twijfel over pelletkachel Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 41 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 41 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
twijfel over pelletkachel I_vote_lcaptwijfel over pelletkachel I_voting_bartwijfel over pelletkachel I_vote_rcap 
steven
twijfel over pelletkachel I_vote_lcaptwijfel over pelletkachel I_voting_bartwijfel over pelletkachel I_vote_rcap 
pedro
twijfel over pelletkachel I_vote_lcaptwijfel over pelletkachel I_voting_bartwijfel over pelletkachel I_vote_rcap 
krusty
twijfel over pelletkachel I_vote_lcaptwijfel over pelletkachel I_voting_bartwijfel over pelletkachel I_vote_rcap 
Fleur
twijfel over pelletkachel I_vote_lcaptwijfel over pelletkachel I_voting_bartwijfel over pelletkachel I_vote_rcap 
ss
twijfel over pelletkachel I_vote_lcaptwijfel over pelletkachel I_voting_bartwijfel over pelletkachel I_vote_rcap 
jeanhup
twijfel over pelletkachel I_vote_lcaptwijfel over pelletkachel I_voting_bartwijfel over pelletkachel I_vote_rcap 
Philip
twijfel over pelletkachel I_vote_lcaptwijfel over pelletkachel I_voting_bartwijfel over pelletkachel I_vote_rcap 
Annejanne
twijfel over pelletkachel I_vote_lcaptwijfel over pelletkachel I_voting_bartwijfel over pelletkachel I_vote_rcap 
Maryline
twijfel over pelletkachel I_vote_lcaptwijfel over pelletkachel I_voting_bartwijfel over pelletkachel I_vote_rcap 

 

 twijfel over pelletkachel

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
kenzo229
Pellet
Pellet
kenzo229


Vrouw Aantal berichten : 53
Registration date : 29-11-12

twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptyvr nov 30, 2012 9:16 am

hey hey,

momenteel hebben we een gewone houtkachel ( saey) maar na 2 schoorsteenbrandjes ( niks erg) zit de schrik er toch in dat het ooit wel eens erg zou kunnen zijn.
Nu zijn we dus op zoek naar een alternatief en zo ben ik hier gekomen om veel te lezen over de pelletkachel. Ik ken niemand met een pelletkachel dus gelukkig bestaat er een pelletforum!
We hebben wel wat twijfel of de pelletkachel ons hetzelfde voordeel kan geven als de gewone houtkachel.
Nu verwarmen we nl ons gehele huis met de kachel, t is te zeggen in de living en keuken 24 graden en met de deuren overal open breken we in ons hele huis de koude.
Als de kachel een dag niet gebrand heeft dan is het een heel pak kouder op de bovenverdieping. Ik weet dat we verwend zijn door de warmte die onze kachel geeft en we willen deze warmte ook houden in de toekomst maar het word ook moeilijker om aan gratis hout te geraken en hout zagen enzo word ook zwaarder voor mijn echtgenoot.
Zou een pelletkachel ons evenveel warmte kunnen geven ??

grts,
Kenzo
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptyvr nov 30, 2012 10:42 am

Een pelletkachel met de juiste KW-waarde zal jullie zeker evenveel warmte geven dan een gewone houtkachel.

Groetjes, Benny 67
Terug naar boven Ga naar beneden
Péétje Brik
Pellet
Pellet
Péétje Brik


Man Aantal berichten : 175
Leeftijd : 62
Registration date : 19-01-11

twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptyvr nov 30, 2012 10:58 am

Hier hebben we de stap gezet door de dure prijs en soms slechte kwaliteit van het aangekochte brandhout.
Onze situatie is dezelfde als bij u, wij hebben de keuze gemaakt om te werken met kanalisatie om boven de koude te breken, en dit werkt perfect.
Terug naar boven Ga naar beneden
stef123
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
stef123


Man Aantal berichten : 323
Registration date : 22-09-12

twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptyvr nov 30, 2012 11:38 am

Je kan ook kiezen voor een combi hout & pellet kachel, daar heb ik ook voor gekozen [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Maandag komen ze de kachel installeren, dan zal ik meer weten. De Nature Line heeft een vermogen van 11 KW en zou meer dan 300 m³ kunnen verwarmen. Rika heeft ook een combi-kachel, de Induo, maar die was voor mij wat aan de dure kant maar zeer goede kwaliteit.
Hier vind je ook nog wat info
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
mvg
Stef
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptyvr nov 30, 2012 1:40 pm

U zal perfect uw huis kunnen verwarmen met een pelletkachel. Onze kachel van 11Kw/h verwarmt de living, keuken, hall, badkamer, traphall (ruim 200 kubiek) en als het echt koud is zetten we een uurtje voordat we gaan slapen de slaapkamer deuren open. In de living en keuken halen we makkelijk 24° terwijl in de badkamer, hall en traphall we 22° halen. Als er een periode is van strenge vorst dan blijft de kachel dag en nacht aan. Het blijft dan gezellig warm in huis. Op die manier hebben we iets minder dan 130 zakjes pellets nodig (verleden winter exact 110).
Terug naar boven Ga naar beneden
kenzo229
Pellet
Pellet
kenzo229


