Twijfel Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 50 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 50 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Twijfel I_vote_lcapTwijfel I_voting_barTwijfel I_vote_rcap 
steven
Twijfel I_vote_lcapTwijfel I_voting_barTwijfel I_vote_rcap 
pedro
Twijfel I_vote_lcapTwijfel I_voting_barTwijfel I_vote_rcap 
krusty
Twijfel I_vote_lcapTwijfel I_voting_barTwijfel I_vote_rcap 
Fleur
Twijfel I_vote_lcapTwijfel I_voting_barTwijfel I_vote_rcap 
ss
Twijfel I_vote_lcapTwijfel I_voting_barTwijfel I_vote_rcap 
jeanhup
Twijfel I_vote_lcapTwijfel I_voting_barTwijfel I_vote_rcap 
Philip
Twijfel I_vote_lcapTwijfel I_voting_barTwijfel I_vote_rcap 
Annejanne
Twijfel I_vote_lcapTwijfel I_voting_barTwijfel I_vote_rcap 
Maryline
Twijfel I_vote_lcapTwijfel I_voting_barTwijfel I_vote_rcap 

 

 Twijfel

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel Empty
BerichtOnderwerp: Twijfel   Twijfel Emptyzo okt 31, 2010 1:20 pm

Ik ben bezig met het maken van een keuze. Moet ik nu voor het nieuwste model gaan (kinderziektes maar nieuwste techniek) of juist een model van vorig jaar (geen kinderziektes maar oudere techniek). Je ziet bij veel leveranciers aanbiedingen van zolang de voorraad strekt. Hoe groot zijn de verschillen in techniek eigenlijk? Uiterlijke verschillen interreseren mij niet, kachel is voor in mijn werkplaats.
Zeer geëerd forum, graag uw mening!!
Kees
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel   Twijfel Emptyzo okt 31, 2010 2:21 pm

Zit een beetje met hetzelfde. Neem ik een nieuwer merk, iets goedkoper of een wat langer bestaand merk, iets duurder. Neem ik een meer basic toestel of eentje met veel snufjes?
Service die de leverancier kan leveren en ervaring van andere gebruikers tellen voor mij zwaar door. En soms betekent dat dat je veel tijd moet steken in het zoeken naar info. Maar die heb ik op dit forum en ook bij verschillende leveranciers wel gevonden. Zeker dit forum heeft mij goed op weg geholpen. Kan bijna mijn knoop doorhakken;-).

Peter
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

Twijfel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel   Twijfel Emptyzo okt 31, 2010 2:35 pm

keesk schreef:
Ik ben bezig met het maken van een keuze. Moet ik nu voor het nieuwste model gaan (kinderziektes maar nieuwste techniek) of juist een model van vorig jaar (geen kinderziektes maar oudere techniek). Je ziet bij veel leveranciers aanbiedingen van zolang de voorraad strekt. Hoe groot zijn de verschillen in techniek eigenlijk? Uiterlijke verschillen interreseren mij niet, kachel is voor in mijn werkplaats.
Zeer geëerd forum, graag uw mening!!
Kees
De technische verschillen tussen de kachels van vorig modeljaar en dit modeljaar zijn vrijwel nihil: in de basistechnieken van pelletkachels (ventilatoren, opvoermotoren) heeft zich in het laatste jaar geen geweldige innovatie voorgedaan. Dit zijn allemaal al uitontwikkelde technieken.
Duurdere merken kunnen wel eens wat innovatieve regeltechiek of nieuwe pellettoevoertechnieken hebben maar voor in de werkplaats heb je dat waarschijnlijk allemaal niet nodig. Gewoon een goede betaalbare pelletkachel kiezen van een betrouwbare leverancier.

Groet,

Jean
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

Twijfel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel   Twijfel Emptyzo okt 31, 2010 2:48 pm

pesno schreef:
Zit een beetje met hetzelfde. Neem ik een nieuwer merk, iets goedkoper of een wat langer bestaand merk, iets duurder. Neem ik een meer basic toestel of eentje met veel snufjes?
Service die de leverancier kan leveren en ervaring van andere gebruikers tellen voor mij zwaar door. En soms betekent dat dat je veel tijd moet steken in het zoeken naar info. Maar die heb ik op dit forum en ook bij verschillende leveranciers wel gevonden. Zeker dit forum heeft mij goed op weg geholpen. Kan bijna mijn knoop doorhakken;-).

Peter

Veel merken die in België of Nederland nieuw lijken bestaan vaak al jaren in Italië of Oostenrijk.
Qua snufjes zijn de enige echt zinvolle innovaties het toepassen van continue volumetrische pellettoevoer (Palazzetti, Olimpia-Splendid) of verfijnde regeltechnieken die de verbranding monitoren in de branderruimte zelf en de kachelregeling automatisch optimaliseren (Edilkamin Leonardo, MCZ). Dat laatste snufje is eigenlijk alleen handig als je vaak kwaliteitsverschil in je pellets hebt.

groet,

Jean
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Twijfel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel   Twijfel Emptyzo okt 31, 2010 2:59 pm

zit niet zoveel verschil in. mijn pelletkachel is nu 3 jaar oud en heb daar geen problemen mee.

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel   Twijfel Emptyzo okt 31, 2010 4:59 pm

Kijk daar heb ik wat aan! Dat was trouwens ook de reden dat ik die handleidingen nodig had. Ik wilde de beide merken vergelijken in hoe dudelijk de manuals zijn.

Kees
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Twijfel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel   Twijfel Emptyzo okt 31, 2010 5:45 pm

die zijn allemaal even 'duidelijk'.

sommige zitten beter in mekaar dan andere

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gesponsorde inhoud





Twijfel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel   Twijfel Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Twijfel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Twijfel pellets / gas
» ik twijfel over aanschaf pelletkachel, dus graag hulp, BVD voor het lezen en of reageren.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: