Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 27 gasten

korando, pauwels


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Pelletkachel plaatsen bij bestaande houtkachel in kleine oude woning

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel plaatsen bij bestaande houtkachel in kleine oude woning Empty Pelletkachel plaatsen bij bestaande houtkachel in kleine oude woning

    Bericht van Gast wo nov 24, 2010 6:01 pm

    Hallo iedereen,

    Aangezien ik net een kleine woning heb gekocht en al lang interesse heb in een pelletkachel zou ik graag wat meer info willen verkrijgen hier rondom de installatie ervan.

    Hier is de omschrijving van de woning...

    KLeine woning met 1 slaapkamer onder het dak daaronder een living van 7m op 6m met een oude openhaard/spit, daaraan een kleine berging 3m op 6m die gaat benut worden als badkamer,washok en waar trap staat voor bovenverdiepingen tot slot een dubbel glazen veranda.

    Bedoeling is dat wij de living gaan verwarmen met een pelletkachel en de veranda met de bestaande houtkachel (11kw).

    De schouw mond uit in de veranda en de living (openhaard achtige spit meer dan 100jaar oud)waardoor eventueel flex of buis door moet.

    Grote schouwopening die in 2 bochten van circa 45graden omhoog gaat.

    Huis is niet geïsoleerd maar heeft wel een dikke muur tss veranda en living van rond de 55cm.

    Dubbele beglazing (schuifraam) in de living en onderdak boven is wel afgemaakt met platen.

    Huis is niet voorzien van andere verwarmingstechnieken zoals cv of andere.

    Dit gedeelte zou op termijn blijven en enkel gebruikt worden als berging en technische ruimte waartegen een stuk nieuwbouw komt met living keuken en badkamer waar ook gebruik zal gemaakt worden van pelletkachel en rf paneel in de badkamer.

    Nu wat is mijn vraag "hoe zouden jullie dit oplossen"?

    Flex?
    Pelletkachel kw?
    Isolatie tussen flexibels en schouw?
    Aanzuiging verse lucht in kamer of buitenlucht via schouw?
    Voor en nadelen flex?
    Waar naar kijken bij aankoop?

    Mijn voorkeur ging al uit naar een rika pelletkachel (bvb como 9kw.)

    Graag jullie mening hierover.

    Mvg raf
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletkachel plaatsen bij bestaande houtkachel in kleine oude woning Empty Re: Pelletkachel plaatsen bij bestaande houtkachel in kleine oude woning

    Bericht van erwin wo nov 24, 2010 7:05 pm

    een kachel met kanalisatie lijkt me interessant, kanalisatie voor opwarmen van badkamer wasruimte en hall, en zo deels de bovenverdieping.
    is de veranda afgesloten van de rest.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel plaatsen bij bestaande houtkachel in kleine oude woning Empty Re: Pelletkachel plaatsen bij bestaande houtkachel in kleine oude woning

    Bericht van Gast wo nov 24, 2010 9:39 pm

    idd interresant.

    is niet afgesloten maar dat gaat wel als ik er een deur tussen plaats maar als beide kachels branden is dit minder noodzakelijk maar toch uiterst handig als de pellet enkel warmt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletkachel plaatsen bij bestaande houtkachel in kleine oude woning Empty Re: Pelletkachel plaatsen bij bestaande houtkachel in kleine oude woning

    Bericht van erwin wo nov 24, 2010 9:46 pm

    een deur is handig, als de living warm genoeg is kan je de deur openzetten en krijgt je veranda ook warmte, zo spaar je hout cheers

    Gesponsorde inhoud


    Pelletkachel plaatsen bij bestaande houtkachel in kleine oude woning Empty Re: Pelletkachel plaatsen bij bestaande houtkachel in kleine oude woning

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 7:27 pm