Vrouw Aantal berichten : 53
Registration date : 29-11-12

twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptywo dec 05, 2012 8:10 am

bedankt allemaal .
we zijn overtuigd en gaan nu snel werk maken van een pelletkachel !
nu op zoek naar een goed installateur.

grts, kenzo
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptywo dec 05, 2012 9:15 am

Hoi Kenzo,

een pelletkachel is ideaal mits hij goed werkt. Dus ZEKER naar een betrouwbare installateur zoeken.
1 Waarvan je weet dat hij ook verstand heeft van zaken en je niet in de kou laat zitten als er iets is.
Op dit forum is daar al genoeg over geschreven. Indien u ook echte intresse in de kachel heeft weet u snel hoe hij werkt en wat u zelf kan doen bij problemen. Weet u dit allemaal is het een fluitje van een cent.
Voor alle zekerheid zou ik wel als ik u was een beetje meer KW's nemen zodat u altijd wat vermogen over heeft ( maar dat is mijn idee en werkt hier wel oke).
Succes met uw speurtocht.

Groet, Aad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptywo dec 05, 2012 9:50 am

@Kenzo. Uit ervaring: beperk je niet tot één installateur voor advies en een prijsofferte. De meeste installateurs zijn ook verdelers/verkopers, waardoor je meestal niet alle en volledige informatie krijgt, met alle gevolgen vandien. Een eerlijke installateur (die ook kachels verkoopt), moet je eigenlijk advies geven als zou het om zijn eigen woning gaan. Hij weet met welke factoren je allemaal rekening moet houden om deskundig advies te geven. Als je even grasduint op dit forum zul je wel merken dat er inderdaad met veel verkopers/installateurs een probleem is. Ze zijn vaak niet technisch geschoold, maar volgen in het beste geval een opleiding bij de invoerder/fabrikant. Iedereen kan een kacheltje installeren, maar dat is nog iets anders dan uitzoeken wat de beste, goedkoopste ... verwarmingsinstallatie is voor een volledige woning. Gelukkig zijn er ook installateurs/verkopers die dat wel doen, maar dik lopen ze niet. Uitkijken dus! De installateur/verkoper is veel belangrijker dan het merk van de pelletkachel. Maar ook daar zijn er wezenlijke verschillen in kwaliteit, werking, onderhoud, levensduur enz. Ik merk dat je nog weinig weet over pelletkachels. Doe er minstens een maand (beter nog langer) over om zelf alle mogelijke informatie op te zoeken vooraleer je een bestelbon ondertekent. Op dit forum kun je makkelijk veel interessante info vinden en het kost je enkel ... tijd.
Groeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
kenzo229
Pellet
Pellet
kenzo229


Vrouw Aantal berichten : 53
Registration date : 29-11-12

twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptywo dec 05, 2012 12:31 pm

merciekes voor de info.
Ik zit hier al enkele weken te lezen op het forum ( mijn huishouden blijft soms liggen omdat ik zo geboeid aan het lezen ben) en heb al veel info gevonden. Echt een prachtforum !!!
We hebben al enkele verkopers gedaan en ze zeggen toch soms heel tegenstrijdige dingen.
De ene zei dat we met 9 KW genoeg hebben maar zelf willen we toch wat meer kwestie van wat reserve te hebben hé.
Maandag komt er iemand kijken ( die heeft geen toonzaal) en dan gaan we samen een kijkje nemen bij de invoerder/leverancier naar de modellen. Ik heb nog geen referenties gevonden over deze man maar hij woont om de hoek dus kunnen we wel makkelijk aankloppen als er iets scheelt en misschien ( hopelijk) levert hij goed werk. Ook die invoerder zit op amper enkele kilometers van ons en misschien kunnen we daar terecht bij latere problemen. Het is misschien een misopvatting van ons.
Mijn voorkeur gaat uit naar edilkamin maar er zit geen installateur in de buurt ( of we vinden hem niet).

Iemand tips wat je kan vragen om te ontdekken of de installateur bekwaam is?

grts, kenzo
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptywo dec 05, 2012 1:37 pm

Wrm ga je niet es langs bij Ann van G-systems in Lokeren?

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
kenzo229
Pellet
Pellet
kenzo229


Vrouw Aantal berichten : 53
Registration date : 29-11-12

twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptywo dec 05, 2012 1:39 pm

@pedro : t is daar dat we maandag samen met de installateur naartoe gaan Wink maar k wist niet of ik dat hier op t forum mocht vermelden ( kwestie van reklame ofzo).
installateur staat niet vermeld op t forum dus over hem vind ik hier niks.
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptywo dec 05, 2012 1:39 pm

Verdelers Edilkamin Ovl:

Oost-Vlaanderen:
Paul De Smet, Ninove
Vercauteren Dirk, Berlare
Van Simaeys, Maria-Aalter
Paul Verschelden, Ronse
Caboor Construction, Mariakerke
Linea Trovata, Lokeren
Maratra, Buggenhout

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
kenzo229
Pellet
Pellet
kenzo229


Vrouw Aantal berichten : 53
Registration date : 29-11-12

twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptywo dec 05, 2012 1:42 pm

vercauteren dirk is blijkbaar gestopt ofzo.
linea travota die komen vrijdag langs.
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptywo dec 05, 2012 1:42 pm

Normaal gezien zal de service en dergelijke(wisselstukken en zo) dan ook wel vlotjes verlopen als het via G-Systems gaat...

Ann zat vroeger trouwens heel vaak op het forum

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptywo dec 05, 2012 1:42 pm

Hoi Kenzo,

Tipje.
Het is zeker fijner om wat meer reserve te hebben voor de echt koude dagen (je wilt een kachel ook niet de hele dag op het hoogste vermogen horen bij -20 graden).
Anderzijds is het ook fijn om laag te kunnen beginnen (qua kw) met stoken. Dus zo vroeg en zo laat mogelijk in het seizoen. Als je een te groot vermogen hebt kan het bij (+12 graden bijvoorbeeld) weer te heet worden. Dit is ook afhankelijk van je begin/minimum vermogen.

Een heel belangrijk punt is de mate van isolatie!! Kijk dus niet alleen naar het oppervlak, maar ook naar ramen, locatie, etc.
Heb je een koudere woning, neem dan wat meer. bijvoorbeeld 11kW.

Bij Edilkamin begint de 9 kW Logo al bij 2,7.
De 11 kW Funny vanaf 3,3kW (stand 1)
Voor beiden dus een mooie range zodat je al vroeg kunt stoken, zonder dat je de kachel steeds uit moet zetten. Er zijn ook mensen die de kachel wel vaker uit zetten, vanwege goede isolatie of te hoog begin vermogen. Dan heb je geen vuurtje, en meer herrie plus slijtage van aan en uitzetten.

Voor al mijn klanten die voorheen reeds een houtkachel hadden geldt dat ze de pelletkachel ideaal vinden!

Kijk gewoon rustig in de buurt en vertrouw ook een beetje op je gevoel of een installateur je gaat helpen als je een probleem hebt, en of ie dat kan.

Succes!
Terug naar boven Ga naar beneden
hermanV
Pellet
Pellet
hermanV


Man Aantal berichten : 128
Leeftijd : 67
Registration date : 07-01-12

twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptywo dec 05, 2012 7:41 pm

Mijn kachel komt ook van G-systems. Ik verwarm 300m³ met een Thermorossi 7000 (12kW) met kanalisatie naar de keuken.
Tot nu toe is alles ok.
Hoeveel m³ wil jij verwarmen?

gr
Terug naar boven Ga naar beneden
kenzo229
Pellet
Pellet
kenzo229


Vrouw Aantal berichten : 53
Registration date : 29-11-12

twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptywo dec 05, 2012 7:57 pm

@hermanv : moeilijk in te schatten hoeveel m³ we willen verwarmen.
onze living + halfopen keuken is ong. 150 m³ maar met onze houtkachel halen we 24 graden in de living/keuken en staan ook de deuren open naar de rest van het huis en breken we de koude boven ( ong. 18 graden). vandaar dat mijn echtgenoot zijn voorkeur uitgaat naar edilkamen 13,2kw.
maar onze houtkachel heeft 4 tot 14kw en staat eigenlijk altijd half open en na enkele uren zelfs constant toe dus denk ik met 11 kw zeker toe te komen.

grts
Terug naar boven Ga naar beneden
hermanV
Pellet
Pellet
hermanV


Man Aantal berichten : 128
Leeftijd : 67
Registration date : 07-01-12

twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Emptywo dec 05, 2012 9:27 pm

Ik verwarm 300m³ met 12kW en als het op stand 1 nog te warm is zet ik de deuren van de gang (slpk) boven open.
Bij t° zoals nu zet ik alleen 's nachts de deur boven open. Ik heb nl een living met een vidé.
Als jij alleen maar 150m³ verwarmt heb je genoeg aan 11kW denk ik. Mss ook eens denken aan kanalisatie, dit brengt de warmte meer waar je hem wil hebben.

gr
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





twijfel over pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: twijfel over pelletkachel   twijfel over pelletkachel Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
twijfel over pelletkachel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» ik twijfel over aanschaf pelletkachel, dus graag hulp, BVD voor het lezen en of reageren.
» Twijfel pellets / gas
» kw pelletkachel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: