hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 36 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 36 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_lcaphoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_voting_barhoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_rcap 
steven
hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_lcaphoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_voting_barhoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_rcap 
pedro
hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_lcaphoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_voting_barhoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_rcap 
krusty
hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_lcaphoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_voting_barhoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_rcap 
Fleur
hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_lcaphoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_voting_barhoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_rcap 
ss
hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_lcaphoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_voting_barhoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_rcap 
jeanhup
hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_lcaphoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_voting_barhoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_rcap 
Philip
hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_lcaphoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_voting_barhoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_rcap 
Annejanne
hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_lcaphoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_voting_barhoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_rcap 
Maryline
hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_lcaphoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_voting_barhoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? I_vote_rcap 

 

 hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?

Ga naar beneden 
+11
tabasco
Maggy
Keteltje
nick1
Philip
Block
pedro
steven
krista
Geert
theco
15 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
theco
Pellet
Pellet
theco


Vrouw Aantal berichten : 94
Registration date : 31-07-10

hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 8:59 am

ik heb sinds 2 maanden de edilkamin funny en twijfel of ik de pellettoevoerbak al eens moet kuisen.
ik heb in totaal nu zo'n 255 kg (17 zakken verbrand.

Hoe vaak of na hoeveel kilo doen jullie dit en hebben jullie nog handige tips voor mij.

groetjes van claudia
Terug naar boven Ga naar beneden
Geert
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Geert


Man Aantal berichten : 334
Leeftijd : 51
Registration date : 02-12-08

hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 9:11 am

wordt hier 1x/jaar gedaan bij het onderhoud.

mvg; Geert

_________________
Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 9:32 am

De voorraadbak in de kachel.....nog nooit !!
Het kan toch niet de bedoeling zijn om bezig te blijven , en het heeft trouwens geen nut! Basketball
Terug naar boven Ga naar beneden
theco
Pellet
Pellet
theco


Vrouw Aantal berichten : 94
Registration date : 31-07-10

hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 9:35 am

krusty schreef:
en het heeft trouwens geen nut! Basketball

hoi krusty.

hoe krijg je dan de "stof" van de pellets eruit? Deze hebben geloof ik al bij verschillende eigenaren van pelletkachels, de wormschroef geblokkeerd. of niet
Terug naar boven Ga naar beneden
krista
Pellet
Pellet
krista


Vrouw Aantal berichten : 96
Leeftijd : 54
Registration date : 09-06-09

hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 9:52 am

hallo

ik gebruik normandy pellets waar er veel stof in zit en men wormschroef heeft nog nooit geblokkeerd hoor

groeten

_________________
extraflame irina,clam pelletketel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 9:53 am

Na jouw stofzuigen er terug 1 zak ingieten en het is weer van hetzelfde, wat is dan het nut ervan ??

Mijn wormschroef heeft nog nooit geblokkeerd geweest! Basketball
Terug naar boven Ga naar beneden
theco
Pellet
Pellet
theco


Vrouw Aantal berichten : 94
Registration date : 31-07-10

hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 10:15 am

o.k.
van het vastlopen heb ik schijnbaar verkeerd begrepen, en ja, er komt iedere keer weer nieuwe pelletstof bij.
Voorlopig kiep ik gewoon nog de nieuwe zakken erbij en stel het kuisen nog een HEEEELE tijd uit.
dank jullie alvast voor jullie reakties
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 12:27 pm

Ik doe dat bij onze SAEY Neema 1x per jaar, maar volgens mij is het nieteens nodig!
Net zoals Krusty had ik nooit last met de worm...
Laatste jaar gebruikte pellets : Gamma, Makro, Badger,Beuleco en het veel stof bevattende Wonterspan.
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 12:39 pm

ik heb ook geen last van worms ....mijn bak is trouwens nooit leeg door de automatische aanvoer van pellets



gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 12:42 pm

Zelfs na 27 maand nog geen onderhoud gehad !!
Ik denk dat het nu eens de tijd wordt voor een groot onderhoud , zal deze week eens bellen, ai..ai...ai... duivel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 12:53 pm

had er ook al aangedacht om die es te kuisen.
maar of't nuttig is?
na x aantal zakken is toch niet meer te zien pig
dus das zoiets als dweilen met de kraan open.

Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 3:25 pm

ik doe dat nooit

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 3:38 pm

Laten we dus aannemen dat gezien zowat niemand er last van heeft, het duidelijk niet echt nodig is de bak te stofzuigen en als je wormschroef blokkeert, dan zit er misschien toch iets anders tussen dan simpel stof! Kan eventueel stukje hout, een schroef o.i.d. zijn dat er (per ongeluk) ingevallen is???
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 3:56 pm

Ik heb het op het eind van vorig stookseizoen ene keer gedaan,kwestie van de kachel helemaal(proberen:-p) stofvrij te laten staan in de zomer??

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 4:14 pm

Bij de Sideros/Foco-pelletkachels wordt aangeraden:

PELLETBEHÄLTER (siehe Abb. 1 - Kap. 2.2)
Regelmäßig, aber wenigstens einmal im Monat sollte man den Pelletbehälter ganz entleeren und mit dem Staubsauger das darin
entstandenen Sägemehl entfernen.

Vertaald:

Pellettank.
Regelmatig, doch minstens eenmaal per maand moet men de pellettank totaal leegmaken en met de stofzuiger het hierin ontstane zaagsel verwijderen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 4:17 pm

krusty schreef:
Zelfs na 27 maand nog geen onderhoud gehad !!
Ik denk dat het nu eens de tijd wordt voor een groot onderhoud , zal deze week eens bellen, ai..ai...ai... duivel


Voila de kogel is door de kerk , ze komen woensdag voor de grote onderhoud en kost normaal 90 € voor een uurken werk," we zullen zien" zei de blinde
Terug naar boven Ga naar beneden
Block
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Block


Aantal berichten : 407
Registration date : 01-01-09

hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 5:00 pm

De worm loopt niet vast door stof, maar raakt eerder geblokkeerd door een pellet die tussen de worm en behuizing vast geraakt.

_________________
Premium pellets
26x180 Watt
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma nov 08, 2010 9:18 pm

nog niet uitgekuist

mare ik zie dat het stof mee door de spiraal omhoog word gehaald
wanneer de kachel brand en de pellets vallen op tja dat ijzeren randje (dacht warmte reflector ) dat op brandkorfje staat
dan zie ik niks gebeuren en soms komen daar een heleboel glinstertjes bij ik denk dat dit pellet stof is die daarop valt en ontbrand

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
Gast
Gast
Anonymous



hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma maa 05, 2012 3:00 pm

met kapelleke,heb een edilkamin marea kachel,de technieker van edilkamin is hier geweest voor mijn kachel te herstellen en heb hem toen de vraag gesteld wanneer ik de vulbak moet kuisen,antwoord was...nooit....,het heeft geen enkele zin, de worm trekt ook het stof de verbrandingskamer in.
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma maa 05, 2012 4:02 pm

Hier wordt ie 1 maal per jaar gestofzuigd samen met het onderhoud!Er kan altijd wel es iets van een vreemd voorwerp in het reservoir komen en dan beneden bij de worm blijvn zitten.... Kan zeker geen kjwaad om dit es te doen!
Grtz

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma maa 05, 2012 6:10 pm

Hier wordt ie 1 maal per jaar gestofzuigd.
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 837
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma maa 05, 2012 6:13 pm

Ik heb één keer gewacht van bijvullen tot het reservoir leeg was om te zien of er stof in achterbleef en dat was niet het geval waaruit ik dus concludeer dat het stof mee afgevoerd en verbrand wordt.

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma maa 05, 2012 6:23 pm

ja pedro,volledig akkoord met je uitleg,meer moet dat niet zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptyma maa 05, 2012 9:40 pm

Eén keer per jaar. Er komt ongeveer een handvol stof uit.

Pesno
Terug naar boven Ga naar beneden
Keteltje
Pellet
Pellet
Keteltje


Man Aantal berichten : 55
Registration date : 15-01-12

hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Emptydi maa 06, 2012 4:01 pm

Gisteren uit nieuwsgierigheid ook eens het volledige reservoir van mijn pelletketel leeggestookt. Ik merkte dat de worm op het laatste zelfs het stof mee opvoerde. Ik denk dus ook dat 1X per jaar bij het einde van het stookseizoen zal volstaan.Ik merkte wel dat hij met het stof niet zoveel warmte meer ontwikkelde, maar hij bleef toch branden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?   hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
hoe vaak kuisen jullie de pellet-toevoer bak?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» pellet toevoer
» Pellet toevoer verminderen
» pellet toevoer palladio scozia

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: