Nu kwamen we de Defro Duo tegen.
Hierin kan hout, graan, pellets enz in gebruikt worden.
We zoeken mensen die met deze cv ervaring hebben.
mvg
Jeroen
Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 24 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Wat voor een houtvergasser had je dan en waarom heb je die verruild voor een pelletkachel?krud schreef:Hoi Co,
De Defro Duo Pellet bevalt goed.
Ik gebruik geen buffer, de ketel gaat gewoon uit als hij op temperatuur is.
De ketel onsteekt automatisch dus gaat bij vraag ook gewoon weer aan.
De tijd van 20 naar 80 graden zal zo ongeveer 10 a 15 minuten zijn. Aleen dit komt bij mij niet voor. De ketel heb ik draaien op 72 graden en bij 60 graden gaat hij weer aan. Dit om condens tegen te gaan.
Ik heb nog niet met houtstammen gestookt. Ga dit ook niet doen, om de kachel mooi schoon te houden. Hiervoor had ik een houtvergasser. Je krijgt altijd creosoot in de kachel en dat weil ik niet in deze ketel hebben. Ik kan financieel ook beter het hout verkopen en pellets terug kopen.
Gelijktijdig met stammen en pellets stoken gaat niet.
Groet Krud
Co de Boswachter schreef:Wat voor een houtvergasser had je dan en waarom heb je die verruild voor een pelletkachel?krud schreef:Hoi Co,
De Defro Duo Pellet bevalt goed.
Ik gebruik geen buffer, de ketel gaat gewoon uit als hij op temperatuur is.
De ketel onsteekt automatisch dus gaat bij vraag ook gewoon weer aan.
De tijd van 20 naar 80 graden zal zo ongeveer 10 a 15 minuten zijn. Aleen dit komt bij mij niet voor. De ketel heb ik draaien op 72 graden en bij 60 graden gaat hij weer aan. Dit om condens tegen te gaan.
Ik heb nog niet met houtstammen gestookt. Ga dit ook niet doen, om de kachel mooi schoon te houden. Hiervoor had ik een houtvergasser. Je krijgt altijd creosoot in de kachel en dat weil ik niet in deze ketel hebben. Ik kan financieel ook beter het hout verkopen en pellets terug kopen.
Gelijktijdig met stammen en pellets stoken gaat niet.
Groet Krud
gr Co
krud schreef:Ik gebruik de Defro Pellet Duo nu vanaf september inclusief warmwatervoorziening met een boiler van 80 liter.
Vraag maar wat je wilt.
Ps mijn defro duo pellet van 25 kW komt naar alle waarschijnlijkheid te koop.
krud schreef:De ketel ontsteekt automatisch denk dat hij 2 keer per uur opstart. Merk niet dat dit ten koste gaat van rendement.
Ik verkoop hem om dit ik mijn woning verkocht heb. De kopers zien een pelletketel niet zitten vandaar de verkoop.