de temperatuur binnen de kachel zeer snel naar boven de 80 graden( water). Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen. Ik heb in het verelden op de andere plaats geen problemen gehad. Duurde wel een uurtje eer alle radiatoren warm waren maar daarna geen enkel probleem. Nu is de kachel ongeveer het eindpunt binnen de lus waarvandaan het water wordt verdeeld. Wie kan mij een zinnige oplossing geven?
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    probleempje na installatie mcz nova hydro Empty Re: probleempje na installatie mcz nova hydro

    Bericht van Uthrex za okt 23, 2010 10:40 am

    Eigenlijk ken ik er niks van, maar kan het zijn dat de radiatoren dichtgeknepen zijn? Vroeger knepen ze de eerste radiatoren dicht (die hadden het warmste water), zodat de doorstroming naar de volgende radiator sneller ging. Aangezien ge nu vanachter als eerste begint te verwarmen, kan het zijn dat die laatste (wat vroeger de eerste waren) dichtgevezen zijn. Das aan de ingang van het warm water, schroefje verder uit draaien.
    Maar nogmaals, geen kennis van radiatoren en nog minder van de rest Wink

    Uthrex
    avatar
    pascal.smeets
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 75
    Registration date : 28-02-09

    probleempje na installatie mcz nova hydro Empty Re: probleempje na installatie mcz nova hydro

    Bericht van pascal.smeets za okt 23, 2010 11:04 am

    bedankt voor het meedenken mara ik heb van die moderne knoppen die zichzelf instellen en afsluiten nadat een bepaalde temp is bereikt. ( thermostatische radiatorknoppen). Kan het zijn dat simpelweg mijn invoer en uitvoer fout is, de temp gemeten in de kachel is normaliter de temp die de retour is, nu meet hij volgens mij de warmte die eruit gaat. Wijst dat niet op omgedraaide aansluiting?? Od denk ik dan te ver door.
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    probleempje na installatie mcz nova hydro Empty Re: probleempje na installatie mcz nova hydro

    Bericht van Uthrex za okt 23, 2010 2:43 pm

    Maar ik bedoelde het 'voetventiel'. Zo blijkt dat ding te heten. En het staat niet net voor de radiator, maar net achter de radiator. Allé ja, dus aan de uitgang hé Wink
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    probleempje na installatie mcz nova hydro Empty Re: probleempje na installatie mcz nova hydro

    Bericht van Gast za okt 23, 2010 2:48 pm

    Misschien kun je hier iets vinden

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    avatar
    pascal.smeets
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 75
    Registration date : 28-02-09

    probleempje na installatie mcz nova hydro Empty Re: probleempje na installatie mcz nova hydro

    Bericht van pascal.smeets ma okt 25, 2010 7:31 pm

    het probleem is waarschijnlijk verholpen. De pomp van de cv heb ik op niet modulerend gezet,( kabeltje eruit en het ging) en de verdelers van de thermostaat kranen en radiatoren heb ik in de voorste zone ( en dus voor de kachel het makkelijkste te bereiken en voor de waterstroming ) op 1 gezet. Het schijnt dat je de stroming of zoiets kunt beinvloeden waardoor de temp hetzelfde blijft maar de flow van het water rustiger of zoiets. Nu heb ik in totaal 14 radiatoren aangesloten en ze worden allemaal op gemiddeld 65 a 75 graden warm.( allemaal op 1200 kuub inhoud!). Ik heb nu in de kachel nog wat parameters aangepast en het loopt als een perfecte kachel. Dit had ik veel eerder moeten doen. Zelfs de concentrische buizen doen perfect hun werking op 80-130 mm en geven een perfecte balans in de kachel zonder lawaai.

    Bedankt in ieder geval voor de goeie reacties, het heeft geod geholpen.

    Gesponsorde inhoud


    probleempje na installatie mcz nova hydro Empty Re: probleempje na installatie mcz nova hydro

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 10:14 am