Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

grossard.rob


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+5
ss
Ikzelf
cuypersmarc
Jef
ZaurusUser
9 plaatsers

    Tussentijds onderhoud Rika Topo


    harrielok
    verkoper


    Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Tussentijds onderhoud Rika Topo - Pagina 2 Empty Re: Tussentijds onderhoud Rika Topo

    Bericht van harrielok do jun 27, 2013 10:52 am

    Bij groot onderhoud is altijd het voorschrift rookgasventilator uitbouwen en inwendige rookgaskanalen reinigen, dit is bij elke kachel zo.
    Het mooiste is natuurlijk de kachel buiten plaatsen, maar dit is niet altijd mogelijk.
    Grote zwaarte van de kachel toegangkelijkheid van de woning zijn de beperkende factoren
    Door veel componenten los te halen en goed zuigen krijgt men volgens mij ook het gewenste resultaat.
    Bij een Rika Topo heb ik het helaas nog nooit zelf gedaan.
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Tussentijds onderhoud Rika Topo - Pagina 2 Empty rookgasventilator topo

    Bericht van harrielok ma okt 28, 2013 3:53 pm

    In tegenstelling tot mijn vorige berichtgeving kun je de reiniging van de rookgasventilator ook verrichten zonder deze uit te bouwen.
    De ruimte moet goed toegankelijk zijn en de kachel kun je dan voorzichtig met perslucht doorblazen.
    Niet de volle druk geven zoals Jeanhup ergens aangaf denk om de lagers van de ventilatoren


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tussentijds onderhoud Rika Topo - Pagina 2 Empty rookgasventilator reinigen

    Bericht van Gast ma okt 28, 2013 4:28 pm

    perslucht om je rookgasvent te reinigen is echt niet nodig een krachtige stofzuiger en smalle borstel(radiatorborstel) dat wel
    ik reinig mijn karmek gewoon in huis met een assen zuiger  waar bij ik de uitlaat buiten hang ,dus hoef ik mijn kachel niet buiten te sleuren en of je nu blaast of zuigt ,kachel is proper voor 1 winter !
    enkel de vent vijs ik open (stof) maar daar zat niks in daar zorgt het afkoelen van de kachel voor dan wordt er alle stof door geblazen dus die vijs ik ook niet meer open

    kost prijs = 0 € voor een groot onderhoud+ schouw door blazen inbegrepen werkuren +-2 u
    en daarna terug genieten van een propere goed functionerende pelletkachel zonder afgeript te zijn ! zalig fest
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tussentijds onderhoud Rika Topo - Pagina 2 Empty Re: Tussentijds onderhoud Rika Topo

    Bericht van Gast do dec 19, 2013 9:39 pm

    Ik heb de rookgasventilator al eens gedemonteerd. Bij het weghalen van de achterkant van de kachel moet je er wel rekening mee houden dat je een contact moet afkoppelen en de doorgang van de kabel naar het stopcontact moet verwijderen. Ik heb de ventilator gekuist met een verfborstel. Voor de afvoerbuis heb ik een radiatorborstel gebruikt (zoiets: http://www.novisell.nl/star-clean-radiatorborstel-p-1313.html?network=tradetracker). Dat ging heel makkelijk. Op die manier wordt er ook niet te veel vuil door het huis verspreid.
    Het terug monteren ging ook zonder problemen.

    Gesponsorde inhoud


    Tussentijds onderhoud Rika Topo - Pagina 2 Empty Re: Tussentijds onderhoud Rika Topo

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu do mei 02, 2024 9:12 pm