Twijfel pellets / gas Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 27 gasten

Irbe, SICCO

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Twijfel pellets / gas I_vote_lcapTwijfel pellets / gas I_voting_barTwijfel pellets / gas I_vote_rcap 
steven
Twijfel pellets / gas I_vote_lcapTwijfel pellets / gas I_voting_barTwijfel pellets / gas I_vote_rcap 
pedro
Twijfel pellets / gas I_vote_lcapTwijfel pellets / gas I_voting_barTwijfel pellets / gas I_vote_rcap 
krusty
Twijfel pellets / gas I_vote_lcapTwijfel pellets / gas I_voting_barTwijfel pellets / gas I_vote_rcap 
Fleur
Twijfel pellets / gas I_vote_lcapTwijfel pellets / gas I_voting_barTwijfel pellets / gas I_vote_rcap 
ss
Twijfel pellets / gas I_vote_lcapTwijfel pellets / gas I_voting_barTwijfel pellets / gas I_vote_rcap 
jeanhup
Twijfel pellets / gas I_vote_lcapTwijfel pellets / gas I_voting_barTwijfel pellets / gas I_vote_rcap 
Philip
Twijfel pellets / gas I_vote_lcapTwijfel pellets / gas I_voting_barTwijfel pellets / gas I_vote_rcap 
Annejanne
Twijfel pellets / gas I_vote_lcapTwijfel pellets / gas I_voting_barTwijfel pellets / gas I_vote_rcap 
Maryline
Twijfel pellets / gas I_vote_lcapTwijfel pellets / gas I_voting_barTwijfel pellets / gas I_vote_rcap 

 

 Twijfel pellets / gas

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 10:32 am

Beste forumleden,
Misschien kunnen jullie mij bij dit dilemma helpen. Onze situatie.
Wij verwarmen momenteel met cv op gas (recente ketel) en als bijverwarming in de leefruimte een houtkachel.
Deze laatste zouden we willen vervangen door een aangenaam,onderhoudsarm/vrij maar vooral goedkoop in verbruik systeem.
Een gasleiding is reeds aanwezig.
Op het eerste zicht leken pellets mij een goed systeem. Vooral omdat deze per kwh zeer goedkoop zijn in vgl met gas ..... dacht ik.
Wanneer ik de vaste kosten van het gas weglaat (abonnement, distributie alles wat per dag word gerekend) en dus enkel het effectieve verbruik reken kom ik op
0.04€ / kwh. De vaste kosten wil ik niet meerekenen omdat deze onafhankelijk zijn van hoeveel ik verbruik en ik mijn gas toch zal behouden.
Volgens mijn berekening kosten pellets +/- 0.046€/kwh bij aankoop van 3.40€/zak 4.9kwh/kg.
Een serieux verschil.
Is gas dan toch een goedkoper alternatief in ons geval? of maak ik een rekenfout.
Ook rekening houdend met het jaarlijks onderhoud van +/- 100-150€ bij pellets

graag jullie advies


grt


Laatst aangepast door jurgie op di nov 08, 2011 11:56 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 11:43 am

En dan vergeet je nog de elektriciteitsrekening. Plus de meerkost op de maaltijden. Want je zal met 15kg zakken moeten sleuren. Of je gaat gewicht verliezen (en zal je waarschijnlijk de kachel warmer willen hebben), of je gaat meer eten Wink

Uthrex
ps: ik kom uit op 0.046258 €/kwh (3.4/73.5 (kwh in een zakje))

_________________
Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 11:58 am

Uthrex schreef:
En dan vergeet je nog de elektriciteitsrekening. Plus de meerkost op de maaltijden. Want je zal met 15kg zakken moeten sleuren. Of je gaat gewicht verliezen (en zal je waarschijnlijk de kachel warmer willen hebben), of je gaat meer eten Wink

Uthrex
ps: ik kom uit op 0.046258 €/kwh (3.4/73.5 (kwh in een zakje))

absoluut gelijk, eerste rekenfoutje. Electriciteit gaat via panelen dus is ""gratis"".
financieel is het blijkbaar toch niet zo interessant als bijverwarming indien men reeds gas gebruikt!? in tegenstelling tot de verkoperspraatjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 12:02 pm

Ik heb nu 1 jaar mijn pelletkachel staan, die verwarmt living en keuken. Ik heb nog steeds mijn cv voor hall en badkamer en eventueel voor de kinderen hun kamer tijdens het studeren. Ik ben van 300€ naar 170€ per maand gegaan met de gas- en elektriciteitsrekening. Ik heb ook een andere manier van stoken dan er voor. Waar vroeger heel de dag overal de CV aanstond, wordt nu enkel heel de dag de keuken en living verwarmd met de pelletkachel en de overige ruimtes enkel als het nodig is. Dit is voor mij een hele mooie besparing, met mijn verbruik aan pellets er af is mijn kachel op 3 jaar terug verdient.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 12:09 pm

kristel schreef:
Ik heb nu 1 jaar mijn pelletkachel staan, die verwarmt living en keuken. Ik heb nog steeds mijn cv voor hall en badkamer en eventueel voor de kinderen hun kamer tijdens het studeren. Ik ben van 300€ naar 170€ per maand gegaan met de gas- en elektriciteitsrekening. Ik heb ook een andere manier van stoken dan er voor. Waar vroeger heel de dag overal de CV aanstond, wordt nu enkel heel de dag de keuken en living verwarmd met de pelletkachel en de overige ruimtes enkel als het nodig is. Dit is voor mij een hele mooie besparing, met mijn verbruik aan pellets er af is mijn kachel op 3 jaar terug verdient.

Groetjes
Kristel

Bedankt voor uw reactie.
Tijdens de dag gebruiken wij hoofdzakelijk onze houtkachel. Alleen 's morgens staat de CV aan omdat deze kan geprogammeerd worden zodat de badkamer en de leefruimte opwarmt. De houtkachel gaat eruit en ik ga op zoek naar een programmeerbaar systeem om lokaal te verwarmen. Gas / pellets lijken de perfecte oplossing. Gas is volledige onderhoudsvrij, pellets niet maar blijkbaar wel stukken goedkoper. Zo laat men uitschijnen. Want wanneer ik de prijs bereken per kwh, zonder abonnementskosten voor het gas want dit blijft voor de CV & het koken kom ik tot de conclusie dat het verschil verwaarloosbaar is.

Ik zal dus evenveel verbruik betalen voor mijn gaskachel als voor mijn pelletkachel. Bovendien zijn de meeste gaskachels beter kwa rendement en betaal ik geen jaarlijks onderhoud of extra leveringkosten (zitten reeds in abonnement vervat).

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 12:28 pm

Aan een pelletkachel heb je natuurlijk wel beetje werk, om de dagen maak ik mijn kachel proper, dit duurt max 10 min. Je moet ook op zoek naar pellets maar als je hier beetje volgt dan weet je waar er promo's zijn en dit brengt dan de stookkost weer omlaag. Met een gaskachel heb je dit natuurlijk allemaal niet. Ieder voor zich moet natuurlijk uitmaken of het haalbaar is maar ik heb nog steeds geen seconde spijt van mijn pelletkachel, met 130€ in de maand kan je toch al iets anders doen ;-)

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 2:19 pm

Ik ben er zeker van als je eens een pelletkachel geïnstalleerd hebt dat je een andere manier van stoken gaat hanteren. Ik stookte voor ik mijn pelletkachel had ook alleen met de cv op aardgas. Nu stook ik voornamelijk pellets en gebruik ik mijn cv nog enkel voor de badkamer en in de winter als het echt koud is 's nachts. Mijn uitgaven om te stoken zijn sindsdien een heel pak omlaag gegaan (hier 640 euro op jaarbasis)!!! Het is echter een persoonlijke keuze of je kiest voor een pellet- of een gaskachel.
Ik wens je alvast veel succes met je keuze!

