Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten

krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    ff voorstellen en een zeer belangrijke vraag stellen

    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    ff voorstellen en een zeer belangrijke vraag stellen Empty ff voorstellen en een zeer belangrijke vraag stellen

    Bericht van cuypersmarc wo dec 01, 2010 2:47 pm

    geachte, leden

    marc is de naam 48j
    pijpelheide daar woon ik

    mijn vraag

    ik ben van plan om in de lente een pelletkachel met cv te plaatsen,
    momenteel verwarmen wij electrisch met accumulatie kachels.
    de kosten zijn ... zeer hoog 180 euro per/maand en onze hoofd verwarming is momenteel een hout kachel.
    ons huis heeft dubbele beglazing en is redelijk geisoleerd, buitenmuur is een dubbele steen.
    totale oppervlakte die verwarmd moet worden is 256m3, 87m3 moet verwarmd worden rond 18graden de rest 22 a 25 gr.
    nu vraag ik mij af welke kachel deze ruimte kan verwarmen, ik heb al zoveel gelezen ( kachels van 9kw die een ruimte van 225 m3 verwarmen en andere van 10kw die 310m3 verwarmen)
    ik heb reeds een mail gekregen van een zekere jean die deze kachels goed vindt, maar ik ben ook bij een dealer geweest in de buurt die geen voorstander was van deze producten. ps: hij verkoopt deze wel, hij vond het beter en voordeliger om 1 beneden te plaatsen en 1 boven.

    mvg
    marc

    nog een paar dagen internetten en ze kunnen mij afvoeren naar duffel.
    klop
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    ff voorstellen en een zeer belangrijke vraag stellen Empty Re: ff voorstellen en een zeer belangrijke vraag stellen

    Bericht van ss wo dec 01, 2010 3:06 pm

    Welkom op pelletforum Marc,
    Ik zou 1 kachel met kanalisatie nemen op voorwaarde dat de ruimte waar je 18° wilt, niet tever van de plaats met de kachel is.
    Als je het over Jeanhup hebt, dan denk ik dat we hier op het forum enkel positieve berichten over hem krijgen, dus van hem kun je zeker professioneel en betrouwbaar advies krijgen, maar laat me duidelijk zijn, er zijn nog tal van andere goeie professionelen he!!!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ff voorstellen en een zeer belangrijke vraag stellen Empty Re: ff voorstellen en een zeer belangrijke vraag stellen

    Bericht van Gast wo dec 01, 2010 3:07 pm

    Als ik het opnieuw moest doen was het een CV ketel op mijn bestaande cv installatie.
    Onlangs zag ik hier op forum eentjuh staan maar kweet begod niet meer waar.
    Nu heb ik een Flumenfire 12Kw en huis is een trekgat zonder dubbel beglazing en met dit weer vandaag een goede test is de eerste keer dat ik mijn kachel op 21°c moet zetten om deze dan effectief te hebben.
    Mijn 1ste verdiep is helemaal open (je kan van boven naar beneden kijken) en al mijn kamerdeuren staan open.
    Boven is het op de kamers 15 a 18° wat al veels te warm is voor mij maar het leukste van al is dat ik amper met dezer dagen voor 6€30 / 24u stook en dit is dan ruw en overdreven geschat. (ong. 25Kg/24u en ik betaalde 3€15 per zak van 15kg)
    Ik zou nooit een apparte kachel op de slaapkamers of in stille ruimtes willen hebben is te veel lawaai met die ventilatoren maar een CV pellets laat die maar komen je hebt er in alle soorten en kleuren.

    Groetjes

    Peter

    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    ff voorstellen en een zeer belangrijke vraag stellen Empty Re: ff voorstellen en een zeer belangrijke vraag stellen

    Bericht van cuypersmarc wo dec 01, 2010 3:22 pm

    hartelijk dank voor de snelle respons,

    kanalisatie is niet mogelijk wegens te ver uit elkaar liggen van de kamers. en ik het niet zie zitten om deze buizen te zien vertrekken van uit de huiskamer.
    cv buizen (ook nog te plaatsen) kan ik weg werken achter de nog te plaatsen gyproc met isolatieschuim tegen de buitenmuur.
    hoogte van de kachel max 1.22 met de laadklep open, schouwmantel is niet hoger.
    een 2 de kachel boven zou op de overloop komen te staan dus niet in een kamer zelf.en er zijn er ook waar je eventueel de ventilator apart kan bedienen.
    en ik ben er ook zeker van dat jean weet wat hij doet, gewoon al omdat hij ook op het forum aanwezig is.


    mvg
    marc



    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    ff voorstellen en een zeer belangrijke vraag stellen Empty Re: ff voorstellen en een zeer belangrijke vraag stellen

    Bericht van ss wo dec 01, 2010 3:56 pm

    Stuur een PM naar Windaddict, die heeft al enkele jaren drie (Saey) kachels in één villa en is daar dik tevreden over!
    Groeten,
    ss kampvuur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ff voorstellen en een zeer belangrijke vraag stellen Empty Re: ff voorstellen en een zeer belangrijke vraag stellen

    Bericht van Gast wo dec 01, 2010 6:34 pm

    Als blijkt dat mijn kachel een goeie investering is, wat zal moeten blijken rond juni 2011 want dan krijg ik mijn afrekening van gas en elektriciteit dan overweeg ik ook om er nog 1 bij te kopen voor boven. Ik gebruik nu nog steeds mijn CV om boven te verwarmen, zolder, waar de kinderen een kamer hebben en de badkamer en de hall.
    Kanalisatie is geen optie voor mij. Ik zou dus een kachel moeten zetten op een slaapkamer die niet gebruikt wordt om te slapen, eerder berging. Eentje die niet te veel lawaai maakt want als die bij extreme koude 's nachts opstaat moeten we nog kunnen slapen. Maar zover is het nog niet want wil eerst weten welk resultaat mijn 1 ste kachel geeft.

    Groetjes
    Kristel

    Gesponsorde inhoud


    ff voorstellen en een zeer belangrijke vraag stellen Empty Re: ff voorstellen en een zeer belangrijke vraag stellen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 5:30 pm