Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 2 verborgen en 17 gasten

Relax


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
ann
jeanhup
bart b
7 plaatsers

    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van Gast za okt 23, 2010 11:18 am

    Hoi,

    Ben op zoek naar pelletketel. Deze mag zonder plaatsing maximum 6000€ kosten. Het is ter vervanging voor mijn cv op stookolie. Deze heeft (ben net gaan kijken) een vermogen van 46,679 kw of 41000 kcal per uur van het jaar 79 (saint roche couvin). Deze staat ingesteld op 70graden, dat is momenteel genoeg maar in hartje winter zal ik hem hoger moeten zetten tot 75 graden. Let op het gaat hier over convectoren!!!!!
    Nu stook ik jaarlijks een 1500 a 1800 liter wat zeer weinig is. Dit zou naderhand nog moeten verminderen door dakisolatie en door nieuwe pvc-ramen, de huidige zijn van dubbel glas maar de 2de laag is bijgeplaatst. De bewoonbare oppervlakte is dan ook maar een 150 m². een 350³???
    Nu ben ik uiteraard ook uit op het belastingsvoordeel van 40% en heb ik als vereisten:
    - gietijzeren kamer
    - mogelijkheid verwarmen water (niet direct nodig)
    - naderhand kan het zijn dat we overschakelen op gewone radiatoren, ik weet niet of dit veel uitmaakt)

    Uit welke merken/types kan ik kiezen?

    grtn
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van bart b za okt 23, 2010 7:24 pm

    edelkamin otawa 24kw

    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van jeanhup za okt 23, 2010 11:43 pm

    Een CV ketel van 47kW die maar 1500-1800 liter gebruikt lijkt me zwaar overbemeten. Als je naar een pellet-CV gaat met buffervat zul je met veel minder vermogen toekunnen (zeker als je ook nog extra geisoleerd hebt). Een pelletketel van 20-24 kW zou meer dan genoeg zijn. Gecombineerd met een buffervat kun je dan je radiatoren, warm water en later eventueel zonnecollectoren aansluiten.
    Een 25kW ketel kost ca. €4000,- ex BTW als je kiest voor een degelijk merk met eenvoudige maar zeer betrouwbare techniek (zoals b.v. DZ).

    Je schrijft dat je later over gaat op 'gewone' radiatoren: wat heb je nu dan voor radiatoren?

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van Gast zo okt 24, 2010 4:38 am

    @jeanhub, van convectoren naar de alledaagse radiatoren
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van Gast zo okt 24, 2010 4:55 am

    @jaenhub:DZ, is dit een merk? 40% premie?
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van jeanhup zo okt 24, 2010 5:29 am

    iacocca schreef:@jaenhub:DZ, is dit een merk? 40% premie?
    DZ is inderdaad een merk. De federale belastingpremie van 40% kan inderdaad onder bepaalde voorwaarden van toepassing zijn. Als je meer informatie wil hebben dan moet je me maar een PM sturen.

    groet,

    Jean
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van ann zo okt 24, 2010 5:37 am

    Voorwaarden voor premies voor stookketels op hout
    Daarnaast komt ook een stookketel op hout in aanmerking. Het aanbod van stookketels op hout is vrij beperkt, ook al is de markt ervan in volle ontwikkeling.
    Als de stookketel op hout ter vervanging van een oude cv-ketel geplaatst wordt door een geregistreerde
    aannemer, die bevestigt dat:
    -de ketel beantwoordt aan de norm EN12809,
    -de ketel automatisch wordt geladen
    -de ketel uitsluitend hout of niet-behandeld samengedrukt hout als brandstof gebruikt
    -de ketel een rendement heeft bij nominaal nuttig vermogen van ten minste 60%in overeenstemming met de rendementseisen die zijn opgenomen in de norm EN303-5.

    Toekenningsvoorwaarden


    Om in aanmerking te komen voor de belastingvermindering, moeten alle werkzaamheden uitgevoerd
    en gefactureerd worden door een vakman. Voor alle maatregelen moet er een factuur, uitgereikt door een geregistreerde aannemer of een erkende energiedeskundige (energieaudit), en een betalingsbewijs worden voorgelegd.
    Om te weten of een aannemer al dan niet geregistreerd is, kunt u bellen naar de infolijn van de Federale Overheidsdienst Financiën op het nummer 02 57 257 57, elke werkdag van 8 tot 17 uur. U hebt
    daarvoor het btw-nummer van de betrokken aannemer nodig.

    Voor maatregel 1-8 (behalve 6) moet de factuur de volgende formule bevatten:
    Verklaring met toepassing van artikel 6311 van het K B /WI B 92 betreffende de uitgevoerde werken die zijn bedoeld in artikel 14524 van het Wetboek van de Inkomstenbelastingen 1992.
    Ik, ondergetekende…, bevestig dat... (per maatregel moeten de vermeldingen overgenomen worden die worden opgelegd door bijlage IIbis van het K B /WI B 92).
    Het koninklijk besluit van 20 december 2002 en een voorbeeldfactuur vindt u op de website www.energiesparen.be.
    De geregistreerde aannemer moet daarnaast de volgende gegevens vermelden op de factuur of op de bijlage ervan:
    - het adres van de woning waar de werkzaamheden werden uitgevoerd;
    - de verdeling van de kosten van de werkzaamheden volgens de aard ervan.
    U hoeft op voorhand geen formulieren in te vullen om die belastingvermindering aan te vragen. Het volstaat dat u beschikt over een factuur met de correcte vermeldingen over de uitgevoerde investering
    en een betalingsbewijs om bij de aangifte te voegen. Een factuur die alleen betrekking heeft op
    de aankoop van materialen zonder plaatsing door een geregistreerde aannemer wordt niet aanvaard.
    Premiebedrag

    Voor maatregel 1 tot 6 bedraagt de belastingvermindering 40% van de factuur (incl. btw), beperkt voor het inkomstenjaar 2010 tot 2770 euro (per woning per jaar voor alle maatregelen samen). Als de investeringen betrekking hebben op zonne-energie (maatregel 7 of Cool, verhoogt de maximale belastingvermindering tot 3600 euro. Dat bedrag moet in alle gevallen nog verhoogd worden met het percentage gemeentelijke opcentiemen (bv. 7%) die u anders op dat bedrag had moeten
    betalen.

    Overdraagbaarheid van uitgaven naar 3 volgende inkomstenjaren: Wanneer een woning al ten minste 5 jaar in gebruik is genomen bij de start van de werken, en de belastingplichtige in 2010 energiebesparende uitgaven doet waarbij de 40%-belastingvermindering het plafond van 2770 of 3600 euro overschrijdt, mag het overschot worden overdragen naar de 3 volgende belastbare tijdperken. Hierbij mogen per belastbaar tijdperk de voornoemde maxima niet worden overschreden, incl. de eventuele nieuwe uitgaven tijdens het tijdperk.

    Wanneer een gemeenschappelijke aanslag wordt gevestigd, wordt de belastingvermindering voor energiebesparende uitgaven omgedeeld in functie van het belastbaar inkomen van elk der echtgenoten.
    Deze wijze van omdeling geldt niet enkel voor de belastingvermindering voor energiebesparende uitgaven, maar ook voor de belastingvermindering voor lage energiewoningen, passiefwoningen en nul energiewoningen en de belastingvermindering voor intresten voor groene leningen.
    Als u in hetzelfde jaar werkzaamheden laat uitvoeren in verschillende woningen, kunt u per woning het maximale fiscale voordeel verkrijgen.

    Bij woningen die voor 50% eigendom zijn van een onderneming (bvba, nv, …) en 50% in particulier bezit, bedraagt de maximale belastingvermindering slechts 50% van de maximale fiscale aftrek van de woning.

    NOG INTERESSANT OM WETEN:
    U kan een groen krediet krijgen voor het vervangen van uw stookketel.


    Gevonden via www.premiezoeker.be
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van Gast ma okt 25, 2010 7:48 pm

    belastingvermindering 40%

    klopt het dan dat ook een hydro-pelletkachel in aanmerking komt voor de belastingbesparing?

    in deze thread las ik toch dat user 'Block' dat zelf gevraagd heeft bij de belasingen, en daar postitief antwoord heeft op gekregen.

    https://pellets.forummotion.com/algemeen-pelletkachels-f12/pellet-kachel-hydro-t1737.htm?highlight=hydro

    als dat zo is, dan lijkt mij deze oplossing toch wel ook voordelig.

    kan iemand dat bevestigen dat dit daadwerkelijk 'gelukt' is?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van erwin ma okt 25, 2010 10:42 pm

    wordt de cv-kachel automatisch geladen met pellets?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van pedro ma okt 25, 2010 10:49 pm

    Om ff een idee te hebben:


    http://www.2dehands.be/bouw/verwarming-radiatoren/ketel/attack-pellets-ketel-20kw-44107473.html?qq=pellets


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van Gast ma okt 25, 2010 11:10 pm

    erwin123 schreef:wordt de cv-kachel automatisch geladen met pellets?

    als dat natuurlijk een expliciete voorwaarde is, dan denk ik dat de hydro-pelletkachels mogelijks niet in aanmerking zullen komen, en dat het enkel de pellet cv-ketels zijn, die effectief automatisch geladen worden, zoals Pedro hier een voorbeeld van gaf.
    niettemin, als er reeds gebruikers zijn die dat in de personenbelasting kunnen aangeven hebben, met uiteraard goed gevolg, dan mogen ze dat natuurlijk altijd wel kenbaar maken, aangezien dat wel interessant is: het gaat immers algauw om 40% belastingvermindering nietwaar.


    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van erwin ma okt 25, 2010 11:36 pm

    als je niet aan alle voorwaarden voldoet zal het een gok zijn of je aangifte aanvaard word bom


    Laatst aangepast door erwin123 op di okt 26, 2010 1:05 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van Gast di okt 26, 2010 12:13 am

    Hoi,

    indien U spreekt over de fiscale aftrekbaarheid moet je de tekst van Ann zeer duidelijk lezen.

    Ikzelf heb de reglementering in mijn bezit. Ann heeft gelijk wat ze schrijft.

    Er zijn mensen die beweren dat ze hun pelletkachel fiscaal in mindering gebracht hebben.
    Er zijn er eveneens die dat gedaan hebben voor een thermo of hydrokachel.

    Neen en ik herhaal deze zijn niet fiscaal aftrekbaar. WAnneer je verkoper de nodige juiste teksten erop vermeld heeft kan het natuurlijk. Maar je verkoper pleegt fraude.

    Daarenboven is het ook zo met de digitale aangifte dat U
    niet verplicht bent de bewijsstukken mee te sturen. Ookal doe je de aangifte.
    Zolang de termijn niet verstreken is waarin je kontroleur verbeteringen kan aanbrengen, ben je nog niet zeker.

    Kontroleurs weten het natuurlijk zelf ook niet goed het verschil tss een thermokachel of pelletketel.

    Er zullen altijd mensen zijn die geluk hebben.

    En ook niet te vergeten. Er staat ook duidelijk in de wetgeving TER VERVANGING VAN EEN BESTAANDE ....

    gr

    spartherm,


    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van Block di okt 26, 2010 10:34 am

    Ik ben inderdaad naar de belastingsdienst gegaan met het attest dat bij mijn ketel zit. Mijn ketel is eigenlijk een volwaardige ketel(met buitensensors en dergelijke) in een kachelbehuizing.

    Mijn bestaande gasverwarmde ketel staat het verwarmingsgedeelte (softwarematig) geblokkeerd, enkel sanitair loopt nog via de ketel. Dit mocht volgens de belastingsdienst het gaat enkel over het vervangen van het centrale verwarmingsgedeelte en niet voor sanitair water.

    Enkel het gedeelte van de "ketel wordt automatisch geladen" kan je breed interpreteren. Bedoelen ze dat een pelletkorf-systeem niet mag. Bedoelen ze dat je een silo van 15kg moet hebben of van 60kg of van 1500kg?



    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van Gast za dec 18, 2010 6:48 pm

    hkybmw schreef:edelkamin otawa 24kw


    kheb em hky haha
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van Gast za dec 18, 2010 9:46 pm

    Wie wil werken uitvoeren en genieten van belastingsvermindering zal er wel een beetje spoed moeten achterzetten want wie gaat dat blijven betalen, vergeet niet we zitten al met een put van 25 miljard !!

    Het gaat volgend jaar beginnen sterke verminderingen voor allerlei subsidies dat het zelfs de moeite niet meer gaat zijn om eraan te beginnen en het maakt niets uit of we nu een regering zullen krijgen van de tjeven of de sossen of de blauwe , zelfs BDW. zal moeten snoeien.

    Want waar het allemaal mee begonnen is zo een 10 jaar geleden ,GRATIS bussen ?????????? en de onkosten op de maatschappij duwen , is te gek om los te lopen .DAT kan niet blijven duren en breekt vroeg of laat zuur op!!

    De vervuiler BETAALT, de gebruiker BETAALT !!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van Gast vr mei 27, 2011 1:15 am

    Het is dus een Edilkamin Ottowa 24kw geworden.

    Ben erg tevreden van de ketel maar en dat mag ook gezegd worden van de plaatsing!!!!

    Die in Zepperen doet zijn werk goed!!!!!
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van bart b vr mei 27, 2011 2:07 am

    hey

    Die Manne Van Ecolutions die kennen hun zaak .

    Zo moet het zijn .

    Ben er zelf ook zeer te vreden over .

    Ga mij ook deze pelletketel plaatsen .

    Mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van Gast vr mei 27, 2011 2:48 am

    hkybmw schreef:hey

    Die Manne Van Ecolutions die kennen hun zaak .

    Zo moet het zijn .

    Ben er zelf ook zeer te vreden over .

    Ga mij ook deze pelletketel plaatsen .

    Mvg


    Alweer een tevreden klant! :-)


    demosthenes
    demosthenes
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 20
    Registration date : 23-02-11

    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van demosthenes za mei 28, 2011 5:26 am

    Ik heb vorig jaar onze stookolie CV ook vervangen door een pellet cv van Oekofen 15kW.
    buffervat voor sanitair warm water, binnenkort waarschijnlijk ook zonneboiler of buffervat.
    bestaande radiatoren zijn behouden, en pellets naar cv worden automatisch aangevoerd door schroef en zelfgemaakte stockagebuffer (circa 2000 kg voorraad, eigenlijk te weinig maar niet meer ruimte beschikbaar)
    Plaatsing door erkende aannemer, twee regelkringen (eentje voor sanitair, eentje voor cv) en buitensensor
    Alle voorwaarden zijn dus voldaan voor belastingaftrek - maar met 6000euro zal je er niet komen...



    _________________
    Ecoteck Laura Air Plus kachel 12kW
    Oekofen 15kW cv ketel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van erwin za mei 28, 2011 8:36 am

    demosthenes schreef:
    Alle voorwaarden zijn dus voldaan voor belastingaftrek - maar met 6000euro zal je er niet komen...

    met een edilkamin otawa denk ik wel


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van Gast zo jun 26, 2011 9:44 am

    demosthenes schreef:Ik heb vorig jaar onze stookolie CV ook vervangen door een pellet cv van Oekofen 15kW.
    buffervat voor sanitair warm water, binnenkort waarschijnlijk ook zonneboiler of buffervat.
    bestaande radiatoren zijn behouden, en pellets naar cv worden automatisch aangevoerd door schroef en zelfgemaakte stockagebuffer (circa 2000 kg voorraad, eigenlijk te weinig maar niet meer ruimte beschikbaar)
    Plaatsing door erkende aannemer, twee regelkringen (eentje voor sanitair, eentje voor cv) en buitensensor
    Alle voorwaarden zijn dus voldaan voor belastingaftrek - maar met 6000euro zal je er niet komen...


    Ben voor minder dan 6000 gesteld en content!

    Gesponsorde inhoud


    Welke ketel??? max prijs ketel 6000€ Empty Re: Welke ketel??? max prijs ketel 6000€

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 12:16 am