Groeten, Benny.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 8:07 pm

Ik ben toevallig vandaag overgestapt van energieleverancier en ben geen gasprijs tegengekomen lager dan €0,61 per m3 ik kom dan aan 0,61:10,3= €0.059 per kwh. (ervan uitgaand dat er 10,3 khw in een m3 gas zit)

Bij de pellets die ik verkoop zit er 5,28 kwh in een kg een kg kost bij mij €0,25
0,25:5,28= €0,047 per kwh.

Ik kom aan toch een behoorlijk verschil, als ik een fout maak dan hoor ik het graag!

Vriendelijke groet,

Bert
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 8:29 pm

die kwh berekeningen zijn allemaal theorie, er zijn pellets met minder dan 5 kwh/kg ook.
met een pelletkachel ga je gewoon heel anders stoken.

haal uit de huidige factuur van gas, hoeveel je per jaar effectief betaald momenteel.

daar tegenover zet je de prijs van 2 ton pellets, dit is het gemiddeld verbruik van een pelletkachel op jaarbasis,

zo heb je een realistisch beeld van mogelijke besparing

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 8:59 pm

erwin123 schreef:
die kwh berekeningen zijn allemaal theorie, er zijn pellets met minder dan 5 kwh/kg ook.
met een pelletkachel ga je gewoon heel anders stoken.

haal uit de huidige factuur van gas, hoeveel je per jaar effectief betaald momenteel.

daar tegenover zet je de prijs van 2 ton pellets, dit is het gemiddeld verbruik van een pelletkachel op jaarbasis,

zo heb je een realistisch beeld van mogelijke besparing

Heb even mijn gasfactuur erbij genomen:
Is bij ebem.

Reken ik niet mee omdat het onafhankelijk is van mij gebruik en dus ook geen effect in mijn keuze naar de goedkoopste in verbruik:
abonnement aardgas 42.53€/jaar -> reken ik niet mee omdat mijn CV en koken op gas is en blijft. Dus geen besparing bij extra pelletkachel
meterverhuur 6.01/jaar -> reken ik niet mee omwille van dezelfde reden
vaste vergoeding 58.94€/jaar -> reken ik niet mee

Reken ik wel omdat het afhankelijk is van mijn verbruik:
distributie 1.09291 c/kwh
bijdrage energie 0.09889 c/kwh
toeslag beschermde klanten 0.01777 c/kwh
federale bijdrage gas 0.1490 c/kwh
aardgas zelf: 3.11105 c/kwh

wat dus betekent: indien ik een gaskachel plaats als bijverwarming zal ik per kwh gas 0.046 € betalen terwijl met pellets 0.047€/kwh. Aankoop prijs van het toestel is ongeveer hetzelfde. Bij gas heb ik zeer weinig tot geen onderhoudskosten. Mijn keuze zal voornamelijk bepaald worden door 1. verbruikskost 2. gebruiksgemak.

Klopt mijn stelling?

Wat betreft dat anders stoken. Ik zie niet echt een verschil ... je stelt op beide toestellen de temperatuur in die je in die bepaalde ruimte wil hebben. Het toestel doet de rest. Werken beiden hoofdzakelijk via ventilatoren. Pellets geven misschien wat meer stralingswarmte? Voorlopig zie ik alleen nadelen bij het plaatsen van een pelletkachel als bijverwarming
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 9:11 pm

Als ik die minimale verschillen zie, zou ik toch mijn hart laten spreken. Ofwel ben je een pelletbrander, ofwel niet. Soms heeft het gewoon met principes te maken zoals bvb niet meer afhankelijk te willen zijn van multinationals. Maar als het inderdaad zo weinig scheelt, zou ik de moeite niet doen. Maar zoals velen hier is pellets branden ook een beetje een hobby. En voor een hobby, mag je geen tijdskosten rekenen.
Terug naar boven Ga naar beneden
boxke
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
boxke


Aantal berichten : 223
Registration date : 18-10-10

Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 9:29 pm

jurgie schreef:

Wat betreft dat anders stoken. Ik zie niet echt een verschil ... je stelt op beide toestellen de temperatuur in die je in die bepaalde ruimte wil hebben. Het toestel doet de rest.

Ben zelf 1 jaar pelletstoker en er treedt zeer snel een verschil in stoken op: je ziet nl dagelijks wat er doorgedraaid wordt, wat bij gas of mazout niet is. Bij ieder dagelijks zakje (soms wat meer, soms wat minder)zie je je gewoontes bij een zekere temperatuur en je verbruik.
Als je dan ook van je CV het dag- of weekverbruik bijhoudt, dan begin je te optimaliseren ifv kostprijs. Tov. gas is het verschil in kostprijs per kWh klein/nihil, maar tov mazout is het verschil 100%

Gr, Boxke
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 9:29 pm

jurgie hoeveel gas heb je verbruikt laatste jaar en op hoeveel euro verbruikskosten kom je dan,

daarlangs zet je de prijs van 2 ton pellets, neem 3.5/zakje van 15kg, komt dan op 466 euro.






_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
boxke
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
boxke


Aantal berichten : 223
Registration date : 18-10-10

Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 9:34 pm

erwin123 schreef:
jurgie hoeveel gas heb je verbruikt laatste jaar en op hoeveel euro verbruikskosten kom je dan,

daarlangs zet je de prijs van 2 ton pellets, neem 3.5/zakje van 15kg, komt dan op 466 euro.

Erwin,
verbruik is toch sterk variërend van woning tot woning ? Ik verbruik bv 3 ton pellets + 1000 liter mazout. De 3 ton pellets is in de plaats gekomen van de 1500 liter mazout die uitgespaard werd; De verhouding in kWh totaal bleef bij mij constant is m'n beste vergelijk in kostprijzen.

Gr,
Boxke
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 9:47 pm

erwin123 schreef:
jurgie hoeveel gas heb je verbruikt laatste jaar en op hoeveel euro verbruikskosten kom je dan,

daarlangs zet je de prijs van 2 ton pellets, neem 3.5/zakje van 15kg, komt dan op 466 euro.






denk niet dat 3.50/zakje een gemiddelde is of zal zijn. Uitgezonderd van Makro komt bijna niemand aan deze prijs.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 10:03 pm

hallo
verleden jaar green energy ingedaan aan 3.21euro zakje heb nog een 500kg liggen en moet er bij gaan halen, weet iemand wat de huidige prijs is van de green energy?

grtjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 10:06 pm

flament NV Staden schreef:
erwin123 schreef:
jurgie hoeveel gas heb je verbruikt laatste jaar en op hoeveel euro verbruikskosten kom je dan,

daarlangs zet je de prijs van 2 ton pellets, neem 3.5/zakje van 15kg, komt dan op 466 euro.






denk niet dat 3.50/zakje een gemiddelde is of zal zijn. Uitgezonderd van Makro komt bijna niemand aan deze prijs.
heb fabrikant in de buurt, 3.40€ voor din 3.90€ voor din+
kan er zelf omgaan dus scheelt ook weer
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 10:07 pm

boxke schreef:
erwin123 schreef:
jurgie hoeveel gas heb je verbruikt laatste jaar en op hoeveel euro verbruikskosten kom je dan,

daarlangs zet je de prijs van 2 ton pellets, neem 3.5/zakje van 15kg, komt dan op 466 euro.

Erwin,
verbruik is toch sterk variërend van woning tot woning ? Ik verbruik bv 3 ton pellets + 1000 liter mazout. De 3 ton pellets is in de plaats gekomen van de 1500 liter mazout die uitgespaard werd; De verhouding in kWh totaal bleef bij mij constant is m'n beste vergelijk in kostprijzen.

Gr,
Boxke
heb nu een gasverbruik van 18500 kwh/jaar (+/-1100€/j). Maar tijdens de winter brand ik toch dagelijks wat hout dus zou feitelijk wel meer moeten zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 10:17 pm

jurgie schreef:

heb nu een gasverbruik van 18500 kwh/jaar (+/-1100€/j). Maar tijdens de winter brand ik toch dagelijks wat hout dus zou feitelijk wel meer moeten zijn.

18500 X 0.046 komt op +-850 euro
dat ga je nooit opstoken met een pelletkachel,
dat zijn ongeveer 240 zakken Shocked

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 10:20 pm

1100:18500= 0,059 per kwh of ben ik gek? klop
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 10:23 pm

bertfire schreef:
1100:18500= 0,059 per kwh of ben ik gek? klop

in die 0.059 zit ook de meterhuur, abonnement en vaste vergoeding

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptydi nov 08, 2011 10:29 pm

Oke dat had ik niet begrepen, mijn welgemeende excuses Embarassed

Komt er dan wel op neer dat gas in Nederland duurder is als in Belië Crying or Very sad Terwijl het hier in de grond zit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptywo nov 09, 2011 9:08 am

erwin123 schreef:
jurgie schreef:

heb nu een gasverbruik van 18500 kwh/jaar (+/-1100€/j). Maar tijdens de winter brand ik toch dagelijks wat hout dus zou feitelijk wel meer moeten zijn.

18500 X 0.046 komt op +-850 euro
dat ga je nooit opstoken met een pelletkachel,
dat zijn ongeveer 240 zakken Shocked

Het moeilijke is inderdaad dat ik niet precies kan weten hoeveel gas ik verbruik voor mijn verwarming. Die 18500 is zowel voor CV als warm water & koken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptywo nov 09, 2011 11:29 am

Het grootste deel gaat naar verwarming, daarna warm water en hier hangt er dan ook nog vanaf welk systeem je hiervoor hebt en als laatste koken. Ik ben van 41446 kwh naar 22860 kwh gegaan. Nu zou ik mijn warmwater nog willen veranderen, momenteel gebeurd dit via een boiler waar ik constant warm water in voorraad heb maar dit verbruikt al veel zonder 1 lek water te verbruiken, dus als ik deze vervang door een doorstroom bespaar ik jaarlijks nog meer gas.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Emptywo nov 09, 2011 11:58 am

Wat bij mij de grootste twijfel veroorzaakt is een vergelijkende tabel pelletprijs/gasprijs
Hier staat duidelijke weergegeven dat pellets toch een heel stuk goedkoper zijn per kwh.
Maar de berekeningen, indien ik mijn gas behoud geven iets heel anders weer. Het lijkt mij meer
Ik denk dat mijn conclusie de volgende is:

Pellets als lokale bijverwarming zijn financieel interessant indien men geen gebruik maakt van gas en dus ook de abonnements/distributiekosten niet betaald. Bv bij verwarming op stookolie of electriciteit.
Alle kwh die men op dat moment verbruikt zijn de helft goedkoper via pellets.
Indien men reeds gas gebruikt en het gas als hoofdverwarming blijft behouden kan als lokale bijverwarming net zo goed gas gebruikt worden. Het prijsverschil per kwh is verwaarloosbaar. Men heeft het gebruiksgemak van gas en weinig tot geen onderhoudskosten. De prijs voor de aankoop van een kachel is voor beiden evenredig.

<script src='http://img46.imageshack.us/shareable/?i=68d2494bce.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]</noscript>
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Twijfel pellets / gas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twijfel pellets / gas   Twijfel pellets / gas Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Twijfel pellets / gas
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Twijfel
» ik twijfel over aanschaf pelletkachel, dus graag hulp, BVD voor het lezen en of reageren.
» Pellets

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: